Vidím tady plno názorů lidí, kterým vyhovovaly Siemensy a kteří si myslí, že úkolem Benqu bylo spravit pár chyb. Je to ale jinak. Zapomínáte, že Siemensu se v mobilech už vůbec nedařilo, jeho podíl neustále klesal. Na uvolněné místo nastupovali asijští výrobci, kteří se zde tak kritizují.
Uživatele totiž vůbec nezajímalo, že se telefony Siemens dají patchovat, že mají skvělý adresář a další funkce. Viděli podprůměrné displeje, ošklivý design, nepohodlné ovládání, nestabilní firmware. Teď mi nepište že PODLE VÁS displej stačí, design se vám líbí, ovládání je skvělé a firmware se dá přeflashovat. Jak vidíte z finančních výsledků a dat prodeje, většině lidí to zjevně nestačilo. Tady na MobilManii navíc nejsme hlavní cílovou skupinou žádného výrobce. Čtenáři webů, co se specializují na mobilní telefony, jsou velmi okrajová skupina - jsme tzv. early adopters, jejichž názory se sice sledují, ale potom pečlivě vyhodnocují právě vzhledem k mase zákazníků. To, co požadujeme my dnes, budou tito lidé chtít za dva roky.
Vzpomínáte na obrovské výtky před pěti lety, když Nokia ignorovala Bluetooth? Podle názorů v diskuzích byly její telefony neprodejné - a jaká přitom byla skutečnost? Hlavní cílová skupina totiž tehdy ještě Bluetooth nevyžadovala, začalo to být aktuální až po dvou letech. Takže Nokia počkala, prodejnosti jejích telefonů se to nijak nedotklo a výrobce navíc ušetřil prostředky, protože technologie mezi tím zlevnila a dořešily se problémy. Výrobce tady není kvůli zlomku procenta uživatelů, musí se soustředit na většinu, musí být efektivní.
Benq má teď jediný cíl: aby se jeho telefony prodávaly, aby z nich měl zisk. A toho dosáhne tím, že budou pěkné, atraktivní, že místo zubatých ikonek použijí vyhlazené, že budou mít atraktivní funkce - vše je ve smyslu většiny, ne zlomku mobilních šílenců.