Celebrity zkoušení všechny různé způsoby, jak zvýšit atraktivitu svého kanálu na sociálních sítích nebo zájem svých followerů. Nezřídka se uchylují ke krokům, které mnozí dávají do spojitosti s napadením účtu. Např. známá zpěvačka, modelka, herečka a moderátorka v jednom, Dua Lipa, na sociální síti X pořádně rozproudila krev svým sledujícím. Uvedla na sebe telefonní číslo s tím, že se ji mají fanoušci ozvat, aby si s nimi mohla blíže „chatovat“.

Jak zvýšit angažovanost sledujících nebo odběratelů kanálu? Celebrity to zkouší poskytnutím „osobního“ telefonního čísla. Jenže, lžou, jako když tiskne. Jedná se jen o promyšlený marketing. Na doručené zprávy reaguje automat nebo PR tým
U svého příspěvku uvedla: „Napiš mi +1 (917) 810–3415“, a k přidala k němu ikonu rtů a obrazovku kontaktních detailů z iPhonu. V tu chvíli odstartovalo doslova davové šílenství, protože si tento příspěvek na sociální síti X prohlédlo přes 73 milionů uživatelů. I kdyby napsal zprávu jen každý dvacátý, bude mít Dua Lipa mít co dělat, aby na všechny zprávy do konce příštího roku odpověděla...
...pravda je však trochu někde jinde. Nejen světové celebrity přišly na zcela jednoduchou možnost, jak své kanály sociálních sítí zatraktivnit. Uvedené číslo samozřejmě zpěvačce nepatří, jedná se o číslo jejího marketingového týmu. I přes zdánlivou otevřenost, sklidil tento příspěvek vlnu kritiky, a některé reakce jsou hodně úsměvné. Jako třeba „Mám manželku, ne děkuji“ nebo „Holka, ty mi rozhodně neodpovíš“.
Celebrity používají řešení „na klíč“
Dua Lipa však není první ani poslední, která se snaží zveřejněním domnělého telefonního čísla získat maximum možného. Sociální sítě totiž používají komplexní algoritmy, které monitorují fanouškovskou angažovanost. A ta u příspěvků tohoto typu „letí do nebes“. V roce 2019 se o podobnou akci na tehdejším Twitteru pokoušel herec Ashton Kutcher, mimochodem, tento tři a půl roku starý příspěvek s číslem +1 (319) 519-0576 má na svém profilu stále připnutý, tedy zobrazený úplně nejvýše. Letos v lednu na obdobnou praktiku přistoupil skotský zpěvák Lewis Capaldi, o pár let dříve pak třeba americký boxer a YouTuber v jednom, Jake Paul.
Většina celebrit vsází na hotové řešení firmy Community, která dodá „na klíč“ telefonní číslo, účet, volitelnou automatickou odpověď a tým lidí, který se stará o odpovědi na doručené textové zprávy. Navenek to vypadá, že odpovídá přímo celebrita (a někteří si to nedají rozmluvit), v praxi se však jedná jen o dobře promyšlenou marketingovou kampaň.