Český Telecom uvádí nové paušální programy

Diskuze čtenářů k článku

test  |  05. 05. 2003 09:25

test

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alfons  |  03. 05. 2003 08:03

Nové tarify jsou výsledkem duševních křečí odjakživa geniálních a nepostradatelných Telekomáckých manažerů. Jako obvykle jim to ale nevyjde, protože se časem změní výchozí předpoklady. Telecom může zachránit jen koupě Eurotelu o což intenzivně usiluje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alfons  |  03. 05. 2003 08:03

Nové tarify jsou výsledkem duševních křečí odjakživa geniálních a nepostradatelných Telekomáckých manažerů. Jako obvykle jim to ale nevyjde, protože se časem změní výchozí předpoklady. Telecom může zachránit jen koupě Eurotelu o což intenzivně usiluje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tito  |  01. 05. 2003 16:37

Jaké min 2,34 korun ? Když v závorce uvádíte 90 korun lomených až 128, tj. asi 70 halířů. V každém případě je korunový paušál svobodnější pro člověka, který volá na různě "drahá" čísla (od 25 hal po desítky korun za minutu)  než volné minuty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  03. 05. 2003 02:48

Cenou volné minuty se tady rozumí celkové náklady na 1 minutu, v okamžiku, kdy provoláte právě jen ty volné minuty. Tedy do ceny volné minuty se tu nerozpočítává jen volný kredit kredit (90,-), ale celkově zaplacený paušál (299,-), tj. 299,-/128=2,336 Kč/min., resp. 299,-/24=12,458 Kč/min.

U mobilních operátorů jsou to právě volné minuty, nikoliv volný korunový kredit, které jsou součástí různých tarifů. Možná byl ČTc veden právě snahou přizpůsobit se těmto vzorům. A možná byl veden snahou více zkomplikovat či zatemnit porovnávání nových cenových programů se starými.

Když se to přežene do absurdna, při volných minutách má člověk možnost si optimalizovat cenu za volání třeba tak, že si nejprve v rámci volných minut "vyřídí" ta volání, která jsou minutově dražší, a po jejich vyčerpání si "vyřizuje" ta volání, která jsou minutově levnější. (Prosím nepolemizujte s tímto nápadem, jen reaguji na Váš názor, že korunový paušál je svodobnější a píšu - když se to přežene do absurdna).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 04. 2003 20:16

Jenom skoda ze nebydlim v moderni domacnosti (podle reklamy nema doma ISDN). Doma mam jen 2 mobily a Wi-fi pripojeni na Internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  01. 05. 2003 11:07

Tak, tak jeste ze existuji i modernejsi domacnosti!!!

Hlavne ze je hrozne "moderni - in" nazev tarifniho programu "Telefón" 120

Debilnejsi nazev uz asi vymyslet nemohly!!! Ale co cekat od debilni spolecnosti, ze....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  03. 05. 2003 01:50

No, ono to není "Telefón", ale "Telefon". Telefon, řekl bych, proto, že se to používá zejména k telefonování, 120 zřejmě proto, že je v tom 120 volných minut.

A Vám by se víc líbilo co? Třeba "Zelená karkulka 77" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  03. 05. 2003 10:32

Cokoliv jineho, hlavne ne to co vymyslely! Ta cislovka 120, ...... je me jasna a proti ni nic nemam, ale ten "Telefon"....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niedermann  |  30. 04. 2003 19:55

Ach jo ! Jsem uživatel ISDN linky a tak mne docela šokovalo, že telecom pro home uživatele zavedl další tarify jako je telefon 120, telefon 120 plus, telefon 240, telefon 240 plus, na tom bylo nebylo nic tak špatného, tarify jsou dobře strukturované, co mne doslova nadzvedlo ze židle, je ten fakt, že za měsíční poplatek u tarifu telefon 240 plus ( 577,50 Kč/měsíčně ) je levnější hovorné do mobilních sítí a meziměstské hovorné než u tarifu ISDN standart, kde za vyšší poplatek 699,- Kč/ měsíčně platím dráž jak do mobilní sítě ( 6,20 Kč/min ), tak i meziměstské hovory jsou dražší ( 3,40 Kč/min ).
Co si mám myslet o těchto tarifech v neprospěch tarifů ISDN ? Jen to, že telecom zbytečně utrácí peníze za reklamu na ISDN a proto, musí zákazník platít jak vysoké hovorné tak i paušál. Bohužel, z ISDN linkou není možné využívat tarifní plány Telefon. Jedinou možností je, přejít na tarif ISDN BASIC. Taky mne Telecom naštval s ADSL službou. Jestliže se Telecom neprobudí, tak mobilní operátoři vysajou zbytek trhu. O no se ani není čemu divit, když za krátkou dobu se vystřídají ředitelé onoho monopolistického operátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nuny  |  30. 04. 2003 19:28

Asi jim opravdu teče do bot když začínají otravovat voláním domů a trapnými nabídkami ISDN konferenčních hovorů a různých blbin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stark  |  30. 04. 2003 19:13

Vazne me celkem fascinuje, ze Telecom jiz zavadi tak skvele sluzby jako Pratele ci volne minuty:) Tedy naprosto bezny standard vsech mobilnich operatoru. Evidentni je, ze zkratka nema konkurenci, ktera by jej nutila k neustalemu zlepsovani sluzeb ci k regulaci cen (samozrejme smerem dolu). Skoro bych rekl, ze za nejakou dobu se dockame i pausalu na neomezene volani u mobilnich operatoru, alespon soucasny nonstop data od Eurotelu je velkym krokem vpred...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koudelka  |  30. 04. 2003 19:01

raděj kdyby zlevnili infernet........smrt telekomu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  30. 04. 2003 17:40

Může mi někdo říct, co je to ten 1TEL? Zkusil jsem www.1tel.cz, ale to asi nebude ono.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  30. 04. 2003 14:28

a to, co se nám tady snaží předvádět jako "novinku" jsou jenom staré přemrštěné ceny zabalené do "nového" označení tarifu.

K nepoužití!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paja  |  30. 04. 2003 13:55

Mesicny poplatek za tarif telefon 120 je pouze 351,75 Kc !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 04. 2003 16:58

Za to se omlouvám, bohužel jsem se při přepisování cen přehlédl a pak i špatně spočítal cenu "volné" minuty. Už je to ale napraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  30. 04. 2003 10:57

Dneska má stejně 80% národa mobilní telefony, takže proč bych někomu volal na pevnou linku (snad jen do firem) Kdyby raději udělal telecom tarif s trvalým připojením na internet. Byl bych ochoten zaplatit do 700, myslím si však, že to dřív bude levnější ADSL.Možná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  30. 04. 2003 09:16

Kdyby tak misto vymysleni hovadin dali nejaky tarif pro ty co potrebuji akorat dva draty pro ADSL. Takovych 20kc/mesic jen za frekvencni pasmo pro ADSL by mozna byla adekvatni cena.Ale toho se asi nedockame.Hlasove sluzby od nich nechci, mam mobil.

 

Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  30. 04. 2003 09:52

A já zase od nich nechci vůbec žádné služby už z principu. Teda né, že by se mi nelíbilo ADSL, ale raději podpořím konkurenci a pořídím si (sice pomalejší, ale o dost levnější) bezdrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  30. 04. 2003 12:24

Tak mi ukaz alternativniho operatora co ti je bude za 20 Kc provozovat. Naklady na polozeni a provozovani telefonniho kabelu (posledni mile neni zadana optika ale normalni pary medenych dratu) sjou podatsatne vyssi a pokud se plati jednotna cena (a ne podle skutecne delky linky) je tak tech 190Kc zrejme minimum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  30. 04. 2003 09:09

No to je skvělá nabídka, zvednout paušál a zlevnit dálkové hovory - KDO DNESKA VOLÁ DÁLKOVĚ?????????  Na to je přece mobil - Telecom si fakt myslí, že jsou tu všichni debilové?????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  03. 05. 2003 01:27

Ono asi trochu taky záleží na tom, kdo volá a komu volá. Např. já, který mám pevnou linku a Twist (standard), když chci zavolat tetičce do Prahy (=dálkové volání), která má jen pevnou linku, a řekněme mimo špičku, tak jistě nebudu volat z Twistu za 7,00 Kč/min, ale použiju pevnou linku - Home standard - 1,70 Kč/min (u nových programů Telefon 120 je to - 1,50 Kč/min, Telefon 240 - 1,30 Kč/min.).

Ve špičce je to obdobné - Twist standard 7,00 - Home standard 3,65 - Telefon 120  2,80 - Telefon 240  2,40.

A dokonce i když volám na mobil do jiné sítě než TMO, vyjde mi o něco levněji zavolat z pevné linky než z Twistu standard (Twist 7,00 - Home standard 6,50 - Telefen 120  5,90 - Telefon 240  5,50).

Myslím, že strategie Telecomu je zřejmá - v nových programech nabízí levnější zejména dálková volání, aby utlumil odchod zákazníků k alternativním operátorům, kteří právě nejvíce konkurují v dálkových voláních. Za to si nechá něco málo připlatit v paušálu, tím se stává přechod na nové programy zajímavý pro ty zákazníky, kteří toho víc provolají. Ti, co volají velmi málo, zůstanou u starých programů a tedy i u vyšších cen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 04. 2003 08:45

Celý tarify jsou o jednom: jak vybrat vysoký paušál, poskytnout levné minuty volání a de facto zlikvidovat konkurenci, která je v nerovném postavení. Na místě antimopolního úřadu bych to okamžitě zakázal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xz  |  30. 04. 2003 07:39

Ve článku je opět několik nesmyslů. Především ČT UZ NEBUDE od zítřka NABÍZET TARIFY HOME, takže důchodce, který si bude chtít třeba po přestěhování telefon, už nebude moci objednat Home Mini za 190, ale jen nejlevnější Telefon 120 za 370 Kč.

Dále služby Memobox, čekající hovor, konference budou automaticky aktivní při aktivaci tarifu, což zákazník asi ani nebude vědět a nebude tušit důsledky, tzn. že jemu volající budou platit ostošest. Pokud to nechce, musí si to explicitně později vyžádat. A vykládejte to nějaké babičce, že...

Nic z toho, z čeho ČT odvádí nějaké peníze někomu jinému, tj. internet, mobily apod. není zahrnuto ve volných minutách.

Všechny tarify jsou propočteny na základě statistik vytvořeny tak, aby zákazník v konečném důsledku zaplatil více než dosud a to i když vůbec nevolá. Viz např. rozdělení volných minut na špičku a mimo špičku. U většiny lidí minuty bud mimo špičku nebo ve špičku propadnou, podle toho, jestli chodí do práce, kdy bývají doma,  volající většinou jen na mobily apod.

Staré tarify zůstávají, ale už se nebudou nabízet. Je to první fáze. Počítám, že je to psychologická příprava na fázi druhou, což bude přesunutí všech zákazníků na nové tarify, počítám tak od ledna .

Jinak ve článku myslím chybí informace, že jsou k novým tarifům i dva nové internetové tarify.

Přeji hezký 1. máj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xz  |  30. 04. 2003 07:41

Jo a ten tarif není za 370 ale 350 Kč. Omlouvám se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
treep  |  30. 04. 2003 08:03

http://www.telecom.cz/sluzby_home/telefonni_sluzby/telefonni_linka/cenove_programy/home_mini.php





HOME MINI




Když volám málo a hovory hlavně přijímám

Cenový program pro domácnosti platný od 1.května 2002

Takže zůstává!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
treep  |  30. 04. 2003 08:06

sorry, je tam loňský rok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xz  |  30. 04. 2003 08:17

Ovšem existuje instrukce, že se nemají vůbec nabízet, jen v případě, že zákazník bude VELMI neodbytný. A od podzimu se začnou ceny udávat jen bez DPH. To kvůli změně DPH. A taky to působí lépe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiriol  |  02. 05. 2003 09:43

Nemusite se omlouvat, mam vytisk stranek CTc z 30.4. a tam bylo skutecne uvedeno 371,75 (s DPH). Pak to spravil, ale kdo vi, jestli to tak nebude uctovat ( pri jeho charakteru).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jednorozec  |  30. 04. 2003 08:01

Malý detail, minuty mají být převoditelné.

Ale je fakt, že telečum v tom dělá už pěkný bordel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 04. 2003 08:21

Ad zrušení možnosti aktivace Home Mini a Home Standard - to si musím ověřit, zástupci Českého Telecomu to včera říkali trochu jinak...

Ad volání na mobil a do zahraničí (do vybraných zemí) - v tarifech Plus je ve 20 volných minutách

Ad výhodnost - a co když provolám třeba jen ty volné minuty...

Ad internetové tarify - o tom také na tiskové konferenci nepadlo ani slovo a nejsem si tím ani moc jistý, ceny za Internet u nových tarifů jsou ale o něco nižší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xz  |  30. 04. 2003 09:30

Budou nabízeny jen internetové programy i-surf a i-surf plus a případně Home internet.

Jinak mám pocit, že ještě nedávno se tarifikace na mobilní sítě dělala 30+30, nyní u všech i starých programů 60+30, ale to možná není nová informace.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  03. 05. 2003 00:41

60+30 je od 1.5.2002. Tehdy mě dost vytočila formulace, kterou to ČTc oznámil na měsíčním vyúčtování. Našel jsem si to, mám to před sebou:

Od 1.5.2002 snižuje ČESKÝ TELECOM u vybraných cenových programů ceny volání do mobilních sítí v ČR. Zároveň dochází ke změně způsobu účtování. Po první provolané minutě platíte už jen každých započatých 30 sekund.

Nezasvěcený z toho musel mít zákonitě dojem, že je to nějaká skvělá zpráva: ... platíte už jen každých ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 04. 2003 12:43

Tak jsem si ted vse overil a jedine nesmysly, co se tu objevily jsou tak mozna informace ve Vasich prispevcich... Tarify Home Mini a Home Standard budou nabizeny i nadale, a to jak pro nove, tak pro stavajici zakazniky. Doplnkove tarify na Internet pro nove tarifni programy jsou naprosto identicke s temi pro Home Standard.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xz  |  30. 04. 2003 13:04

Pane Zikmund, nevím, kde jste si to ověřoval, ale já trvám na svém, jen jsem možná některé věci ohledně inetových tarifů špatně a nepřesně formuloval, protože tím jsem se nezabýval detailně, jelikož mne to nezajímá.

Tarify Home Mini a Standard - opravdu nebudou aktivně nabízeny ale budou povolovány v případě neústupnosti zákazníka. Pokud o této možnosti zákazník nebude vědět, při dotazu mu budou nabídnuty jen ty nové, ledaže by paní na přepážce nebo v call centru byla velký lidumil a řekla mu to rovnou.

Máte pravdu, že doplňkové tarify jsou identické se starými, ale aktivně nabízeny budou jen ty výše jmenované, i-surf a i-surf plus, pokud jich předtím bylo více. V tom jsem se neorientoval a formulace jsem pochopil jako 2 nové tarify, což není pravda. Za to se omlouvám. Home internet bude taky možné aktivovat.

A co se týče automatické aktivace doplňkových služeb, také je to tak jak jsem psal.

Opět jsem si to ověřil u mých zdrojů.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 04. 2003 16:52

Můj zdroj je Vladan Crha, tiskový mluvčí společnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
axz  |  30. 04. 2003 09:21

A můžu se zeptat, kde ty internetové programy jsou k vidění? Nejak jsem je nedokázal najít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajo  |  30. 04. 2003 07:34

Za to pětikilo by to šlo, ale s neomezeným internetem. Jinak je telecom pasé!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rocky  |  30. 04. 2003 07:30

Telefon 120 neni za 371,- Kc s DPH, ale 335 bez DPH = kolem 351,- Kc s DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  30. 04. 2003 07:11

Nejak jste zapomneli napsat, ze Telecom uctuje (ne vzdy) style m 120+60. Ty volne minuty pak ubihaji velmi rychle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 04. 2003 08:15

Nezapomněli, je tam napsáno, že tarifikace je stejná jako u Home Standard

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira  |  30. 04. 2003 07:11

V článku stojí, že volné minuty se budou čerpat i z čísel začínajících na 97 - to je fakt skvělý, takže hodina na internetu ve slbém čase, která stojí cca 17 kč mi vymlátí celý volný kredit, který by se dal použít na meziměstké hovory za úplně jiné ceny... Ještě, že jste to zmínili, jinak bych snad fakt přešel ....

Míra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira  |  30. 04. 2003 07:14

Odpovím si sám - volné minuty jsou podle Telecomu (kromě místních a dálkových hovorů) i na čísla 972, 973, 974, Bílá linka (840, 841), Modrá linka (844), 1TEL (700)) , čili ne na 971. V článku bylo uvedeno jen 97*, což je i internet.

Míra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 04. 2003 08:14

Safra, zapomněl jsem, že 971 je pro Internet. Volání z volných minut je pouze pro volání do sítí MVČR, MOČR apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  30. 04. 2003 06:47

Stale o nicem!!! CT nejak nemuze pochopit, ze lidi odrazuje vysoky mesicni polatek!!! Takovy ceny at si necha!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PURE  |  30. 04. 2003 07:06

Presne tak,pokud bude mit CT tak desne mesicni poplatky,tak je nezajimavy.Mel by si uvedomit,ze oproti mobilnim telefonum ma strasny handicap v tom,ze je pristroj jen na jednom jedinem miste napichnut na drat.Pokud by nechal ceny treba jake ma Home Mini a nechtel mesicni poplatek a nechal si volne minuty a presel na tarifikaci 30+1 tak si myslim,ze by to bylo celkem dost konkurencni a sposta lidi by si telefonni pristroj doma nechala a obcas si urcite,kdezto takto to kazdy radsi zrusi.Asi ci CT neuvedomuje heslo "...Nemusi prset,staci kdyz kape...".Holt je jako vetsina vsech podnikatelu,kteri chteji zbohatnout prez noc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  01. 05. 2003 01:13

Tak tak. Díky této své cenové politice Telecom naučil používat mobily i naši nejstarší generaci, protože právě z důchodu si těžko může někdo dovolit platit takové měsíční poplatky .

Vyhnat pevné telefony z domácností se mu myslím daří opravdu skvěle, doufal jsem že se bude snažit zachránit aspoň ten zbytek co zůstal kvůli připojení k internetu a udělá trochu průvan v datových tarifech, no ale toho se asi nedočkáme . Kdyby nebyl internet tak už by se snad musel zákonitě dávno položit, vždyť kdo dneska (kromě firem) ještě volá z pevné linky ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
akcionář TELECOMU  |  30. 04. 2003 06:45

Když se TITANIC potápěl, lodní kapela také změnila žánr a ničemu to nepomohlo. (Ale byla aspoň změna :). Plně souhlasím s autorem článku. Ať si to vezmu z jedné nebo druhé strany, tak z nás dělají jenom blbce. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ubu  |  30. 04. 2003 05:20

Volné minnuty se počítají z plné ceny anebo z ceny po odečtení SMS? Pak vůbec nechápu cenu 12,46 u Home Standart (podobně 15,83 u Home Mini), nemá to číslo před a za lomítkem být obráceně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří V. S.  |  30. 04. 2003 06:49

Taky si myslím, že u Eurotelu počítali ceny volných minut po odečtení ceny SMS, protože jinak mi to nesedí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 04. 2003 08:12

Je to tak, do ceny volné minuty u Eurotelu jsou započteny také SMS zdarma (proto jsou v tabulce uvedeny). Kdysi dávno jsme je tam nepočítali, ale to čtenáři zase psali, že znevýhodňujeme Eurotel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor