Detekce nehod stále zlobí. iPhony a Apple Watch vytáčejí tísnovou linku i tehdy, když uživatelé jen tancují

  • iPhone 14 disponují detekcí dopravních nehod
  • Testy však ukazují, že ne vždy funguje na sto procent
  • Při jízdě na horské dráze se často objevují případy falešné detekce

Oživeno 27.6. | Apple ani přes všechna přijatá opatření a softwarová vylepšení dosud nedokázal eliminovat všechna falešná hlášení detekce nehod. Poslední případ je týká hudebního fenstivalu Bonnaroo v americkém Tennessee. Účastnilo se jej více než 80 tisíc lidí, a bezpečnostní složky v době jeho konání zaregistrovaly pětinásobně vyšší počet falešných hlášení nehod, než je běžné. iPhony a hodinky Apple Watch mylně zaměnili tanec za dopravní nehodu...

Klepněte pro větší obrázek
Detekce nehod zlobí nejen u lyžařů a na horské dráze, ale také u účastníků koncertů. iPhony a Apple Watch volají na tíšnové linky, jejich uživatelé se přitom jen věnují tanci v průběhu probíhajícího koncertu

Místní operační středisko záchranných složek sice potvrdilo, že falešná hlášení dopravních nehod nijak neovlivnila efektivitu zákroků, přesto však z místního centra všem účastníkům v průběhu konání akce došla textová zpráva o tom, aby si na svých zařízeních vypnuli detekci nehod. Díky tomu se podařilo snížit množství falešených hlášení na nouzová čísla až o 40 procent.

I na tom vidět, že Apple ani po dlouhé době nemůže říci, že by efektivně zatočil s falešnými hlášeními, které zatěžují nouzové linky zbytečnými voláními. Tentokrát vytáčely nouzová čísla telefony a hodinky těch, kteří tancovali při poslechu živé hudby. Dříve se tak dělo u lyžařů na svahu nebo u těch, kteří si zašli do zábavního parku na horskou dráhu.

Zdroj: WKRN


Původní článek vyšel 10. října s následujícím nadpisem:

Detekce nehod zlobí. iPhone 14 při jízdě na horské dráze vytáčí tísňovou linku a ani v autě není stoprocentní

Nové iPhony 14 a nová generace hodinek Apple Watch se pyšní funkcí pro automatickou detekci autonehody, která se však aktivuje i při jízdě na horské dráze v zábavních parcích. A díky tomu stoupá počet falešně nahlášených případů.

Telefon k detekci používá tříosý gyroskop a akcelerometr navržený k vysokému přetížení, které monitorují prostředí okolo telefonu uživatele 3 000× za vteřinu. Současně telefon dokáže zjistit změny tlaku či nahrát zvuk nárazu, ovšem o detekci nehody rozhoduje až samotný algoritmus. Jenže na horské dráze jsou zákruty, sjezdy, zatáčky a výjezdy nesprávně vyhodnoceny jako vážná autonehoda.

Klepněte pro větší obrázek
Pokud telefon nebo hodinky vyhodnotí dopravní nehodu, zobrazí vám tuto obrazovku. Pokud na tuto zprávu nezareagujete, začne za 20 vteřin vytáčet nouzové volání. Funkce je u nových produktů od Applu aktivní automaticky, ale lze ji i ručně vypnout

Jakmile se tak stane, iPhone 14 upozorní bezpečnostní složky automaticky uskutečněným telefonním hovorem na nouzové číslo (v USA je to 911), hlasová syntéza oznámí, že se uživatel účastnil dopravní nehody, a že se nehlásí. Navrch přidá i současné souřadnice telefonu a aktuální přesnost měření. Na pozadí je přitom automaticky nahráváno dění v blízkosti telefonu. V případě horské dráhy tak není slyšet nic jiného, než výskání ostatních účastníků atrakce. 

Jen oblast Warren County, ve které se nachází zábavní centrum Kings Island, obdržela od vydání iPhonu 14 šest falešných nouzových volání kvůli jízdám na horské dráze. A to se opakuje i v dalších zábavních parcích v USA. Detekce nehod sice v poslední době upozornila na několik závažných případů, stále však má své chyby a mouchy.

Existují případy, kdy detekce nefunguje

Redaktorka Wall Streat Journal, Joanna Stern, vzala otestovat hodinky Apple Watch a iPhony 14 na vrakoviště, kde docházelo k simulovaným nárazům aut. I zde se však ukázala jakási šedá zóna, ve které telefony v autě, které bylo nabouráno, nedokázaly automaticky vytočit nouzové číslo.

Mimo iPhonu se jednalo i o Google Pixel 6, který se taktéž příliš nepřevedl. Nedotaženost funkce tedy nepadá jen na Apple. Podle vyjádření jeho zástupce testování na vrakovišti neposkytlo iPhonu dostatek signálů k vyhodnocení dopravní nehody. Také proto, že telefon nebyl propojený s vozidlem přes Bluetooth nebo CarPlay. Vozidlo také údajně před nehodou nenajelo potřebný počet kilometrů, iPhone umístěný ve voze, který cíleně boural, však žádný problém s detekcí neměl.

Představení funkce Apple Car Crash Detection:

Podle vyjádření Googlu zase musí algoritmus nejprve vyhodnotit, že řídíte. Evidentně k tomu však nestačila ani jízda několik minut po vrakovišti. A pokud si do celé skládačky přidáme ještě falešnou detekci na horské dráze, má Apple, ale i Google, co vylepšovat.

Na jednu stranu, tato je funkce užitečná, pokud by na celém světě zachránila byť jen jeden lidský život, jenže se ukazuje, že není zase až tak spolehlivá. A pokud by i vás nedopatřením potkala dopravní nehoda (přejeme, ať se tak nestane), určitě byste podvědomě nechtěli slyšet o tom, že detekce nefungovala, protože jste před nehodou najeli málo kilometrů...

Zdroj: WSJ

Diskuze (38) Další článek: Pixel Fold je jediná skládačka, která může rozbít sebe sama. První testeři objevili potenciální designovou chybu

Témata článku: Apple, Google, , , , , , , , Apple iPhone 14 Pro, Apple iPhone 14 Pro 1TB, Apple iPhone 14 Pro 256GB, Apple iPhone 14 Pro 512GB, Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 14 Pro Max 1TB, Apple iPhone 14 Pro Max 256GB, Apple iPhone 14 Pro Max 512GB, Bezpečnostní složky, Linka, Tísňová linka, Wall Street Journal, Telefon, Uživatelé, Dopravní nehody, Car Crash Detection,