Bluetoothová klávesnice pro mobily a PDA (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

robert  |  08. 03. 2005 17:46

z nekterych prispevk je citit, ze je treba neco napsat za kazdou cenu, i kdyz nemam tuseni. Klavesnice je uplne v pohode, pripojuje se sama za zlomek vteriny, cvicne jsem zkousel vse co mi prislo pod ruku a se vsim chodi. A cena? Holt  to neni produkt vhodny pro NOKIA 2100.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  27. 09. 2004 11:39

Bajecna vecicka. Uvazoval jsem, ze bych si na prednasky poridil notebook, ale je zbytecne velkej, drahej a nejvetsi problem je s vydrzi. Ta klavesnice sice taky neco stoji, ale kdyz si k tomu poridim P800 nebo neco podobnyho, vyjde to porad levnejs a bude to skladnejsi. Stat to pod $100, tak nevaham.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  27. 09. 2004 11:37

Bajecna vecicka. Uvazoval jsem, ze bych si na prednasky poridil notebook, ale je zbytecne velkej, drahej a nejvetsi problem je s vydrzi. Ta klavesnice sice taky neco stoji, ale kdyz si k tomu poridim P800 nebo neco podobnyho, vyjde to porad levnejs a bude to skladnejsi. Stat to pod $100, tak nevaham.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VanJ  |  18. 09. 2004 11:07

Ked si v menu pri BT pozriem "sluzby telefonu", je medzi nimi aj "zariadenie HID". Bude sa dat teda tato klavesnica pouzit aj s K700i ? Alebo je to tam len koli tomu, ze telefonom mozem ovladat PC? Nemohla by to redakcia odskusat? Urcite tam mate K700i k dispozicii...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  18. 09. 2004 12:04

K700 bohužel nemáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VanJ  |  18. 09. 2004 12:45

Hmm... to je ale smutne... 


Nakolko to nie je ani PDA a ani SmartPhone celkom by ma zaujimala kompatibilta s tymto telefonom. A mozno aj niekeho dalsieho. Je celkom mozne, ze tento phone bude mat viac ludi ako ma napr. P900 (z ktorym ste to otestovali), ci ani nie?


Chapem, ze nemozete mat v redakcii kazdy model od vsetkych znaciek, ale bol by som povdacny, keby ste sa pokusili ho odniekadiel na ten kratky test zadovazit, pokial mate tu klavesnicu k dispozicii...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  20. 09. 2004 09:53

Ano, bude :) Dokonce i myska - jen nevim, jestli ten kurzor se zobrazi nebo ne :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drt  |  17. 09. 2004 16:16

Tutez klavesnici pro IR na PDA prodava Cybex. Funguje i s Palmem. Treba dovezou i tuto, kdyz je od stejne firmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  17. 09. 2004 15:03

Nebyla by lepší ta "promítací" infračervená klávesnice, která se připojí IrDa a jen se promítá na podklad pod sebou? vždyť tohle je obluda!!! Než to rozložim a spojim, mám napsaných dvacet sms rovnou na mobilu (pokud to neni xelibri8).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mach  |  17. 09. 2004 16:37

AFAIK se neprodava a hodne dlouho jeste prodavat nebude a i tak bude v terenu nepouzitelna (kde seberes promitaci plochu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  18. 09. 2004 00:59

právě že promítací plocha netřeba. lze promítat nejen na stůl, ale i na kolena, na písek na pláži, v podstatě na cokoliv co nepohlcuje světlo.


a jestli se ještě neprodává, nevim - jednu jsem viděl live na cebitu, pak šly hlášky že firma měla problémy s nastartováním výroby ve velkém, tak to na pár měsíců pozastavili. rozhodně mi připadá lepší mít v kapse promítač velikosti zapalovače,než vláčet tuhle wobludu. o uživatelském komfortu ani nemluvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mach  |  18. 09. 2004 12:11

Jestli nepotrebuje promitaci plochu, tak je to super. Jinak slozena je ta klavesnice jenom o neco vetsi nez PDAcko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  18. 09. 2004 14:18

račiž se podívat na http://www.vkb-tech.com/ . v sekci "products" je tam dokonce tato klávesnice integrovaná do SX-1, což mi připadá poměrně mazácké, ač netuším je-li to studie nebo reálný produkt. (možná by pan lutonský vědíl?)


seznam většiny existujících promítacích klávesnic je na http://www.alpern.org/weblog/stories/2003/01/09/projectionKeyboards.html


česky se o tom psalo např na http://www.zive.cz/h/Bleskovky/AR.asp?ARI=104826

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlik_b  |  17. 09. 2004 14:16

Ja si pockam radsi na Nokia klavesnici, bude primo pro Bluetoothove telefony Nokia tak snad bude vse ok q:o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  17. 09. 2004 09:40

Jeste bych redakci k zajmu doporucil tyhle dve :)

http://www.nokia.com/nokia/0,,58982,00.html
http://www.frogpad.com/information/bluefroginfo.asp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ExtraCop  |  17. 09. 2004 09:29

Při stisknutí mezerníku se sice napsalo velké písmeno,
zároveň ale vyskočila kontextová nabídka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.F.  |  17. 09. 2004 08:54

Mírně off-topic.


 


Má někdo zkušenost s BT myškama od Microsoftu a Logitechu? Mám NB s integrovaným BT a moc by se mi líbila BT myška, abych nemusel pořád s sebou tahat kabelovou myš. Prodejce mi tvrdí, že obě výše vyjmenované myšky potřebují k provozu jimi dodávaný hub, který se píchá do USB, protože ty myšky "prý" používají nějaký profil, který standardně není implementovaný do jiných BT.


Bohužel BT myšky jsou příliš drahé, takže nechce koupit nic na sklad, abych si to mohl vyzkoušet...


Má někdo s tímto nějaké zkušenosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  17. 09. 2004 09:42

Ahoj, v Linuxu muzes pouzit jakykoliv BT adapter. Ve windows se SP2 ti take staci jakykoliv, u jinych kombinaci holt jen vyrobcem dodavany soft a kolibky.

Jinak bez problemu pouzivam BT set od Microsoftu dovezeny z Rajchu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SIMOR  |  17. 09. 2004 12:29

Používám bluetooth komplet od Logitechu.Nic lepšího jsem ještě neviděl.Ke stanici se dá přes BT připojit další zařízení.Mám SE P900 a Tiskárnu.Vše funguje 100%.......


A tahle klávesnička.....COOL....


Hned jdu po ní..............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo  |  17. 09. 2004 08:32

Jasne ze nevyzkousejte klavesnici s MDA2, jste preci server o mobilech a ne o mobilech, ze!


Jasne ze ji radeji vyzkousejte s nejakym telefooonem od Nokyje, vzdyt je preci jasne, ze mit moznost napsat si SMSku ci majlik na klavesnici je daleko dulezitejsi a uzitecnejsi, nez psat poradny text v PocketWordu!



Bezdratova klavesnice s dosahem 10 metru (podle vas zbytecne - jak by ne - s Nokyji) vubec neni uzitecna v pripade, ze mate telefon pripojen k VGA monitoru ci televizi. Jen kdyby se k Nokyjym delal modul vystupu na TV - to by se najednou ukazalo, jak je prakticke sedet v kresle, telefon mit pichlej do televize a psat majly ci browsovat (treba na chate). Ukazalo by se, jak je prima na TV videt obrazovku prehravace MP3, z HiFi veze slyset kvalitni zvuk a vse kontrolovat z kresla tou BT klavesnici.  Ale jelikoz Nokyja TV/VGA vystup nema, tak budeme delat, jako ze toto vubec neni jedna z nejpraktictejsich moznosti vyuziti te klavesnice a ze dosah 10 metru je uplna zbytecnost.



Vzdyt kdyz je neco na zebricku kompatibility na prvnim miste, tak to vlastne proto neni vubec urceno, ze. Divim se, ze jste se to rovnou nepokusili otestovat na nejakem Palmu (pokud mozno bez bluetooth). To by bylo uplne nejfrajerstejsi. Jeste si na ten Palm nainstalovat Linux (M$ sucks, ze) a jste nejlepsi bozani z te prave nezavisle FELacke komunity (ci komuny).


(nadsazka, berte s rezervou, proti Nokii ani Palmu nic nemam)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FEL  |  17. 09. 2004 09:38

s FELem jsi to vystihl !
http://student.cvut.cz/image/strip/1-7.gif

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 09. 2004 11:09

Aspoň si to přečtěte. S Palmy není klávesnice kompatibilní, testovali jsme ji s Nokií, Siemensem a Sony Ericssonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  17. 09. 2004 15:43

Ja si to samozrejme precetl. Napred napisete, ze na prvnim miste compatibilitylistu je WindowsMobile a pak to zacnete testovat s nejakou Nokii (protoze pro psani SMS je preci plnohodnotna klavesnice uzitecnejsi, nez pro Word a Excel). Napisete, ze dosah 10m je zbytecny - nakonec to je jasne, kdyz to testujete s telefonama, co nemaj vystup na TV a monitor. Ten Palm bez bluetooth s nainstalovanym linuxem jsem tam dal jako priklad zamerne - ilustruje ochotu recenzovat cokoli jineho, jen ne MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 09. 2004 15:49

Zajímavé, jinde nám stále nadávají, že kašleme na Palm a prosazujeme Windows Mobile...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  17. 09. 2004 20:10

Jeden se holt nezavdeci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  17. 09. 2004 15:43

Ja si to samozrejme precetl. Napred napisete, ze na prvnim miste compatibilitylistu je WindowsMobile a pak to zacnete testovat s nejakou Nokii (protoze pro psani SMS je preci plnohodnotna klavesnice uzitecnejsi, nez pro Word a Excel). Napisete, ze dosah 10m je zbytecny - nakonec to je jasne, kdyz to testujete s telefonama, co nemaj vystup na TV a monitor. Ten Palm bez bluetooth s nainstalovanym linuxem jsem tam dal jako priklad zamerne - ilustruje ochotu recenzovat cokoli jineho, jen ne MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ossis  |  17. 09. 2004 07:34

"Ovladač je společný pro infračervenou i bluetoothovou klávesnici, " - bluetooth by nemela umet, ne?


Docela se mi líbí, jako 90% bluetooth zařízení, akorát ta cena. Zajímalo by mě, jestli by zvladla spolupráci se 7650(asi ne, co?). Je skoda, ze zatim neni funkcni s SX1, protoze tam by se podle me hodila. Myslim, ze to klinkání na stole by se dalo vyresit dvemi podlozkami(pokud rozevrena vypada tak, jak si myslim).


Ossis - http://gimik.borec.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eddie  |  17. 09. 2004 13:55

Spulupráci s 7650 by to mělo zvládat, když to má 3650, 3660 a n-gage.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  17. 09. 2004 01:14

Klavesnice je super. Jen kdyby nebyla za tak silenou cenu.
Jinak i na mobilu je k mani aplikace na praci s textem nebo tabulkami. Je to quick office premier. Je kompatibilni s MS wordem a excelem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mara salvatrucha  |  17. 09. 2004 00:05

Za cenu te klávesnice si můžete koupit low-endový mobil, takže....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  17. 09. 2004 09:38

?????????????????


a co jako? a ten lowend mi pomuze k pohodlnejsimu psani na mem soucasnem telefonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor