To už se řešilo mnohokrát. Pokud budu chtít, dokážu takovým 80 - 90 % lidí předložit smlouvy, o nichž budou přesvědčeni, že jsou pro ně výhodné, a v klidu je podepíší. A že je to jinak poznají až v okamžiku, kdy tzv. dojde na lámání chleba. A ani bych nemusel používat operátorské speciality, jako je nepředání čísti smluvní dokumentace, či její dodatečné změny. Stačí například jen to, že použiji terminologii upravenou nějakým předpisem (např. ZoEK), která je právě jen pro účely té oblasti, kterou předpis upravuje, používána v jiném významu, než jak jsou příslušné pojmy vnímány obecně. Skutečnost je prostě taková, že smlouvy mají být podle zákona koncipovány tak, aby jim účastník rozuměl, a souhlas s nimi má být podle zákona tzv. informovaný. Jenže se ukazuje, že zejména operátorské smlouvy s účastníky byly a dosud jsou (možná úmyslně) dělané tak, aby se účastník pouze domníval, že všemu rozumí.Lapidárně řečeno, smlouvy zejména u velké trojky byly prostě psány trochu jinak, než "česky" .