Co Vánoce, to bitka operátorů: čím lákali až tři léta zpět?

Co Vánoce, to bitka operátorů: čím lákali až tři léta zpět?

Operátoři začínají nadělovat vánoční dárky k tarifům, k předplacenkám. Jsou to každý rok ty stejné výhody, anebo se ledacos mění? Podívejte se, na co se snažili zákazníky ulovit před třemi a dvěma lety, ostatně i minulý rok.

Každý rok se v kancelářích a marketingových oddělení operátorů pečou vánoční nabídky. Cíl je jasný: nalákat co možná nejvíce nových zákazníků. To je priorita. Když to půjde, postarat se o ty stávající. Druhá jmenovaná skutečnost je bohulibým činem operátora, opravdovým vánočním dárkem zákazníkovi a projevem vděku za využívání služeb. Ne vždy se na ni ale dostane. To si často operátor počíná s lehkovážností, když si myslí, že když už u něj jednou zákazník je, zůstane na stejném místě navěky.

Klid zbraní před Vánoci neexistuje

Zavzpomínejme krátce na předvánoční trh roku 2003. Nebyl Vodafone, nebylo O2. Eurotel vyrukoval s velkou SMS soutěží, ve které se hrálo o mnoho lákavých cestovatelských cen a stovku Alcatelů OT 735. Dále snížil aktivační poplatek na třetinu a cenu samostatné Go SIM karty stlačil na 59 Kč včetně padesátikorunového kreditu.

Oskar se nedal zahanbit a nabídl Štědré hodiny. Pokud jste si pořídili jeden ze standardních tarifů, mohli jste si předplatit paušál na nějaký čas dopředu a tím získat pět hodinových hovorů měsíčně do vlastní sítě zdarma. Počet měsíců závisel na zvoleném tarifu. Vyšla také speciální edice předplacených Oskaret, které sice měly o něco dražší volání, ale cena za zprávy SMS i MMS se snížila na polovinu.

T-Mobile lákal především na svoji limitovanou edici Twist karet. Při prvním dobití jste dostali 50 % z nabíjené částky navrch a samotná Twist karta přitom stála příjemných 99 Kč s padesátikorunovým kreditem. K Twist sadám a nově aktivovaným tarifům rozdával sportovní tašky Puma, které dodnes blokují v městské hromadné uličky.

Každý operátor samozřejmě nastartoval ohromnou reklamní kampaň, kterou doprovázely propagační akce. Oskar postavil v centru Prahy svoje kluziště a Eurotel se nechal inspirovat. T-Mobile zato nabízel ve svých prodejnách teplý čaj nebo svařené víno, které při zimních nákupech přišlo jistě vhod. Samozřejmostí také byla řada zlevněných telefonů a spousta tématických multimédií pro mobily všech značek.

Punč je málo, dávejme auta!

Další Vánoce se za datum psalo číslo 2004. Eurotel rozdával při uzavření nové smlouvy s úvazkem na dva roky 60 volných minut měsíčně, bez úvazku 30 minut. Razantně se snížil aktivační poplatek a ani předplacenkáři nepřišli zkrátka. K nové Go sadě s telefonem se rozdávalo 20 minut, bez telefonu se o volné minuty losovalo – vyhrát jste jich mohli až 300. Lákavá byla i Go sada za 25 Kč s bonusem 100 % na první dobití a akcí bylo ještě více. Vše završila SMS soutěž o tři automobily BMW X3.

Oskar přišel s akcí Hodinová jízda. K nově zřízenému tarifu jste si mohli vybrat určitou hodinu, během které se dalo volat každý den do sítě Oskar zdarma až po dobu sedmi měsíců. Lákavé byly také Nadupané sady – levné telefony nabízené v sadě s tarifem Rozjezd Naplno. Oblíbenou akcí byla možnost nákupu dotovaného telefonu k předplacené službě Oskarta určená pro zákazníky, kteří mají Oskartu déle než dva roky a kredit vyšší než dva tisíce korun.

T-Mobile nabízel sady Twist s telefonem za jednu korunu – třítisícovou cenu tak tvořil kredit, který bylo možné volně provolat. Do předplacených služeb vkládal velké naděje, proto také připravil edici Twist karet za 50 Kč, u kterých se při prvním dobití přičetlo 50 % kreditu navíc. Zájemce o paušální programy potěšily snížené aktivační poplatky.

Bruslení a mnohé další je osvědčené

Minulý rok přišel Eurotel s akcí Dlouhé hovory. Byla určena novým a konečně i stávajícím zákazníkům, kteří měli některý z tarifů aktuální nabídky operátora. Podstatou akce bylo volání po třetí minutě zdarma na jakékoli číslo do sítě Eurotelu nebo na pevnou linku.Této výhody bylo možné využít v nočních hodinách a o víkendech a svátcích i během celého dne.

Do vánoční akce Eurotel zařadil také již probíhající promo s trochu zavádějícím názvem Volání zdarma až na dva roky. Každý zákazník, který podepsal smlouvu, získal ne úplné volání zdarma, ale štědrou dávku volných minut navíc až na dva roky. Současně operátor snížil cenu multimediálních zpráv na nevídaných 2,50 Kč. V nabídce tzv. malých Go sad bez telefonu se objevila speciální vánoční sada za 195 Kč. V ceně bylo 195 Kč kreditu, takže samotnou SIM kartu jste dostali v podstatě zdarma.

V sítí tehdejšího Oskar Vodafonu kralovala akce Nonstop Vánoce, která se vázala na aktivaci některého z tarifů Naplno. Po provolání volných minut v rámci nového tarifu nebyly hovory do sítě Oskar Vodafone vůbec účtovány. Tohoto neomezeného volání si mohli zákazníci užívat v závislosti na výši tarifu až celý rok. Navíc nebylo nutné platit až čtyři první měsíce paušální poplatek. Ani na stávající zákazníky se nezapomnělo. Nabídku neomezeného volání mohli využít po zaplacení jednotného poplatku 595 Kč.

Zájemcům o předplacenou službu byla nabízena nová Oskarta Super. Oproti standardní Oskartě měla sjednocené ceny pro volání do všech sítí. Oskar Vodafone neporušil letitou tradici a na začátku prosince otevřel v Praze a Ostravě sezónní kluziště.

T-Mobile si minulý rok vzpomněl na úspěšnou kampaň v zimě 2003 a tak připravil znovu dárek značky Puma. Místo tašky se však rozdávala malá brašna přes rameno. Pro zájemce o některý z tarifních programů a pro ty, kteří znovu podepíší smlouvu, byla připravena nadílka volných minut do vlastní nebo pevné sítě. Ta se rovnala desetinásobku volných minut v rámci daného tarifu.

Nezapomeňte, že jsme pro vás otevřeli speciální vánoční sekci MobilManie, ve které vás informujeme o současných vánočních akcích operátorů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud