Díky jaderným bateriím možná nebudeme muset telefony už nikdy nabíjet. Energii mohou dodávat až 50 let

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 42

Názory k článku

avatar
24. 04. 2024 10:44

Idealni mi prijde pouziti pro nastenne hodiny, bezdratove mysi a klavesnice, dalkove ovladace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2024 23:16

Dámy a pánové, je hezké že se tady bavíme o možnosti prodloužení délky životnosti baterií, ale je tady jeden zásadní problém, výrobci telefonů nám dají nejvýše 5 let aktualizací a to kdoví jestli. Potřebují prodávat!! Je to teda otázka která by nás měla trápit, a nebo by bylo lepší zvýšit proudovou a napěťovou kapacitu na třeba i kratší dobu životnosti baterky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2024 21:30

Nakonec všechny tyto vznešené vize skončí na prosté fyzice. Bohužel úroveň znalostí dnešních generací dává takovým nápadům stále dost prostoru.
Apropo, copak asi napájí sondy Voyager z roku 1977? Modří už vědí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2024 19:08

Tvl Chroust zase jede bomby. Je to termoelektrický generátor. Proud vzniká díky teplotnímu gradientu. I kdyby byl tepelný výkon jaderné části milionkrát větší (což může být, za cenu kratšího poločasu rozpadu), tak to nebude k ničemu, někde by totiž musel být taky heatsink rozžhavený do ruda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 01. 2024 17:20

Tahle baterka vubec neni do telefonu. Poskytuje cca 1000x mene elektriny nez potrebuje telefon.
Je urcena pro uplne jine vyuziti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2024 17:20

To je asi tak aktuální článek jako o cestování nadsvětelnou rychlostí, tam už taky jsou reálné představy o zakřivení prostoru kolem lodi, ale jen jako možná někdy v budoucnosti.
Radši dejte víc užitečných informací.
Třeba podrobný rozbor vlastností Li-ion.
Např jak moc se změní životnost používáním 20 až 70 % místo 0 až 100 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2024 12:33

>> a podle výrobce je dostatečně bezpečná, takže nehrozí únik žádné radiace ani toxických chemikáliíMožná za normálního provozu, ale co po skončení životnosti? Skončí to někde na skládce v přírodě (v Africe a Asii bych na příliš pokročilou recyklaci nesázel) a zamoří to přírodu na několik století. Poločas rozpadu je 101 let. Jestli to pak něco sežere a dostane se to do živých organismů, tak to může být taky problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2024 11:46

To uz tu bylo, Ford Nucleon. A taky nejezdime auty s thoriem pod kapotou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 01. 2024 10:06

Budu asi chcát proti větru, ale je opravdu takový problém dát mobil jednou denně (přes noc) nabít? To opravdu všichni jezdíte na polární expedice mimo civilizaci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 17:37

Baterie je zařízení kterému musíte dodat elektrickou energii jejím nabitím a to se zde neděje takže bych to spíše nazval zdrojem elektřiny než baterii. Je v něm "palivo" které vytváří elektřinu. A mám za to že tu elektřinu vyrábí stále a ne jen při požadavku na elektřinu. ten proces výroby elektřiny tam je nezastavitelný takže v případě že by ten zdroj vyráběl 1W tak by ten mobil stále trochu topil. ve standby nemá mobil spotřebu 1W ale spíše něco kolem 0.2W. 3000mA baterie má kapacitu cca 11Wh takže kdyby měl mobil ve standby spotřebu 1W tak by baterii do 11h vybil aniž by jsme jedinkrát rozsvítili jeho displej. Hodil by se tedy zdroj který by vyrobil za 24h potřebné množství energie pro celodenní provoz mobilu s tím že ve špičkách odběru by v mobilu ještě byla menší klasická baterie o velikosti dejme tomu 1000mA/h která by byla vybíjena ve chvíli kdy by jsme po mobilu chtěli např. výkon 5W a výkon zdroje by nestačil. Při zamknutí mobilu by se zdrojem vybitá baterie nabíjelo pro další použití režimu s vysokou spotřebou. takže by mohl stačit i výkon zdroje kolem 0.5W který by za 24h vyrobil 12Wh energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 10:58

A co to udělá s lidským tělem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 09:45

Doufám že tohle je slepá cesta. Udělat zbtelefonů radioaktivní odpad, fakt nepotřebujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 04:27

Revoluční baterie jsou jako brněnské nádraží. Každý o tom žvaní a....NIC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 01. 2024 19:04

No tak sme o tom neco precetli v roce 24 a na takovych 20let od toho bude zas klid a lithium bude dal vladnout... tyhle vizionarske projekty, to je mazec... uz snad padesaty prevratny objev a kdesi cosi a pak uz jen.... nic, nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2024 18:47

Toto je buducnost. Konecne. Som rozmyslal preco to tu nie je uz davno. Asi je problem v poskodeni. Mozno by mohli vymysliet ze ak by sa to dostalo na vzduch polcas rozpadu by sa zyvsil mnohonasobne. Ale urcite je toto cesta aj ked este na dlho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 01. 2024 18:47

Ještě 50 let budeme každý týden číst o senzační baterii, která vydrží nabitá déle než jeden den a po těch 50 letech bude konečně jasné, že taková baterie nikdy nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 01. 2024 13:42

O něčem podobném snil už Isaac Asimov ve své knižní sérii Nadace, kde byly miniaturní atomové generátory v běžných spotřebičích jako je pračka nebo lednička, v ručních zbraních a osobních štítech a pochopitelně v průmyslových strojích.
My jsme se zatím přiblížili využití v ponorkách a hladinových plavidlech a v několika vesmírných sondách.
Dále běželo několik testů na jaderný reaktor v letadlech (jeden ruský a jeden americký) a dokonce byla snaha ho umístit do tanku (což se naštěstí nikdy nepodařilo).
Využít v zařízeních s nízkým odběrem energii získanou rozpadem radioaktivních částic je zajímavá myšlenka, ale jde o to, jakou energii je možné dodat při zachování rozumné velikosti. Osobně zrovna mobil už může být mimo možnosti takové baterie, ale třeba se mýlím ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 01. 2024 12:59

Jako v T3? "When ruptured the fuel cell becomes unstable"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2024 12:14

O revolučných batériách čítam každoročne niekoľko krát už minimálne 30 rokov. Že sa vyvíjajú. Nedočítal som sa ani raz, že by sa dovyvinuli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  12. 01. 2024 11:43

Energie dodávaná rozpadem izotopů se v kapesním provedení prozatím nehodí pro výkonnější aplikace, než na svítící ručičky leteckých přístrojů, oscilátor v kardio atd. Pro větší výkony už rozpad nestačí a je třeba reakce, nebo spíš reaktor. Ten však neobstojí, protože lidstvo ještě nevyrostlo z hraní na vojáčky.Pokud zmíněná čínská baterie vydrží dodávat energii padesát let, nabízí se možnost, aby si každý jednotlivec koupil jednu drahou baterii na celý život, a jen ji přehazoval z jednoho uzpůsobeného zařízení do druhého. Vypadá to dobře i z ekologického hlediska. Zneužití pro výbušné účely se při tom množství jaderného materiálu nikdo bát nemusí - leda by s tím někdo chtěl někoho otrávit, ale to může stejně dobře si s prvky současných baterií, nebo na to stačí správná kytka běžně rostoucí v přírodě. Když se nad tím celkově zamyslím, je pro mobilní elektroniku stále nejvhodnější akumulace, ačkoli jinak jsem nakloněn jakémukoli pokroku. Oproti Teslově vizi "volné energie," která je dostupná všude kolem nás, jsou to všechno pořád jen dětské hračky, a možná jen slepá cesta. Je však lepší rozsvěcet i malé svíčky, než proklínat tmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 01. 2024 11:30

POWER USERS mají o čem snít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2024 11:16

Vzhledem k tomu, že z ekologických důvodů se z baterií už úplně vytratily nebo alespoň omezily rtuť, kadmium, olovo a k nějakému ionizujícímu záření se dostanete maximálně při vyšetření v nemocnici (ani ionizující požární hlásič už běžně neseženete). Tak pochybuji, že by se mezi běžné smrtelníky do spotřebního zboží dostaly jaderné články. Myslím, že jaderné baterie budou vždy doménou jen určitých oborů jako lékařství pro implantáty, letectví/kosmonautika/výzkum aj. a pak samozřejmě armáda. Ale že by se jaderné baterie někdy v budoucnu dostaly mezi běžné lidi je asi stejné scifi nebo spíš utopie, jako že běžná auta budou někdy jezdit na jaderný pohon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 01. 2024 10:16

Jako reálně jaderné baterie by mohli být budoucnost nebo spíš mohli být i přítomnost a teď nemyslím jen v mobilech, ale spíš snáze ve větší elektronice. Problém vždy byla legislativa, už řadu let v máme v kosmickém průmyslu tuto technologii na úrovni, že by na zemi byla velmi užitečná, ale strach ze zneužití je asi natolik velký, že reálná aplikace není zatím moc pravděpodobná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor