Bezklíčové odemykání: Příplatková vstupenka pro zloděje

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 70

Názory k článku

26. 05. 2021 07:31

Záleží, jaké zabezpečení znáte. Já mám v autě aktivní rádiovou jednotku, která není napojena na baterii auta. Díky tomu se nedá odstavit. Je v autě ukrytá a je nezarušitelná. Mám ji namontovanou od společnosti https://www.sherlog.cz/zabezpeceni-vyhledavani/a... ... , která funguje 24/7 a má vlastní rádiovou frekvenci, pomocí které auta vyhledává. Mají opravdu dobré výsledky a spolupracují i s policií. Na stránkách najdete nezávazný poptávkový formulář, pomocí kterého vám mohou udělat konkrétní nabídku na vaše auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2021 02:26

Myslím si, že v dnešní době je to úplně jedno, protože zloději jsou vybaveni opravdu profesionálně. Měl jsem před domem škodu superb, kterou jsem koupil týden před krádeží. Žádné bezklíčové startování a auto bylo pryč. Šéf měl auto zaparkované kousek od letiště, auto moderně vybavené, které mělo všechno zabezpečení, a také je pryč. Nevím, jak by se dalo auto dokonale zabezpečit. Dokonalé zabezpečení proti dnešní technologii asi není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 04. 2016 09:51

stacilo by dat do "klice" gyroskopjako v mobilu. Kdyz se hybe vysila. kyz ne tak dejme tomu za minutu prestane vysilat. Tim padem doma muze vyset za dverma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2016 00:38

Osobně bych měl s "bezklíčovým" odemykáním problém, protože pro klid duše vždy ještě vezmu za dveře, abych si byl jistý, že jsem zamkl. To je tady problém.Nicméně mi ten článek připomněl, jak měly (asi nejen) Mercedesy dálkové ovládání přes IR, což nebyl moc velký problém prolomit a v dnešní době...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 04. 2016 13:40

Zase bych z toho nedelal kovbojku. On zakladni problem je v tom, ze lide si mysli, ze nejake auto vubec je dobre zabezpecene. Obecne auta maji spoustu zranitelnosti z hlediska bezpecnosti, ty ostatni nejsou tak viditelne nebo tak snadno prezentovatelne, ale faktem je ze kdyz vam budou chtit ukrast auto, tak ho proste ukradnou.
Bavime-li se o drazsich zanovnejsich vozech, tak ty se kradou prevazne na zakazku profikama a ti nemaji problem ani s auty bez bezklicoveho ovladani. Pred lety byl test luxusnich znacek na ukradnuti ke kteremu v Anglii prizvali nekolikrat soudne trestaneho recidivistu specializujiciho se prave na kradeze aut a vysledky byly znacne tristkni. Doba potrebna pro ukradeni vozidla byla podle znacky od nekolika vterin po nekolik minut. Ukrast se ale podarilo vsechna auta v testu.
Z hlediska zlodejskeho businessu je mnohem tezsi auto znovu zprovoznit (vytvorit duplikaty klicu) a zlegalizovat nez s autem odject. Tudiz pokud organizovana skupina umi tu druhou cast, tak ta prvni uz je sranda. Koneckoncu casto se s autem ani neodjizdi, ale prijede odtahovka, auto za par minut nalozi a je v cudu. Kolemjdouci si toho ani nevsimnou.
Jina situace muze byt u levnejsich starsich aut, kradenych na rozebrani casto i amatery, nicmene v tehle kategorii tech aut s bezklicem zatim neni tolik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 03. 2016 19:52

Řekl bych, že (alespoň teoreticky) je řešení jednoduché: použít pro vysílání namísto PSK modulace systém s rozprostřeným spektrem.
Takové vysílání je bez správného kódu nerozlišitelné od šumu (vysílá se pod úrovní šumu). Na stejném principu funguje např. gps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 03. 2016 11:36

Moje auto (modelový rok 2001) sice klíček nemá (mám kartu), ale pro nastartování ji stejně musím vložit do šuplíčku k tomu určenému. Jinak ano, auto se odemkne po přiblížení a uchopení kliky / uzamkne po cca 10ti metrech vzdálenosti karty od auta.Je to pohodlné, ale když jsem viděl náhradní klíček, který v kartě je (v případě vybité hlavní baterie), tak odemčení samotného zámku bude otázka pár vteřin, nic komplikovaného, velmi jednoduchá vložka :( ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 03. 2016 11:31

Pokud si někdo připlatí za auto bez zámku, měl by počítat s tím, že se snáze ukradne, ne?Vždy platilo, že bezpečnost versus pohodlí jdou proti sobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 03. 2016 10:29

Tak tahle metoda předpokládá, že auto s klíčem kompatibilní parkuje hned před domkem a je tudíž snadno dohledatelné. Jenomže taková věc se mi zde v Praze 7 podaří tak dvakrát do roka, jinak si ho chodím vyzvednout za sedmery ulice a sedmery rohy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 03. 2016 09:26

Klíčovou zranitelností je předpoklad, že klíč normálně neslyší výzvu auta vysílanou na dlouhých vlnách ale slabým výkonem, pokud není na metr dva daleko. Jakmile ji "slyší", odpoví na UHF s velkým dosahem.
Řešením je snížit vysílací výkon klíče (ale současně se sníží dosah odemknutí/zamčení stiskem tlačítka klíče), deaktivovat zasílání výzvy stiskem tlačítka zámku auta (tím funkci omezit na bezklíčové startování) nebo celý systém doplnit o měření latence odezvy, aby bylo možné odlišit odpověď "z dálky".Co považuji absolutně za skandální, že přestože je tento problém znám již rok, reakce automobilek je nulová.
Osobně jsem např. Nissana upozorňoval v létě minulého roku, poté co jsme sestavili funkční prototyp zesilovače a zranitelnost ověřili. Odpovědí bylo, že se prý jedná o scifi. Hloupá reakce, která je může ještě hodně mrzet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 03. 2016 09:22

Sam mam bezklucove otvaranie auta a je mi to totalne sumak. Doma nemam kluce hned za dverami, takze doma mi auto ukradnut nemozu. A na taketo veci je poistenie. V dnesnej dobe, je poistenie noveho auta nutnost (nielen kvoli kradeziam) a staru backoru kradnut nikto nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 03. 2016 09:07

Dobré ráno! Jsem rád, že už alespoň některým to leze do mozkových závitů.Je to opět problém dnešní doby - syndrom rozmazleného děcka - kdy lidé za svůj život a hlavně PŘEMÝŠLENÍ O DŮSLEDCÍCH činí ve své mysli odpovědné všechny různé firmy, stát, vládu atd. a myšlenka že oni sami by byli třeba jen jedním procentem nějak odpovědni za svůj vlastní život je pro ně absolutně nepřijatelná Troubové, za co jste si připlatili? Za bezklíčové otvírání automobilu. Máte ho? Máte! Sliboval Vám někdo snad, že to bude neprolomitelné nebo neukradnutelné? Určitě ne... Říkal Vám snad někdo, že je to BEZPEČNĚJŠÍ než klíč? Určitě ne... Každý, kdo vyšel ze ZŠ ví, že POHODLÍ a BEZPEČNOST jsou na úplně opačné straně nerovnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 03. 2016 08:53

automobilky jsou v technologiích obecně dost pozadu... Když si teď do svého např. nového Superbu koupíte nejlepší a nejdražší navigaci, tak pořád to je z hlediska HW a SW cca 4 roky stará věc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 03. 2016 06:45

zarazejici je uplne ticho od automobilek, to je snad uz na zalobu... to se proste nepovedlo, co si budem nalhavat ze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 03. 2016 01:30

Řešení je jednoduché, opatřit klíček (vysílač) vypínačem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor