ČTÚ varuje: pozor na expiraci kreditu

Názory k článku

sonix  |  18. 09. 2015 06:41

Kde jsou ty časy, kdy platnost kreditu u O2 byla 1,5 roku.
V současnosti je na tohle asi nejlepší KAKTUS s roční dobou platnosti kreditu, u nějž lze dobít jen 50,-Kč. PS: ČTU nemá varovat (od toho jsou tu novináři), ČTU má zjednat nápravu !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
petyo  |  18. 09. 2015 07:57

Ještě že ten ČTÚ máme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MAXMAX  |  18. 09. 2015 08:32

Zajímavé, koupil jsem si SIM O2 do telefonu v autě a věčně je to bez kreditu-nejedná s eo kredit nakoupený se SIM, otočím obal od SIM a na zadní straně drobným písmem je platnost kreditu 1 měsíc. Tak kde má Kateřina Mikšovská 6 měsíců?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Luban.Grazl  |  18. 09. 2015 09:36

"regulátor (Český telekomunikační úřad) na problém pouze upozorňuje"
Regulátor nemá upozorňovat, ale REGULOVAT!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2015 13:38

Co ještě budou muset síťoví operátoři udělat aby předplacenkářům došlo, že o ně operátoři nemají zájem? Vždyť je to do očí bijící! O tom už se několikrát psalo, že síťoví operátoři cílí na lidi s vyšší útratou na paušálech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 09. 2015 14:53

Správně se píše "Exspirace"!
Grammar Nazi Out.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Fido  |  18. 09. 2015 20:50

Podle názoru soudů nejde ovšem o nic protiprávního, jedná se o podobnou situaci jako např. při zakoupení permanentky na bazén.
Nesmysl. Permanentka je předem zakoupená služba s danou dobou využitelnosti. Srovnání s permanentkou by bylo možné tehdy, pokud by si zákazník předem zakoupil určitý počet minut (sms, dat atd.).
Kredit jsou ale stále peníze. Dá se říci, peníze uložené na účtu operátora. K zakoupení služby dojde až jejím využitím a zároveň je služba v tomto okamžiku teprve zaplacena (z kreditu). Je to podobné jako bankovní účet, na který si čas od času uložíte nějakou částku a z té se pak platí všelijaké služby. Banka si nedovolí vám peníze na účtu sebrat propadnutím. Proč to operátoři mohou? A ještě s podporou soudů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 09. 2015 23:06

Tak, jak je to teď nastaveno, se úplně jasně jedná o bezdůvodné obohacení a porušuje to § 2991 NOZ:
(1) Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
(2) Bezdůvodně se obohatí zvláště ten, kdo získá majetkový prospěch plněním bez právního důvodu, plněním z právního důvodu, který odpadl, protiprávním užitím cizí hodnoty nebo tím, že za něho bylo plněno, co měl po právu plnit sám.Operátor má jistě právo dostat peníze za provoz SIM v síti nebo jen její držení v databázi. Je jasné, že nelze mít teoreticky stovky milionů nebo miliardy SIM za celé roky v databázi a udržovat je tam zdarma. To ale po operátorovi nikdo nechce.Ovšem současný stav je protiprávní, nemorální a neakceptovatelný! Například člověk, který si dobije kredit ve výši 10 000 Kč (což opravdu není nic výjimečného - takových lidí je spousta) a pak SIM nepoužívá, tak operátorovi za rok propadne celých 10 000 Kč! Za co? Částka absolutně neodpovídá pouhému udržování SIM v síti. Tyto peníze si operátor ponechává bezdůvodně, aniž by je vrátil nebo za ně zákazníkovi poskytl jakoukoli protihodnotu nebo službu.Postup, který by byl spravedlivý pro obě strany by mohl vypadat spíš tak, že by operátor stanovil nějaký poplatek za vedení SIM v síti (obdobu poplatku za vedení účtu v bance), přičemž stejně jako řada bank, by při splnění určitých podmínek (čerpání placených služeb, dobití atd.) poplatek nebyl účtován.Na neaktivní SIM by se pak odečítal poplatek, například 30 Kč měsíčně a zrušit by šla, až když by kredit byl nějakou dobu nulový. Takové řešení by bylo spravedlivé jak pro operátory, kteří by nemuseli naříkat, že někdo po nich chce udržovat SIM v síti zdarma, tak pro zákazníky, kteří mají na předplacenkách peníze a neoprávněně o ně přichází.Hodně lidí přijde za pár týdnů až měsíců po expiraci kreditu a přijdou o všechno. Takhle by jen dostali informaci: "Kredit Vám byl snížen o 180 Kč za 6 měsíců po expiraci jako poplatek za udržení SIM v síti, ale ještě stále máte 1583 Kč kreditu, který můžete využít."Morálně je pak tato situace absolutně odporná, protože kredit mají právě ti nejchudší, kteří mají hluboko do kapsy, mají všemožné problémy a právě proto mají kredit, protože i když dnes peníze mají, tak nevědí, co bude zítra. Naopak operátoři patří mezi nejbohatší a nejvlivnější firmy v ČR, vydělávají miliardy a mají jisté příjmy, které měli i v dobách nejhlubší krize.
Vzniká tu pak situace kdy nejbohatší nejvíce odírá toho nejposlednějšího... Ten, už z logiky svého postavení, se nemá jak bránit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
libich  |  19. 09. 2015 01:15

Tady je Vodafone jasně napřed, i po propadnutí jsou ještě 3 měsíce na záchranu, pak T-Mobile dává měsíc a O2 je jednoznačně nejhorší, o jeden den propásnete a máte smůlu. Vodafone akorát už nedává bonus kredit jako dříve, T-Mobile ho dává občas jen na omezenou dobu a O2 ho dává, dokud ho nevyčerpáte, tady vychází zase Vodafone nejhůře, ale celkově je nabídkou jak tarifů, tak předplacenek mezi třemi hlavními operátory na tom nejlépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bentleyman  |  19. 09. 2015 17:40

Zkušenost s O2 (po vstupu Kellnera). Opravdu informujete s předstihem? Řešil jsem s ČTÚ, psal jsem si ale v podstatě s PR oddělením O2. -> O2 už nikdy!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BeznyFrantaUzivatel  |  20. 09. 2015 15:46

Jak to má teď Blesk?
V únoru mi na už téměř 6 měsíců (z důvodu expirace kreditu znulovanou) uspanou sim zas po dobití ten před půlrokem propadlý kredit vrátili (to i slibovali, takže ok). Teď už jí mám zas v srpnu vynulovanou, a pokud by mi starý kredit už ponovu nevrátili, nemělo by už smysl jí znovu dobíjet, a převedl bych číslo rovnou na kaktus (mám ho v podstatě jen na příjem a dobít těch 200 jen jednou ročně (tedy půl roku full funkce + druhý půlrok jen pro příjem) místo 2x mi stačilo.
Má někdo čerstvou zkušenost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor