Skutečně výborný článek po delší době!ČTÚ si ostrou kritiku oprávněně zaslouží, protože je tady "žábou na prameni" už opravdu pěkně dlouho a opravdu nemám pocit, že by se nějak více snažil prosazovat práva zákazníků. Naprosto extrémní mi pak přijdou například kauzy typu loňské "ČTÚ varuje před prodejnami operátorů", kdy jen ČTÚ něco konstatuje, ale absolutně nic nedělá proto, aby tuto praxi změnil...Sám jsem podával už mnoho oficiálních stížností a návrhů k zahájení správního řízení k ČTÚ, ale většinou musím bojovat i se samotným ČTÚ, aby se záležitostí vůbec začal zabývat a mnohdy, bohužel, nemám prostor dotáhnout to do konce, protože je to práce zdarma, je to extrémně časově náročné a vázané na termíny, takže mnohdy zkrátka nemám čas trávit několik desítek hodin vyhledáváním v judikatuře, vytvářením citací, vyhledáváním zákonů, pročítáním VOP a sepisováním mnohostrákových elaborátů... Aby mi to pak, když už se mi vážně podaří prokázat všechny argumenty a vyvrátit protiargumenty to ČTÚ smetl ze stolu, protože u opakované reklamace započítá termín od původní a prohlásí, že jsem překročil o dva dny termín k podání podnětu k zahájení správního řízení, takže o tom stejně rozhodovat nebude. To je pak vážně k vzteku!Přitom podle mě by měl ČTÚ (především rada ČTÚ) projevovat také vlastní invenci a působit i ve věcech okolo operátorů, které mu vyloženě zákon nenařizuje, ale také nezakazuje - např. žádat po operátorech nápravu, vysvětlení, provést vlastní návštěvu prodejny, pravidelně si stahovat VOP všech významných operátorů, analyzovat je a jednat - ne jen čekat, až dostanou upozornění a pak vysvětlovat svou nečinnost: "Nedostali jsme žádný podnět a toto sami neděláme..."Každopádně jsem rád, že pan Láska zmínil i cenu minuty v neomezených tarifech, protože většina lidí si ji neuvědomuje a většinou operátoři u "neomezených tarifů" už ani neuvádějí počet provolaných minut a dokonce jsem se setkal s přístupem, kdy mi to operátor dokonce odmítal sdělit.Proto bych do budoucna uvítal nějaké nařízení, které by operátorům ukládalo povinnost minimálně vykazovat počet provolaných minut, SMS i přenesených dat u "neomezených tarifů", protože tak by uživatel hned mohl vidět, jestli se mu takový tarif opravdu vyplácí nebo ne. Protože když pak člověk dostane fakturu na 500 Kč a vidí, že SMS neposlal žádné, spotřeboval trochu dat a provolal například 100 minut, tak hned vidí, že v daném měsíci se mu neomezený tarif moc nevyplácí s cenou skoro 5Kč za minutu (mínus nějaká ta data).