Dobijte si kredit do konce roku, ušetříte

Diskuze čtenářů k článku

Kamil  |  25. 11. 2003 11:47

Teď jsem mluvil s jednou šikovnou a informovanou operátorkou Oskara. Ceny skutečně zůstávají stejné, leč bez DPH, takže ty jejich SMS, že se ceny nezmění, byl jen laciný reklamní trik. Jak ostatně většina z nás předpokládala. Takže za Volej-Kolej budu opravdu platit 305Kč s DPH, SMS vyjde opravdu na 1.22Kč s DPH a zákazníkům s Oskartou se při hovoru do minuty (na Oskara) skutečně odešle zpráva, že Cena hovoru byla 3.66Kč...

Další informace je, že uživatelům s pušálem, kteří nemají vyúčtování k poslednímu dni v měsíci, by mělo skutečně přijít vyúčtování dvojí.

A konečně... kredit na Oskartě se navyšovat bude!!!

Nikoliv volací záloha! Protože paušál se platí zpětně

Jenže na tom vydělat můžete jen tak, že dobijete Oskartu na 10000 (víc by to snad podle podmínek jít nemělo), přestoupíte na paušál a zrušíte smlouvu, takže si zústatek necháte poslat. Jestli vydržíte těch 5 měsíců, dostanete 1720Kč, jinak 720Kč (1000Kč je vratná záloha

Přeji hezký den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  24. 11. 2003 21:47

Vidíte... zapomněl bych...

Víte někdo, že by se měly měnit ceny tarifů (měsíční paušál) u OSKARa? Když platím 250Kč/měsic za slavný Volej-Kolej, čili 262.50Kč s DPH, budu teď platit 305Kč?????????????????????????????????????????????

Fuj, to je drahá Kolej.... i s kolejným

A OSKAR klidně mlčí... jako všichni  (3) operátoři!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  24. 11. 2003 21:33

Pokud si dobře pamatuji, Oskar rozesílal zákazníkům s OsKartou i paušálem SMS, že se ceny služeb po Silvestru 2003 nemění. Dovedu si představit, že tím myslel ceny bez DPH, ale pak mi vysvětlete následující rozpor:

1/ mám paušál. Nyní mi Oskar účtuje 1.00Kč/SMS bez DPH + 5% je 1.05Kč. Jestli zůstávají ceny stejné s DPH, museli by zlevnit SMS bez DPH na 0.82Kč/SMS bez DPH čili stále 1.05Kč s DPH ale už 22% DPH. Pokud ale zůstávají stejné ceny bez DPH, budu mít na faktuře za leden 1.00Kč/SMS + 22% DPH což je 1.22Kč.

Ponechávám na čtenáři úvahu o tom, co se stane v mém případě, když nemám vyúčtování k poslednímu dni v měsíci, ale třeba k 24. - to dostanu vyúčtování dvoje? Bylo by to i logické A pak by to svědčilo pro druhou verzi původní cena bez DPH +22%. Jeeeenžeeeee:

2/ Mám taky OsKartu. Za kupon platím 400Kč teď i v lednu. Ceny se prý nemění Tak mi řeknětě, jestli na displeji svého mobilu uvidím po Silvestrovské půlnoci za 59 vteřin volání do vlastní sitě zprávu: Cena hovoru byla 3.15Kč... nebo Cena hovoru byla 3.66Kč...   Pokud to bude to druhé, musí mi Oskar k zmíněné půlnoci navýšit kredit, pokud jsem dobil letos, protože cena služby letos je 3.15 a já ji dobitím letos kupuji za letošní cenu a On to musí srovnat. Pokud je pravda to prní, pak je zde rozpor s paušály viz bod 1 (neboli SMS na paušálu by musela stát 0.82Kč, aby se cena s DPH nezměnila).

Tak co OSKARe? Které ceny zůstanou stejné a jak to vyřešíš?

Díky za odpověď.

 

Mimochodem.... víte, že když máte v sáčku 4 rohlíky za 1.60Kč/kus, zaplatíte u pokladny 6.40Kč zaokrouhleno ovšem na 6.50Kč,   zatímco když projdete 4x pokladnou s každým rohlíkem zvlášť, zaplatíte za jeden 1.60Kč zaokrouhleno na 1.50Kč/kus, což je dohromady jen 6Kč!!!!!!!!  Nepřijde vám to jako větší problém... řekne se padoš, jenže mně, jako pekaři, který prodá denně 10000 rohlíků to až tak směšné nepřijde, protože Hypermarkety, svině jedny, a ostatní prodejci taky, se na mně šíleně přiživují! Je to v tomto státě už takový zvyk... Bohužel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Čtenářka  |  25. 11. 2003 10:37

To je přece jejich oblíbené zaklínadlo, že "nemění ceny služeb". Důsledně od sebe oddělují faktickou cenu a DPH, jenže z pohledu zákazníka je to klamné. Cena pro zákazníka je součtem faktické ceny hovorného a DPH, takže jeslitže se DPH zvyšuje, bude konečná cena pro zákazníka za minutu hovoru (nebo 1 SMS nebo MMS nebo cokoliv) prostě vyšší. A je úplně jedno, že operátor "nezvýšil ceny".
No a v tom právě je ten problém: vyrazit z nich jasnou odpověď, ve které nebudou pořád dokola opakovat, že nebudou měnit ceny, ale vyjádří se jasně, jestli výsledná cena hovorného za minutu BUDE nebo NEBUDE od ledna o 17 procent dražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 11. 2003 15:38

Dnes jsem  volat na infolinku Oskara. Odpověď byla, že po Novém roku se žádný bonus v hodnotě 16,2% připisovat nebude, ani ze zůstatku ani když se dobije až po Novém roku. Paní tvrdila, že důležité datum je nákup a ne čerpání služby. To znamená, že pokud jsu plátce DPH, tak při zakoupení kupónu v roku 03 mně stát vrátí 5%, a když po Novém roku operátor žádný bonus k zůstatku nepřipíše, tak budu volat s 22% DPH, tzn. že se z kreditu bude odečítat o 16,2% více. Pro obyčejného spotřebitele bude jedno jestli koupí tento rok a dobije kredit hned nebo příští rok, pokud žádný kredit nepřipíší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Čtenářka  |  24. 11. 2003 16:49

Mně v pátek na písemný dotaz, jak to bude po 1. lednu s kreditem v případě, že nedočerpám letošní nebo budu mít v šuplíku letos zakoupený kupon odpověděli z Oskara nicneříkajícím sdělením, že od 1. ledna se mění sazba DPH z 5 na 22%. Odpověděla jsem, že to vím už dávno a zopakovala otázku. Od té doby Oskar mlčí... Že by v tom neměli jasno, narozdíl od toho, co se píše v článku, že totiž Oskar počítá v zásadě se stejným řešením jako Eurotel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  24. 11. 2003 10:29

To ze kredit pribude je sice moc pekny, ale protoze na druhou stranu se o tu samou sumu zdrazi, vysledek je 0=0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  24. 11. 2003 12:53

Ne tak úplně. Pokud si koupíš kupon za 400 Kč dneska a dobiješ ho příští rok, budeš za něj mít např. na Oskartě 126,98 minut do vlastní sítě (díky navýšení kreditu na přibližně 465 Kč). Ovšem pokud si koupíš kupon opět za 400 Kč po novém roce a dobiješ jej, budeš za něj mít na Oskartě už jen 109,28 minut do vlastní sítě. Rozdíl více než 17 minut je myslím zřejmý. Proto pokud si můžeš dovolit mít peníze v kuponech, vyplatí se koupit je letos a dobíjet později, a dokud je neprovoláš, budeš volat s 5% DPH, přestože už bude platit 22 %. Která banka ti dá jistých téměř 17 % za relativně krátkou dobu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mijhagon  |  21. 11. 2003 20:05

Když nakoupim kredity do konce roku a necham si je(treba v suplicku:)))

A budu je nabijet a pres rok 2004, tak se mi kredit taky navysi o zminovanou castku jestli sem to dobre pochopil. Je to tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 11. 2003 11:38

oficialni presne podminky operatoru jsem necetl, ale pravne spravne a technicky mozne to je

Kupon ma seriove cislo (carovy kod), ktere je na rozdil od nabijeciho kodu citelne. Kupony dodane od operatora do trafiky se v okaziku dodani eviduji (a aktivuji) podle serii od-do, takze v tom okamziku jsou PRODANE do maloobchodni site. Z teto trzby odvadi operator letos DPH 5%.

"Impulzy" z takto evidovanych kuponu budou v roce 2004 "tikat pomaleji" - neboli vteriny volani budou stat porad stejne jako letos - neboli za jednu korunu budes volat stejnou dobu jako letos.

Pocitejme kupony, ktere trafikant nakupuje za 350,- a prodava za 400,- (oboje s dani). Trafikant plati DPH z prodejni ceny kuponu, takze ze 400,- utrzenych do konce roku ma povinnost odvest 19,- a po novem roce 72,-. Od povinnosti si v obou pripadech odecte dan zaplacenou na vstupu, tedy z tech asi 350,- nejakych 17,-

Takze na takovem kuponu trafikant vydela 48,- (tj. (400-350) - (19-17)) pokud ho proda do konce roku a prodela 5,- (tj. (400-350) - (72-17)) pokud ho neproda. Na kazdem kuponu, ktery trafikant nakoupi (a proda) po novem roce, vydela 41,- (tj. (400-350) - (72-63)).

Ale o karty 2003 bude abnormalni zajem (ted i potom a bude zesilovat), takze kdo z trafikantu odhadne nakup tak akorat, bude mit slusne trzby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  21. 11. 2003 16:59

Nějak se tady zapomíná na fakt, že od dubna by se měly telekomunikace díky Mlanářově aktivitě přesunout nazpět do snížené sazby. Toto je velmi pravděpodobné, v tom případě nevím, co zmatkujete, jde o to překlenout ten čtvrtrok. Prosím redakci MM o potvrzení, či vyvrácení, díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  21. 11. 2003 17:07

O tom nic nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  21. 11. 2003 20:49

Noo, byly toho plné noviny, ře Mlynář bude chtít dát telekomunikace a kabelovky nazpět do petiproc. daně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  21. 11. 2003 20:57

Omlouvám se, do snížené sazby poputujou jen kabelovky, škoda... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raxy  |  21. 11. 2003 17:54

A tomu věří kdo?? Podle toho co už Mlynář pro telekomunikace a internet zvlášť udělal se nestane nic a to ši kuř, jako že se Raxy jmenuju, je to prachobyčejnej gauner. Stojí na druhým břehu, na nás jen zamává, no a to jenom ještě, jestli mu budem stát za zvednutí ruky. lidi nebuďte naivní DPH pocítíme míň, jestli časem operátor vezme část na sebe, a to taky není jistý, ale určitě reálnější než s tím Mlynářem.

Ahoj Raxy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  29. 11. 2003 18:45

Existuje direktiva Evropské unie, která stanoví, že na telekomunikační služby se v členských zemích vztahuje základní sazba DPH. Špidlova vláda byla natolik aktivní, že tuto direktivu aplikuje již od 1. ledna 2004 novelou zákona o DPH, zatímco by to stačilo až k datumu vstupu do EU, tedy k 1. květnu 2004. A ministr Mlynář pouze slíbil to, že se jako budoucí členská země EU pokusí v parlamentu EU navrhnout a prosadit změnu této evropské normy tak, aby umožňovala členským zemím uvalit na telekomunikační služby a internet sníženou sazbu DPH.

Oč jednodušší a spravedlivější by byla sjednocená sazba DPH - základní i snížená sazba DPH 15 %... Ostatně, rozumný volič si to v hlavě může srovnat sám a rozhodnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marie  |  21. 11. 2003 15:05

Aby pochopili i naprosti tupci uvedu jednoduchy priklad. V roce 2003 si za 300 korun koupite dejme tomu 60 minut volani -  jde tedy o to, zbyste v roce 2004 mohli onech 60 minut provolat, proto vam bude navysen kredit o zvysenou dan a vy zase budete moci provolat onech 60 minut. Pokud by tomu tak nebylo, byli byste okradeni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivko  |  21. 11. 2003 15:36

1. člověk, který to srozumitelně vysvětlil. To si zaslouží metál!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  21. 11. 2003 20:02

Vy si nekupujete 60minut volani (jak by taky, kdyz muzete u kazde karty prepinat mezi ruznymi tarify.
Vy si za 300Kc kupujete "300Kc na volani". Zvyseni DPH ma na cenu za minutu uplne stejny vliv, jako kdyz operator zvedne cenu za minutu hovoru. A to vam operator prece taky nijak nekompenzuje!

Cely clanek je taky nesmysl. Cele je to o tom, ze operator Vam o pulnoci zvysi vas momentalne nabity kredit o 17% a je to jen jeho dobra vule a je to podobna marketingova akce jako spousta jinych podobnych (treba dobiti z bankomatu + 10%) Na zakoupene, ale nenabite kupony to nema vliv a je jedno kdy je zakoupite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franklin  |  21. 11. 2003 23:35

Je vidět, žes to vůbec nepochopil.

1) Není to dobrá vůla operátorů, ale jejich povinnost. Pokud by kredit nezvýšili, došlo by k okradení zákazníka. Zákazník by zaplatil 22% DPH, ale operátor by státu odvedl pouze 5% DPH.

2) Pokud zakoupím kupón v roce 2003 a použiju ho až v roce 2004, operátor mi musí zvýšit kredit navíc o 16,19% hodnoty kupóny. Jinak by opět okradl zákazníka. Znovu: kupón byl prodán v roce 2003 a operátor odvedl 5% DPH. Musí tedy zákazníkovi kompenzovat zvýšenou DPH po novém roce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  22. 11. 2003 11:01

Nejak nechapu, jak by operator okradl zakaznika? Maximalne tak stat, zkracenim dane. Coz by ovsem u operatoru byla vec zcela normalni a praktikovali to u predplacenych sad (telefonm za korunu, SIMka za 3000Kc). Zakaznikovi proste nezbyva nic jineho nez zaplatit 22%, coz se mu promitne do ceny hovorneho.

Ten bod 2 uz nechapu vubec. Jaky je pro zakaznika rozdil v tom, ze a)cena za minutu se kvuli vyssi DPH zvedne o korunu a b) operator zdrazi a cena se zvedne o korunu. Operator kdyz zdrazi tak to prece nikomu nekompenzuje, at si koupil kupon kdykoli. A v pripade DPH je v tom jaksi nevinne.

A jak je to teda u pausalu? Kdyz si ted "predplatim" ET tak, ze fakturu o par tisic preplatim a on mi v pristim roce bude z tohoto preplatku odecitat pausal, taky mi prida 16,19%
To je uplne stejne jako u predplacek. Taky ode me bude mit treba 10000Kc tento rok, ale pausaly z toho budu platit az pristi rok s vyssi DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aral  |  22. 11. 2003 14:32

Strucne, jasne, vystizne, pravdive.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Rieger  |  21. 11. 2003 14:42

Lidi, nedelejte v tom jeste vetsi hokej, nez v tom je
Jak to bude vypadat pristi rok, je jasne, napr. pro T-Mobile, kde se vola za 3.00,-/min, se bude pristi rok volat za 3.49,-/min, kupony z hlediska zakaznika budou porad stejne drahe, ale zavola si za ne mene:
Ted je kupon za 400,-, coz znamena, ze ho muzu pouzit na 400/3.00 = 133min 20s volani
Nove bude kupon za 400,-, coz znamena, ze ho budu moct pouzit na 400/3.49 = 114min 37s.
Pokud dojde k navyseni stareho kreditu tak, jak je napsano v clanku, znamena to, ze uzivatel se "starym" kreditem bude za svych 400,- (ktere zaplatil v roce 2003) moci volat ne pouhych 114min 37s ale 133min 20s, protoze se mu automatiky zvysi stary kredit o tech 17% DPH ... ale i on bude uz samozrejme volat za 3.49,-/min. Diky zvyseni kreditu mu ale volani vydrzi stejne dlouho jako v roce 2003, coz naprdne uzivatele s novym kreditem, kteremu se kredit za 400,- o 17% nenavysi a tudiz bude moct volat pouze 114min 37s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  21. 11. 2003 13:58

A kupte GO sady a Twisty do zásoby, protože v nich je 5% sazba i na aktivaci do sítě, která tvoří převažující část ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aral  |  22. 11. 2003 14:31

Myslim, ze operatori po sjednoceni sazeb predplacene sady o tolik nezdrazi, jen se zmeni pomer cen telefon/aktivace. Uz to bude koneckoncu uplne fuk pri stejnych sazbach. Za soucasnych podminek schvalne nafoukli cenu za aktivaci a odrbavali tak stat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Terror  |  21. 11. 2003 13:12

Dneska sem zrovna koupil Twist kupon a platnost tam je do 5.7.2008, což je slušná doba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  21. 11. 2003 12:07

Podle me je to uplne jasny. Kdyz si nabijete kredit do silvestrovky pulnoci, operator za vas odvede statu 5%DPH, kdyz po pulnoci tak 22%. Pro operatora je zuctovaci obdobi pro kredit doba jeho nabiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  21. 11. 2003 13:13

Ale není. Zákon o DPH to říká naprosto jasně. "Zdanitelné plnění se považuje za uskutečněné ..... při poskytování  služeb dnem jejich  poskytnutí nebo zaplacení,  a to tím dnem, který nastane dříve."  Jestliže tedy koupíte dobíjecí kupon, má se za to, že tímto okamžikem je služba "účetně dodána" a okamžik nákupu je rozhodný pro účtování DPH.  Z pohledu operátora jsou tedy kredity ze všech kuponů  jím prodaných do 24.00 h 31.12.2003 (nebo z přímých dobití) "cizím zbožím", které  má vlastně jen "v úschově". Toto "zboží" vám přitom po dohodnutou dobu (platnost kreditu) "skladuje". (Když jej ale během té doby neodeberete, zboží mu propadá .)  Jiná situace je u "postpaidů" s  měsíčními paušály.  Služba se platí pozadu, a rozhodným okamžikem "dodání" je tedy skutečný čas poskytnutí služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tereza Bartošíková  |  21. 11. 2003 14:36

Operátoři odvádí při prodeji kuponů DPH v okamžiku jejich zaplacení, tudíž z kuponů prodaných v roce 2003 odvádí DPH ve výši 5 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Voj  |  21. 11. 2003 11:53

Až se ukáží nové ceny služeb, tak to bude jasne. Jen nevim, zda dobit ted nebo az po 1.1.2004

Kupon bude porad za 300, ale cena za min/SMS bude vyssi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x9  |  21. 11. 2003 11:48

No a co to jeste zkombinovat s dobijenim tech novych "limitovanych bonusovych Twistkaret"....

(pokud se tedy TM zachova stejne jako ET)

PS:jako dobijeci kupon je bran jen "fyzicky kupon" nebo i napr.dobiti kreditu v bankomatu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  21. 11. 2003 11:17

" Od nového roku zaplatíte za kupón zase 300 Kč, ale z toho bude nutné odvést státu 54,1 Kč a na provolání vám zbude pouze 245,9 Kč."

To je prece cele spatne, obcane pocitaji s cenami s DPH, takze pokud bude stat 300Kc a volani stejne tak zadne zdrazeni neni. Muselo by to byt 285,7 Kč + 22% .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SgH  |  21. 11. 2003 14:21

Ano a chtěl bych tímto poprosit autorku, jestli by bylo možné ten příklad přepsat, protože je prostě špatně. To, že OPERÁTOROVI zbývá 245,9 Kč, přece neznamená, že mi "na provolání zbude 245,9", protože já provolávám pořád 300 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aral  |  22. 11. 2003 14:28

Myslim, ze volani nebude stejne, operatori prenesou zvysene DPH na zakazniky = zdrazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  21. 11. 2003 10:41

