Takže se stačí operátorovi zavázat, že mu za ty dva roky zaplatím minimálně 12 600 Kč (525 Kč x 24 měsíců) a dostanu za to 1500 Kč slevu na mobil?!Pro toho, kdo neumí ani elementární aritmetiku je to určitě super věc... Každopádně podobný tarif lze s "retenční cenou" získat za 300 Kč, což dokládá nejen moje zkušenost, ale i třeba zkušenosti lidí na foru mobilmanie.
Takže za tu "slevu" pak zákazník zaplatí cca 225 Kč každý měsíc navíc, protože retenci nedostane, což za dva roky dělá 5400 Kč zaplacených navíc, po odečtení "úžasné slevy" je to stále 3900 Kč navíc.Mimo to dva roky jsou dlouhá doba a většinou se stanou nějaké změny, především:
- možnost výhodnějšího tarifu v rodině nebo přes práci
- možnost tarifu zcela hrazeného zaměstnavatelem
- změna situace, kdy nepotřebujete služby (tak moc) využívat - sám jsem měl neomezené volání a data a později jsem přišel na to, že je nepotřebuji (zvlášť, teď v době lockdownů a homeofficů, kdy mi stačí domácí pevné připojení).Proto je nejlepší možnost dokopat operátora k nějakému "retenčnímu tarifu" bez závazku a mobil si koupit normálně za plnou cenu. Navíc operátoři ani nemají mobily zrovna nejlevnější nebo s nejvýhodnějšími podmínkami. Osobně mám nejlepší zkušenost s nákupem přímo od výrobce nebo od jejich výhradního zastoupení - především, co se reklamací týče, tak si nemohou dovolit tak arogantní jednání, protože jejich business stojí na kvalitě jejich produktů.Zkrátka než využijete jakoukoliv "úžasnou nabídku", tak je dobré použít Google a kalkulačku, případně tabulkový procesor a zjistit si, jestli se "úžasná nabídka" opravdu vyplatí nebo jestli "slevu" platíte vlastně sami sobě a ještě ji přeplácíte.