Big Easy 2: zkrotí jej i vaše babička

Diskuze čtenářů k článku

zajca  |  19. 02. 2008 09:28

moja babička nezkrotila ani starý Alkatel ani F3 ani 3310 jediné co dokáže ovládat je pevná linka tak sem jí pořídil VoIP a jsme oba spokojeni volá skoro zadarmo já to taky využiju a za půl roku sme provolaly asi 140kc a to je babička pořádná telefonistka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  17. 02. 2008 21:25

Telefon pro seniory by měl být kromě jiného též odolný. Těch pádů na zem určitě nebude málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  17. 02. 2008 23:23

Nebo když se budou prát o důchod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  16. 02. 2008 11:11

Porad vidim jeden a ten samy problem, ktery maji snad vsechny mobily pro duchodce - kontextove menu. Pro spoustu duchodcu je celkem neresitelny problem pochopit, ze jedno tlacitko muze mit v zavislosti na situaci ruzne funkce.
Proto mi ani obrovske tlacitko "Menu" neprijde jako dost jednoduche. Misto menu by tam melo byt neco jako "Volat", cimz by se vlezlo primo do adresare (ktery by se ale nejmenoval adresar ale neco jako "Komu budem volat?"), ktery by zobrazoval vzdycky jen jedno jmeno najednou (spouste duchodcu nevysvetlite ani to, ze vybrane jmeno je vzdycky to inverzni, v ramecku nebo proste necim jine nez ty ostatni).
SMSky duchodci nepisou takze textove popisky bych uplne vypustil a nove jmena do adresare si duchodci taky pridavat nebudou. Pro tenhle ucel bych udelal neco jako "Service button" na nejakem zakrytem, nedostupnem miste.
Doufam ze se do me zas nepusti nekdo, kdo ma dedu co ve volnych chvilich programuje a surfuje na 16 Mb/s lince. Samozrejme nechci hazet vsechny duchodce do stejneho pytle ale statisticky jsem se myslim u naproste vetsiny trefil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  16. 02. 2008 12:40

Až na to ohánění se statistikou není vašemu příspěvku co vytknout, dobrý nápad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  17. 02. 2008 07:14

vychází ze skutečnosti. Taky se mne otec vždycky ptá "Co mám zmáčknout?". Mou odpověď aby si to přečetl na disleji zjevně nechápe (6110)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  17. 02. 2008 20:39

Statisticky není jen to, co si myslíme nebo omezený vzorek z naší blízkosti (tedy bych se tím "neoháněl"). Příspěvek byl tak kvalitní, že nepotřeboval v závěru podpořit odvoláním se na (neexistující) statistiku.
Já bych proti vám třeba postavil 4 "své" seniory, kteří kontextové menu chápou (věk: 85, 80, 67, 66). Tedy bych mohl tvrdit, že statisticky to senioři určitě chápou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  17. 02. 2008 10:27

Opravdu není důchodce jako důchodce, otci bude 82 a mobil sice má, ale že by ho příliš pochopil se nedá říci. Když něco potřebuje, prozvoní mě a já mu zavolám. Že by posílal smsky, to vůbec nehrozí, ještě tak, když vidí na telefonu, který zásadně nenosí u sebe obálku, tak si smsku i někdy přečtě.
Jeho o 3 roky mladší bratr je něco úplně jiného. Nosí u sebe 3 mobily, protože přítelkyně má na všech sítích, smsky píše jako o život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PROMO  |  17. 02. 2008 11:54

Právě proto by se měl vymyslet telefon absolutně jednoduchý, něco ve stylu co bylo zmíněno kousek výše "volat" a aby jedno tlačítko mělo jednu funkci. Na displeji pokaždé jen jedno jméno například "dcera". Ti ostatní, jak píšete, můžou používat "chytřejší" telefon. Pořád tento telefon, který je v článku, není jednoduchý. A nebo Němečtí rentneři jsou "suprhíírou"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  15. 02. 2008 22:36

v rakusku sa vyraba nieco podobne uz dlho (nespomeniem si teraz na meno vyrobcu) a urcite stoji kategoricky menej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PROMO  |  15. 02. 2008 21:54

Já nevím co řešíte.
Telefon bude jen v Německu, proto ta cena. Skladník vydělává v Německu 1929 € ( plat je z roku 2004 ). Tudíž přibližně 48 000 kč.
Takže plat/cena telefonu naprosto bez problému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 02. 2008 17:55

Motorola F3 stojí jen 700,- Kč a řeklbych praktičtější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gold88  |  15. 02. 2008 14:28

je to hezký mobil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smisca  |  15. 02. 2008 14:10

Mě by zajímalo, jak vypadá displej při příchozím hovoru. Všechny telefony při něm totiž zobrazují větší číslo, než jméno volajícího. Jinak tenhle mobil pro hůř vidící lidi vypadá hezky, ale ta cena je opravdu šílená

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 15. 02. 2008 13:14

Ono je otázka, zda je v dnešní době dražší materiál na ten mobil (kterých je víc než u současných prcků), nebo ti švábi a elektronika uvnitř. Na stranu druhou, Big Easy nemusí platit licenční poplatky za BT, SD slot apod že ano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garfi  |  15. 02. 2008 09:45

Proč stále děláte z babiček blbce? Mnohé, mně známé babičky, pracovaly v softwaru v době, kdy většina mladých idiotů nebyla ještě na světě a připravovaly digitální svět pro vás. Většina těchto volů nezná ani vlastní jazyk a příspěvky se hemží hrubými chybami a nesprávnými výrazy. (Co to je vipla?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  15. 02. 2008 10:55

Vůbec to nevidím tak, že někdo dělá ze starých lidí blbce! Je to pouze konstatování faktu že stářím ubývají "buňky v mozku" . S tím asi nic nenaděláme. Zatím. Pokud se toho dožijeme, nebudeme na tom lépe. Tak jak zde bylo již napsáno: Tento mobil považuji pro seniory za vynikající, ale cena je odporná!!! Pokud bych napsal vysoká, tak by to nevystihlo to co si o tom myslím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pejvl  |  15. 02. 2008 11:15

sorry, ale treba moje babicka s dedou ma doma lepsi komp nez ja, vysokorychlostni net, digitalni kabelovku a v byte tri televize.
to uz ani nemluvim o tom, ze mobil mela driv nez ja.
myslim si, ze je to spis o tom, jak kdo je a neni lama. takze nazev clanku mel byt: "Big Easy 2: Zkroti jej i pidlovokej s 50 dioptriema"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Senior  |  15. 02. 2008 12:11

Babička je zavádějící pojem, může ji být 35 i 80 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AiR  |  15. 02. 2008 21:33

presne tak, babickou muze byt zena rekneme teoreticky od 28 do 128 let
zde se vsak zrejme timto pojmem mysli zena duchodoveho veku, v dobe pocatku GSM u nas, jim tedy pomalu tahlo na 60 a tyto lide uz preci jenom hure vidi, slysi a třas v rukou jim dela problemy navleknout nit do ucha jehly
musite se na to take podivat z pohledu autora clanku, redaktorova babicka je uz zrejme take starsi, proto pouzil toto spojeni
jasne, pokud by clanek psal 10lety chlapec, tak by asi tezko psal o tom, ze jeho 40leta babicka neumi s mobilem
proto ne vsechny babicky jsou nemohouci, ale titulek clanku Mobil pro geronty, by nebyl nic moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 15. 02. 2008 13:17

Samozřejmě, ale jsou i babičky, většinou třeba z malých vesniček, ke kterým se elektronika nedostala a které mobil například kvuli zdravotním problémům mít musí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  15. 02. 2008 16:44

Opravdu typická babička.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  17. 02. 2008 15:39

jasne, ale je porad vic senioru kteri meli normalni zamestnani a s dnesnimi technickymi novinkami si moc netykaji, pro ne je tohle urceno. jestli je tvoje babicka softwarovy vyvojar v duchodu, nic ji nebrani volat z HTC Kaisera a mit doma deset notebooku.. spis jde o to ze pro tu jinou skupinu, ktera to s technikou neumi, moc produktu na vyber nebylo. pochopil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cabadaj Viktor  |  15. 02. 2008 16:11

Přesně. Mluvíte mně z duše. Ale není nutné se zbytečně rozčilovat. Jestli existuje nějaká spravedlnost pak ta, že se seniorského věku buď nedožijeme anebo v něm skončíme všichni. Takže všichni ti frikulíni to také zakusí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  15. 02. 2008 08:24

cena to posila v zapomeni , jinak je to fakt ideal pro starsi lidi,libi se mi take no doufejme ze ho cinani obslehnou rychle a pri cene do 2 klaciku nema chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
delphi  |  15. 02. 2008 08:17

Me to spis pripomina nokii 2110

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  15. 02. 2008 07:26

Stará Nokie 3210 z bazaru je lepší volba Za 7000 si to strčte do (víte kam)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
delcop  |  15. 02. 2008 08:50

Presne tak!
Jsem technoid a prave proto, ze mam asi stale prehnane pozadavky, jsem zatim do jineho telefonu nesel... Proto se mohu pochlubit, ze jsem asi uz zrejme raritnim uzivatelem me staricke a stale perfektne fungujici Nokie 3210... Mam ji uz 9 let, prodelala 2 opravy napajeni, je v ni cca 5. baterie a nedavno jsem byl nucen koupit novy originalni obal... Byla to fuska jej sehnat, ale nakonec sehnal...
Takze ted je zase jako nova a tim, ze nemenim mobil skoro kazdy druhy rok jako ostatni jsem usetril urcite poradnou kopu penez...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  15. 02. 2008 09:08

No, kdyz vam vyhovuje, tak proc ne, kazdy podle sebe. Ale nestavel bych to jen vuci penezum...ja kdybych chodil pesky a nejezdil autem, taky bych usetril spoustu penez...ale...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  15. 02. 2008 09:20

Jsem těžký fanda do závodních aut, asi proto jezdím trabantem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stranikov  |  15. 02. 2008 19:16

:D...dobře ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  15. 02. 2008 11:06

Jsi blázen a ne technoid. Spousta lidí používá dodnes 3110, 3210, 5110, 6150 a podobně. Navíc sehnat 3210 nebo obal na ni není nic těžkého.
ast

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  15. 02. 2008 07:22

Číňani to zvládnou za 500kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mp13  |  15. 02. 2008 02:41

No přístroj dobrý, ale 260€ ?? To se něměcký výrobce asi pomátl. Technologie veškerá žádná, nápad (mobil pro seniory) taky není již nic nového, a designový návrh by zvládl leckterý student střední školy, co kdy viděl Autocad nebo Inventor. Jesli si výrobce myslí, že bude težit z momentálního nedostatku konkurenčních zařízení, tak hodně rychle zpláče až někdo doveze z číny (kde se vyrábí všechno) konkurenta.
Adekvátní by bylo tak 60€.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ze3gg  |  15. 02. 2008 04:18

Cena u nokie by byla na krasnych 8000 bez DPH. Tohle muze stat tak ... tak ... no, kolik je tak normalni duchod v cechach? Tak... treba rekneme tri prumerne seniorske platy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a.l.f  |  15. 02. 2008 14:01

babičce jsme koupili Motorolu F3 -> mnohem lepsi volba podle me

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adamvojta  |  15. 02. 2008 14:34

ja sem ucinil stejne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  15. 02. 2008 22:24

ja som to vyskusal na otcovi... telefon lezi bez simky na chladnicke a otec pouziva ledvaledva zivu 3310 :(( je az nadmieru primitivny ze je az zlozity :((
netusim cim to nahradim, ked potrebujem aspon minimalnu fyzicku odolnost a vacsi font :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  15. 02. 2008 23:30

Také jsem otcovi koupil Motofone F3 a nakonec ho používám já pro druhé telefonní číslo. Nechal jsem mu starý Siemens A70, není ideální ale je lepší. Jediný telefon, který se mu líbil byl nějaký prastarý Siemens, už si nepamatuji, jak se jmenoval, ale bylo to tzv. "pádlo", jenže to už není pravda, jak je to dávno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nic.Nebude  |  16. 02. 2008 20:51

Tyhle stare "tatranky" jsou siemens S6, nebo siemens S8 :c) jinak opravdu klasika-pamatuji si kdyz S6 prisla na trh-jeden s prvnich mobilu,ktery sms umel i odesilat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  17. 02. 2008 10:22

Byl to opravdu Siemens S6, to pádlo k němu pasovalo lépe, tatranka je asi tak poloviční.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  17. 02. 2008 15:35

ja sem po nekolika experimentech poridil obema babickam nokiji 1112 - celkem jednoduchy telefon a hlavne velky klavesy. a hlavne staly kazda neco kolem litru, to je zadarmo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Odwar  |  28. 02. 2008 10:54

Cau, rad bych se zeptal jestli jde u nokie 1112 nastavit rychle vytaceni tak, ze se pridrzi jen cislo na 3 vteriny a uz to vola na predem nadefinovane cislo. Moje babicka je na to tak zvykla ze stare motoroly a v jejich 86 letech ji tezko naucim neco jineho (i toto byl problem) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor