Černá kronika ČTÚ. Tentokrát o tom, jak Vodafone bránil zákazníkovi v odchodu

  • Bezpráví na zákaznícich se děje dnes a denně, regulátor pomáhá
  • V tomto případě se zákazník marně dožadoval přenosu čísla
  • ČTÚ operátora zchladil a napařil mu 30 000 Kč pokutu

ČTÚ se pravidelně zabývá agresivními obchodními praktikami operátorů. Aktuálně upozorňuje na případ obstrukcí při vydání ČVOP (číslo výpovědi opouštěného operátora). Té se měl dopustit Vodafone loni v květnu, když ČVOP vytvořil až o měsíc později, a až poté, co se zákazník obrátil se stížností na ČTÚ.

Číslo tak bylo uvolněné až ke konci července a zákazník byl nucen setrvat ve smluvním vztahu o 21 dní déle, než si strany ve smlouvě ujednaly. ČTÚ konstatuje, že Vodafone použil agresivní obchodní praktiku a „napařil“ mu pokutu 30 tisíc korun. Rozhodnutí je pravomocné (nelze vůči němu uplatnit opravné prostředky).

Celý případ je zajímavý, Vodafone na svou obhajobu mj. použil tvrzení, že zákazník výpověď nezaslal na adresu sídla a na předepsaném formuláři. Reakce regulátora je rázná!

„Požadavek na zaslání výpovědi na adresu sídla operátora a pouze na speciálním formuláři je nepřiměřený. Zakládá totiž nerovnováhu v právech a povinnostech stran smlouvy v neprospěch spotřebitele.“

Službu si totiž můžete zřídit na jakékoli prodejně (a vstoupit tak do smluvního vztahu), proto není fér, aby opačný proces byl zákazníkům takto komplikován. Kauzu najdete na str. 2 monitorovací zprávy.

Diskuze (34) Další článek: Ode dneška koupíte Galaxy A8. Láká na duální selfie a pomer výkon/cena

Témata článku: , , , Bezpráví, Kronika, Operátor, Opouštěný operátor, Spotřebitel, ČVOP, Smluvní vztah, Zákazníci, Speciální formulář, Zak, Celý případ, Regulátor, Přenos čísla, Jak, Monitorovací zpráva, Cerna, Opravný prostředek, Opačný proces,