Co vy na to? Měly by školy zakazovat používání smartphonů s aplikacemi místo kalkulaček?

Názory k článku

Net.Xtreme  |  08. 06. 2021 14:18

Záleží na situaci, ale jsem pro zákaz, zejména při některých testech a při výuce základů. Pro pochopení matematiky je nutné se naučit základní počty v hlavě, pokročilejší na kalkulačce a teprve poté pracovat s aplikací/programem. Pokud by se matematika nahradila používáním “blackboxu” opiš zadání do aplikace a přepiš výsledek na papír, tak je to špatně. Je fajn a dnes i důležité umět pracovat s moderní technikou, ale matematika není o tupém přepisování čísel. Rozvíjí naše myšlení, schopnost logického uvažování a podle mě je potřeba zvládnout základy a učitel mnohem lépe ohlídá porozumění látce u lidí, co nemají možnost podvádět s mobilem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
zikáč  |  08. 06. 2021 14:24

Nesouhlasím s tím, aby žáci používali mobily místo kalkulaček. Všichni budou mít stejné podmínky, stejnou šanci předvést, co se naučili. Ale proč dnes používat kalkulačku, když máme počítač v kapse, který to za nás vypočítá? Nehledě na to, že jednou příjde dítě/vnouče domů a nebude vědět, jak se s kalkulačkou zachází. Vím, pokrok je dobrý i špatný, ale v tomto brzy dospějeme do stádia typu Vybitý mobil - vypnutý mozek. A čím dříve děti zjistí, že za ně všechno udělá malá chytrá krabička, tím to bude horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 06. 2021 14:35

Ne, nezakazovat. ALE omezit.Jasně, že není v pořádku aby to student přehodil nějaké AI a potom jenom opsal výsledek. Na druhou stranu je zbytečné, aby si musel kupovat jednoúčelové zařízení za několik stovek, když ekvivalent má dávno v kapse. Takže oficiální aplikace, co si bude hlídat, že je telefon v režimu letadlo a na popředí. Minimálně na Androidu určitě spolehlivě proveditelné. V případě multitaskingu za 5 a přezkoušení tabule. Když to někomu opravdu náhodou spadne, ať se přihlásí a dostane normální kalkulačku. Nevidím problém.Já třeba na některé jednoduché výpočty stále používám obyčejnou (vědeckou) kalkulačku, protože je to pohodlnější intuitivnější než obdobná aplikace na telefonu.Jo. A silně nesouhlasím s tvrzením, že učit se cokoliv nazpaměť je zbytečné, když si to během chvíle vygooglím. A to jsem jeden z těch, co na biflování vůbec nejsou. Jenže středoškolské znalosti jsou ještě takový základ, který prostě musíte znát a vědět hned, jinak se nikam neposunete... Na tohle jsem přišel vlastní bolestivou zkušeností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 06. 2021 14:41

Povolit.... Upřímně řečeno (a ať se to někomu líbí nebo ne) naučit se šikovně podvádět, využívat všech dostupných prostředků a spolupracovat v kolektivu (skupinový chat) těm děckám dá do života mnohem víc než nějaká konkrétní látka co se měli naučit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb2  |  08. 06. 2021 14:46

ono sa ale na skolach aj uci to iste co pred 40 lety. pocas pisomiek/skusok samozrejme mobily zakazat, co ale znamena ze vhodnejsie by bolo klasicke kalkulacky pouzivat aj pocas roku, aby vymena kalkulacky nesposobovala problemy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 06. 2021 14:50

Ten dopis vyzývá ministra ke změně centrálního příkazu, ale problém není ten příkaz. Problém je ta centralizace.
Každý člověk má jiné priority a každý člověk má jinou potřebu se vzdělávat nebo vzdělávat svoje děti. Všichni, kdo byli osloveni, mají v podstatě pravdu a měli by mít možnost se vzdělávat jak chtějí bez toho, aby je nějaký ministr šikanoval svými násilím vymáhanými příkazy.
Někdo se chce naučit hledat na internetu řešení problému a někdo jiný chce naučit základy sám. Nikdo by jim v tom neměl bránit.Konkrétně ve středním školství to funguje tak, že škola nedostane dotace, dokud nesplní požadavky, které jí nařídí stát. Ale ty peníze nejsou státu. Stát nám ty peníze ukradl.Řešením je odluka školství od státu. Každá škola by měla mít možnost si zvolit taková pravidla jaká chce a kdokoli by měl mít možnost si tu školu zaplatit nebo ne. Stát by nám měl nechat naše peníze, abychom si za ně mohli pořizovat co chceme my a ne to co chce on nebo část lidí, kteří si je ani nevydělaly.PS. Celá tato diskuze je povrchní a je, podle mě, na úrovni běžné v ženských časopisech, protože zde nikdo neřeší podstatu problému.
Podobně by v Ženě a život řešili jestli jsou lepší lodičky nebo sandály.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Marv-CZ  |  08. 06. 2021 14:56

Já jsem určitě pro zákaz. Argumenty tu už přednesli jiní. Ale chtěl bych doplnit jeden postřeh o počítání z hlavy:Když pracuji jako programátor, tak počítat v podstatě vůbec nepotřebuji. A když náhodou ano, tak kalkulačku mám v počítači. Ale když občas dělám na stavbě, tak dovednost počítat z hlavy je k nezaplacení. Člověk potřebuje často sečíst nějaké délky a podobné výpočty. Kalkulačku nemá a na mobil třeba nemá volnou ruku, nebo ji má tak špinavou, že na něj ani sahat nechce.A to nemluvím o tom, že mě rychlý propočet z hlavy už párkrát zachránil před napáleným účtem v restauraci apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2021 14:58

Dobrý den, jsem zastáncem zákazu mobilních telefonů při výuce. Na druhou stranu, pokud jim povolíme mobilní telefony při výuce, pak můžeme střední školství s maturitou zkrátit na 2 roky s tím, že by to byla jen praxe a teorii by si hledali žáci na mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Graylag  |  08. 06. 2021 15:04

Osobně nevidím problém v nějakých AI, které úlohu vyřeší za žáky. To ať si studenti vyříkají se svým svědomím, respektive se sami rozhodnou rezignovat na pochopení problémů a budoucí studijní úspěch - přičemž vztah mezi pochopením řešení jednodušších úloh a schopností pochopit složitější úlohy by jim měl vysvětlit učitel a/nebo rodič. Osobně vidím problém v soustředění se na úlohu. Když máte papír, tužku a kalkulačku, nemáte nic co by vás rušilo od přemýšlení. Když budete mít mobil nebo tablet, každou chvíli vám vyskočí nová notifikace odvádějící vaši pozornost jinam a i pokud ne notifikace, touha "jen v rychlosti zkontrolovat facebook" je jen pár kliknutí daleko. Ano, dá se to řešit režimem letadlo nebo vypnutím notifikací. Nebo prostě silnou vůli. Ale upřimně, kolik studentů si dá tu práci s nastavením telefonu tak, aby je nerušil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AjaFreeman  |  08. 06. 2021 15:11

Téma, které se pokusím nadhodit je asi směrované na mladší ročníky, ale jak často se ve školách používá kalkulačka? Nevzpomínám si, že bychom na základní škole snad někdy použili kalkulačku, snad krom případu, kdy jsme se ji učili používat. Na střední škole jen párkrát, když vycházeli moc velké faktoriály. Goniometrické funkce jsme museli umět z hlavy, nebo je nechávat v původním tvaru. Nevzpomínám si, že bychom někdy použili kalkulačku během testu, nebo ukázkového příkladu v hodině. Na univerzitě (chápu, že tam se to liší případ od případu) se kalkulačka používala jen při domácích projektech a párkrát na cvičeních. Naštěstí to už jsou lidi v takovém věku, že nevadí použití aplikace na mobilu. Při zápočtových testech z matematiky, z fyziky, z termodynamiky, z pružnosti, mechaniky a podobných nebyly kalkulačky nikdy povoleny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  08. 06. 2021 15:25

zkuste interpolovat do blízké budoucnosti, aplikace se budou vyvíjet, začne pomáhat AI a jednoho dne dostane diplom a postaví vám most přes dálnici architekt, který nebude znát základy. Nedej bože, aby pak chtěl dodatečně udělat nějakou úpravu v konstrukci .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
bkf.1  |  08. 06. 2021 15:34

To je taková klasická nesmrtelná věc, která je daná tím, že NIKDO nechápe, k čemu ta matematika vlastně je. To není k tomu, abysme uměli spočítat rovnice (nebo cokoliv jiného) co kontrétně v životě nikdy nepoužijeme, matematika je k tomu, aby nás NAUČILA PŘEMÝŠLET. Tohle NIKDO nepochopil a z toho pak pramení ty HLOUPÉ poznámky "proč jsem se to učil/a, vždyť to nikdy nebudu potřebovat...". No pak je to PŘEMÝŠLENÍ taky vidět na celé naší civilizaci, do které přijde nějaký covid a všichni plaší, jak kdyby to mělo vyvraždit 90% planety. Chtělo by to nějakou osvětu a hustit tu matematiku do lidí co se do nich vejde, ať fungujeme jako civilizace 21. století a ne jak děti v mateřské školce, co se bojí bubáka... po milionech let vývoje je to ubohé a trapné pro celou naši rasu...
PS: Pro ty tupější mám ještě jeden hezký chonicky známý příklad toho, jak se lze něco naučit něčím zdánlivě absolutně nesouvisejicím. Každý zná různé bojové filmy, kde mladý učedník dělá naprosto běžné úkony typu, nošení vody, vykroucení mokré hadry, zvedání nečeho a věšení na něco... a najednou tyhle věci, které jsou na první pohled úplně mimo, spojí v bojové umění... snad aspoň tento příklad pomůže někomu, aby se mu v hlavě rozsvítilo 💡

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Sislik  |  08. 06. 2021 15:37

Ja bych to rozdelil na ruzny skoly.Na zakladce bych smartphone misto kalkulacky nepovolil, protoze tam je dulezity, aby deti umely zaklady.Na stredni bych se smartphone uz nebranil, to uz nejsou takovy deti a meli by mit uz nejakou zadpovednost, ale zaroven bych zavedl neco jako 1 varovani, kdyz pomoci smartphone podvadi a pri opalobani vyhazov ze skoly…Na vejce je otazka, jestli je kalkulacka vibec potreba. V matematice nas ucily dukazy, kde byla tak 0, 1 a nekonecno 😀 Ve fyzice jsme zase odvozovali a dosasit do vyslednyho vzorce po nas ani nechteli a rikali, ze natukat cisla do kalkulacky umi i opice 😀 Takze vysledkem byl nejakej vyraz a vycisleni nikoho nezajimalo…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brk77  |  08. 06. 2021 15:38

Tady asi niko moc netrápí kalkulačka v mobilu, ale co všechno ten mobil umí. Můžu mít v kapse celou vědeckou knihovnu a jako bonus přátelé na telefonech. Můžu se na to dívat tak, že ten mobil bude mít k dispozici každý pořád a ještě lepší, ale je prostě nějaké základní kvantum znalostí, které by měl každý umět. Jestliže budou žáci "cheatovat" už u těch základů, tak to nebudou pořádně umět a do budoucna je to bude brzdit u komplexnějších úloh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czhunter  |  08. 06. 2021 15:40

Podle mě je to docela jednoduchá otázka, na kterou je složitá odpověď.Jednak to souvisí s tím, co si kdo vůbec představí pod pojmem "matematika" (někdo prostou aritmetiku + - =, někdo stereometrii, někdo logické výroky).
Jednak s tím, kde ještě technické prostředky pomáhají a kde už spíš škodí (respektive - technické prostředky nás dělají silnějšími přesně do bodu, od kterého nás začnou dělat slabšími).
A taky s tím, co přesně má být výsledkem vzdělávání a jaká má být výsledná stratifikace žáků.Teoreticky není problém smartphony zakázat.
Nebo naopak povolit, a vytvořit takové zaádání, se kterým si současné (a pravděpodobně ani budoucí) aplikace neporadí ... jenže s tím si pak neporadí ani většina lidí (a nesouvisí to ani tak se znalostmi, jako spíš se schopností abstrakce) ... a pak nebudete mí žáky se známkami 1-5, ale spíš několik málo jedničkářů a většinu pětkářů (protože se to bude dělit pouze na pochopil-nepochopil; kvalitativně, nikoliv kvantitativně). Což je dost daleko od "normálního rozdělení" (+- Gaussova křivka známkování s vrcholem natlačeným zhruba mezi 2-3) které je stále ještě chtěné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnusak  |  08. 06. 2021 15:50

Pokud vím, jsou u matury zakázány i některé typy kalkulaček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
voltaren  |  08. 06. 2021 16:21

Už je pozde na všetko. Ľudstvo sa ženie do pekla... Vždy sme boli nepoučiteľní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  08. 06. 2021 16:32

Myslim, že ten pán to nepochopil. Oni se ve škole neučej zacházet s kalkulačkou, ale řešit úlohy. Pokud žák prožene zadání skrz nějakou aplikaci, tak se nenaučí nic. Za nás se ve škole rozmohly programovatelný kalkulačky a aplikacema jsme si dost ušetřili námahu, jenže ty programy jsme si psali sami, což nebude případ dětiček onoho pisatele. Navíc jak chce zabránit tahákům v mobilu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc  |  08. 06. 2021 16:47

Pokud člověk používá kalkulačku (i programovatelnou, umějící vše včetně obecných integrálů a komplexních matic), tak i přesto musí vědět, jak něco spočítat.
Pokud ale ten samý příklad opíšu do wolfram alfa (což je i aplikace kalkulačky v mobilu) tak dostanu nejen výsledek, ale i přesný postup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2021 16:58

Když jsem chodil na základní školu, hodně mě bavila matematika mimo jiné proto, že byla logická, exaktní a navázaná na realitu velice zřejmým způsobem. Prostě si za jednotlivými částmi probírané látky člověk dokázal představit, k čemu je to dobré. Postupně se ale tyto vazby na realitu vytrácely a matematika začala být příliš abstraktní. Né že by neexistovalo smysluplné využití operací, které jsme se učili používat, ale nebyl na jejich vysvětlení kladen důraz a namísto abysme sami přicházeli na to, jaký postup a proč máme použít byl kladen důraz na naučení se toho postupu. A matematika mě přestávala bavit.
Můžu říct že používání sebelepší kalkulačky by mi v tom nezvládlo pomoct, ale asi by mi zvládlo ublížit. Nepřinutilo by mě naučit se pořádně ty operace, které mi prostě byly nesympatické svojí abstraktností. Nabušil bych zadání do kalkulačky a opsal výsledek a pokračoval.... A dodnes bych nevěděl jak to funguje. Samozřejmě některé postupy je opravdu lepší si pamatovat než jim detailně rozumět. Vzorec na výpočet obsahu kruhu bych si neuměl odvodit, přestože to není až tak vysoká matematika, ale počítat soustavy rovnic, integrály, zacházet s komplexními čísly, dřív než to za mě začne dělat kalkulačka aby mi urychlila práci považuju za velmi přínosné, i když jsem to v reálném životě mnohokrát nepoužil. Stejně jako jsem nikdy nepotřeboval vědět kdo z českých či zahraničních autorů co napsal, namaloval, složil, a k čemu jsou dobré slovesné vzory. Je to prostě všeobecné vzdělání, které mimo jiné dělá rozdíl mezi společensky použitelným člověkem a jednoúčelovým tupanem, co mimo svůj obor nezvládá základní věci. Stačí číst na internetových diskuzích a vidět kolik lidí neumí napsat správné i/y . Taky nejsem češtinářsky bez chyb, ale úroveň, jako nezvládání shody podmětu s přísudkem je něco, za co je na místě se stydět. I tady samozřejmě můžeme říct, že to za nás opraví automatické opravy ve wordu, nebo kdekolik jinde si je zapneme. Měli bysme ale umět si poradit i bez těchto pomůcek, ať už z důvodu že pak nebudeme vypadat jako retardi, když zrovna nebudeme mít po ruce svůj počítač, Nebo proto, že bez nějaké míry společných znalostí nejsme schopni se ani bavit se svými kamarády. Aktuální release oblíbené hry, děj posledního dílu populárního seriálu a podobné pasivně přijímané informace jsou dost chabá náhražka.
Kalkulačka na mobilu by mohla být skvělá věc, ale né proti argumentu, "přece nebudu kupovat dítěti za několik stovek kalkulačku s jakou jsem chodil do školu před 40 lety sám" Jednak takovou kalkulačku stejně ještě doma má a stačí do ní dát baterie a jednak se dají koupit za směšné peníze. Aplikace na mobilu samozřejmě je řešením, ale pak to musí být aplikace, která neporušuje proavidla hry. Tedy neřeší za žáka tu část látky, ze které je toho času zkoušený, ani mu neposkytuje možnost toto řešení získat aniž by ho sám vymyslel. Také by neměla umět víc než běžné tzv. vědecké kalkulačky, aby pak zkouška nebyla soutěží, komu se podařilo pro jeho platformu najít lepší kalkulačku. Připravená schválená aplikace, která by třeba i měla několik odemykatelných úrovní, by asi byla řešením. Krom jiného proto, že by pedagog nemusel sám zkoumat co to tam žáci mají a případně jim i dokázal poradit jak se s tím pracuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j.pagac  |  08. 06. 2021 17:25

Můj názor je takový, že bych smartphone, nebo tablet, dovolil u ústní zkoušky, kde by byl student před komisí a ta by viděla, že se opravdu jedná o pomůcku při řešení (například kontrolní vykreslení grafu, na kterém by mohl demonstrovat, proč je jeho řešení správné či nikoliv). Čili prokázat teoretickou znalost a následně demonstrovat s využitím smartphone.Jenomže to je utopie. Jednak je potřeba prozkoušet příliš mnoho studentů a je na to příliš málo času, než aby mohla komise debatovat nad řešením s každým studentem. A také aby byl smartphone s pokročilými aplikacemi opravdu potřeba, muselo by být také adekvátně náročné zadání, což by se také nemuselo líbit slabším studentům. Např. na výšce jsme na zkoušce z teorie signálů mohli mít sebou laptop s Matlabem, i když jsem ho sebou měl, tak jsem ho nepoužil. Příklady byly takového rázu, že byl Matlab k ničemu, většina příkladů vyžadovala myšlení a výpočty samotné byly realizovatelné i z hlavy.Má dcera přišla nedávno ze školy (prima) s doporučením na kalkulačku do Fyziky, kterou podle slov učitelky bude mít už i k maturitě. Nejdříve jsem si říkal, proč jim neumožní používat něco lepšího. Například některé kalkulačky Texas Instruments, či Casio, umí i komfortně převádět jednotky. Obsahují často používané vzorce. Jenže! Pak přišla s neklasifikovanou písemkou z fyziky a já jsem s hrůzou zjistil, že ač dostávala poslední rok na distanční výuce samé jedničky, tak NEUMÍ převést složenou jednotku na jinou (tady šlo konkrétně o hustotu). Bodejť by to uměla, když to delegovala na Google a při tom došla k názoru, že vlastně ani nemusí rozumět tomu jak se to převede bez něj. Zjistil jsem, že neumí sečíst zlomky (což moderní kalkulačky umí), neví co je krácení a netuší co je to mocnina. Když jsem ji ukazoval univerzální postup (schválně tak názorně jak to jen jde), tak se mi rozbrečela, že prý používám složité výrazy (složený zlomek, mocnina, čitatel a jmenovatel). Byl to silný zážitek, který málem nepřežil ani jeden z nás dvou.Takže já jsem pro to, aby byli studenti nuceni demonstrovat znalost. Klidně ať udělají po cestě numerickou chybu, za to bych je nepeskoval, když budou mít postup správně. Ale za každou cenu musí umět základní věci jako jsou úpravy výrazů a rovnic, práce se zlomky a znalost základních vzorců. Musí znát význam, ne postupy. Smartphone za ně udělá příliš mnoho věcí a odstíní je od věcí, které by jinak museli pochopit. Takže k maturitě by měl mít učitelský sbor nachystány příklady, kde bude možné využít základní konstanty a hodnoty funkcí, které se buď dají snadno zapamatovat, nebo odvodit. V nejhorším případě mohou studentům ty hodnoty funkcí, které budou potřebovat při výpočtu vyčíslit, napsat na papír.Kalkulačku ať tam mají klidně erární jen se základními funkcemi. Podle mě by neměla být vůbec potřeba. Za celou vysokou školu jsem u písemky kalkulačku vlastně nepotřeboval. Proč by měla být potřeba u maturity?EDIT: Ještě jednou jsem si přečetl názory v článku i v diskuzi. Přijde mi, že naprostá většina lidí má dnešní studenty velmi idealizované. Myslí si, že škola má učit pracovat s informacemi a naučit studenty analyzovat data. Jenomže pravda je, že dnešní studenti neumí naprosté základy. Co pak po nich chcete? Dám jiný příklad s mou dcerou. Ve škole patří k jedničkářům. Měla do výtvarné výchovy vypracovat referát o památkách v naší obci. Doufal jsem, že to vezme vědeckou metodou. Najde si katalog památkového ústavu, pak si do mobilu nahraje souřadnice těch památek, vyfotí je a provede na nich nějaké pozorování. Pak si zjistí z jaké doby pochází, zjistí něco o autorech, o tom co ty památky znamenaly pro tehdejší společnost, pokusí se ji kategorizovat a pak to sepíše, odzdrojuje a odevzdá. No, zkrátím to. Když jsem ji takový postup navrhl, v breku utekla do pokoje s tvrzením, že to bude trvat příliš dlouho. Z mé ženy pak vytáhla (aniž by se zmínila, že jde o úkol) kde je tady nějaká památka, zajela tam, vyfotila ji a napsala k ní název (který zjistila od ženy). Takových zklamání bych mohl napsat desítky. A na jejich základě vám mohu napsat, že dnešní školy nemohou učit žádné vyšší dovednosti a schopnosti, dokud jim to samotní studenti nedovolí. Buďme rádi, že je naučí alespoň ty základy, které je nutné si v jejich případě zapamatovat. A není to chyba školství. Na školách jsou již dvě dekády počítače, interaktivní pomůcky, studenti na škole dcery používají webové aplikace a mají k dispozici všechno vědění světa na dotek prstů. Nic z toho je ALE NEZAJÍMÁ. Chtějí všechno hned, bez námahy. Dokonce i napsat dotaz na klávesnici je obtěžuje a raději ho diktují, protože psaní je příliš náročné. Přemýšlení je bolí. Číst nechtějí (protože "nikdo nečte"). Kreativita se u nich omezuje na napodobení debilních youtuberů. Nenamlouvejme si, že jsou to po vědění lačnící premianti, kterým překáží zkostnatělý systém, protože nejsou. Škola je obtěžuje a obtěžovala by je v jakékoliv podobě a po jakékoliv reformě. Čest těm 20 % výjimek z řad studentů, kteří jsou jiní. Přeji jim vše nejlepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
libor007  |  08. 06. 2021 19:41

V rámci výuky - proč rozumně technologie nevyužít. Jinak zákaz. Dneska mladej zase přinesl svačinu domů. Neměl čas ji o pauze sníst. Čučeli se spolužákama na mobily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2021 20:48

Základy by všichni mít měli, ale nesmí se to překlopit do extrému typu šílená fyzikářka nutící nabiflovat se všechny vzorce z tabulek /zdravím paní Handlovou z Křižíkárny/.
On pak stejně každý zjistí, že není důležité všechno vědět, ale je důležité umět řešení najít, přiohnout pro svůj problém a použít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mojher  |  09. 06. 2021 02:09

Pokrok nezastavíš, já jsem chodil do školy před vynálezem kalkulačky, proto na rozdíl od dnešních mladých mrknu do vozíku a spočítám bez kalkulačky, kolik asi ten nákup bude stát. To dneska nikdo nedovede. Vrcholem výpočetní techniky bylo logaritmické pravítko a logaritmické tabulky - dneska nikdo neví, co to je. Ale už byla vynalezena propisovací tužka, ale do páté třídy se její použití přísně stíhalo, museli jsme psát plnicím perem, abychom měli krásný rukopis - stejně to nepomohlo. Od šesté třídy základní školy jsme mohli psát propiskou a na střední škole jsme měli nepovinné psaní strojem, takže když teď píšu, píšu deseti prsty a na klávesnici se vůbec nedívám.
Zakazovat mobily mi připadá stejně pošetilé, jako za mých mladých let zakazovat psát propiskou. A jestli někdo něco opíše, zkopíruje? Není přece účel se nabiflovat nesmysly, ale vědět, kde to najdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 06. 2021 08:00

Vím, že z pohledu dneška to bude asi úsměvné a out, ale když jsem ještě za socíků studoval večerně strojárnu tak, u koho uviděla soudružka při písemce v Mechanice kalkulačku, dostal automaticky za pět. Vše jsme museli počítat na logáru. (logaritmické pravítko)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 06. 2021 08:06

Jednoznačně POVOLIT. Kdo má o vzdělání zájem, tomu to zaručeně jenom prospěje, a kdo ne, tomu nepomůže ani svěcená voda. A ne, ve skutečnosti všichni lidé ani nepotřebují umět číst, psát a počítat. Ovšem potom se nesmí divit, jak budou oceněny jejich pracovní schopnosti. Což se ale dnes pomalu nesmí říkat, když jsme si přece všichni rovni (tedy samozřejmě kromě Černochů, na jejichž životech záleží nejvíc).
Problém ovšem pochopitelně spočívá v tom, že pokud mají v takové společnosti všichni stejné volební právo, výsledek je dopředu znám, a rozhodně není dvakrát perspektivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolfix  |  09. 06. 2021 13:16

Myslím, že používání při výuce není problém. Vhodná aplikace dokáže látku demonstrovat nebo usnadnit pochopení. Zkoušení samozřejmě bez nich, jinak nelze ověřit pochopení problému. Najde se totiž dost takových, co mají problém pochopit základy. Jinak si nevzpomínám, že bych ve škole používal kalkulačku nějak intenzivně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 06. 2021 14:24

Bohužel do školy chodí i děti, které mají rodiče jako jsem měl já, kteří mu nic nekoupí - ani kalkulačku, ani učebnici a ty jsou pak v takovém systému absolutně v pr...Proto takové věci jako vybavení výuky by měla zajišťovat vzdělávací instituce tedy ŠKOLA. Klidně ať žáci používají třeba nejen mobily nebo kalkulačky, ale i tablety se speciálními aplikacemi.Ovšem je vážně extra nepříjemná situace, kdy např. učitel povolí používat při výuce nejmodernější techniku s placenými aplikacemi a zároveň vzadu je týpek, kterému rodiče nekoupí ani nejobyčejnější kalkulačku za kilo a učitel jen konstatuje, že je to "jeho problém".Já jsem se s takovými situacemi běžně setkával celou ZŠ než jsem začal od 14 sám vydělávat při škole. Například opravdu krásně se dělá domácí úkol z učebnic, které nemáte, ale jste hodnocen tak, že je to Váš problém, takže nemáš? Za 5!Opravdu "krásné roky i vzpomínky"... Ještě, že už je tohle dávno za mnou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor