Po problémech se nevracením záloh na volání se objevují nové – tentokrát s fakturami. Zveřejňujeme dopis jednoho z našich čtenářů.
Po problémech se nevracením záloh na volání se objevují nové – tentokrát s fakturami. Zveřejňujeme dopis jednoho z našich čtenářů.
Jakub Kult: „Po dlouhé době váhání jsem se rozhodl pořídit si mobilní telefon. Rozhodl jsem se pro Oskara, protože mi připadal takový lidštější a také samozřejmě finančně dostupnější. V té chvíli jsem však netušil, že jsem si uvařil několik problémů.
Mobilní telefon jako takový jsem si koupil bez karty SIM, tedy neblokovaný v jiném obchodě. U Oskara jsem si tedy přes telefon objednal pouze Oskartu s počátečním kreditem za čtyři stovky. Nutno dodat, že objednávka byla na fakturu do firmy, abychom si mohli snížit základ daně.
Druhý den jsem šťasten rozbalil balíček od Oskara se kartou a kuponem a vložil do telefonu. Nejdříve jsem se snažil poprvé dobít svůj kredit, ale když jsem do telefonu zadával 12místné číslo dobíjecího kuponu, které bylo zaručené správně, Oskar mi vždy toto číslo odmítl jako špatné. Zkusil jsem tedy dobít přes Internet a světe div se, vše šlo na první pokus. Ale to byl jen začátek.
Když mé první nadšení vypršelo, tak jsem se zadíval na fakturu a zjistil jsem, že tam chybí IČO a DIČ. Upozorňuji, že firma vystavující jakoukoliv fakturu, je ze zákona o účetnictví povinna vypsat povinné údaje, jako je název firmy, adresa, datum atd., ale také již zmiňované IČO a DIČ. No nic, řekl jsem si. Zavolám zdarma na linku Oskarkontakt a požádám o novou fakturu.
Když volal poprvé, vyšli mi samozřejmě vstříc a požádali mě o IČO a DIČ, a že mi tuto fakturu pošlou. Čekal jsem týden, ale nepřišlo nic. Poté jsem zavolal na infolinku znovu a žádal o znovuzaslání faktury s doplněnými údaji. Poradili, abych zavolal na fakturační oddělení s číslem 0800 177 900, tam že mi pomohou. Dobrá, tedy volám. Ozval se mi však konverzant a řekl mi, že nemám zadané šestimístné heslo. To jsem vzdal a volám znovu na 0800 177 117. Tam mi jiný operátor řekl, že mám volat *608. Poslechl jsem. Marně. Operátorka mě ochotně vyslechla, ale pak bohužel zavěsila. Volám znovu. Dvakrát zazvonilo, pak hovor spadnul. To se opakovalo několikrát, zkoušel jsem to dokonce několik dní (bylo to ještě v loňském roce). Tak jsem volal zpět na Oskarkontakt a nějaký dobrodinec mne přepojil na fakturační oddělení:
Já: Asi před třemi týdny jsem si objednal SIM kartu. Bylo to na firmu na fakturu, ale na té faktuře není IČO a DIČ. Mohl byste mi zaslat novou fakturu s doplněnými údaji? Už jsem vám volal několikrát, ale nepodařilo se mi s nikým domluvit – neustále mě všichni přepojovali, hovory vypadávaly nebo jsem mluvil s automatem, který mi nepomohl.
Oskar: Dobře: Můžete mi prosím sdělit číslo vašeho mobilu?
Diktuji číslo ...
Oskar: Počkejte chvilinku ... ale vy máte Oskartu!
Já: Ano mám.
Oskar: Tak na co potřebujete fakturu?
Já: No přeci abych ji mohl dát do účetnictví!
Oskar: Aha! Vy chcete fakturu na původní objednávku.
Já: Ano!
Oskar: Můžete mi prosím sdělit kontaktní telefonní číslo? (Na pevnou linku, pozn. autora)
Sděluji telefonní číslo ...
Oskar: Tak ano. Takže pokud to bude možné (tedy poslat tu fakturu, pozn. autora), tak vám nejpozději do 30 minut zavoláme a domluvíme se.
To už jsem nevydržel a rozčíleně říkám operátorovi.
Já: Jaké možná? Vy mi přece podle zákona o účetnictví musíte poslat fakturu se všemi náležitostmi!
Operátor najednou obrátil.
Oskar: Dobře. Takže v každém případě vám do 30 minut zavoláme a domluvíme se.
Já: Dobře, děkuji. Nashledanou.
Oskar: Nashledanou.
Asi za pět minut mi operátor zavolal, já jsem mu nadiktoval číslo původní faktury a on mi sdělil, že mi nová faktura přijde nejpozději na začátku příštího týdne. Opravdu přišla – ale těch týdnů, co jsem čekal, bylo několik.
A jak se na to celé dívám zpětně? Oskar je sice takový lidštější, ale stejně jako každý člověk chybuje. Tohle by se ale u operátora mobilní sítě narozdíl od člověka stát nemělo. I přes tento malý problém, si myslím, že Oskar je prostě nejlepší operátor a to se prostě jen tak nezmění.“
Určitě si přečtěte