Český Telecom přiznává chybu: v září budou SMS levnější

Diskuze čtenářů k článku

Pedro  |  07. 08. 2003 20:07

Hele, mobilmánie, zeptejte se v ČTc, kolik lidí tuhle službu využívá. Máme penetraci mobilů tuším skoro 90%, tak asi moc ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  08. 08. 2003 18:26

Hm, defacto na tom odesilani SMS z automatu zas tak nic prevratneho neni, Telecom zavedeni teto sluzby stalo v podstate jenom upravu software telefonnich budek - pristroje se stejne musely vymenovat, mozna ze tahle sluzba byla dokonce uz v zakladni SW vybave. Moc lidi to sice nevyuzije (skoro bych rekl ze nikdo), ale par SMS se preci jenom posle. Kdyz byly SMS za 1.80 dovedu si predstavit nektere typky, kteri maji na karte SMS za 3Kc jak tu sluzbyu vyuzivaji. K tomu si samozrejme koupi od CTC Trick kartu... Takze podle me se to preci jenom vyplati, kdyz uz ne tak jak jsem nastinil tak minimalne v PR to prezentuje CTC jako spolecnost invoujici sve sluzby (i kdyz realita je jinde)

Nadruhou stranu, Telecom rozhodne nema potrebu setrit, kdyby generoval prilis vysoke zisky, byl by daleko vyssi tlak na regulaci jeho cen. Lepsi je pro CTC vydelane penize utopit v podobnych investicich a opticky tak snizovat zisk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Creckx  |  07. 08. 2003 00:16

O smskách v budkách jsem se dočetl před několika lety(1-2-3).Osobně jsem nevěděl že to telecom už spustil,jediné čeho jsem si všimnul, že je na automatu podezdřele velkej display a to, když jsem to něj narazil na kole. Nabízí se otázka kdo tohle využije?Ten kdo doma nemá telefon bude celej žhavej běžet 100-200m (někdy i víc), aby si poslal sms.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niederman  |  06. 08. 2003 14:45

Obvinění ze strany SOS je sice opravněné, jenže, si musí každý normálně uvažující člověk uvědomit, že poslat smsku z mobilu se více vyplatí než postávát u automatu například za nevlídného počasí a ještě riskovat, že telefonní automat by mohl být poškozený. Já nechápu, jak někdo si stěžuje, na chování ze strany Českého Telecomu, ale tady platí pravidlo " Chytrému napověz, hloupého trkni  ". Radši budu posílat sms z mobilu než z nějaký ušmudlaný telefonní budky.

Co se týče samotného přístupu ČT vůči zákazníkovi v oblasti cen, a informování o cenách za sms, tak také musím potvrdit pravidlo " chytrému napověz, hloupého trkni ". Přece se člověk nemůže spoléhat pouze na nějakou orientační tabuli umístěnou uvnitř telefonní budky. Je několik cest, jak tuto informaci zjistit. Než začnu nějak z telefonní budky volat nebo když už tak smskovat, tak si nejprve zjistím cenu samotné služby. Mám možnost v dnešní době, si zjistit cenu jednak na internetu, když doma internet nemám, zajdu do knihovny nebo do internetové kavárny, dále existuje informační kanál ČT a to bezplatná informační linka ( měla být zpoplatněna, k vůli různým vtipálkům ) 800 123 456 a tam by se zákazník měl dozvědět skutečnou cenu dané služby. Dále existuje ještě telekomunikační věstník, který je dostupný třeba v Telepointech. Existuje řada ověřených způsobu, jak si zjistit aktualní cenu, jenže zkrátka někteří lidi jsou asi  příliš pohodlní, aby se orientovali pouze na papírový plakát umístěný v telefonní budce.
Zkrátka chytrému napověz, hloupého trkni. 
Já vůbec neposílám smsky z budky, protože to považuji za přihlouplé a zbytečné. Co telecomu vyčítám, že by raději měl investovat peníze do smysluplných účelů než vynakládat peníze tam, kde to není třeba. Například, by měl Telecom investovat peníze na pokrytí a rozšiřování služeb ADSL a na telefonní budky VTA by se měl zcela vykašlat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  06. 08. 2003 21:16

Helmute, ty už to svinstvo nehul. Ty jseš fakt úplně mimo. Souhlasím akorát s posledním odstavcem, že by měl telekom investovat do smysluplnějších projektů, jinak je to co slovo to perla.

Tu cenu si můžu přece zjistit i tak, že se podívám na ten leták, co tam visí. Vždyť je to oficiální ceník od Telecomu tak co? Kdyby ti v obchodě inzerovali rohlík za korunu, ale pokladní by ti namarkovala za 2 koruny, taky by jsi nadával sám sobě, že "já blbec jsem si tu cenu nezjistil dřív"???

Asi bys potřeboval trknout, ale pořádně a několikrát!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  06. 08. 2003 22:48

Jenže je tu problém - zákazník musí být s cenou zboží či služby seznámen předem. Vývěska v budce se dá považovat za splnění této povinnosti ze strany ČTc vůči svým zákazníkům (i když ČTc jim tak neříká - pro něj jsou to stále uživatelé ). Je tedy jen a jen na straně ČTc, aby si dal tato veřejná sdělení do souladu s realitou. Mohli to udělat předem a na ty letáky naspat, že do tehdy a tehdy platí 1,80 a od toho data pak 2,70 nebo kolik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  06. 08. 2003 09:31

Jak jednoduché stojím s kamarádama na křižovatce a já jediný mam paušál tak jim půjčím telefon a jdu odvést domu moji drahou polovičku když se vrátím oni nikde ( byli už v čajovně ) přijdu k telefonu hodím 10 Kč a ejhle 10 Kč se zaseklo začnu mlátit do budky a tam běhá nápis 1180 - informace o tel. číslech najdu v seznamu čísel poruchy 13104 nebo tak nějak šílené číslo a ejhle automat nevolá prostě se zaseknul.ještě že byla špička a tolik lidi okolo jinak z něho mají kůlničku na dříví znechuceně jsem odešel a teď nedám telefon z ruky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mixák  |  06. 08. 2003 09:26

Českej Telekom ma tak strašné postavení na českém trhu a ještě si dovolí takhle klamat svoje (nebo spíš zbytek svých) zákazníky!!! Že se nestydí!

Nebo možná vychází z toho, že musí vytřískat nějaký pěníze aspoň z těch, kteří jsou ochotni jeho služeb ještě využívat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  06. 08. 2003 12:15

Abychom byli úplně spravedliví:

Telecom se od začátku netajil tím, že cena 1,80 za odeslanou SMS je zaváděcí, časově omezená akce a dokonce od začátku říkal, že do tehdy a tehdy (přesná data si nepamatuju) bude SMS stát 1,80 a pak více.

Co však nechápu (a tady vidím jejich velkou chybu), že tuto skutečnost nevytiskli již na ty první informační materiály vylepované v budkách. Mohli by si ušetřit náklady jak na tisk tak na znovuvylepování a spotřebitelé by byli informování správně. Stejně tak mohlo být upozornění na displejích telefonních budek (to by podle mě stálo minimum financí, protože tyto údaje se tam pravděpodobně nahrávají centrálně).

SOS je skvělá organizace, která má svoje výsledky v boji proti drzému chování velkých firem - ocenil jsem jejich neústupnost v "Melounové aféře" i v případu vracení neprovolaných telefonních karet. Sice se mě ani jedna z těch caus osobně nedotkla, ale kdo ví, kdy se se mnou pokusí nějaká velká firma zamést s jiným šméčkem. Jedinec pak prakticky nemá šanci (už proto, že náklady na vymožení svého práva zpravidla překročí vymáhanou částku a s tím ty firmy taky počítají). Proto, díky vám lidičky ze SOSu a nepolevujte.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 08. 2003 08:36

Takže jestli tomu dobře rozumím, za 4 měsíce okrádání odškodní 1 měsícem za správnou cenu. To je jak někoho okrást o 400,- a pak mu vrátit 100,-. Opravdu hooodně dooobrý!!!

 

Co jinýho se dá od těch zlodějů čekat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  06. 08. 2003 07:48

Hm, když dokážou na všechny automaty dostat hlášky o ceně na displey, tak by mohli zvládat i vylepit ty letáky... (nebo ty automaty komunikují s nějakým centrem dálkově?)

Jinak SMS z budky podle mě může poslat jen... no nevím kdo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  07. 08. 2003 20:03

no jasně, že dálkově. dyk je na to i dohledový centrum...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor