Becker Travel Assist 7928: na ochutnávku (test)

Navigace Becker nejsou příliš známé, v obchodech na ně téměř nenarazíte. Pro seznámení jsme připravili test nejvyššího přenosného navigátoru Travel Assist 7928.

Kam se poděla anténa?

Někteří výrobci to sice odmítají pochopit, ale k navigačnímu přístroji nejvyšší třídy patří aktivní držák. Navigátor do něj stačí nasadit, a už se nestarat o připojování nabíječky, kabelu pro příjem informací RDS-TMC a dalších. Becker ani v tomto ohledu neztratil tvář. I když je držák celkem jednoduchý, a třeba jeho polohování mi úplně nevyhovovalo, je aktivní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Drahá navigace musí mít aktivní držák

Kromě nabíječky a antény RDS-TMC z něj lze také vyvést zvuk do autorádia, případně použít kabel pro ztlumení rádia během telefonátu. Navigace Becker totiž může sloužit i jako handsfree; mobil se k ní propojí prostřednictvím Bluetooth. K držáku lze připojit i externí mikrofon. U nabíječky bych si postěžoval na dosti tuhý kabel.

Klepněte pro větší obrázek
Zdířky na boční straně držáku

Anténa RDS-TMC mě dostala. Jako u všech ostatních navigací jsem čekal tenký drátek, který dalšími přísavkami připevním ke spodnímu okraji čelního skla. Objevil jsem ale malý plastový dipól – oválnou anténu, a nevěděl jsem, co s ní. Dodávaný manuálek v tomto ohledu neprozradí ani „ň“, návod je až ve velké příručce, která se dá stáhnout. Anténa se upevní přímo na držák. Při navigaci tedy není prakticky vidět, ničemu nevadí, nestíní, a bez problémů funguje. Také těmito nápady se výrobci od sebe mohou odlišit, a každý z nich se počítá do konečného hodnocení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Anténa RDS-TMC je ukryta za držákem

Nejlepší a nejpomalejší navigace

Uvnitř Beckeru naviguje upravená aplikace Navigon. Úprav proběhlo opravdu hodně. Začalo to grafikou, která se převlékla do červených firemních barev, úplně jiné jsou nabídky, mírně se změnilo i ovládání. Nic se ale bohužel nestalo s pověstnými pomalými reakcemi Navigonu. I když Becker zdvojnásobil paměť RAM, má jí 128 MB, a procesor běží na úctyhodných 400 MHz, prodlevy jsou k nepřežití.

 
Hlavní nabídka • jiná grafika prostředí, než má Navigon

Ať stisknu téměř jakékoli tlačítko, musím několik sekund čekat, než se něco stane. Mnohdy se toto čekání protáhne i přes deset sekund. Když se funkce dostane do operační paměti, dá se potom vyvolat rychle, ale nevydrží v ní navždy, takže zanedlouho se opět budete dívat na animované čtverce symbolizující čekání. Prodlevy jsou vidět i na videu, kde ukazuji ovládání Beckeru.

Prodlevy se ale objeví pouze při ovládání aplikace, samotné navigování reaguje přesně a včas. Stejně jako u originálního Navigonu patří navigační aplikace mezi nejlepší, s jakými jsem jezdil. Becker na displeji ukazuje, co chci, jak to chci, a mluví při tom nejlepší navigační češtinou.


Přesýpací hodiny uvidíte velmi často

Staré mapy, snad jen v testovaném kusu

Navigační aplikace Navigon začala být v České republice použitelná až v polovině loňského roku, kdy se pro ni objevily nové mapy od Navtequ. V testovaném Beckeru 7928 však byly ještě ve starší verzi. Moravská města s výjimkou Brna a Ostravy tvořila jen jejich centra s hlavními průjezdními komunikacemi, chyběla uliční síť.

Taková mapa je ale pro jízdu nepoužitelná. Důkladně proto před případným pořízením ověřte, že v přístroji jsou aktuální mapy. Stačí se podívat třeba na Olomouc nebo Zlín – na první pohled je vidět, jestli jsou mapy kompletní.

Problematické je i naplnění databází zájmových bodů, které se ani v nejmenším nemohou rovnat databázím POI v mapách Tele Atlasu. Ve zmíněné Olomouci zná Becker jen pět restaurací nebo pět míst pro nocleh.

 
POI z vybraných kategorií na trase

Tohle všechno se ale samozřejmě týkalo jen map České republiky. Slovensko a ostatní východní Evropa je na tom bohužel ještě hůře, na druhou stranu západní Evropu má Navteq zpracovanou skvěle.

Trpím a užívám si

K hodnocení navigační aplikace přístroje Becker 7928 se musím postavit trochu schizofrenně. Na jedné straně je skvělá navigace, u které bych se nebál používat superlativy. Na druhé pak neuvěřitelně zpomalené reakce na podněty od řidiče. Při volbě cíle cesty tak napřed trpím, a při jízdě si užívám.

Na videu si prohlédněte navigaci s Beckerem.

Cíl lze zadávat běžnými způsoby, jako je adresa, křižovatka, PSČ, body zájmu, dá se vybrat na mapě nebo zadat pomocí zeměpisných souřadnic. Přístroj nabízí i místo pro uložení oblíbených položek. Trochu nepřehledný je seznam posledních cílů, který se míchá mezi oblíbené. Celkově není výběr místa uživatelsky přívětivý. Najdu třeba město, ale na mapě si ho mohu jen prohlédnout, cíl už v mapě nemohu jednoduše změnit. Becker umí také plánovat trasu vedoucí mezi několika zadanými body.

 
Možnosti volby cíle • zadávání souřadnic

  
Hledání bodů zájmu • výsledek

Nastavení pravidel pro počítání trasy se nijak neliší od jiných navigací. Počítání také nepatří k nejrychlejším, oproti Navigonu Becker po výpočtu navíc nezobrazuje souhrnné informace o trase.


Možnosti pro nastavení optimalizace


Článek pokračuje v další kapitole: během navigace, další funkce, hodnocení

Témata článku: , , Skvělá navigace, Druhý typ, Uložení oblíbených, Reakční doba, První navigace, Neznámá značka, Hardwarový ovladač, Externí mikrofon, Upravená aplikace, Test, Beck, Kvalitní přehrávání, Černý okraj, Travel