ČTÚ zavede „LRIC“: účinnější regulace cen volání od 2013

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 27

Názory k článku

18. 03. 2012 00:13

Ono by to šlo i jinak, ale to by musel ČTU chtít. Stačí vyhlásit operátorům válku.
Zavést regulaci maximálních cen, nařídit tarifikaci 30+1, sebrat jim část pásma (vyměnit), a nařídit podmínky pro virtuála.
A kdo tuto podmínku nebude chtít akceptovat, nemá nárok na LTE. K tomu jasně deklarovat, že pozdější cena licence za LTE kmitočty bude nejdříve za 3roky minimálně 10x vyšší než v tomto tendru. Tím dát případně čas dalšímu operátoru na trhu. Pokud risknou zaváhání, tak to časem asi pěkně odnesou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 20:42

pokud budou lidi sypat peníze operátorům tak se nic nemůže změnit ani s ČTU to je jako na dvě věci taková instituce ,jedině Unie časem změní ceny a to tak až úplně padnou hranice operátorům a bude možné volat se sim kartou třeba z Polska ,to bude potom kšeft koupit hromadu karet a prodávat je tady s maličkou přirážkou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 14:52

Zajímavé..
"
1. únor 2009: 2,65 Kč/min.
1. červenec 2009: 2,31 Kč/min.
1. leden 2010: 1,96 Kč/min.
1. červenec 2010: 1,66 Kč/min.
1. leden 2011: 1,37 Kč/min.
1. červenec 2011: 1,08 Kč/min.
"
Podle tohoto od února 2009 do dnešní doby se poplatek snižil o více jak 1,5 kč/mi. ale já mám od té doby tedy od doby 2009 do dneška cenu za volání stále stejnou... A nepište mi sem že mám nějaký úvazek a pod.. nemám..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 11:02

Proč až 2013? Ještě ani neskončil první kvartál, mohla to být úplně v pohodě polovina letošního roku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 03. 2012 18:21

To vše v dokumentu ze 14. září 2009, ve kterém EK znovu nabádala ČTÚ, aby metodu LRIC aplikoval. ČTÚ si však prosadil svou - zůstat u metody FAC.Uz jen toto je pro me dukaz korupce!
Bud jsou vsichni v CTU totalne blbi a neumi zakladni pocty,aby spocitali rozdil mezi LRIC a FAC a nebo JAK VIME VSICHNI,jsou podplaceni!!
Je mozne je zalovat za korupci? (jako lid) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 03. 2012 17:35

Promiňte za můj smělý názor, ale děláte tady, jako kdyby minuta stála 10 KČ.
Copak znáte náklady operátorů?
Cena má neustále klesající tendenci při zvyšování kvality.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2012 11:37

Pro Boha svatýho, podívejme se, kdo ČTÚ šéfuje.....vykrmené prase, které si mne ruce a kasíruje od operátorů "všimné", že si jich nevšímá! No a operátoři nás v klidu sedřou z kůže. Proč by to taky za tichého dohledu ČTÚ neudělali, že? Pokud bude tento člověk a jeho posluhovači sedět pořád na stejných židlích tak se absolutně nic nezmění. Je mi na blití...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 14. 03. 2012 11:03

Já bych to zjednodušil takto: hovory koncovým zákazníkům by se měly účtovat stejně jako si účtují operátoři propojovací poplatek. Tedy po sekundách (1+1).Příklad: mám třeba O2 Na!Hlas (sazba 5,50 Kč/min.; účtování 60+60) a volám někomu s Vodafonem celkem 62 sekund.Já zaplatím O2 11 Kč za hovor. Ale O2 zaplatí na propoj. poplatku Vodafonu jen nějakých 1,31 Kč včetně DPH. Ale ode mně si vybral propoj. poplatek za 120 sekund

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 03. 2012 10:45

Pokud bude ČTÚ opět regulovat jen propojovací poplatky, tak z toho opět vybruslil naprosto v pohodě, aniž by musel něco začít dělat. Na propojovacích poplatcích zákazník nic nepocítí, co op ušetří na nákladech za volání do ostatních, o to zase přijde při volání k němu a naopak - rozdíl nějaký vznikne, ale nepodstatný.
Takže to chce regulovat koncové ceny a způsob účtování. Vážně by bylo zajímavé, kdyby museli platit propojovací poplatky tak, že pokud nemají po sekundách, terminační se jim účtují dvojnásobnou sazbou oproti zákazníkovi. Tedy, zákazník platí 60+60, operátor by platil 120+120.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2012 10:31

Já to nechápu. Úřad vedený panem Dvořákem je dlouhodobě hodnocený jako jeden z nejhůře pracujících telekomunikačních regulátorů v Evropě, "díky" jeho lžím a nečinnosti platíme za mobilní volání a data drtivě nejvyšší ceny v celém širém okolí. Už nevím, co by bylo potřeba, aby byl pan Dvořák odvolán. Nebo ruka ruku myje? Je to fakt na zvracení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2012 09:36

S podvodniky na CTU, kteri jeste donedavna hlasali, ze vse je v nejlepsim poradku a notovali si s operatory, se jeste dockame veci...Levnejsiho volani sotva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 03. 2012 09:28

Jestli ten nový výpočet nemají jen kvůli potencionálnímu čtvrtému operátorovi... Pokud jim i v období krize rostou zisky, tak je někde chyba, nejspíš asi v tom oligopolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2012 09:14

Terminacni poplatky plati "volajici" operator volenamu, ne? Coz je zacit pocitat s takovou tarifikaci, jakou se uctuje volani volajicimu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 03. 2012 09:13

prostě nepochopím proč ČTÚ nenakáže operátorům účtovat po vteřinách a buď nenastaví nejvyšší ceny nebo nedonutí aby každý z operátorů nabízel tafif s konkrétní cenou za konkrétní služby..např neomezené volání za 500, 1000 min, 1000 sms a 1 gb za těch 200 apod.jak může stát regulovat a kolkovat např. cigarety a nemůže přitom regulovat operátory?? když po tom všichni volají..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor