ČTÚ: Na nekalé praktiky operátorů jsme krátcí

Diskuze čtenářů k článku

Tomaso  |  08. 11. 2011 16:16

Tak jsem se vrátil z 4týdeního výleto po Vietnamu.
Mám Vodafone a Vietnam je 3tí tarifní pásmo (odchozí/příchozí hovor/sms 30,26/17,66/9,6Kč). Jaké však bylo moje překvapení, když moje útrata byla cca 40kč.
Ano vim jak je to možné. Ve Vietnamu je všude běžně dostupná wifi. Každej hotel, každá kavárna má wifi a to ať už kodovanou nebo úplně otevřenou, takže běžně se v ulici připojíte a můžete i volat.
Viber mi umožnil provalat do CZ 200min a FreeSmsSender mi umožnil poslat 120sms, místo MMS jsem používal chat na Viberu, který umožnuje posílat fotografie. Další asi hodinové textové konverzace jsem prováděl po GoogleTalk.
Toto byl můj první měsíc v historii, kdy jsem provolal míň jak 100kč.
Děkuji svým spoluhráčům
- Android
- Viber
- FreeSmsSender
- GoogleTalk
Ano ne vždy má člověk po ruce free wifi nebo je doma, ale když se člověk snaží, tak neprovolá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  26. 10. 2011 17:10

Vždyť je to pořád stejný jako za totáče cenzura je jenom na to co nemá vliv na jejich peníze ,kolik můžou mít peněz bokem o tom se asi nikomu ani nezdálo ,jenže s tím nikdo nic neudělá úřad tím pádem je na nic a je to mrhání penězi daňového poplatníka ,pokud ještě navíc používáte mobil a síť předraženého operátora vyhazujete peníze hned dvakrát .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
konas  |  26. 10. 2011 00:58

Spotřebitelská organizace kolem dTestu už něco začíná podnikat: http://www.dtest.cz/clanek-1901/ohodnotte-sve... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  25. 10. 2011 17:58

O co pořád jde? Pan Klaus jasně řekl,že všemocná ruka trhu vše vyřeší,tak mějte trpělivost...
I když v Americe.,v současné době v Řecku toho moc nevyřešila..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borg1stof9  |  25. 10. 2011 11:33

No přiznám se, že ze situace tady ohledně cen operátorů a postoje ČTU je mi doslova promiňte mi ten výraz na blití.
Vezmu to hezky popořádku:
ČTU se chová jako podplacený úředník, který nic nevidí a jen se vymlouvá - přiznám se, že za tohle bych střílel.
Operátoři - jeden jak druhej nebo třetí tvoří neprůstřelný kartel a ždímají nás jak prasata s vědomím, že jim to nikdo v tomhle státě nezatrhne - ona je to v podstatě úplně stejná situace jako třeba u bank a jejich poplatků - v zahraničí je většina služeb zdarma a u nás se platí i za příchozí platbu na účet. Mimochodem neustále drží megaceny a kvalita služeb se zhoršuje, od pokrytí a kvality připojení až po přemrštěné ceny zařízení a to nemluvím o nepřehledných a nesmyslných službách, které mají akorát svou nepřehledností zákazníka zmást a ještě víc oškubat.Hezky bych jim dal podmínky aby měli skutečně 100% pokrytí a kde již mají HSDPA tak aby minimálně garantovali rychlost např. 1Mbit a ne aby člověk jel vteřinu na 3Mbitech a další půlhodiny na EDGE. Ono to totiž jde, jenže to znamená se o to starat a poskytovat kvalitu - ale zatím pánové razí minimální náklady, kašleme na to hlavně když vyždímáme pořádný prachy.
Mobilmania - v tomto případě dělá svoji práci - upozorňuje a snad otevírá i oči a přál bych si aby je otevřela vícero lidem abychom nebyli jen ovce jdoucí na porážku resp. ždímačku operátorů. A co mě fakt hodně dostalo srovnání cen spolu s informací, že občané Rakouska mají třikrát větší kupní sílu a za stejnou službu zaplatí méně jak čtvrtinu toho co tady a to tam mají podstatně horší terén a i přes to tam mají kvalitnější pokrytí než u nás. A jen tak k zamyšlení i pro ostatní, přemýšlím o tom, že začnu využívat služeb rakouského operátora a budu na tom lépe i když budu doma v podstatě jako v roamingu. Prostě se budu chovat podle zásad trhu a nebudu mít strach, že když tohle udělá více našich spoluobčanů, že rakouský operátor díky tomu zvedne ceny aby více vydělal. Tohle je totiž jediná možnost v tomto státě jak nutit operátory ke změně, protože ČTU je jen "namalovanej" úřad, prostě do počtu a stát spolu s operátory se nám občanům jen drze směje do očí a doslova nás všechny odírá na maximum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SD  |  25. 10. 2011 14:52

neviem presne aké majú ponuky operátory v Česku u nás do príchodu O2 sa tiež nič nedialo teraz aspoň niečo (stále to nie je také výhodné ako v Rakúsku) ,len tak pre zaujímavosť som pozrel poslednú faktúru prevolané 35min v sieti O2 a 38 minút do zvyšných dvoch suma na faktúre 6,17€ bez DPH s DPH 7,40€ (cca 180KČ)ja som celkom spokojný samozrejme sekundová tarifikácia
a to funfón a tescomobile majú ešte výhodnejšiu ponuku ale 60+1 ale vo vlastnej sieti
Tie debilné argumenty o malosti trhu a nákladoch sú len rozprávky ktorými krmil orange a t-mobile aj nás a hľa potom to trochu predsa len šlo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FFS  |  25. 10. 2011 15:00

Ja jsem se diky tomuhle clanku konecne dokopal a objednal od Vodafonu CD tarif s inkartou za 100kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  25. 10. 2011 17:59

Zajímavé tarify jsou,stačí si vybrat...Mám ten samý..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bidnik  |  25. 10. 2011 10:15

