Známá se na mě obrátila s problémem: má Twist a po hovoru na EuroTel jí byla z kreditu odečtena příliš vysoká částka. Vysvětlil jsem jí změnu cen z minulého týdne, ale pak mě ale napadlo: proč ji neinformoval Paegas?
Včera se na mě obrátila známá s problémem: má Twist a po hovoru na telefon EuroTelu jí byla z kreditu odečtena příliš vysoká částka. Hned mi bylo jasné, o co jde, a Janě jsem vysvětlil změnu cen z minulého týdne. Potom mě ale napadlo: proč ji neinformoval Paegas?
Zeptal jsem se proto svých dalších přátel, kteří mají Twist, jestli od operátora dostali zprávu o novinkách. Jestli jste četli článek z tiskové konference, tak víte, že zdaleka nejsou jen příjemné. Moji známí navštěvují MobilManii, takže o zdražení volání do EuroTelu a o volání do schránky zdarma věděli – operátor jim ale také nic nesdělil. Začal jsem se zajímat, jaký je standardní postup, kterým Paegas informuje své zákazníky.
Uživatel Twistu není jen položka ve statistice Paegas o svých nových službách a změnách informuje formou tiskových zpráv a tiskových konferencí, spoléhá na média, která události vytroubí do světa. Zákazníci s tarifním programem dostávají spolu s fakturou leták s novinkami, všichni se informace můžou dozvědět v prodejnách nebo na infolince.
Jenže pořád zbývá poměrně velká skupina uživatelů předplacené služby Twist, kteří nesledují specializovaná média a nevšimnou si malé poznámky v denním tisku. Nenapadne je také pravidelně volat na infolinku (pokud vůbec ví, že nějaká infolinka existuje), v obchodě Paegasu byli naposled když si kupovali mobil. Takových uživatelů je podle mě přes milion – jsou to obyčejní lidé, kteří mají mobil jen k telefonování. Jak se dozvědí o tom, že můžou do hlasové schránky volat zdarma a že při volání do EuroTelu zaplatí o korunu víc?
Paegas správně dodává, že Twistaři jsou anonymní a nelze je informovat podobně jako uživatele tarifních programů. Mám ale návrh: jistě existuje databáze twistových telefonních čísel, na které lze jednoduše poslat textovou zprávu oznamující zlevnění/zdražení. Paegas argumentuje: jak takový člověk pozná, že se nejedná o poplašnou textovku, ale o seriózní informaci? Já odpovídám: ověří si ji na infolince, protože do zprávy se stejně vše nevejde a bude v ní telefonní číslo infolinky. Paegas kontruje kapacitními důvody, protože poslat dva miliony textovek asi opravdu není žádná legrace.
Oficiální informace: Paegas v současnosti neřadí textové zprávy mezi standardní postupy pro informování svých zákazníků a ani v blízké době (hovoříme teď asi o měsíci) textovky do portfolia svých informačních kanálů nezařadí.
Informuje Paegas dostatečně? Závěry budou dva: Paegas si myslí, že své zákazníky informuje dostatečně. Já vidím v informovanosti nadpoloviční skupiny zákazníků velké mezery a zvlášť v tomto případě, kdy šlo o zdražení služeb (i když na volání do schránky zdarma také nezapomínám), neznalost nových cen vůbec nepotěší.
Co si o této věci myslíte vy? Napadá vás jiný způsob, jakým by měl operátor informovat své zákazníky? Jaké jsou vaše zkušenosti s jinými operátory? Napište nám do diskuse.