Málokdy se vidí, že by šéf jedné mobilní firmy hodnotil, či dokonce recenzoval, smartphone jiné značky. Jenže právě to v uplynulých dnech stalo. Carl Pei, spoluzakladatel značky OnePlus, si „dovolil“ ohodnotit nejnovější telefon značky, a to přesto, že je nyní ředitelem firmy Nothing. A ta už do světa taktéž vypustila svůj vlastní smartphone. A co je ještě zajímavější, „šéfova“ recenze OnePlus 11 se objevila přímo na YouTube kanálu Nothingu...
Carl Pei ve dvanácti minutách hodnotí a glosuje nejnovější model od OnePlus, který podle něj vypadá vcelku „prémiově“, a je vidět, že si u něj výrobce pohrál s detaily. Za jiné detaily to ale značka schytala, třeba za bočního jezdce který není v jedné řadě s bočním tlačítkem. Regulátory hlasitosti jsou podle Peie úzké, kov okolo foťáku navíc nenavazuje na kovový rám, byť to na renderech vypadá, že se jedná o jednolitý kus kovu.

Carl Pei na videu srovnal design, funkci i kvalitu fotoaparátů OnePlus 11 a Nothing Phone (1)
Nedostatkem je však chybějící identita telefonu. Pokud zakryjete loga Hasselbladu a OnePlus, lidé, kteří nejsou fanoušky Androidů, zřejmě nepoznají, o jakou značku telefonu se jedná. Pei taktéž kritizoval prostředí OxygenOS, které nyní sdílí základní zdrojové kódy s ColorOS. Nechápe, proč došlo ke změně něčeho, co fungovalo, v něco, co má viditelné chyby. Systém je primárně koncipován na kratší čínské názvy, takže na spoustě míst se třeba nevejdou anglické názvy. Problematické je i vysouvání hlavní nabídky, což nefunguje na celé domovské obrazovce, a podobných detailů je v telefonu zřejmě více.
Chvála i nedostatky konkurence
U fotoaparátu Carl Pei vyzdvihl větší množství detailů, než u Nothing Phone (1), takže současně přiznal, že má Nothing před sebou ještě spoustu práce. Dvojnásobný optický zoom teleobjektivu měl ale údajně stejné výsledky jako dvojnásobné digitální přiblížení u Nothing Phonu (1), jenže tentokrát už srovnávací fotografie chyběla. Na závěr Carl Pei u novinky od OnePlus ještě vypíchnul špičkovou haptickou odezvu.
A o co si z videa můžeme ještě odnést? Carl Pei je dlouhodobě brán jako mistr mobilního marketingu, jenže tentokrát povýšil na úplně novou úroveň. Recenze se totiž i tentokrát nesla v podobném smířlivém duchu, jako v listopadu, kdy Carl Pei otestoval iPhone 14 Pro. Chytí se hozené rukavice i některé další mobilní značky?
Carl Pei testuje a hodnotí OnePlus 11: