Banka v chytrém mobilu? Češi to zatím neumějí

Proč banky investují milióny do aplikací pro smartphony, když je používá relativně malé procento klientů?

České banky v poslední době masivně investují do vývoje mobilních bankovních aplikací, přestože službu umí využívat jen malé procento klientů. Banky jsou ale přesvědčeny, že kvalitní aplikací mohou získat nové, váhavé klienty. Podle informací deníku E15 stojí vývoj mobilní bankovní aplikace mezi třemi a pěti miliony korun.

„Služba není namířena na většinu klientů, ale spíše na ty, kteří jsou nejvíce ochotni měnit banku,“ říká analytik Cyrrusu Marek Hatlapatka. „Rozdíly právě u služeb, jako je mobilní bankovnictví, mohou být v tomto směru důležitým faktorem, který ovlivní rozhodnutí klienta,“ dodává.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ukázka bankovních aplikací z přehledu na FinExpert.cz

Počet reálných uživatelů mobilního bankovnictví se podle údajů bank pohybuje mezi 100 a 150 tisíci, což není závratné číslo, velké banky mají miliony klientů. Nejvíce uživatelů má podle vlastního odhadu ČSOB. „Počet aktivních uživatelů smartbankingu ČSOB a Era je přes 51 tisíc,“ říká mluvčí ČSOB Pavla Hávová. Počet stažení téže aplikace přesahuje 80 tisíc. Smartbanking nabízí většina bank. Naposled tento týden představily aplikace tuzemské banky ze skupiny Raiffeisen, tedy Raiffeisenbank a Zuno. Oproti očekávání jejich aplikace však nevyvíjela stejná firma.

Řada bank aplikace nabídla klientům již v loňském roce, ale ty se omezily na vyhledávání nejbližšího bankomatu nebo pobočky. Funkce současných aplikací jsou mnohem pokročilejší. Liší se však banku od banky.

„Mobilní bankovnictví od UniCredit Bank nabízí aktuálně nejužívanější operace z běžného internetového bankovnictví,“ popisuje Radek Jirka, manažer přímého bankovnictví UniCredit Bank. „Do budoucna rozšíříme Mobilní banku 2 o možnost sjednávání schůzky s bankovním poradcem nebo integrace s platbami mobilem,“ plánuje Mojmír Prokop, vedoucí přímého bankovnictví Komerční banky.

Standardní jsou aplikace pro platformy iOS a Android. Řada bank připravuje verzi pro platformu Windows Phone, Era a ČSOB už ji mají. UniCredit je zatím jedinou bankou nabízející verzi pro Windows.

Diskuze (74) Další článek: Nexus 10 v redakci. Ptejte se [fotogalerie]

Témata článku: , , Malé procento, MOBI, Bank, Chytré, Ban, Reálný uživatel, Mobil, Banka, Cyrrus, Přímé bankovnictví