Daewoo DX30: mobil se dvěma kartami SIM (test)

Diskuze čtenářů k článku

palmex  |  11. 07. 2005 02:26

Nemáte někdo na tohle nabíječku? Moje mamka ho má,ale nemá ho jak nabít,děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom.  |  11. 08. 2005 16:20

nová 600 kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom.  |  11. 08. 2005 16:25

nová nab. 600 kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek  |  15. 06. 2005 11:25

Tento telefon vlastním a občas mi přijde zpráva, ale telfon zobrazí následující hlášku "zprávu nelze zobrazit". Nevím, proč některé zprávy mi přijdou normálně a jsou čitelné a někdy je tam tahle hláška. Poradíte mi, jak ho přimět k tomu, aby zobrazoval všechny zprávy? Dík. Moje adresa: vaclav.otradovec@email.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr D.  |  19. 05. 2004 07:49

černo bílí displej v roce 2004? To je nějaký žert?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hron  |  19. 05. 2004 10:02

Nejde tu o displej..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxxx  |  15. 06. 2004 17:56

???????????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
standa  |  15. 06. 2004 18:07

Telefon pouzivam jiz pres pul roku a musim potvrdit, ze mi pomohl snizit naklady hovoru a sms cca o 35%. Pouzivam karty Eurotel a Oskar. Myslim, ze je urcen tem lidem, co pouzivaji telefon k castym hovorum a nizke naklady za uzivani jsou pro ne dulezite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Novak  |  06. 05. 2004 21:53

K telefonu Daewoo DX 30:


Telefon pouzivam jiz pres pul roku a musim potvrdit, ze mi pomohl snizit naklady hovoru a sms cca o 35%. Pouzivam karty Eurotel a Oskar. Myslim, ze je urcen tem lidem, co pouzivaji telefon k castym hovorum a nizke naklady za uzivani jsou pro ne dulezite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  04. 05. 2004 16:52

Tresky plesky, tenhle telefon neni o hrani her ani o duhovych barvach displeje (mimochodem muze byt modry/fialovy/oranzovy), ale o vyslednem efektu a to je kolik clovek provola. Co se me tyce, zatim jsem usetril dobrych 40% a to mi staci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  26. 04. 2004 11:23

Blbej a drahej telefon - který jediný co umí ohledně "dual-SIM", je vložit SIM kartu kterou chcete přesměrovat, pod baterku, a nemusíte ji mít doma v šupíku, jo? Neunikl nějaký textík původně připravený k aprílu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  26. 04. 2004 11:28

Ne apríl to vskutku není a tento problém je tu už mnohokrát diskutován. Jde o funkce spojené s DualSim technologií, ne jen o to, že do telefonu strčíte dvě SIM. Ostatně to můžete udělat i například s 3310...taky do ni šoupnete pod kryt druhou SIM, třeba přesměrovanou, a netrčí vám tedy doma v šuplíku. Rozhodně pak ale nikdo netvrdí, že jde o Dual-SIM telefon....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  26. 04. 2004 22:52

Smutný, smutný.

Škoda že udělat skutečně dual- nebo trial-SIM telefon ve smyslu příjmu na všech kartách (s filtrováním hovorů), a volání přes zvolenou kartu pomocí CPS, není pro žádného vývojáře mobilů atraktivní. Zájem by o to zřejmě byl, a ačkoliv by to žádný operátor logicky nezařadil mezi doťáky za korunu nebo do předplacenek, na trhu manažerských telefonů za normální ceny by takový mobil mohl mít úspěch, pokud by měl i ostatní "nadupané" funkce. Přitom technicky by to neměl být problém - podle mně se jedná o dva neb tři přijímací moduly, a malý čipeček na předvolbu odchozích volání, vše ostatní je řešitelné symbianově.

Tenhle foun je ale úkrok cimrmanovskou zkratkou - je to sice delší cesta, ale zato je i blbší. A říkat tomu dual-sim je drzost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tiskovy.mluvci  |  27. 04. 2004 10:32

Až na to, že by takový telefon stál mnohem více (což by nebyl takový problém), ale také by měl mnohem vyšší spotřebu energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mario  |  30. 04. 2004 12:10

No, já bych to viděl na klonovanou SIMku - není to lepší? Můžete ji mít ve kterémkoli mobilu, v Menu se přepínáte stejně jako v "Dejvu" mezi SIMkama a je to rozhodně levnější... Jinak je to taky na www.klonovani.cz trochu popsaný..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxxx  |  15. 06. 2004 17:59

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hadran  |  26. 04. 2004 11:21

"... antracitově šedá ..."  ta je skoro stejná jako citrónově modrá, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  26. 04. 2004 11:29

Ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Monk  |  25. 04. 2004 21:59

proboha co to je? nerekl bych kdyby telefon mel dotykovy displey, ale takhle opravdu nechapu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 22:44

Označení "softwarové klávesy" je již notně známý termín pro takové ovládací klávesy, které nemají pevně přiřazenou funkci. Takovým naprosto názorným příkladem může být světoznámá klávesa "Navy key" známá například z Nokie 5110.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  26. 04. 2004 01:24

Michale, nepleť si Navi (key) s Navy. Možná máš rád námořnictvo, ale Nokia má raději navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  26. 04. 2004 01:35

Jasně, uvědomil jsem si to až po odeslání příspěvku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  25. 04. 2004 17:35

Opravdu vymakaná novinka.

Umí přepínat karty jako adaptér za 200Kč - skvělé!  Velikost a design ve stylu devadesátých let - paráda. Funkce jako Alcatel 303 a cena jako T610? Jdu do toho !   

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M-10wolverine  |  25. 04. 2004 12:49

Benefon twin to uměl taky - a už dávno - cca.3 roky zpět ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 13:45

Ano ale Daewoo nabízí rozšířené funkce oproti stařičkému. leč průkopnickému Twinu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oskar1  |  25. 04. 2004 15:04

Benefon se jako jediný uměl vyrovnat s Oskarem a uměl ho přepínat.Duální baterky a jiné hrůzy - to byla hrůza, Twin byl fajn a ještě dnes některé telefony nemají jeho vychytávky. Neměl vibrace, neuměl GSM banku atd. Daewoo neznám , takový kaskadér nejsem. Z té oblasti znám jen Samsunga a pod něho již nejdu. Někdo rád značky, já zase nemám rád některé značky a tam patří i tato firma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hans  |  27. 04. 2004 12:48

Benefon pouzivam stale, a mam ho jiz asi 6 let :)

Nejak se porad nemuzu dokopat k tomu, abych si poridil nejaky novy telefon, kdyz mi tenhle vcelku vyhovuje, sic uz sem tam pozlobi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokiesson  |  25. 04. 2004 11:35

Pěkna starožitnost, skoro mi to připomíná řadu GD od Panasonicu...BLEeee, ale ta funkce dvou SIM karet je užitečná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  25. 04. 2004 11:12

Být dostupný na dvou číslech zároveň a pracovat s nimi na jednom přístroji se může leckomu hodit.

ANO, to by se jiste hodilo spouste lidi, ale tenhle TELEFON TO NEUMI! Nevim jak to tak autor muze napsat. Umi maximalne prepinat mezi kartami, ale nedokaze s nimi pracovat ZAROVEN, resp. neumi zalogovat obe najednou soucasne. Takze je to vlastne vylepseny dualsim adapter.

Take mam vyhrady k tomu, ze plne dostupnosti lze dosahnout presmerovanim karet. To neni vzdycky pravda, protoze predplacenky vyjma Osvalda to neumoznuji. Navic je to samozrejme placena funkce a lide to tak jako tak nechteji vyuzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 13:44

Věta Být dostupný na dvou číslech zároveň a pracovat s nimi na jednom přístroji se může leckomu hodit je plně logická z důvodu dřívějšího vysvětlení v článku. Dostupny opravdu jste na obou číslech zároveň díky přesměrování. Nikde nepíšu, že by byl telefon schopen lognout se do sítě pomocí obou karet zároveň, dokonce to vyvracím.

S přesměrováním máte zajisté pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  26. 04. 2004 08:46

Ale celé je to psáno - nemohu se ubránit dojmu, že záměrně - tak, že to vypadá, jako by telefon uměl pracovat se SIMkami zároveň. Naprosto stejné funkčnosti (možná kromě časového přepínání) jste totiž schopen dosáhnout s libovolným "jednosimkovým" přístrojem, ke kterému je dual-SIM adaptér.

S vaší (opravdu divnou) logikou bych mohl tvrdit, že převratný Siemens ME45 je telefon, který mi umožní "Být dostupný na dvou číslech zároveň a pracovat s nimi na jednom přístroji". Pak by ze mně někde vylezlo, že musím mít dvě SIMky vzájemně na sebe přesměrované a když budu chtít pracovat s tou druhou, jednoduše jí v telefonu vyměním za tu první. Jste-li jen trochu soudný, tak musíte uznat, že i tento postup bezezbytku splňuje to, co je uvedeno tučně, a přitom je to v podstatě nehorázná lež.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  26. 04. 2004 11:24

Já k tomu již nemám co říct. V článku je jednoznačně řečeno, že telefon nekoáže pracovat s kartama zároveň, pokud vám přijde článek záměrně relevantní, pročtěte si ho ještě jednou. V tomto smyslu zde vypíchnu jednoznačnou ukázku:
To hlavní je pod baterií


Ačkoli by tuto novinku trumfly i telefony dva roky staré, jednu nespornou výhodu oproti všem ostatním skrývá. Po odklopení baterie si všimnete dvou slotů na karty SIM. Nové Daewoo je totiž telefon s podporou DualSim funkcí, takže pokud používáte dvě karty SIM, můžete s ním být dostupní na obou. Stejně jako první DualSim telefon u nás (Benefon) ale nedovede DX30 pracovat s oběma kartami najednou. Přihlášeni do sítě můžete být vždy jen s jednou kartou, ale absolutní dostupnosti lze dosáhnout nastavením plného přesměrovaní na obou kartách.

Takže, toť k první připomínce. Teď druhá...samozřejmě že jste schopen dosáhnout podobného efektu i s jednoduchým adaptérem, u Daewoo je ale přednější právě jeho rozšířená práce s kartami, ať už časová či předvolbová...budete se divit, kolik lidí tyto funkce ocení.

Mám-li být soudný, tak váš výrok o Siemensu ME45 lze považovat za "pravdivý", není zde použita ale moje "divná logika", nýbrž vaše..  Trošku daný problém zveličujete, nemyslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  26. 04. 2004 16:41

Ad zveličování - já si za tím stojím. Článek jsem si přečetl proto, že mně zaujalo v perexu, že se konečně objevil mobil, kde se dá pracovat s dvěma SIMkami zároveň. Pak se v článku dozvím, že sice ne, ale zase se dá skvěle nastavit přesměrování, takže to je vlastně skoro jako by se pracovalo zároveň. Přesně tohle mně naštvalo a to jsem parodoval tou "divnou" logikou. Proto nic nezveličuji - kdyby ten perex nebyl zavádějící, článek bych ani nečetl. A dle toho, co čtu v diskuzi, jsem se nenachytal jen já. Kdyby bylo v perexu pouze to, že má dva sloty na SIMky a pracovat lze pouze s jednou z nich, přečte si to IMHO řádově míň lidí.

Ad ocenění rozšíření - osobně znám řadu lidí, kteří stále využívají několikero SIM karet. Nedokážu si však představit, že by si tito šetřílci, kteří kvůli úspoře v řádech korun na hovoru prohazují SIMky a stojí jim to za to, koupili tento nijak levný telefon jen kvůli té (IMHO nízké) přidané hodnotě při práci s dvěma SIMkami (telefon se stejně musí vypnout a zapnout, takže čekání na inicializaci a načtení seznamů ze SIM, což nás čeká u dual-sim adaptéru, se stejně nevyhneme). Uvidíme, třeba se pletu a stane se z něj hit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doctor Who  |  25. 04. 2004 10:10

Ale zlatej Benefon Twin, docela se na tuhle značku u nás zapomíná a tak se kolikrát setkám s tím, že někde někdo tvrdí že mobil na dvě SIM neexistuje. Viz jeden článek v letošních Mobilitách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leon  |  25. 04. 2004 08:21

tenhle mobil nechápu kdo by si koupil, ten je drahej za dva litry.

k čemu jsou dvě SIM? když nejdou použivat najednou...... to si můžu jednu nechat přesměrovanou a vyjde to nastejno. fakt hrůza. přijde mi to jako recenze auta vyrobenýho před 5 lety. a ta cena, no to je vrchol. jestli je tohle novej typ od daewoo, tak je mi tý firmy líto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RodneyM  |  25. 04. 2004 10:53

Přesně tohle jsem měl taky na mysli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  25. 04. 2004 00:33

Dnes jsem čekal recenzi čehokoli, ale tohle mi vyrazilo dech.   Když jsem si přečet perest (nebo jak se to jmenuje), myslel jsem, že byl vyroben telefon, který umí skutečně být aktivní na obou simkách. (Do úterý, kdy vyšel kotel s Alcatelem, jsem si myslel, že to technicky nejde). Telefon mě samozřejmě nenadchnul ani vzhledově, ani jménem výrobce, ani funkcema, ale myslel jsem, že ta Duosim to vynahradí, tak jsem byl zvědavý na cenu. Sice je pěkné, že umí fígle s přepínáním simek a časově, ale za ty peníze, je lepší sebou mít 2 mobily.
Možná že si nějaké kupce najde, ale moc jich nebude. Před třemy lety by šel. Navíc pro GO a twist je nepoužitelný.

Ale jsem rád, že jsem se o něm dozvěděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 00:49

Jako nezaujatý recenzent s vámi plně souhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter GARD  |  25. 04. 2004 00:20

... a to dokonale

Muzete alespon naznacit tu nespornou vyhodu oproti vsem ostatnim telefonum. V cem je lepsi tento telefon, nez ostatni s DualSIM adapterem???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 01:01

Za 1) Telefon je pro praci s dvema SIM primo prizpusoben, za 2) Diky popsanym funkcim se nemusite starat o prepinani karet.. Dalsi vyhody se take jiste najdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gabriel Berdár  |  25. 04. 2004 00:12

zajímavé, že tento autor píše do mobilmanie a zaroven provozuje konkurenční server www.mobilgalaxy.cz, ktery mi designove a funkcne silne pripomina mobilmanii; to je jako kdyby pan Mirek Lutonský přispíval na mobil.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gabriel Berdár  |  25. 04. 2004 00:17

jinak, aby to nevypadalo, ze clanek hanim, tak je docela dobrej, ale ten telefon, no nevim nevim, sice zajimava myslenka, ale cernobilej displej je uz dneska silne out....chtelo by tohle aplikovat v tlf. typu N6230 nebo SE T630.....

a stejne je pevna linka nejlepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 01:08

Predpokladam ze Vase poznamka o pevne lince byla pouze sarkasticky myslena, jinak bych se musel optat na vyhody pevne linky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman  |  25. 04. 2004 01:33

výhody pevné linky:

- je pevná (nerozbije se)

- lze přes ní provozovat kvalitní a rychlý internet (dial-up)

- nemusím ji nosit s sebou jako mobil, tím pádem mi ji nikdo neukradne

- spousta moderních pokročilých funkcí, například volání nebo telefonování

- když si ji s sebou někam vezmu, tak mě nikdo nebude podezřívat, že mám telefon s foťákem

- žádnej vopruz na to nemůže posílat SMS

- je od Českého Telekomu

stačí?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 13:39

Pro ranni pobaveni mi to opravdu staci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalhron  |  25. 04. 2004 00:47

Víte, když člověk dokáže rozlišit práci pro mobilmanii a svůj vlastní server, nevím v čem by měl být problém. O mobilní komunikace se zajímám z velké části svého osobního, avšak i studijního života. O tom, že založím svůj server o mobilních komunikacích jsem přemýšlel již předtím, než jsem začal spolupracovat s mobilmanií.

Před tím než jsme Mobilgalaxy spustili, jsem se MARKA (ne Mirka jak píšte vy) dotazoval na možné problémy v naší spolupráci...a jak vidíte, nic tomu nebrání. Ostatně "nevýhoda" je spíše na mé straně, že píšu pro svou, avšak velmi vzdáleně řečeno, konkurnci - nemyslíte?

Jinak server je funkčně podobný mobilmanii, avšak i mobil.cz. Nevím jaký jiný koncept informačně zaměřeného serveru by jste očekával. Přemýšleli jsme o použítí flash stránek, které ale z pohledu zaměření jsou v tomto případě nepoužitelné. Podobnost rozhodně nebyla ale naším záměrem, jen funkčním předpokladem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor