Český Telecom: svoji útratu můžete mít pod kontrolou

Monopolní pevný operátor, Český Telecom, nabízí svým zákazníkům novou službu InfoLimit, která hlídá výši útraty za telekomunikační služby. Už tedy nemusíte surfovat po internetu ve strachu, že účet bude v případě zákeřného přesměrování neúnosný.

Český Telecom má pro své zákazníky novou zbraň proti podvodnému volání a zneužívání telefonních linek. Stížností již asi bylo neúnosně mnoho a bylo na čase rázně zakročit. Každý zákazník si nyní může aktivovat novou službu InfoLimit, se kterou už se nebude muset bát, že se jeho účet za telefon vyšplhá do neúnosných výšin.

Už se nemusíme bát drahého internetu

Služba funguje na jednoduchém principu. Zákazníkovi je na základě útraty z posledních pěti měsíců vypočítána průměrná částka za volání a na jejím základě je nastaven limit hovorného na následující měsíc podle níže uvedené tabulky. Zákazníkovi se průběžně započítávají všechny poplatky za volání a porovnávají se s nastaveným limitem. Pokud se překročí, zákazník bude upozorněn. Navíc, pokud se limit nepřekročí, ale průměrná částka hovorného za posledních pět měsíců výrazně stoupne, bude zákazník rovněž upozorněn.

Už se tedy nemusíte tolik obávat, že se při surfování na internetu nevědomky připojíte k podvodným linkám s vysokým tarifem nebo že si vaše děti budou vyvolávat na vysoce zpoplatněná čísla.

Doplňková služba InfoLimit je určena všem zákazníkům, kteří využívají telekomunikační služby na telefonní lince nebo přípojce ISDN2. Služba InfoLimit sleduje veškeré zpoplatněné hovorné na pevné lince zákazníka, včetně dial-up spojení na internet, volání na linky se zvláštním tarifem, do mobilní sítě apod.

hovorné (Kč)

120
a méně

200

300

500

800

1 000

2 000

5 000

10 000

limit (Kč)

500

800

1 150

1 800

2 600

3 100

5 000

9 300

15 000

Minimální výše limitu je stanovena na 500 Kč. Průměrné hovorné musí být při tomto nastavení 120 Kč a méně. Do sledovaného limitu nejsou započítávány hovory v rámci volných minut, pravidelné měsíční poplatky a hovory zpoplatňované jinými operátory. Výše limitu se nastavuje na základě průměrného hovorného automaticky každý měsíc.

Po překročení limitu budete opakovaně upozorněni na možné nebezpečí zneužití vaší linky. Služba opakovaně volá na vaše telefonní číslo sledované linky. Od ledna 2005 si budete moci zvolit jakékoli telefonní číslo, včetně mobilních, na kterém budete k zastižení pro případ upozornění.

Nic není zadarmo

Služba je zpoplatněna aktivačním poplatkem 71,40 Kč (60 Kč bez DPH) a měsíčním paušálem 15 Kč (12,60 Kč bez DPH). Vzhledem k nebezpečí, před kterým vás chrání, je to akceptovatelná částka. Službu lze aktivovat telefonicky na infolince 800123456 nebo na kterémkoli kontaktním místě Českého Telecomu. Služba bude zřízena nejpozději do třech pracovních dnů.

A co mobilní operátoři?

Jistě by mnozí z nás ocenili podobnou službu také u svého mobilního telefonu. Někdy účty za telefon letí prudce vzhůru a při vyúčtování pak mnohdy těžko popadnete dech. Paušální zákazníci Oskara však služby pro kontrolu svého aktuálního účtu za volání mohou dávnou využívat. Služba se jmenuje FlexiLimit a její princip je podobný službě InfoLimit.

Jednoduše si nastavíte částku, po jejímž překročení chcete být upozorněni. Do této částky se nezapočítávají měsíční paušální poplatky, započítány však budou všechny ostatní zpoplatněné služby. Po překročení stanoveného limitu vám dojde varovná SMS zpráva. Jak prosté a navíc u Oskara zdarma.

Ostatní operátoři podobnou službu bohužel nenabízejí.

Podrobné informace o službě InfoLimit najdete zde.

Diskuze (24) Další článek: T-Mobile vylepšuje Registr zmeškaných hovorů

Témata článku: , , Telecom, Minimální výše, Vysoký tarif, Doplňková služba, Nastavený limit, Český Telecom, Český, Mít