Diskuse: děláme dobré recenze?

Diskuze čtenářů k článku

John Petit  |  21. 03. 2003 14:29

Myslím, že děláte naprosto skvělé recenze, snad i proto má váš server takovou úspěšnost. To, co jsem dosud přečetl, bylo naprosto úchvatné a myslím, že byst měli pokračovat dále tímto směrem. Nemám, skutečně ani není, co bych vytkl!!! Jste skvělý tým autorů!!! Čau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pe3k  |  15. 02. 2003 23:16

jste super! jen tak dal!

surf 2 www.parime.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Meda  |  15. 02. 2003 17:32

chtělo by to pořádnou recenzi.. plno fotek... šup šup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  15. 02. 2003 17:00

Super. Když se dívám po světovém internetu, těžko hledám nějakou recenzi na telefon, která by se mi líbila tak, jako ty Vaše. Občas se zapomene zmínit některé detaily, protože Vám připadá, že o nich už každý ví, ale já jsem třeba měl doteďka starou 7110, a tak jsem ani nepostřehl, že Nokia už dávala u více modelů vybrat tón zprávy.

Jste jedním ze serverů, které mám v Opeře v Personal Baru nahoře a Vaše stránky navštěvuji i několikrát denně. Držím palce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Superior  |  15. 02. 2003 15:07

Co kdyby jste k recenzím na mobilmanii přidali vždy i pár nějakých videí ( menu, celkový pohled atd..)

Popřemýšlejte o tom!      Jinak recenze jsou bezkonkurenční

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch  |  15. 02. 2003 01:12

ste jednoznacne naj, aj ked aj ja (a to som slovak) som si uz parkrat vsimol nejaky ten ypsilon alebo gramaticky ulet... ale nie je to az taka tragedia ako mnohe ine servery

a to som ich istu dobu sledoval vsetky relevantne... napriklad taky mobil.sk sa oproti vam moze ist akurat tak... schovat

jen tak dal, panove...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martina  |  14. 02. 2003 18:40

Recenze jsou dle mého názoru na jedničku!! Jen by to trochu chtělo zlepšit  tu češtinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 02. 2003 19:49

Zkuste být prosím trochu konkrétní. Co myslíte pod "češtinou"? Narážíte na gramatiku, špatnou stylistiku, překlepy, zbytečné používání anglických výrazů tam, kde lze použít české, nebo na něco jiného?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrolin  |  14. 02. 2003 21:48

Přiznám se, že i já mám (nebo jsem míval) špatný dojem z pravopisu. Nechce se mi teď prohledávat starší články, takže nedoložím příklady, problémy které mě tahaly za oči byly zejména v i/y. No ale porovnáno s úrovní diskusí (zejména některých přispěvatelů) jsou vaše redakční články skvostné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 02. 2003 22:24

Bohužel, redakce MM nepoužívá jazykového korektora, a to z jediného důvodu: články jsou do redakčního systému přidávány hodně pozdě, někdy i po půlnoci, čili v době, kdy běžný korektor spí. Vzhledem k tomu, že styl práce nehodláme zatím měnit, nepočítáme ani s využíváním korektora v blízké budoucnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 02. 2003 22:58

Ale přesto by se dotyční, o které jde, mohli naučit česky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrolin  |  15. 02. 2003 13:26

OK.  ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  16. 02. 2003 12:09

tady nejde ani tolik o ten pravopis, spíš o ty údajové překlepy, které by se novinářům na vaší úrovni neměly stávat....

viz. vaše recenze na N5100 v Mobilitách.....Očekável jsem,že 5100 bude mít stejný displej jako model 3510, tedy pouhých 256 barev......

3510 má pokud vím černobílý displej a pokud jste se překlepl a myslel jste 3510i, tak ta má 4096 barev.......

a to jsem ty Mobility jen prolistoval ani jsem je ještě pořádně nečetl...

Přeju mnoho úspěchů do budoucna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  16. 02. 2003 12:21

Na tu chybu jsem v diskusi o Mobilitách ještě nereagoval, čekám na vyjádření autora. To je ale jiná věc, tady jde teď o češtinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martina  |  15. 02. 2003 13:07

Ano narážím na gramatiku a stylistiku! Překlepy mi ani tak moc nevadí, jsme lidé ne stroje! A používání anglických výrazů také ne, neboť je i já používám stále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolor  |  14. 02. 2003 17:03

vážení, co mi chybí je profesionalita a vlastenectví.

kritika toho že mobily neumí česky, posílání českých sms .....vás nechávají klidnými

 

také kvalita příspěvků by se už konečně mohla odlepit od nadšeneckého začátečniství internetu, kde je jistá lehkost vyjadřování dovolena, ke skutečně serióznímu časopisu který by si člověk zaplatil i kdyby byl placený

ovšem kvalita je v celé novinářské obci ČR (jakékoliv oblasti) velmi mizerná, stačí číst články starší 50let...

dolor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 02. 2003 19:57

Vlastenectví je vlastnost, nikoli povinnost, a myslím, že nemá ani přímou souvislost s profesionalitou. 

Můžeme vám slíbit, že v recenzích neopomeneme zmínit, jestli telefony umí psát české znaky a dokážou číst česky napsané texty. Kritiku telefonů, které tyto funkce nenabídnou, od nás však nečekejte. Z reakcí uživatelů spíš usuzuji, že podpora češtiny s diakritickými znaménky jim nevyhovuje, protože důsledkem je zkrácení běžné textové zprávy na třetinu.

Dovedu si představit, jak před padesáti lety mnozí vzpomínali na začátek století a vinili novináře kvůli jejich upadajícímu jazyku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  15. 02. 2003 10:38

2dolor. Vlastnim mobil, kterej cesky umi - ma diakritiku ve slovniku T9 a to na tom mobilu povazuji za nejvetsi minus!!!!! Do jedne SMS diky tomu vejde jen polovina znaku!!!!   . Takze jiz nikdy bych si pristroj se stejnou vlastnosti nekoupil!!!! SMS nechme radej "neceske"!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolor  |  16. 02. 2003 11:52

typický příspěvek malého čecha s duchem podlézačství a nedostatku chrabrosti, neschopnosti překonávat překážky které stojí nějaké úsilí atd. (v naší společnosti lze pozorovat od r 1620 dodnes, krom 1.rep.)

nebylo by lepší bojovat pro to aby čeština v sms její délku nezkracovala???? ale to by bylo moc práce. lepší je na svou identitu rezignovat a přizpůsobit se, že.
doufám že takových čecháčků jako vy bude ubývat, jinak v EU zanikneme.
och, jak dlouho bude trvat morální obroda národa, když jeho úpadek trval skorem 400 let?
historie- zde vše vyčteme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  16. 02. 2003 12:30

Lidem ale textové zprávy bez háčků a čárek nevadí, tak proč by za ně měli bojovat? Psaní bez českých diakritických znamének je rychlejší, efektivnější a text má dostatečný smysl.

Věty bez velkých písmen na začátku, ignorování otazníků na konci tázacích vět nebo problémy s českou typografií nejsou dílem malého Čecha (s velkým Č) s duchem podlézačství a nedostatkem chrabrosti? Zkuste být sám příkladem ostatním, když vám čeština tak leží na srdci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolor  |  16. 02. 2003 13:18

to že lidem nemožnost psaní diakritiky nevadí je právě dílem morální zaostalosti o které jsem psal.

ad poznámka k mému pravopisu: ač jste pane L. docela inteligentní zase jste si noodpustil tuhle přihlouplou poznámku mimo merito věci, vyjadřovat se nebudu - dělal jsem to zde již mnohokrát a vaši poznámku bych bral vážně jen kdybych takto psal do novin (jinak ten čech byl malý schválně)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolor  |  16. 02. 2003 13:25

a propos:
všiml jste si toho že pokud jde o národní zájmy a diskutující nemá jiný argument začne útočit na diskutujícího, zejména tím že hledá chyby jeho pravopisu.
až na to že třeba ani Šalda nebyl tak úspěšný spisovatel a to by jste mu upíral možnost kritizovat třeba Čapka tím, že by jste jeho kritiku zničil tím že byste poukazoval na chyby jeho vlstních děl

a propos 2:
docela mě baví psá lehce s chybami, aspoň si člověk ověří reakce diskutujícího - zda chce opravdu diskutovat k meritu nebo jen zaviiiile hájí svůj názor jakýmkoliv argumentem
zkuste to také někdy tak ! dobrý psychologická škola
ale to už rozebírám blbosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  16. 02. 2003 13:32

Víte, vypadá to velmi zvláštně, když všechny kolem sebe kritizujete za špatnou češtinu a za morální zaostalost - a své příspěvky přitom píšete tímto stylem. 

Tohle nemá vůbec nic společného s tím, jestli jste novinář nebo ne. Jde o to, že říkáte úplně něco jiného než sám činíte a vaše příspěvky tím ztrácejí hodnověrnost. Ostatně sám jste o kousek výš napsal:

"... morální výše národa je dána i pravidly jazyka a jeho stylistickou a gramatickou úrovní. pravidla pravopisu jsou stejně důležitá jako zákony. kdož to nechápe, pámbu s ním (to platí především pro mnohé čtenáře)."

Pánbůh s vámi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  14. 02. 2003 15:51

Je jasne, proc delit recenze do kratkych kapitol, cim vice kapitol, tim vice reklamnich banneru. Osobne bych preferoval jednu dlouhou stranku, kde by byl klidne kazde tri odstavce novy banner.

(1) Snizil by se pocet nacitanych dat potrebnych k precteni cele recenze. Prohlizec si mozna nemalou cast stranky ulozi do cache, ale velka cast dat se preci jen opakovane nacita znovu a znovu s kazdou dalsi kapitolou.

(2) Modemiste by si nemuseli otevirat 7 oken, aby si po odpojeni mohli v klidu precist jeden clanek. Lituji toho, kdo si vybira novy mobil a chce si projit par recenzi - srovnani tri az ctyr mobilu pak zpusobi totalni chaos na liste.

(3) Pokud si nekdo chce clanek vytisknout a precist pozdeji, ma daleko vice prace s oteviranim vsech oken a pripadne kopirovanim jejich obsahu do Wordu, odkud se da snaze managovat tisk.

Jen poznamenavam, ze se urcite najdou "vychytavky", ktere vse usnadni (Opera, programky na blokovani reklamy apod.), ale ty naprosta vetsina uzivatelu laiku nepouziva.

Docela by me zajimal nazor redakce na muj prispevek, podle me by vse slo snadno vyresit k oboustranne spokojenosti vyse navrhovanym zpusobem (delsi stranka = vice banneru).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 02. 2003 15:55

Na začátku každé - alespoň mé - recenze najdete odkaz na článek v textové verzi. Kromě toho, že v ní stáhnete jen nejnutnější množství dat, žádnou neužitečnou grafiku, článek v ní není dělen do kapitol, můžete si ho přečíst najednou.

Důvodem dělení do kapitol nejsou reklamní bannery (jinak bychom neupozorňovali na textovou verzi), ale naše snaha, aby čtenáři neutekli při natahování třicetikilobajtového článku se stovkou obrázků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohumil Urban  |  14. 02. 2003 13:44

Pokud se mám vyjádřit k recenzím, tak ty považuji ve většině případů za dobré a aktuální. Pokud se však týká bodového hodnocení telefonů, tak mám stále velké výhrady, protože Váš systém, byť ho vydáváte za propracovaný, není důsledně používán a dochází k velkým rozdílům u jednotlivých značek. Myslím tím zejména situace, kdy recentujete telefony v přeprodejních nebo beta verzích a podle toho mu přidělujete body, ale po uvedení telefonu na trh se již k hodnocení nevrátíte a bodové hodnocení neupravíte.Výhrady mám například u Sharpu GX 10 - nyní u ET GX 13, který byl krátce hodnocen a nyní, i když je na trhu již ví14 dnů, tak ani zmínka a jeho hodnocení v tabulce je pořád podle GX 10, která jistě neměla češtinu a další věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 02. 2003 14:02

Prilis vam nerozumim. O Sharpu GX10 jsme psali jen kratke preview podle dostupnych informaci, telefon jsme nijak bodove nehodnotili, protoze se u nas neprodava. Recenzi modelu GX13 teprve pripravujeme a v ni bude aktualni bodove hodnoceni podle prodejni verze telefonu.

Prestoze nekdy piseme clanky podle predprodejnich verzi telefonu, bodove hodnoceni odpovida finalnim kusum.

Ke clankum se vsak zpetne uz nevracime a neupravujeme je podle novych a aktualnich informaci. To by nebylo mozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundiel  |  14. 02. 2003 12:21

Po stránce obsahu je většina recenzí fajn, ale musím se zeptat - nemohlo by si vaše vydavatelství zaplatit korektora? Jazyková úroveň většiny článků je špatná, jsou plné překlepů a hrubek, velmi často jsou chybně překládány anglické výrazy atd. Tím dokážete i obsahově výbornou recenzi pěkně shodit. Totéž se týká i Mobilit, tam také nacházím každý měsíc opravdové skvosty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 02. 2003 12:27

Nemohu mluvit za MobilManii, zde ručím jen za své vlastní články. Opravdu si ale myslíte, že jazyková úroveň článků v Mobilitách je tak špatná? Hodně mě to mrzí, protože články samozřejmě procházejí několikanásobnou jazykovou korekturou a správná čeština je pro nás velmi důležitá.

Možná by nám pomohlo, kdybyste byl trochu konkrétnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  15. 02. 2003 13:13

no já si včera koupil nový mobility a ve vašem článku, Marku, (čísla, nic než čísla) jsem našel něco, co jsem nepochopil......viz...Srovnali jsme, jak se změnil podíl výrobců mobilů pro sítě GSM za minulý rok, neboli výsledky z 3.čtrtletí 2002 vůči výsledkům 3.čtvrtletí 2003.

To si sám plánujete pětiletky?

Pete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  15. 02. 2003 13:27

Hm, chyba. Správně má být samozřejmě 2001 až 2002.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
toro  |  16. 02. 2003 14:00

No v unorovém vydání mobilit bylo jeste i neco jineho, co by stalo za povsimnuti. psal jsem to uz ve clanku Dnes vychazeji unorove mobility. Myslim ze to byl clanek p. Broži v recenzi na N5100, kde psal, ze N3510 ma "jen" 256. barev. On by ani nebyl problem v tech 256 barvach,az na to ze 3510 ma jen B&W displej,hmmA myslim ze 3510i ma celkem kvalitni displej se stejnym poctem barev jako 5100 (až na to rozlišeni samozrejme), tak bych nedelal tak silne zavery jako delal p. broža (když si to převedu na spravny mobil, ktereho se tato vitka tykala...)

Malo šotku preje Toro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolor  |  16. 02. 2003 12:10

chyby má Comp. press obecně všude. v dřívější době knihy z vašeho naklad. byly jazykově opravdu hrůza. grada měla lepší úroveň.

pokud jde o netčasopisy, zde jsou dva problémy: hrubky a uvolněnost jazyka. to první byste snad mohli odstraňovat korektorem a to druhé svým citem- to že jde o internetové médium neznamená že se v něm budou používat slangové výrazy, natož nečeské /a obzvlášť jsou li české k dispozici/. prefesionality se nemeří jen obsahem, vzhledem ale i jazykem. což si málokdo uvědomuje.
morální výše národa je dána i pravidly jazyka a jeho stylistickou a gramatickou úrovní. pravidla pravopisu jsou stejně důležitá jako zákony. kdož to nechápe, pámbu s ním (to platí především pro mnohé čtenáře).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  16. 02. 2003 12:32

Každé médium má svůj vlastní styl, který někomu nemusí vyhovovat. Hrubky jsou problém, na kterém pracujeme, u slangových výrazů vždy přemýšlíme, jestli jsou vhodnější než český opis, který je často zbytečně komplikovaný.

Rád bych jen upozornil na váš výraz "netčasopisy" - třeba tohle bychom si ve svých článcích nikdy nedovolili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Barton  |  14. 02. 2003 09:52

Dobry, pokracovat .......co nejmene fotografii do hlavniho clanku, tam umistit odkazy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x5  |  14. 02. 2003 09:51

Bral bych více informací k diářům, vždyť je mezi jednotlivými diáři tolik rozdílů !!!!!

Kromě počtu uložitelných záznamv diáři, úkolovníků bych uvítal: klidně i počet stisků kláves, než zapíšete jednu poznámku, zdali lze ze záznamu "volat Karel" jej pak přímo volat (jako u Nokie) nebo ne, jestli jde záznamy opakovat, jak dlouhý může být jeden záznam, jestli lze došlou sms zkopírovat do diáře (jde to u A501), nebo úkolu a to celou nebo jen zkrácenou. Jaké jsou náhledy u diáře, co vše lze přednastavit u diářu, jak probíhá vlastní upozornění, jak na displeji, jak dlouho zvukově, atd. atd. atd.

Také se mi kdysi líbilo u Panasonicu to, že příchozí sms měla jiný zvuk, než doručenka - to je pěkná vychytávka, které mobily to dnes umí?????

A nebo to, zda v seznamu došláých sms vidíte u všech sms jen jméno, nebo ne (takových 5 sms  "Petr" "Petr" "Petr" "Petr" "Petr" u Nokie moc nepotěší, u Panasonicu se zobrazovaly první znaky - umí některý mobil obojí, tj. půl řádku kousek jména a půl řádku kousek zprávy ???????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  14. 02. 2003 09:31

Vzpominam na dobu kdy jste delali recenze podstatne kratsi a na muj dotaz proc, jste odpovedeli neco ve smyslu, ze delsi recenze nejsou potreba...

Nicmene to co delate ted......je opravdu skvele! Jen tak dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 02. 2003 12:27

Tehdy jsme zkrátka měli na recenze na intenretu jiný názor a ten se v čase změnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aeon  |  14. 02. 2003 09:24

Sleduji vsechny podobne konkurencne servery uz dva roky a musim jednoznacne zhodnotit ze jste nejlepsi, kvalita recenzi je dostatecna k tomu aby se neko mohl rozhodnout o koupi ci nekoupi mobilu a to je moc dulezite. Umite si priznat chybu kdyz je neco fakt spatne a hlavne reagujete na diskuze, ne jako je tomu u mobil.cz nebo mobil.sk

Jen tak dal panove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  14. 02. 2003 09:14

Abysme jen nechvalili - ten odkaz pojmenovany "Cely clanek..." tady, co smeruje na fotku nejakeho kanoisty, to je zamer?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  17. 02. 2003 08:51

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ds  |  14. 02. 2003 08:50

Já bych v recenzích ocenil více fotek se zapnutým displejem a potom fotky klávesnice za tmy. Hlavně tyto fotky vám poslední dobou trochu vypadly. Jo a taky srovnání velikostí telefonu s jinými telefony (srovnání s kartou je fajn, ale přece jen vedle jiného telefonu je velikost jasnější). Jinak jsem celkem spokojen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBoss.cz  |  14. 02. 2003 07:46

nemusíte se ani ujišťovat! Vaše recenze jsou skvělé....

Lepší by bylo, kdyby na každou věc, kterou umí telefon (třeba videa) byly také odkazy kde je najít aby člověk, který si chce ten telefon koupit do budoucna věděl....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Canuto  |  14. 02. 2003 06:59

Vážení, k Vaší sebechvále bych řekl asi tolik: Počet fotografií a znaků textu ještě nesvědčí o dokonalé recenzi. Většinou zapomenete na detaily, keré zajímají mnoho potenciálních zájemců o mobilní telefon, ale stalo se, že jste neuvedli takovou podstatnou věc, jako jsou rozměry telefonu. Měli byste si udělat osnovu jako děti ve škole, abyste na nic nezapoměli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 02. 2003 08:03

Parametry a veškeré další údaje o mobilu umisťujeme na konec článku; je to novinka a budeme v ní pokračovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PURE  |  14. 02. 2003 06:26

Delate to dobre a mnohem lip nez konkurence.Jen tak dal.Ale mozna jedna vitak,jen malinka.Kdyz delate treba porovna dvou fotomobilu a fotite dve stejne veci,tak je fotite ne vzdy ze stejneho smeru a mista,pak to neni objektivni.Ale to je jen takova malinka chbicka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bublina  |  14. 02. 2003 05:58

Jednička z * za recenze.

Pokračujte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  14. 02. 2003 07:37

z * - kym cim? ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halem  |  14. 02. 2003 08:35

...on to myslel ako jednička z hviezdičky 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sAnTa921i  |  14. 02. 2003 08:39

Á, gumička opět úřaduje!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl von Bahnhof  |  14. 02. 2003 17:43

Máš supr jméno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maxim  |  14. 02. 2003 05:05

no super, ale presne tady mi chybi nejak obsahlejsi (alespon 3 kapitolova recenze NOKIE 3650.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 02. 2003 08:08

Problém je v tom, že ne všechny mobily se nám daří získat včas. Pokud má výrobce na půjčování jen jeden mobil a půjčí jej konkurenci, musíme holt počkat... To je stejný případ jako 3650.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor