Dlouholeté tajemství: kolik si platí operátoři navzájem

Diskuze čtenářů k článku

xx  |  27. 09. 2001 20:14

Jsou to hnusní vyděrači (6,50 za propojení!!!) a nejvíc vydělává Eurotel, protože má nejvíc zákazníků.......................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zlata Ladmanová  |  27. 09. 2001 15:21

Nemá cenu kohokoli zabíjet. Je to kruté. Krutější by ale bylo, kdyby se všichni majitelé mobilů dohodli a vyhlásili jednodenní bojkot všech telekomunikačních služeb a to počínaje Telecomem a konče Oscarem. A proč končit jenom u nich. Můžeme pokračovat televizními a kabelovými společnostmi. Vydělávají na nás a to nefér způsobem. Kdyby neměli tolik adminastrativy, tak by bylo vše levnější. Ale co po nich vlastně chceme. Státní administrativa je dnes dvakrát větší, než byla za komunistů a to nás bylo 15 milionů!! Takže živíme vlastně je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brutus  |  27. 09. 2001 14:12

Jak se vlastně taková částka za "propojení" vypočte. To musí vycházet z nějakého obecného "makrovýpočtu", protože jinak si to neumím představit. V danej okamžik přeci provoz sítě musí stát stejně, ať se volá či nevolá. Takže síť má nejdražší provoz v okamžiku, kdy je nejméně využívána a naopak. Nebo je cena za propojení jen jakási imaginární částka, kterou používají operátoři v rámci konkurenčního boje?   Kdyby se to nedotýkalo našich peněženek, mohlo by nám to být srdečně jedno. Jenže ono se jich to dotýká a to poměrně dost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  27. 09. 2001 01:34

Propojovací poplatky jsou jenom jistý druh kartelové dohody. Nic jiného. Znemožňuje účinou cenovou konkurenci. Jejich výše je naprosto absurdní a vůbec neodpovídá realitě. Člověk musí být naprosto imbecilní aby těm jejich žvástům uvěřil. Každej kdo prohlásí že půlka hovoru je dvakrát dražší než hovor celý je u mě kretén. Kdo tvrdí že při nákupu ve velkém je zdůvodnitelná vyšší cena než při "nákupu" jednotlivých  hovorů tak je idiot. Zajímalo by mě co si o tom myslej lidé v ČTÚ a ÚOHS.

Stydím se za svoji vládu a její regulační orgány. A to nejen za její telekomunikační politiku, která je přímo zločinná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Cabak  |  27. 09. 2001 03:10

Presne.

Pod tohle se muzu jenom podepsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HoNey  |  29. 09. 2001 05:47

Konecne nekdo, kdo ma na to stejny nazor jako ja!!!  Mimochodem, vite, proc jsem nevolil? Jaksi jsem nevidel rozdil mezi oslem a volem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  26. 09. 2001 18:06

Nevite nekdo, kolik plati (dostavaji) operatori za propojeni do zahranicnich siti (ze zahranici)? Nechce se mi verit, ze by to bylo zadarmo (mezinarodni hovory jsou stale drazsi nez narodni). Na druhou stranu s X-call sluzbou se lze dovolat i do USA za 6/minutu, takze to asi nebude moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš  |  26. 09. 2001 09:11

Propojovací poplatky jsou nějaké vysoké. Cena hovoru z Oskara na Eurotel u Dohody je 3,5 Kč. Toto by znamenalo, že Oskar mě bude dotovat a zaplatí 3 Kč ze svého atd. Kde tedy operátoři berou tak vysoké zisky, když vlastně nás všechny dotujou. Z článku by také vyplývalo, že již nemůže být žádné zlevňování hovorů, neboť již teď je dotace na jeden hovor cca 100% z jeho ceny.

Samozřejmě, pokud je stejná úroveň hovorů z a do sítě tak platí "nula od nuly pojde", ale co takový Oskar, který má asi více hovorů ze své sítě do cizí?

Pokud by se měli hradit jen náklady za ukončení hovoru tak se mi zdá 6 korun (případně 1,40 za SMS) nějak hodně - jakto, že ve své síti dokáže Oskar SMS zaslat za 0,30 Kč a ještě vydělat a z Pegasu už ho náklady příjdou na 1,40?

Pokud platí tyto ceny tak proč místo telefonátu Pegase - Eurotel za 6,5 to vezmu Pegas - Český telecom - Eurotel a mám to za 4,78 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  26. 09. 2001 13:33

Jo, kdyz zavolas z Dohody na Eurotel, zaplatis 3,5 Kc a Oskar za tebe doplati 3 Kc. Ale kdyz nekdo zavola z Eurotelu na Oskara, tak zase Eurotel tech 6,5 Kc Oskarovi vrati. Oskar se snazi prosadit, takze je mozne, ze te dotuje. Ale az se mnozstvi hovoru z Oskara na Eurotel a opacne srovna, tak je uplne jedno jestli to bude 6,5 Kc nebo treba 65 Kc za minutu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  26. 09. 2001 13:50

Je samozrejme (takze pouze pro upresneni) ze naklady na hovory ve vlastni siti (tedy Oskar-Oskar) jsou uz zapocitany v ramci celkovych nakladu na provoz site.
Coz je jeden z dalsich duvodu, proc vsichni operatori prichazeji z nejruznejsimi vyhodnymi nabidkami pro komunikaci (at uz volani ci SMS) ve vlastni siti: jednak ziskaji nove zakazniky a take operatorum odpadne placeni propojovacich poplatku a v tom pripade jsou vsechny castky vybrane od uzivatelu za volani skutecnym ziskem. Z techto castek take operatori "dotuji" ty hovory, ktere konci v jinych sitich.

Kdyz uz tady padla sit o SMSkach za 30 haleru (Slysim Vas od Oskara) verim, ze jste si vsichni vsimli velice bourlive diskuze prave o zdrazeni pri posilani do ostatnich siti - a tato cena zustava pouze pokud posilate zpravy v ramci site Oskar, kde naklady jsou opet hrazeny v ramci celkovych nakladu na provoz site, tudiz castka je v plne vysi ziskem, ktery se pak prerozdeluje (treba prave na to pokryti nakladu na provoz site...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlasta  |  26. 09. 2001 08:58

Telekomunisti jsou prostě špinavci. Pořád zvedaj akorát ceny a kde nic tu nic. A ted ještě neplatí mobilním sítím.

Kdyby aspoň ten internet zlevnili !!! Přes den tak 5 Kč/hod. a v noci 1 Kč/hod. To by bylo fair, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spider  |  26. 09. 2001 12:31

Bejt takovýhle ceny, tak i-netim od rána do večera non-stop

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
It’s rainy men  |  26. 09. 2001 16:15

Jako jeden z desítek tisíc akcionářů Telecomu se musím ohradit. Právě Tebou zmíněné ceny by byly extrémně nefér!!!

Jestli chceš browsit téměř zadarmo, požádej kohokoliv jiného. Nevidím důvod, proč by měl Tvé surfování (beztak někde na pornostránkách) financovat podnik, jehož část (byť malou) vlastním!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 09. 2001 16:49

a nemuzu se branit - dva draty mam jen na inet a premyslym o TVkabelu

      

tak se nechlup, ze jsi akcionarem zlocinecke firmy

Petr

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
0800 123456  |  27. 09. 2001 20:52

Vážený akcionáři,

můžeš mi vysvětlit, proč mě "tvá" firma okrádá každý měsíc o 175 Kč, což je podle tvé firmy asi jakási "daň" za ten luxus, že v roce 2001 můžeme mít doma telefonní linku ???  Zaplatím úžasnému Telecomu skoro dvě stovky a nic za ně nedostanu (nepočítám li tarif Home mini, kde jsou minuty zdarma, ovšem za jakou cenu hovorů...).

Dám ti příklad - když si u Oskara zaplatím Volám Málo, tak za cca 160 Kč dostávám 25 minut hovorů zdarma... tudíž skoro celou částku jakoby zpět. U tvého vychvalovaného Telecomu dostanu víš co... Škoda, že na malém městě, ve kterém bydlím, neexistuje jiná alternativa připojení k internetu (mám na mysli konkurenčního telefonního operátora, který by nabídl lepší podmínky než Telecom - nebo se ti zdá skoro 60 Kč ve špičce málo - za tu "rychlost" ?)

Nemluvě o řešení reklamací, nepříjemných pracovnicích u infolinky a přitroublých reklamách na jméno volajícího u euroISDN.. Možná kdyby tvoje firma tolik neutrácela za koláčky za 85 halířů, tak by mohla i zrušit nesmyslný poplatek z luxusu alias měsíční paušál za telefonní linku.

Jinak si užij dividendy, na které ti i já (velmi nerad) přispívám, např. už tím, že píšu tenhle příspěvek

Na závěr trocha reklamy:

Český Telecom - nic než jen slova       

Český Telecom - pořád samý kecy       

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 09. 2001 09:22

To je nazor TELECOMU zkresleny lety komunismu!!!!!  Vzdyt v Kanade a USA se je LOKALNI VOLANI  A SURFOVANI ZADARMO v ramci pausalu (pausal je asi 500Kc za mesic - 2 hodiny prace). Telecom nejvetsi merou ZPOMALUJE rozvoj Internetu v Cechach. Mam kamarade v Kanade, ktery je 10Mbit optikou pripojen DOMU a plati $20/mesic.

Nechapu, jak dlouho budou podobne ZPATECNICKE nazory v nasi republice pretrvavat. Malokdy reaguju na nejaky prispevek, ale vic takovych lidi v republice a muzeme se rovnou vratiti do jeskyne!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lars  |  28. 09. 2001 09:59

A proč nesrováváš třeba také produktivitu práce u nás a v Kanadě, úroveň platů apod. Takové mám nejradši, co chtějí všechno, hned a když to není zadarmo, tak dokážou jenom prskat. Začni makat a deset let budeš mít Internet za paušál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 09. 2001 11:13

Mas pravdu. Asi bych mel srovnavat produtivitu prace Telecomu (dva roky jsem pracoval v Americe). Nechci Inernet zadarmo pro sebe. Ja mam kabel a nemusim se ohlizet na objem ani rychlost prenesenych dat. Je mi lito lidi, kteri nemaji jinou moznost nez Telecom i tech, kteri zlo jako je tenhle monopol obhajuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor