Hostovaným řešením myslím ty různé web services, co nabízí například Vodafone v UK nebo provideři v USA. Tj. řešení pro někoho, kdo nemá vlastní mail server, jen pár userů, nebo pro někoho, kdo nepoužívá jeden ze serverů, podporovaných BES. Vcelku chápu, že pak nezbývá nic jiného, než POP3, ale nepoužití POP3s je neuvěřitelný hazard.
Jinak asi jsem dost nešťastně smíchal některé věci. Takže pro úplnost - nejsem z ČR, provozujeme vlastní BES pro ca 50 lidí v globální VPN o ca 25 LAN po celém světě, handheldy jsou v různých sítích, nejen GSM. S hostovaným řešením jsme se setkávali dříve a občas i nyní, většinou ve výše popsané podobě - tj. server poskytovatele služby se přes POP připojuje k mailboxu zákazníka.
1 - hostovaným řešením jsem myslel něco jiného, viz výše
2 - je-li toto model, běžný v ČR, tak fajn. S tím by se asi dalo žít. Co když si ale chci z nějakého důvodu provozovat vlastní Exchange, ale nechci vlastní BES?
3 - Security thru obscurity, děkuji, nechci.
4 - Protože my máme BES vlastní.
Já o BES leccos vím a spravovat ho v rámci možností umím. A právě proto preferuji přece jen o něco otevřenější a standardnější řešení MS, i když nepatřím k jeho zarytým zastáncům. Vedení si naštěstí nevymyslí propojení s firemními aplikacemi, ale schválilo postupné opuštění BB.
Ad Exchange 2007 - ano, vím, pořád si s tím hrajeme v labu, možná se to bude nasazovat příští rok. Nejsem vůl abych něco slepě nasazoval jen proto, že to MS uvolní.
Jinak zajímala by mne jedna věc spíše filosofická: Jak důležitý je opravdu push e-mail? Situací, které jsou opravdu tak kritické, že něco nepočká třeba deset minut, není zase tolik. A pokud už se někdo nachází na posici, ve které je výskyt takových situací pravděpodobný, asi nebude používat mobilní e-mail jako primární a jediný prostředek komunikace. V praxi spíš pozoruju to, že push e-mail je dobrý jen k tomu, aby "manageři" mohli presentovat vlastní důležitost hraním si s BB handheldem někde na meetingu.