To sledování zavazadel přes bluetooth funguje jak? že když se mě ztratí kufr, tak zázračným bluetootem na kilometry zjistím jeho polohu, nebo do sledovače musím platit další sim kartu, aby mě to poslalo polohu kufru přes mobilní data?
Např. Samsung To má tak, že to funguje jen s řadou Galaxy, přičemž mobily v BT dosahu kufru hlásí polohu do aplikace. Tzn. ztratíte kufr uprostřed divočiny kde nikdo nikdy nepůjde? Kufr nenajdete. Projde kolem něj někdo s Galaxy telefonem se zapnutým BT a spol.? Dozvíte se polohu.
Existuju ale aj vybavenejsie zariadenia so vstavanym GPS prijimacom a (asi LTE?) modulom ktore dokazu hlasit polohu kdekolvek kde GPS a mobilny signal. Samozrejme je to ale drahsia sranda ako tie co funguju len na BT - ovela vyssia cena samotneho zariadenia, aj to ze je potrebne kupit SIM kartu s datami.Nevyhodou okrem ceny moze byt aj to ze GPS vacsinou nefunguje v budovach. V takom pripade asi bude hlasit poslednu polohu kedy mal signal, co moze ale nemusi pomoct.
Zalezi, co od toho cekas. Modul s gsm a gps ma velkou spotrebu (nejvic sezere gsm a hned potom je synchro gps), takze je to vetsinou velky boxik (polovicni krabicka cigaret). Lora, sigfox apod maji nevyhodu v dostupnosti (v jednom pripade doslova). V ramci civilizace se mi zda vyuziti BT LE a gsm a gps z ciziho tlf opravdu chytre reseni.
Okurková sezóna, co?Než takovéhle články snad lepší nic. Ale to by se nehrnuly prachy z reklamy, chápu.
Okuroková sezóna co?Než takovéhle kecy snad lepší nic. Ty v okurkové sezóně nedostáváš výplatu?
CG Transit je v ČR, je to nejlepší aplikace na jízdní řády po ČR a celé Evropě.Ez Ride je do USA a na MHD některých metropolí v Evropě a Asii. Neplést!
CG transit je fakt pecka!
Navíc doba COVIDová vetkla některým organizacím nápad nahradit lidi v pokladnách online prodejem.COVID je fuč, nápad zůstal. Z poslední doby dvě lokace: Park Güell v Barceloně a vodopády Savica ve Slovinsku.Bez mobilu a internetu lístek nekoupíte. Lidé nedigitální se mohou rovnou otočit a jet jinam.
Teda to sem nevěděl, že na to na některých místech tlačí až tak moc. No co si budem nalhávat, zaměstnanci sou nejdražší náklady společnosti, ať už státní nebo soukromý. Začalo automaty na pití a jídlo, pokračovalo to pár samoobslužnýma pokladmama v Tescu, tím samým v kině nebo placením jízdenek v automatu v tramvaji. No a teď asi přišla řada na další experimenty. Uvidíme, jak to dopadne. Každopádně by to přišlo i bez COVIDu, protože jak bylo zmíněno, zaměstnanci stojí víc peněz 🙂
v Park Güell jsem si v květnu 2022 normálně koupil fyzický lístek na pokladně a zaplatil ho přes GPay telefonem... tak wtf?!
Mám nacestováno nemálo a můžu říct, že se člověk opravdu obejde bez aplikací. Většina služeb je dostupná přes web. Na booking nebo trip advisor fakt nepotřebujete aplikace a instalovat je tam na klidně i jednoměsíční výlet mi přijde stále celkem zbytečný. Ale třeba takový Waze je asi celkem dobrá výjimka (když cestujete s autem) a určitě se najde pár dalších. Taky Google Translate a jeho schopnost real time překladu s foťákem je naprosto boží, když je někdo v zemi s písmem, které nezná 😂Obecně já radši použiju web, protože si nechci zaneřádit telefon všelijakýma aplikacema 😂
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2022 18:00
Chápu, že si někdo nechce zaneřádit telefon aplikacema, ale rozhodně není to stejný použít něco přes web a jako aplikaci. Aplikace má většinou menší datový provoz (což může například zrychlit používání aplikace na pomalejším připojení), uzpůsobené ovládání pro mobil a ne vždy je aplikace a web to stejné (takže občas je lepší použít web, občas může být lepší využít aplikaci).
Na tom něco bude, obzvlášť s tím ovládáním, ale já osobně mám lepší zkušenosti v webovými verzemi. Můžu dát pár příkladů. Například že web se mi často načte rychleji než aplikace. Pak třeba zmíněný datový provoz. Moje zkušenost je, že aplikace sou často pomalejší než webová stránka. Možná to bude špatnou optimalizací pro šílené množství android telefonů, proto to třeba může bejt lepší na iOS. Tomu bych se nedivil... Další zkušenost je, že aplikace mají problémy častěji než webový stránky. Že něco nefunguje ve specifické aplikaci se mi jednou za čas stávalo. Proto nejsem příznivec auto updatů...A v neposlední řadě musím zmínit něco, co mi přijde opravdu zajímavý. V několika aplikacích určených k prodeji zboží/služeb sem zjistil, že v aplikaci nabízí stejné zboží za vyšší ceny a taky s vyšším poštovným než na webu, což mi přijde opravdu neuvěřitelný...A tyhle důvody mi přijdou dostatečný k mému rozhodnutí neinstalovat extra aplikace, když to není nutné. První tři příklady sou trochu starý, protože už to tak dělám pár let. Možná by teď aplikace jely líp. Ale poslední příklad je dost aktuální a ten mi přijde dostatečnej 😂
Obrovskou vyhodou prehliadaca su taby. V Tripadvisor alebo Booking aplikacii mozem mat naraz otvoreny len jeden jediny hotel. Ked chcem pozriet akykolvek iny, musim zavriet ten predchadzajuci. V prehliadaci ich mozem mat otvorenych kludne aj 30.
(Bohužel) v případě právě třeba Bookingu jsou některé nabídky dostupné "mobile-only" (jsou tak označené v aplikaci). Nedávno jsem to schválně zkoušel a opravdu, některá ubytování na webu nebyla nebo byla o pár stovek dražší.
Jenže výhoda těch aplikaci právě je, že to můžeš mít online i offline. Ne všude a vždy máš dostupný internet. Takže jízdenky, rezervace atd. máš v aplikaci a je to hlavně i praktičtější a snáze se to hledá.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 7. 2022 14:15
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.