Digitální detox? Zkusil jsem to a tady jsou mé zkušenosti

Názory k článku

planetoid_LV426  |  13. 02. 2021 11:45

Sorry, ale tady jsem přestal číst:U snídaně jsme místo obvyklé pohádky na obrazovce četli z papírovou knihu. Rozdíl ve schopnosti dětí soustředit se na jídlo byl vidět na první pohled. Za normálních okolností je obrazovka totálně pohltí, ale při poslouchání zvládají i plynule žvýkat. Druhé pozitivum.Kužel musí být příšerný rodič, to se jeho děcka neumí najíst bez obrazovky nebo co? To má být nějaké pozitivum, že děcka jeden den normálně jedly? Počkat normálně? Ony musí i něco poslouchat? To je síla toto :DNesnáším tady takové rodiče, protože vím co za švihlá děcka pak rostou díky takovémuto přístupu ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jozka2000  |  13. 02. 2021 12:20

Prijde mi to jako vycucane z prstu. Kdybych mel v planu byt den offline, tak si vylet naplanuju dopredu a nebudu volat znamym, aby se mi podívali do google maps..
Jinak sorry, ale v normalnich rodinach se proste behem jidla do obrazovky necumi. .. Jestli to deti delaji, tak asi maji spatny vzor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
sonic55  |  13. 02. 2021 12:56

Nic hloupějšiho jsem tu už dlouho nečetl..momentálně asi v redakci nemaji nic od Huawei aby tu nad touhle značkou slintali blahem a proto se nám pustili do "vážných témat" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zzelli  |  13. 02. 2021 17:55

Já a autor asi žijeme každý na jiné planetě.
- Vstávat s budíkem o víkendu? Mám chodit spát tak, abych se ráno vzbudil bez budíku a vyspalý. Tzn ideálně každý den stejně, včetně víkendů. Pak se člověk naučí vstávat bez budíku.
- Snídat s tabletem - to vážně někdo dělá? U nás u společného jídla nesmí mobil/tablet na stůl.
- Navigace je fajn, ale že bych bez ní nedojel kam potřebuji, to si neumím představit. Rakousko, Černá Hora, o Čechách ani nemluvě.
- Aktivitu dělám pro sebe, ne pro záznam v aplikaci , kterou může kdokoli kdykoli zrušit.

Autorovi bych doporučil nějaký trek - Skandinávie, některé části Alp, Balkán. Tam bude bez internetu klidně týden a jediné co vadí je přístup na net kvůli počasí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  13. 02. 2021 18:21

2 dni bez internetu nieje detox, to je to chciet 20 rocnu obezitu riesit dvojdnovou hladovkou. ziadna zmena. skuste to 2 mesiace, potom sa mozme bavit o efektoch :)a on ten digitalny detox nieje o tom vylucit zo zivota vsetko elektronicke, ale staci vylucit tu hlusinu, ten zbytocny bordel ktory online konzujumene, ale nic poriadne nam vlastne nedava. takze obecne spravy, bezcielne preklikavanie sa youtubom, socialnymi sietami, snaha ludom na diskusiach otvorit oci a podobne. rovnako v diete, vylucit vsetko jedlo je skodlivy nezmysel. staci vylucit nadbytok soli, cukrov a tuku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 02. 2021 18:23

Víte o tom, že v každé zemi existují cca 2 - 4% lidí, kteří nepoužívají mobilní telefon a jen minimálně používají PSTN (veřejnou telefonní síť)?Ať se to uživateli líbí nebo ne, tak používáním mobilu SOUHLASÍ s tím, že jeho pohyb bude zaznamenáván a uchováván 6 měsíců, spolu se záznamy o veškeré jeho komunikaci prostřednictvím PSTN sítě. Pokud navíc během těchto šesti měsíců o tyto údaje projeví zájem státní orgány, mohou být už "cíleně" uchovávány prakticky neomezeně dlouho...
Přičemž ono "cílení" může být i ve smyslu "všichni uživatelé, kteří se v období od X do Y pohybovali v oblasti Z".Tyto záznamy pak mohou být použity proti každému uživateli a to i když byly původně uchovány za jiným účelem - např. při vyšetřování něčeho zcela nesouvisejícího s danou záležitostí a daným uživatelem mobilu.Nevím jak ostatním, ale mně se příliš nelíbí u sebe dobrovolně tahat státní trackovací lokátor, takže mobilní síť a PSTN používám jen v opravdu nezbytných případech.Ano, nejsem tak dostupný úplně kdykoliv, ale jsem dostupný vždy do pár hodin nebo maximálně na druhý den. Komunikaci spíš směřuji na asynchronní způsob jako jsou zprávy, e-maily, úřední komunikaci písemnou formou datovkou.Na můj život to má jedině pozitivní vliv, protože druhá strana si více váží mého času a neobtěžuje mě s kravinami. Drtivou většinu hovorů mám navíc předem naplánovanou, takže si mohu zjistit všechna fakta, zapsat si body k projednání a hovor je pak mnohem efektivnější a není banální.V neposlední řadě ušetřím peníze za poplatky mobilnímu operátorovi, protože mobilní síť téměř nepoužívám a dodržuji tak pouze minimální útratu potřebnou k udržení čísla, které používám především na příjem SMS. Téměř všechnu komunikaci pak vedu zdarma on-line a šifrovaně z pevného připojení.Absolutně nejlepší jsou pak hovory od operátora:
- Dobrý den, já volám ohledně toho, že používáte Internet a máme výhodné další služby, máte čas si o tom popovídat?
- Ano, mám...
- My teď máme výhodné mobilní tarify...
- Omlouvám se, ale já vás přeruším, protože nepoužívám mobil...
- Cože???!!!
- Nepoužívám mobil. Volám jen přes Internet a SIM mám v zařízení na příjem SMS.
- Aha... No.... Pak tady máme výhodnou televizi...
- Já se omlouvám, ale znovu Vás musím přerušit, protože já televizi nepoužívám.
- Cože?!! Cože???!!!
- Nemám televizní přijímač a ani jej nechci.
- Aha... Aha... No...
- Tak o jakých službách jste si chtěl povídat?
- Nooo... Vlastně asi už o žádných.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 02. 2021 18:53

Týden u moře trávím tak, že počítač nemám, mobil sice ano, ale jelikož si neplatím žádná data, tak ho používám jen na focení, případně na nějaké to zavolání či smsky babičkám typu: "Už jsme tady. Moře teplý, jídlo dobrý."
Týden si čtu, koupu se, jím a skvěle si odpočinu. A pak se vrátím a zase si na rok sednu k počítači.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georga  |  13. 02. 2021 18:59

No jestli takhle vypadá typická městská rodinka (tablet u snídaně, děti musí u jídla pořád na něco koukat nebo poslouchat, místo klasických knih pouze audioknihy, ...), tak to potěš koště.
To jste tak deb**ní, že musíte furt dětem cpát tablet nebo televizi? To děláte protože, že od nich chcete mít pokoj? A výchova je kde - v tom tabletu?
Víte, že jsou i jiné cesty, jak děti motivovat k tomu, aby dělaly to co chceme? Jen to není tak jednoduché jako je posadit před obrazovku.
K zblití.
Omlouvám se všem, které jsem urazil, ale tohle se fakt nedá, protože někteří rodiče totálně ztrácí soudnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
nechci25  |  13. 02. 2021 19:06

Ty voe to je naprosta prasarna takhle hrcet do decek mobil s pohadkama u snidane. To je tak na socialku. Tohle jste radeji nemel ani psat pane Kuzel. Tragedie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nedos.  |  13. 02. 2021 19:49

Byl jsem dal. Necely mesic jsem nechal lezet ladem smartphona a tahal jsem jenom Nokii 3510i. Nakonec nejvetsi problem toho mobilu bylo ze ani s novou baterkou(pochybnych kvalit) nezvladla protelefonovat den a absence handsfree v aute. A clovek si tak nejak zvykl na organizovani casu a poznamek na papir. Na tom telefonu to opravdu neslo delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doakes  |  13. 02. 2021 20:14

Hlavně nechápu, proč bych měl potřebovat ušetřený čas hned něčím zaplácnout v podobě her, apod. Klasické řešení člověka s depresemi. Já si klidně jen tak v tichu sednu a dokážu třeba 3 hodiny sedět a jen přemýšlet. Je to o vyrovnanosti a umět být sám se sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tomenenapadlo  |  13. 02. 2021 22:51

To chování u "pohádkové snídaně" je skutečně na pár facek. Na druhou stranu se nám to většině kecá, že? Autor "měl koule" zveřejnit něco osobního, pravdivě. Radši nevědět, co provozujete doma vy. A ta čeština u většiny příspěvků (stejně jako v samotném článku) - žůžo dobrodrůžo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freekarol  |  13. 02. 2021 22:53

A co zkusit informační detox? To se dělá mimo jiné i proto, aby si člověk uvědomil, jakým informačním balastem je zahlcen, aniž si to uvědomuje... Být bez technologických vymožeností, bych být nechtěl, přece jen usnadňují život. Myslím, že lepší než digitální detox, je používat technologii vědomě, v anglicky mluvícím světě se mluví o mindfulness.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaiyanZ  |  13. 02. 2021 23:00

"U snídaně jsme místo obvyklé pohádky na obrazovce četli z ***papírovou*** knihu."Té digitální roztržitosti z přemíry informací jste se ale za víkend nezbavil, viz ta hrubka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojher  |  14. 02. 2021 01:53

Pamatuji dobu, kdy jsme neměli televizi, pohádky mi četl Vlastimil Brodský jako hajaja z rozhlasu po drátě (kabelový rozhlas s jednou stanicí), normální rádio Talisman měla jen babička ve svém pokoji, ale protože otec měl známého, tak jsme měli doma pevný telefon, byla to Tesla Stropkov z roku 1958, ale okopírovaný Siemens z roku 1938. Když nebyly známosti, na zavedení pevné linky se čekalo i 15 let. Budík se musel každý večer natáhnout, aby šel, protože nebyl na baterii a papírové mapy dodnes miluji, mapy.cz jsou super, ale už se mi párkrát stalo, že když jsem je nejvíc potřeboval, tak zrovna nefungovaly. A také jsme žili na rozdíl od dnešní normální rodinky, která nepoužívá hotové peníze. Místo mailů a smsek fungovala pošta, za první republiky doručovala 2x denně, za mých mladých let platilo - dnes podáte, zítra dodáme a opravdu, když se to dalo do 17 hodin na poštu, muselo to být druhý den doručeno kamkoliv mezi Aší a Košicemi. A když jsem před 40 lety začínal pracovat a měl jsem zatelefonovat do Kroměříže nebo Gottwaldova (dnes Zlín) - tak tam ještě nefungovalo automatické telefonní spojení, nedalo se to vytočit přímo z telefonu. Zavolal jsem ráno invalidovi na podnikovou telefonní ústřednu a už v poledne mi ten hovor přišel na pevnou linku a kdybych zrovna odešel na záchod nebo na oběd, měl jsem smůlu a musel bych to nechat zavolat zvnovu. A také jsme žili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mumintroll  |  14. 02. 2021 04:22

Zivot bez mobilov bol kludnejsi. Na druhej strane mobily velmi pomahaju pri informaciach. Treba najst spravnu rovnováhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2021 06:39

Česká nátura se opět naplno projevila v diskuzi. Místní lidi nikdy nezklamou. Redakce může být opravdu pyšná na své čtenáře. To by mě fakt bavilo pracovat pro takové lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2021 08:10

Naprostá tragédie v diskuzi. Rozumbradové a pošahanci řeší, jestli redaktorovy děti pohádky poslouchají nebo čtou, jestli si čtou u snídaně a spoustu dalších blbostí. Jedno vemeno tu dokonce mluví o sociálce.
Je vidět, že nechat nahlédnout do soukromí jakoukoliv skupinu cizích lidí, není dobrý nápad. Pavlačová mentalita nezmizela s pavlači. A tolik, tolik moc lidí je přesvědčeno, že jejich recept na život je ten jediný správný. A kdo dělá něco jiného je přinejlepším magor, pokud ne rovnou zločinec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Fretky  |  14. 02. 2021 09:49

Já vám nevím, mám 2 děti, 12 / 18 že by to s digitálním světem přeháněly, neřekl bych.
Když jdeme ven a já se podívám do mobilu, skoro mě kárají, že jsme venku, proč jsem na mobilu.Když si byla otevřená knihovna, chodily do knihovny, ekniha prý není to pravé. Já jsem napůl z internetového prostředí napůl jiný obor, a že bych to s mobilem a pc přeháněl bych neřekl. Mail, občas navigace na mobilu, používám to pro ulehčení života.
Beru to tak, že PC mě trochu živí a tak je to vlastně soustruh a mobil je vlastně taky soustruh, navigace muzika.Ale článek je podle mě dost mimo. Digi detox je blbost, spíš jde o to se z PC a telefonu nezbláznit a zařídit to tak, aby sloužili nám. Ne my jim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kareI  |  14. 02. 2021 12:47

Vždy si říkám, co kdo sleduje tím detoxem, ale v případě autora chápu, že na to byl nejvyšší čas a je dobře, že nad tím začal uvažovat.
Já trávím pracovně u kompu asi 12-14 hodin denně, takže si času bez připojení dost cením a ani mě nenapadne používat mobil k činnostem, které se obejdou bez toho. Takže vlastně každodenní detox, venku nečumím zbytečně do mobilu, knížky z papíru a ke sportu to taky není potřeba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoboDupla  |  15. 02. 2021 09:24

Ja som tiež ako dieťa pozeral cez víkend rozprávky v telke a pri tom raňajkoval. A nepovedal by som, že ma rodičia zanedbávali, alebo zle vychovali. Alebo že zo mňa vyrástol nejaký spratek.
Zabudol som, že miestni diskutéri však majú patent na pravdu.
Možno keby ste sa venovali viac téme (zvládlo to len pár ľudí) a menej životom druhých.
A súhlasím, že takýto detox nemá zmysel. Mobil zásadne uľahčuje život, len treba vyselektovať aktivity, ktoré s ním robíme. Ak si chcete oddýchnuť, tak si odinštalujte všetky appky sociálnych sietí, správ, hier a videí. Potom si môžte oddýchnuť a stále normálne používať aplikácie, ktoré uľahčujú život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frantaN47  |  15. 02. 2021 11:13

Je potřeba si nastavit rozumnou míru zavíslosti. Já třeba na mobilu závislý vůbec nejsem. Pustím si mmorpg a vůbec nevím kde nějaký mobil je. Teď vážně... 2 dny není žádný detox. To chce alespoň 14 dní. Jet někde na dovolenou pod stan, mobil si sebou vzít, ale nechat vypnutý (jen ho mít jako prostředek pro možný stav nouze - ideálně tedy když to bude klasický a ne smartphone). Žádnou techniku sebou nebrat (max. tak svítilnu a vařič). Pak je to ten pravý detox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
User007  |  15. 02. 2021 14:37

Předně bych rád, aby napříště, technologicke redaktory nějaký korektor poučil o pravidlech češtiny a vysvětlil jim, že ne každý kdo umí pustit Word je redaktor.
Dále je strašné zjištění , že jsou lidé co nenakrmi dítě bez tabletu a nebo nejsou schopni vyrazit na výlet poslepu, o nemožnosti sdílet na Instagram svůj ranní bobek či se podívat na hodinky, aby zjistili, že je čas na napsání podobného článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zvedavec1  |  21. 02. 2021 16:31

Třetí zádrhel...
- Měl jsem vždy za to, že Google Pay funguje i offline.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor