O chytrých brýlích se v poslední době často hovoří jako o segmentu, který to má ve světě drobné elektroniky spočítané. Nejsou ale brýle jako brýle. Jako slepou uličku zatím firmy vyhodnotily pouze brýle vytvářené vložením smartphonu do konstrukce se soustavou čoček. Takové řešení se z mnoha důvodů neosvědčilo a výrobci od něj upustili.
Samostatné brýle pro virtuální, rozšířenou nebo smíšenou realitu ovšem budou pokračovat dál. Qualcomm pro tento typ nositelného zařízení vyvinul nový čipset XR2, který jako první tohoto typu podporuje také 5G konektivitu. To se může s větším rozšířením mobilních sítí páté generace ukázat jako klíčová výhoda.
Čipset je určen pro pokročilé modely chytrých brýlí, kterým přinese větší výpočetní výkon, pokročilejší umělou inteligenci (AI), propracovanější grafiku virtuálního světa, plynulejší video ve vyšším rozlišení (až 3K na jedno oko při 90 fps nebo 360° 8K video při 60 fps) a hlavně lepší herní zážitky v rozšířené realitě (např. Pokémon Go).
Qualcomm už se zároveň dohodl na referenčním designu brýlí se společností Niantic. Ta má s rozšířenou realitou bohaté zkušenosti a brýle napojí na svoji sotwarovou platformu Niantic Real World. Kdy budou nové superbrýle se sedmi kamerami a spoustou zabudovaných chytrých senzorů připraveny do výroby, nicméně není v tuto chvíli známo.
5G je zkratka pro bezdrátové sítě páté generace. Mají kratší odezvu, vyšší přenosové rychlosti, kapacitu a variabilitu. Jsou vyvíjené tak, aby zvládaly širokopásmové připojení miliónů lidí a strojů v metropolích, energeticky nenáročné senzory, které s jedinou baterií vydrží roky, a cokoliv mezi tím.
Ve světě začalo hromadné spouštění 5G sítí v roce 2019, start 5G v Česku byl opožděný. Nejvýznamnějšími vývojáři 5G technologií a výrobci síťových komponent jsou Huawei, Nokia, Ericsson a Samsung.