Pánové a dámy.Jedno řešení by tu bylo,je trochu bolestné,ale co není
Představme si ten náš telekomunikační trh jako loď,která se skládá ze tří částí dejme tomu např. pravobok - Vodafon, střed - Tmobile, levobok - O2. My všichni co používáme mobilní telekomunikační služby jsme pasažéry této lodi a jsme tak nějak hezky rovnoměrně rozloženi po celé lodi,která si spokojeně a v klidu pluje.A aby si tak klidně neplula s tím musí pomoct pasažéři.když je klima stále klidné.Třeba tím,že se rozběhnou z jednoho boku na druhý.A čím více jich bude přibývat na jedné straně,tím začne být plavba zábavnější,a aby se loď nepřevrátila bude muset druhá strana přijít s nějakou kompenzací.Tím by mohla plavba začit být ještě zábavnější,protože loď by se mohla převážit na druhou stranu.
My pasažéři tétoto lodi k tomu máme prostředky.PŘENOSITELNOST ČÍSEL,Sociální sítě a jiné komunikační prostředky.Vypínání telefonu je zbytečné,my přece nechceme z lodi vystoupit,když ji rozhýbeme bude to mít větší užitek.
Takže navrhuji jako první zhup z levoboku na pravobok se startem 15.11.2011.
A ať někdo schopný třeba udělá stránky pro počítání přírůstků na té jedné straně.
Po nějaké době uvidíme jestli ta plavba začne být zábavnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bennie  |  25. 10. 2011 15:25

Konečně to někdo přesně popsal :)))
Je třeba jim sáhnout na zisky. Dokud byl Oskar malej, tak se podbízel, jak narostl, tak ztloustl a přestal se snažit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6162  |  27. 10. 2011 14:50


Bennie | 25. 10. 2011 15:25 | [89.176.31.xxx]
Konečně to někdo přesně popsal :)))
Je třeba jim sáhnout na zisky. Dokud byl Oskar malej, tak se podbízel, jak narostl, tak ztloustl a přestal se snažit.
no hlavně ho sežrala společnost,která dobře věděla,jak z toho vytřískat zisk:lidé hloupí (nechají na sobě štípat dříví-nejlepší možný obchodní model),regulátor velice benevolentní (v diplomatickém žargonu,samozřejmě...v naší řeči to znamená neschopný) a kdyby něco tak je pošlem před arbitrážní soud za zmařenou investici.Při našich ziscích by kauzy nomury či diag human nebo CME byly ve srovnání s operátory jen drobné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  27. 10. 2011 15:37

A to je právě to. Stále se tady řeší ceny, zrovna tato maličkost, kterou ČTÚ v tomto státě nemůže ovlivnit. Co vlastě může ČTÚ dělat ? ČTÚ je stát, a jak jim do toho bude remcat a regulovat ceny, máme tady arbitráž, kterou stát nemůže nevyhrát. Pouze my, koneční uživatelé to máme v rukou, bud´ budeme volat - využívat jejich služeb a akceptovat jejich ceny nebo nebudeme volat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  25. 10. 2011 07:49

ČTÚ neumí potrestat operátory, protože sama ani nechce jde o prachy i pro státní kasu. Na straně druhé tady není žádná konkurence, ale nepsaný kartel jako za komoušů - ceny všude stejný. Holt jsme konzumní společnost a neumímr si vyjednat podmínky. já třeba takový nejsem a byť nejsem podnikatel mám tarif i s netem za 188Kč měsíčně a volám k rámci sítě za 1,5. Stačilo se domluvit na obchodním odd a pokud mi neudělají určité podmínky jako dlouho dobému zákazníkovi tak odejdu a zabírá to. Takže nebetre jen to co Vám nabízí operátoři ale dejte i připomínky a náměty. Funguje to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BBerry  |  25. 10. 2011 02:01

pánové z MManie jen plkají a mají téma na článek, ostatně není důvod, telefon jim platí zaměstnavatel, kdyby jim to opravdu vadilo, tak už by dávno svolali demonstraci a stvořili minimálně petici, ale jim to je jedno, mluví o tom, jen když potřebují téma na další článek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6162  |  25. 10. 2011 00:15

No já věřím v lepší zítřky!! ČTÚ,respektive jeho vedení pomalu a nenápadně začíná točit kormidlo proti proudu operátorů.Vypadá to,že se tam pod šéfem začíná viklat židle a najednou chce naslouchat a podporovat vstup virtuálů (jaká změna!!) a současně i připouští fakt,že ceny za volání jsou u nás opravdu vysoké.
A ten fešák od O2,tak ten tomu nasadil korunu...asi tam zrušili PR oddělení,jinak si nedovedu vysvětlit ty samoúčelný kecy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  24. 10. 2011 23:37

Doufám ,že mobilní komunikace zaniknou ,protože jedině tak dojde na zlodějnu tím ,že už nebude co ukradnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FFS  |  24. 10. 2011 23:15

Jen bych doplnil pro ty, kteri neradi smlouvaji a maji smartphone, at se podivaji po sw typu whatsapp, Viber, Sipdroid, dokazou usetrit nejake penize za poslani sms/ volani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simon  |  24. 10. 2011 23:11

V týhle republice jsme na každýho zloděje krátcí .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke_F  |  24. 10. 2011 22:56

Jestli se něco změní nebo ne, to netuším. Spíš doufám že jo. Ale za celou dobu, co sleduju MM a čtu články se stížnostmi na operátory SE SNAD KONEČNĚ ZAČÍNÁ NĚCO DÍT!! Odstartovala to právě MobilMania osvětovými články o srovnání cen u nás a v zahraničí (až tehdy mi začalo docházet, že je u nás něco špatně...), dál dlouho nic, další série článků, pak skupina na Facebooku za vypínání telefonů (podle mě sice k ničemu, protože operátory nějakých 2K vypnutých telefonů fakt nesloží a s naší českou línou povahou do toho 1 000 000 lidí stejně nepůjde), která problém roznesla i mezi lidi co až tak svět mobilů neřeší, teď Hydepark a nakonec OVM. Právě Moravec leží v žaludku velké spoustě politiků, má celkem vliv a už něco znamená. A fakt, že na problém v českých komunikacích upozornil pořad takového formátu, snad slibuje lepší zítřky...
Takže vytrvejme, světlo na konci tunelu se možná blíží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deep  |  24. 10. 2011 21:22

Otázka. Proč má ČTÚ něco regulovat,když je pro něj výhodnější tiše sedět tolerovat kartel mobilních operátorů a brát za to nehorázné prachy? Vy by jste tu práci nebrali taky? Někdo by měl ten úřad řádně provětrat a vyházet ty zkostnatělé pos.routky na dlažbu a dát tam někoho kdo bude těmhle hajlzíkům řádně provětrávat faldy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enjoy  |  24. 10. 2011 21:50

jedno je jisté, chce to větší konkurenci, dalsi jeden operátor je málo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  24. 10. 2011 21:58

A co navrhujete až je vyhodí na dlažbu ? Povinnou maximální cenu minuty 1korunu? To nebude tak jednoduché, je to tržní systém a došlo k vyvážení nabídky a poptávky na této předražené ceně. Je to jejich sít´ a jejich výrobní nástroj k podnikání. Jestli chcete volat levně nebo zadarmo, kupte si vysílačky CB PR apod, jako to bylo před 15 - 20 lety. Oligopol už je a nic s tím nikdo neudělá. Skoro všichni tuto službu kupujeme a rádi využíváme a poté v klidu zaplatíme. Jen někdo má to štěstí, že se mu nabídl nějaký šedivý poskytovatel nebo čd tarif.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  24. 10. 2011 22:48

Já si myslím, že by měly být rozumné tarify pro všechny bez rozdílu a ne jen pro toho, koho baví smlouvat a dohadovat se. Nebo si snad myslíte, že si rakušáci svoje tarify vysmlouvali? Jak je možné, že tak před deseti lety šlo volat např. v T-Mobilu do vlastní sítě za 2.10 a do ostatních za 4.40? To nebylo smlouváním. Podle mě by bymlo nejlepší nakopat ty nadnárodní žrouty do řiti a vrátit se k českým firmám. Ty se narozdíl od korporací snažily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  24. 10. 2011 22:49

Sorry, Paegas jsem samozřejmě myslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deep  |  26. 10. 2011 11:14

Co navrhuji až tyhle vyžírky vyhodí na dlažbu? Jak jsem psal zaměstnat lidi,kteří budou opravdu funkci regulátora plnit tak jak mají a nesedět na zadku se založenýma rukama a krčit rameny,že my nic dělat nemůžeme. Proč v jiných zemích regulátoři fungují lépe jak u nás? Konkurence není potřeba! Je dostatečná! Náš trh je tak maličký,že další operátor se tady nemá reálnou šanci uchytit. Kdyby ČTÚ plnil svou funkci tak jak má a byla k tomu patřičná legislativa tak věřím tomu,že by nastala sakra příznivá situace pro nás spotřebitele. Já jako zákazník nejsem povinen smlouvat. Operátor mi má poskytnout služby a ceny jaké jsou obvyklé všude v okolních zemích a ne si tady beztrestně mastit kapsu jen proto,že tady proti němu nikdo nezasáhne a nemajzne ho přes prsty. A ještě se nám drze smát do obličeje prohlášením pan GŘ T-mobile,že ceny jsou tady tak nízké,že už je nejde víc snížit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steiner  |  24. 10. 2011 19:36

Je to na revoluci, a ten ksindl zlodějský znárodnit a vyhnat z naší země.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ppp  |  24. 10. 2011 18:40

od kdy je na předplacenkách cena volání pod 3kč?
http://n900.hu.cz/Screenshoty/ceny.jpg...

to by jeden blil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hacik  |  24. 10. 2011 22:31

Dik za screenshot. Ked sa pozriete blizsie, zistite, ze je to priemerna cena za pausaly aj predplatenky spolu (dole pod grafom je to napisane). A hoci to tam nie je napisane, predpokladam, ze ide o priemernu cenu pocitanu z firemnych aj nefiremnych zakaznikov. Takze pre danu diskusiu (ceny pre nefiremnych zakaznikov) uplne nepodstatny graf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Losna  |  24. 10. 2011 18:24

Sledoval jsem tohoto Dvořáka včera u Moravce a už chápu, proč nás operátoři okrádají. Ani 10 dalších operátorů nás nezachrání pokud bude v čele ČTÚ tento panák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
světelná tyč  |  24. 10. 2011 18:21

Nevím co od toho kdo čekal. Moravec ve svém pořadu roky líže anál politikům, kteří jsou zrovna u moci a skáče do řeči těm nepohodlným. Proto ho tam tak dlouho držej. Je naivní myslet si, že u telefonních operátorů, které roky korumpují modrou i oranžovou zločineckou oganizaci to bude jinak. No way.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clarkie  |  24. 10. 2011 17:38

Ach levičáčci, když regulace nefungují (protože nemohou), chcete další

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štěpán  |  24. 10. 2011 17:28

Opravdu má cenu diskuze na toto téma? Kdyby ČTU konal svou povinnost, vypsal by výběrové řízení "na míru" novému operátorovi, tak aby byl skutečný zájem ze strany nových subjektů. Ale podmínky s pokrytím nezalidněných oblastí + požadavek na celkové pokrytí do určitého data jsou podmínkyk prakticky nesplnitelné. Takže jak to asi celé dopadne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel743  |  24. 10. 2011 17:08

Pokud regulační úřad nepracuje, tedy opravdu nepracuje, tak bych vyměnil zaměstnance, ale až poté, co ta jmenovací skupina půjde do basy pro úplatky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
e-mann  |  24. 10. 2011 17:07

Tak asi je treba je vystrasit odebranim licence...poslouchat musi...a pokud nechteji, odebere se jim licence...operatoru je dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klik  |  24. 10. 2011 17:06

Možná bych měl řešení ! Zrušíme pana Dvořáka a jeho ČTÚ a jejich mizerné platy dáme operátorům na snížení cen tarifů. Konec pohádky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2011 16:17

A co jste čekali od pořadu Otázky Václava Moravce ? Tento a jiný pořady byly dělaný na zakázku mobilních operátorů,ČTÚ.V ČTÚ jeden horší než druhý.Viz: http://www.ctu.cz/o-ctu/rada-ctu.html... Hany Farghali - tiskový mluvčí a PR manažer společnosti Telefónica Czech Republic.PS: Do společnosti přichází z ekonomické redakce MF DNES.Jakub Chytil http://www.telefonica.cz/management-spolecnosti/ja... ... A nový operátor ? Česká Republika může mít třeba 1000 mobilních operátorů a stejně se nic nezmění.Virtuálové nebudou,nikdo je nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 10. 2011 15:54

Proc pan O.Maly v primem prenosu a na tvrdo se nezeptal toho O2 pana treba proc okradaji zakazniky tarifikaci 60+60 a netrval si na odpovedi???!!!
O tarifikaci tam zaznelo asi tak na 10s a rychle se to preslo a zapadlo to v te ubohe debate.
Vzpominam si kdy kdysi O. V. Moravce bylo o tom ze si trval na odpovedi a kladl neprijemne otazky, v tom to poradu to bylo nejake suche, asi nekomunikoval s politiky, nebo spis danemu problemu nerozumi.
Ach jo.. V techto poradech chybi dana tvrdost, raznost, ale to by tam asi zas nikoho nedostali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buffalo007  |  24. 10. 2011 15:21

Po tom hydeparku vypadalo tohle na trochu lepší debatu. Je zajímavé ale sledovat, jak ještě před pár dny zástupce ČTU vyprávěl pohádky o tom jak nevoláme draze a jak je vše v pořádku a dneska šéf ČTU přizná že draze voláme a že najednou nemůžou nic dělat.
Tak teďka bude zajímavé, jak ta aukce dopadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 10. 2011 14:54

Sledovat tento porad bylo strasne, cekal jsem jak se prosadi O. Maly, ale on tam sedel jak zmokla slep_ice a za celou hodinu rekl asi tak 3-5vet. Proc??? Vedle neho oututak kecal kr_av_iny a nez aby mu skocil do reci a oponoval mu co to blaboli tak jen mlcel. At se de bodnout. Je videt ze za pc je kazdy hrdina a napise stovky zoufalych clanku, ale jak ma promluvit a nekomu natvrdo oponovat a nachytat ho na lzich tak to uz je mekej ( nebo malej) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 15:27

Nebo slušně vychovaný a na rozdíl od politiků ví, že se do řeči neskáče:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 10. 2011 15:55

Tak nemusel skakat do reci, mohl teda pockat na dokonceni vety a rict ze to co rekl je blbost, ale ani toto neudelal - pan slusne vychovany...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 18:28

Ale udělal, a ne jednou, já OVM také sledoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  24. 10. 2011 14:06

Navrhuji zavést petici za zrušení ČTÚ. Každému musí být zcela jasné, že tento orgán je zcela zbytečný a peníze, které sežere mohou být investovány jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2011 14:18

ČTÚ je správný orgán, jen správně nefunguje, jsou tam špatný lidi, potřebovalo by vyčistit a dostat do vedení schopný lidi. Jak to ale udělat je mi otákou :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  24. 10. 2011 14:22

Ono by si to před podobným prohlášením chtělo především nastudovat, jakou všechny činnosti ČTU zastává. Co všechno má na starosti. Ono regulovat trh mobilních služeb elektronických komunikací je jen jeden malinkatý střípek v celé mozaice činností ČTU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry7650  |  24. 10. 2011 13:37

"Malý dodal, že pro případného nováčka je požadavek na přednostní pokrytí venkovských oblastní hodně tvrdý."
Ano, pan Malý to sice neřekl, ale tohle je taková finta soudruhů na ČTU a naší zkorumpované vlády, jak nedopustit, aby se tu nějaký nový operátor objevil. A ještě se budou být v prsa, jak "myslí na venkov".
Prostě podmínky nastavíme tak nevýhodně, že nikdo nový se nepřihlásí + zároveň to bude současné oligopolní operátory stát méně, protože se budou "vymlouvat", jak je to pokrytí vesnic stráášně drahé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
s4y  |  24. 10. 2011 20:22

Rozvojová kritéria pro pásmo 800 MHz navrhuje MPO ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
s4y  |  24. 10. 2011 20:42

A samozřejmě jsou nesmyslná. Nechápu, když nedokážou (evidentně) vymyslet něco smysluplného, tak proč se aspoň neinspirují v zahraničí...
a) proč jsou podmínky pokrytí pro všechny, v zahraničí mnohem logičtěji řešeno pokrytí "bílých míst" tak, že pokrývá 1 licence, která má z toho vyplývající nižší cenu, za kterou se vydraží.
b) pokrytí si volí samy regiony a to v místech, kde je skutečně potřeba. Tady někdo vymyslel paskvil digitální česko a teď se tím budou asi řídit až do svojí smrti. 2 Mbity pro všechny :D (co to je 2 Mbity to už se vůnec neřeší - sdílení kanálu uživateli, sdílení sítí, virtuálové...)
c) rozdělení na regiony hustě a řídce obydlené je úplný nesmysl, znamená to že v hustě obydlených nejsou snad nepokrytá místa??? jak to bude přesahem signálu (neviditelné zdi?).
d) proč jsou kritéria zvlášť pro každé pásmo (a ne 1 kompatibilní síť, tzn spolupracující na více kmitočtech)
atd, to je prostě od začátku do konce vidět, že to dělají lidé politicky dosazení, nikoliv odborní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  24. 10. 2011 13:36

Asi tak před rokem jsem v nějaké diskusi četl názor, že problém Čechů je ten, že si nechají kydat na hlavu a proaktivně se nesnaží. Že něco takového třeba v Polsku není možné, jelikož tam se lidi o svá práva bijí. Že tam by si na operátory dupli.
A já si myslím, že na tom něco bude. Vysoké bankovní poplatky, vysoké ceny mobilních služeb. Suverénně nejdražší oblečení se suverénně nejhorší nabídkou, atd. To všechno si v ČR zákazníci nechají líbit a nic moc s tím nedělají.
Zvláštní, že když k tomu samému vybídne představitel ČTU, aby lidi prostě tlačili na své operátory
(a jak logicky jinak než pohrůžkou odchodu a přechodu ke konkurenci), tak je to najednou špatně?! Jako proč? Najednou je vyjednávání o ceně něco sprostého a nebo ponižujícího? :) Jako proč?
Nebo si snad někdo myslí, že aukce na operátory, které pořádají firemní zákazníci, je ve své podstatě něco jiného? U nich se také jedná o vyjednávání na Bagdádském tržišti?
Ale no tak.
Tohle je přesně ten důkaz neschopnosti českého národa. Pořád jen čekat, až jim něco samo spadne do klína.
btw: stejně tak může platit úroky u hypotéky, jaké na mne zkusí banka, když si testuje, kolik jako zákazník skousnu. Ale taky můžu vzít nabídku, jít s ní do dalších 2 bank. Vzít nejvýhodnější nabídku. A udělat tohle kolečko přes banky ještě několikrát. A rázem ze 4,5% máte 3%. Ale chce to něco dělat. A nestydět se za to. Nebát se toho. A nepovažovat to za něco co by se dělat nemělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 13:56

Jen drobnost - ty "banky" , mezi kterými chcete běhat, tu máte tři a ta 3% Vám nabídnou maximálně na rok, pak máte utrum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 14:04

Jinak já jsem spíš zvyklý přijít a vybrat si, ne celý den a celý život "dělat kolečka", jak veverka v kole:) Kolem našich hranic to jde i bez koleček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  24. 10. 2011 14:30

Nemáte pravdu. I s fixací na 5 let. Ale chce to vyjednávat. Ne přistoupit na první nabídku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 15:23

Jestli jste to správně pochopil, těmi bankami jsem myslel operátory a že vám retenční nabidku dají max. na rok, aspoň to píší zákazníci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 15:25

Nebo jestli jsem to špatně pochopil já, že vám operátor tu výhodnou nabídku dá na 5 let jste myslel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  24. 10. 2011 16:45

Tak to jsme si nerozuměli :)
S bankou lze usmlouvat zajímavé úroky s hypotékou i na 5 let fixace.
Operátor většinou dává retenční nabídku na rok a nebo na 2. Na 2 roky většinou s úvazkem na 2 roky. Ale pak ji většinou není problém dál prodloužit. Včas zavolat a včas si to na lince vyřídit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trumpeta  |  24. 10. 2011 14:25

Já s Vámi souhlasím - už na vojně se říkalo "voják se stará, voják má". Ale ne vždy se smlouvat podaří. Já například mám pod sebou tři SIM karty (celá rodina). U Eurotelu před cca 6 roky jsem platil kolem 1300 měsíčně (samozřejmě dohromady), pak jsem přešel k T-M a polevil si na cca 1000 (měl jsem v tom navíc jeden Surf&Mail). Teď jsem u VF a platím kolem 700 Kč (i s jedním Internetem do mobilu za 177). Přesto mi to připadá docela dost, protože provoláme dohromady tak hodinu, z toho cca třetinu času mezi sebou. Na lince VF mi žádnou slevu nenabídli (jsem u nich už tři roky) a u konkurence bych si ještě pohoršil (už jen kvůli horší tarifikaci 60+30 nebo 60+60), takže se ani nepokouším o "fake" přenos a vyčkání na nabídku retence, aby mě náhodou opravdu nepustili pryč. Asi jsem se zřejmě dobral dna možného nebo neumím smlouvat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 14:30

Zkuste ČD tarify, k tomu jsem vzal i internet a používám i volání přes net (voocall) a sms (gibo). Ale radši bych prostě přišel, za 300 si vzal 1000minut, 1000sms a 1GB FUP a nemusel nic vymýšlet a "obíhat":)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trumpeta  |  24. 10. 2011 14:48

Díky, o tom jsem uvažoval. Dokonce jsem se zaregistroval na webu ČD a objednával InKartovou e-peněženku za 100 Kč na 3 roky. Skončil jsem na tom, že ČD e-shop neumožňuje platbu z účtu, chtěl po mě pouze číslo kreditky. Na to jsem ale příliš velký p5izdisr84, takže jsem to nechal plavat. Mimo to jsem se na infolince ČD dozvěděl, že se vážně uvažuje o zrušení možnosti aktivovat tento zvýhodnění tarif pouze s peněženkou, takže se mi už zase nechce riskovat investice 300 Kč (plus vyrobení nových fotek "do pasu" plus jet někam na nádraží) do něčeho, co se třeba už ani nepodaří (vyrobení e-peněženky trvá 3 týdny, do té doby bych neznal její číslo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 14:57

Číslo mi přišlo e-mailem (také za 100kč na 3 roky) před fyzickým zhotovením, kartu jsem zatím neměl čas ani vyzvednout (měl jsem do 5.10.), tarif mám aktivován. To zrušení mě ani nepřekvapuje, konečně trochu výhodná nabídka, zřejmě si ji aktivovalo hodně lidí, tak to prostě zrušíme. Nu, Čechuistán:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trumpeta  |  24. 10. 2011 15:10

Jak dlouho (zhruba) od odeslání žádosti to číslo přišlo? Mě bylo na infolince ČD řečeno, že se číslo dozvím až ve chvíli, kdy si e-peněženku půjdu vyzvednout na nádraží(!). Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  24. 10. 2011 15:20

Email s číslem asi za týden, pak tak 3-4 dny trvalo, než šlo číslo zadat do Vodafonu a objednat tarif, ale bylo to na konci srpna, pak se to asi více "rozjelo".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trumpeta  |  24. 10. 2011 15:22

Díky, asi to možná ještě zkusím. Jen najít čas dojet někam na nádraží .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedivka  |  24. 10. 2011 15:12

Další méně známá možnost je přechod k rodinnému firemnímu tarifu šedivého poskytovatele. Např. budete tři, každý byste měl 150 minut a 50sms, volali byste si mezi sebou zdarma a paušál každý 190Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pokročilý uživatel  |  24. 10. 2011 22:48

My jsme u šedivky celá širší famílie (11 lidí), všichni mají tarif s nulovým paušálem, volání 3,- Kč kamkoliv (tarifikace 60+1), sms 1,50, volání mezi sebou 0,80, provoz v síti O2. Ceny již s DPH. A já k tomu navíc firemní mobil s 400 minutami, 250 SMS a internetem v mobilu. Každoročně jezdíme do Řecka, máme dobíjecí karty jeho WINDu, za 5 Euro 600 min. na měsíc v rámci sítě. Zdejší operátoři si s oficiálními nabídkami můžou trhnout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6162  |  25. 10. 2011 00:22

tak ses vykecal jak seš na tom dobře,ale o tom ta diskuze není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trumpeta  |  24. 10. 2011 13:32

Omlouvám se, ale zajímalo by mě, jak mohou noví operátoři na analogových frekvencích (předpokládám 470 - 850 MHz) ovlivnit ceny operátorů v GSM sítích (900 / 1800 MHz). Ufon už běží na analogové frekvenci a i přes docela dlouhou dobu fungování moc konkurenční není (zejména proto, že iPhony, HTC ani Nokie na něm nejdou používat).
Díky moc za vysvětlení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  24. 10. 2011 13:46

Neexistuje nic jako "analogová" versus "digitální" frekvence. :)
Frekvence je prostě jen frekvence. A pro co ji kdo využije a jakou technologii k tomu použije, to je věc jiná.
Napleťte tedy analogovou mobilní komunikaci - NMT, kterou v začátcích mobilní komunikace u nás na frekvenci 450 MHz provozoval Eurotel.
Tuto technologii už dávno Eurotel (O2) vypnul a na uvolněných frekvencích provozuje plně digitální síť. A to dokonce síť 3. generace, tedy 3G. Konkrétně pak CDMA 1x EV-DO.
Stejně pak budou použité další uvolněné frekvenční pásma. Která se uvolní po současném analogovém televizním vysílání.
Do dražby mají jít frekvence okolo 400 MHz, 800 MHz a okolo 2 GHz.
A bude na operátorech, co na těch frekvencích rozjedou. Jestli WiMAX (asi ne), nebo LTE, nebo něco jiného.
Výhoda oproti CDMA, které provozuje O2 a U:fon bude ten, že u nově dražených frekvencí jde o frekvenční spektrum, které se uvolňuje v celé Evropě. Takže pro dané frekvence budou zcela běžně dostupné terminály (telefony, modemy). Stejně tak, jako jsou běžně dostupné GSM a UMTS terminály dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trumpeta  |  24. 10. 2011 14:11

Díky oběma za odpovědi.
Napsal jsem to formálně špatně. "Analogovou" frekvencí jsem myslel frekvence po analogovém televizním vysílání, které by mělo být zhruba v mnou uvedeném rozsahu. Sorry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mika  |  24. 10. 2011 13:58

Budou se prodávat i frekvence v pásmech 1800 MHz (tu většina dnešních mobilních telefonů zvládá) a 2600 MHz (kde se předpokládá rozjetí LTE)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  25. 10. 2011 01:38

2,6Ghz je pro zlost a ne pro pokryvani , uz blba 2,4-ka se lame o zdi az beda, o UMTS na 2,1Ghz ani nemluve. Takze asi tak. pokud ma byt UMTS skutecne ikonou internetu, musi se rozhybat na 900Mhz. Stejne tak moc smysl nema LTE na jinem kmitoctu jak 800Mhz.
PW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael  |  24. 10. 2011 13:12

Prosímvás, vysvětlete mi jedno, jaképak nekalé praktiky? Máme přeci volnou tvorbu cen a je čistě na operátorovi, jaké ceny nabídne. Nebavím se teď o tom, že to předražené je, to jest pravda, ale není na tom přeci nic nezákonného. Kde je poptávka, tam je i nabídka. Já přeci jen nějakou snahu operátorů vidim, vzhledem k inflaci ceny jdou ještě dolů, takže bych z toho takovou vědu nedělal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  24. 10. 2011 13:17

Právěže volnou tvorbu cen nemáme, máme oligopol, to je ten problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PL  |  24. 10. 2011 13:23

Je všude na světě nepsaným pravidlem (krom ČR a snad Maďarska), že telekomunikační trh (pro zjednodušení) je regulován národním regulátorem. Tak to má být, jinak dojde k situaci, kterou vidíme dnes u nás. Jestli myslíš to zlevňování, které vykompenzují např. účtováním 60+60 (či-li platíš něco co nevyužiješ) nebo jinou poznánkou pod čarou, tak prosím. Dle mě ale soustavně zdražují a je to vidět i na jejich hospodářských výsledcích, které jsou rok od roku lepší i přesto, že tvrdí, že trh je nasycen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 10. 2011 15:35

Jde o ten problem, ze tu probiha tichy Kartel. Kartel muze take zniknout v momente, kdy se nedohodnou oficialne, ale drzenim treba prave tech cen co vidite na ceskym trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dresin  |  24. 10. 2011 16:15

Chtěl bych znát tvůj názor na to, proč v sousedním Rakousku dostaneš za mnohem méně peněz více služeb. Ono to asi bude o tom fungujícím regulátorovi viď? Ohánět se volnou tvorbou cen, když je trh uzavřený pro tři operátory mi přijde absolutně scestný. Stačilo by jediný, nařídit volný vstup virtuálům, ale podle průměru cen platných v civilizovaných státech (všechny v Eu kromě Bulharska a nás).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2011 13:11

Hnusný prase vyžraný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
presne tak  |  24. 10. 2011 12:49

ono vlastne vsechno funguje jak ma. zijeme v kocourkove a za tohoto predpokladu vse funguje jak ma. asi je na case zmenit nejen cislo, ale i adresu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aljosha  |  24. 10. 2011 12:47

Možná díky mediální masáži začíná už i šéf ČTÚ chápat, že tu něco smrdí a když nezačne jeho byrokratický úřad konečně pracovat, jako v ostatních zemích, mohla by se pod úřednickým zadkem rozhoupat židle....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
welby  |  24. 10. 2011 12:55

Pokud i šéfové ČTÚ přiznávají, že nemůžou nic se současnou situací dělat, tak se jasně nabízí otázka, jestli takový úřad potřebujeme? K čemu je úřad placený z daní, který nemůže nic dělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikiqex  |  24. 10. 2011 13:46

Tak tohle je naprostá trefa do černého!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fidel  |  24. 10. 2011 15:13

Aby mohl neustále opakovat, že je vše v naprostém pořádku, žádná regulace netřeba.
Případně že nemůže nic dělat. Záleží na situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  24. 10. 2011 12:46

Je to hnus velebnosti.
Navrhuji jednu věc. Ať tu první spotřebitelskou organizaci vytvoří mobilmania.cz.
Zákazníkům to třeba přinese nějaká pozitiva a mobilmania si udělá reklamu!?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PL  |  24. 10. 2011 12:56

MM na toto bohužel nemá koule. Sice tady informují seč to jde (a díky za to), ale aktivně vystoupit a říct: "My zastupujeme tisíce nespokojených lidí" nedokáží.
Člověk si musí uvědomit, že MM provozuje Mladá Fronta (neplést s MF DNES) a ta by jistě neměla radost, kdyby byla spojována s něčím takovým. Od MM lze těžko čekat nějaký krok/čin...oni jaksi nemají poslední slovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  24. 10. 2011 13:05

Jak bylo v té debatě řečeno, operátoři jsou ochotni zaplatit za tu novou licenci cokoli, protože se jim to mnohonásobně vrátí = z toho plyne, že tady bude tak intenzivní korupce a lobing před tím tendrem, že se nám o tom ani nezdá. Proti tomu budou loupeže v Českých státních lesích za bílého dne hraním si na zloděje malých dětí, tady budou lítat miliardové úplatky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PL  |  24. 10. 2011 13:11

Je to smutné. Mimochodem nějak jsem neměl čas to v poslední době sledovat, ale stále platí ta "malinká" podmínka, že kdo vyhraje ten tendr, bude muset nejdříve pokrýt "venkov" 3G a posléze může do velkých měst?
To se absolutně nevyplatí žádnému novému hráči na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  24. 10. 2011 17:49

No, nemá koule... A co by jako společnost jako Mladá Fronta z toho měla? Myslíš, že korporace jsou nějaká charita, která dovolí svým zaměstnancům trávit pracovní čas (píšeš, že Mobilmania) k nějakým národním bojkotům či nátlakovým akcím?
Ani ti odborářští vejžírkové, tvářící se jako spása všech lidí, nedělají demonstrace, stávky aj. zadarmo, ti strejcové si to nechají dobře zaplatit z příspěvků.
To by musela být leda soukromá volnočasová iniciativa redaktorů. Ale holt mají třeba rodiny, koníčky atd. Krom toho za sebe můžu říct, že bych se nejdřív bil spíš za kvalitnější potraviny (takové jako jsou za podobné ceny ve stejných obalech za hranicemi) a oblečení páč jezdit tam, to je celej den a půl nádrže benzínu v háji, to se nedá moc často ...
Ono totiž, kdo je erudovaný, něco levnějšího si najde nebo vyjedná (volá na retenčky / šedivka / firemní tarif pro soukromé použití / ČD tarif ) tak proč by se okrádal o čas. Pro blaho nekvalifikované většiny? Když už, tak potom opět: proč nezačít radši u jídla?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 10. 2011 19:12

My ale opravdu nikoho nezastupujeme, nejsme občanské sdružení nebo politická strana. Jsme internetové médium: informujeme, doporučujeme, porovnáváme.
O akcích takového občanského sdružení ale samozřejmě budeme informovat. Pokud to tedy nebude desáté vypnutí mobilních telefonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  24. 10. 2011 12:36

Mobilmania by měla udělat projekt, kde by se odborní novináři a čtenáři Mobilmánie vyjadřovali k tomu, jak správně ošéfovat tendr na ty nové frekvence po analogové TV, aby z toho co nejvíc měli občané ČR, páč pak to přinese i nejvíc republice jako takové, když se lepší a levnější telekomunikací dobereme k lepším hospodářským výsledkům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopek  |  24. 10. 2011 14:54

Pane Dvořáku, díky, ze jste se ukázal prostému lidu, už léta se doma přeme, jak vypadá PRASOPES... Pravdu měla manželka.... Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PL  |  24. 10. 2011 15:23

tento názor je převzatý z FB stránky mobilmanie...na dotaz proč neudělají nějakou akci, která by přinesla výsledky:
"Vy jste ale psal o nějakých hromadných nátlakových akcích na operátory. S tím nesouhlasíme, toho se nebudeme účastnit, natož je organizovat. Nefungují."
Takový je názor MM. Mimochodem nikdo o nátlakových akcích nepsal. Prostě od nich se ničeho nedočkáme! Za počítačem je každý novinář hrdina...!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 10. 2011 19:09

Proč neuvádíte příspěvek, na který jsme reagovali? Tady je:
>>> A co tak kdyby Mobility zorganizoval, ze bychom vsichni napsali operatoru "pravdu"? Ale vsichni. Museli by dostat tak 1000 dopisu (emaillu), aby na to nejak zareagovali..
Tohle je z našeho pohledu nátlaková akce. Přestože na MobilManii velmi často upozorňujeme na nevýhodné nabídky operátorů, uvědomujeme si, že cenová politika je pouze jejich věc. Oni sami mohou postavit služby jaké chtějí, chtít za to peníze, jaké chtějí. Samozřejmě v rámci zákonů a pravidel. Zákazníci pak vedle toho mohou říct: tohle si koupím, tohle za těchto podmínek ne. Tohle je náš postoj.
Když je na mě telefon drahý, tak si ho prostě nekoupím. Neprovolám tisíc minut měsíčně, když na to nebudu mít. Však to nejsou základní životní potřeby.
Nezúčastníme se akcí typu vypínání telefonů, hromadného spamování operátorů nebo ještě něčeho horšího. Ale zjistíme a napíšeme, co je výhodné a co není. Doporučíme, co vybrat. Porovnáme české nabídky se zahraničím. Vysmějeme se operátorům za nesmyslné služby. Tohle je naše práce – informujeme, vysvětlujeme, děláme osvětu. To má větší smysl než vypnout v neděli na hodinu mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Pokorný  |  25. 10. 2011 23:04

Díky této "korektnosti" jsme tam, kde jsme. A nejen s mobilními operátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fx  |  26. 10. 2011 09:25

To není korektnost, to je zbabělost.. Operátoři si platí na MM reklamu, takže tenhle web si nedovolí proti nim nějak tvrdě jít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mattoniuzneni  |  26. 10. 2011 12:41

"Nezúčastníme se akcí typu vypínání telefonů, hromadného spamování operátorů nebo ještě něčeho horšího. "
Zajímavé. Není to tak dávno, kdy se tady objevil dost velký článek ve smyslu "PODPORUJEME VAJÍČKOVÉ HNUTÍ". V něm šéfové a redaktoři Živě/Mobilmanie a spol. dokazovali nejlépe, jak se distancují od nátlakových akcí. Poté, co splnil svůj účel, článek zmizel.
Zřejmě šlo o dobrou věc a dobro ve vyšším smyslu slova... Nejspíše šlo o vyšší cíle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Telimektar  |  24. 10. 2011 17:06

Tak každý člověk ví že se požadavky aukce pro uvolněné frekvence šijí na míru stávajícím operátorům. Nebo myslíte že se kdesi najde firma která bude mít dostatek finančních prostředků aby pokryla doposud nepokrytá místa? To je moc velký náklad pro firmu která by začínala a neměla defacto žádné zisky. Když se ale volné frekvence chytne stávající operátor, tak ten má prostředky aby "jen" rozšířil stávající pokrytí. Mě to prostě připadá že ČTÚ není placen státem z našich daní, ale i operátory aby nic nedělal a když už dělal tak pro operátory nebo jen na oko pro občany.
Stanoviska ČTÚ jsou takováto:
Budeme se snažit domluvit se s operátory na lepších podmínkách, ale nevíme jak dlouho se s nimi budeme domlouvat ale pak je můžeme donutit k regulaci, ale to opět nevíme kdy bude.
Myslíme že máte na výběr dostatek možností, pokud se vám nelíbí podmínky které si ujednáte s operátorem můžete jít za jiným. My nemůžeme ale zasahovat pokud všichni operátoři nabízejí stejné (ne)výhodné podmínky).
Nemůžeme zasahovat do politiky operátorů a jejich cen, naším úspěchem bylo snížení poplatků mezi operátory o několik desítek haléřů což se pro zákazníka neprojevilo ani o haléř.
Nemůžeme za to že se žádná firma nedohodla s operátory a není u nás tedy žádný virtuální operátor.
Fakta pro nás neexistují protože neznáme metodiky měření a konkrétní případy, jsme schopni popřít i vlastní námi změřené a vyhodnocené statistiky a údaje.
Nemyslíme že je něco špatného na způsobech účtování, je to věc mezi zákazníkem a operátorem opřená o smlouvu mezi nimi vytvořenou, nemůžeme zasáhnout.
V případně nesprávného účtování se na nás občan může obrátit a konkrétní případ bude prozkoumán dle interních předpisů a případná náprava zjednána.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Telimektar  |  24. 10. 2011 17:14

Ještě bych dodal že třeba v Německu mají sice několikanásobně nižší náklady na volání a sms, ale platí tam 500,- za přenesení čísla. My ale máme přenesení čísla za symbolickou korunu, což kompenzuje rozdíly cen v jiných zemích EU. Nebo vy snad neměníte operátora dvakrát do měsíce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  24. 10. 2011 19:02

500eur, nebo v prepoctu Kc?
Jinak, poku CTU neni schopna nic s tim delat, pak by tento urad mel zaniknout, nemyslim, ze by jsme z nasich dani meli zivit lidi zbytecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
schneeberg  |  24. 10. 2011 22:57

Na nase, je to 20 nebo 25 eur, ktere ale budouci operator rad za zakaznika uhradi nebo kompenzuje pripsanim kreditu ... takze asi tak ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  25. 10. 2011 13:11

Hlavne do toho nikdy zadny novy operator nepujde, protoze by nemel zakazniky. K cemu jim bude, ze budou moci volat v lesich, kdyz si nezavolaji ve meste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kohout  |  25. 10. 2011 02:42

Mobilmania nemusí dělat vůbec nic,stačí že informuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor