Česká spořitelna školí zaměstnance pomocí VR. V brýlích vidí virtuálního zákazníka

Další praktickou možnost využití technologie virtuální reality ukazuje Česká spořitelna (ČS). Své zaměstnance školí pomocí VR brýlí. Kurz je zaměřen na pracovní postupy při práci s hotovostí na pobočce. Konzultanti si tak ve VR mohou vyzkoušet úkony jako například otevření nebo uzavření pokladny a příjmu hotovosti. Školicí VR řešení připravila pro ČS společnost Cleverlance.

VR aplikace byla vytvořena podle scénářů, které navrhli sami školitelé ČS. Jedná se zejména o postupy, které se hůře popisují tradiční cestou psaných instrukcí a je tak těžší se je naučit. Usnadnit školení mají zaměstnancům v aplikaci interaktivní přístupy typu „slyším, vidím, dotknu se“. Připraveny jsou moduly “vklad, výběr, kontrola bankovek, uzavření pokladny” a také testovací modul, v němž si zaměstnanci ověří, do jaké míry si nacvičované procesy osvojili. Prostředí aplikace je věrnou kopií kamenné pobočky ČS v Benešově u Prahy.

Podívejte se, jak probíhá školení zaměstnanců ČS pomocí VR brýlí:

Hlavním cílem použití nové technologie je snížení nákladů na školení a zefektivnění výuky. Úvodní školení je zatím ještě s lidským školitelem, poté si může zaměstnanec pomocí VR headsetu jednotlivé moduly sám kdykoli zopakovat. V další fázi chce banka zavést formát vzdáleného školení, kdy se zaměstnanec nebude muset osobně se školitelem vůbec setkat. ČS uvádí, že o školení s pomocí VR brýlí je mezi zaměstnanci enormní zájem. Vývoj aplikace probíhal od letošního ledna.

Diskuze (4) Další článek: Tmavý režim pro Facebook. Firma nabrala zkušenosti v ostatních aplikacích, teď je na řadě ta hlavní

Témata článku: , , , , , , Školitel, Modul, Aplikace, Cleverlance, Praha, Školení, Zaměstnanci, Benešov