Myslim, že je to dost logicke, pujde o to, zda si do 23:59:59, k 31.12.03 ty kupony, co mame aktivujem a pak na to dostanem pripocitany ten kompenzacni rozdil na dani. Myslim, kdo si do te doby nedobije bude mit smulu a tak je lepsi tam narvat nejake peniz a nechat si ho zhodnotit o ten rozdil 22% - 5%.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  21. 11. 2003 11:26

kupon kupujes za urcitou castku + dph a rozhodujici by melo byt, kdy ten kupon zakoupis, tudiz vsechny kupony zakoupene v roce 2003 budou zakoupene s 5% dph a tezko je nekdo muze dodatecne zdanit 17%.. (platne a pouzitelne budou do doby uvedene na kazdem kuponu, jako "platnost do") otazka je jak se s tim vyporada operator, mel by byt schopen odlisit kupony zakoupene s 5% a 22% dph - a aby zabranil dvojim cenam, tak vidim jako nejjednodussi cestu prave cestu eurotelu a oskara - "dat zdarma" 17% kreditu vsem kuponum zakoupenym s 5% dph.. jsem zvedav s jakym resenim prijde T-Mobile..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivko  |  21. 11. 2003 12:25

Koupíte si kredit za 300,-Kč a po novém roce Vám přičtou rozdíl 17%, ale také budete volat o 17% dráž. Takže nula od nuly pojde! V článku není nic, co by vysvětlilo to, že na tom vyděláte! Leda, že si koupíte nyní kredit v nominální hodnotě 300,-Kč  za cenu 300,-Kč, ale po novém roce za takový kredit zaplatíte o 17% více. To by znamenalo, že operátor Vám tuto částku  připíše ke kreditu jako kompenzaci, v tomto případě se opravdu  vyplatí koupit si kredit ještě za starých 300,-Kč a nabít si kredit až v novém roce.... něco přeci jen ušetříte... Ale nikde není řečeno, jak to přesně bude.....!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aral  |  22. 11. 2003 14:27

Ale prece za svych 300 Kc dostanete vic, kdyz si koupite kupon v roce 2003, protoze potom za stejnych 300 Kc za novy kupon uz nedostanete nic navic. Takze se jednoznacne vyplati predzasobit. Ale jestli bude omezena platnost do dubna 2004, tak asi ne tak moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef  |  21. 11. 2003 10:34

Jak je to kdyz GO telefon dobije zakaznik se smlouvou ? Ve chvili dobijeni je sice rok 2003 takze stare podminky ovsem k platbe kuponu dojde az po skonceni uctovaciho obdobi treba v r.2004 kdy uz plati stare podminky.

Navic DPH se stanovuje pro celkouvou castku faktury (vystavena v r.2004) a ne na jednotelive polozky, takze dobijeni zakaznika se smlouvu bude taky vyhodne nebo radeji nabit jinym zpusobem aby byl onen nabijeny GO telefon zvyhodnen ???

Na IL mi nedokazali odpovedet, maji sami v DPH peknej hokej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivko  |  21. 11. 2003 10:03

Článek je naprosto nelogický a nic pořádně nevysvětluje. Nejprve by mělo být v článku uvedeno, že operátor promítne cenu DPH do ceny volání a SMS a to tím, že místo 6,60/min. (s tarifem FUN Go) bude po 1.1.2004 cena 7,67,-Kč/min.   Protože jinak je Vám jedno jak je zdaněn Go kupon, protože u Go voláte včetně DPH a pokud by ceny volání zůstali stejné, tak je Vám úplně jedno kolik Eurotel odvede státu, protože vy si furt provoláte těch svých 300,-Kč včetně DPH (nevím co to v tom článku melou...)  Pokud tedy operátor zavede od 1.1.2004 vyšší sazby za volání a SMS, kredit Vám navýší pouze z částky, která bude na vašem "Go účtě" k 0:0:00 1.1.2004  To že si koupíte kredit ještě v roce 2003 a nabijete si ho až v roce 2004 a tím Vám navýší kredit, se mi nezdá... To by museli hned 1.1.2004 stáhnout staré kupóny s prodejen.... No, třeba zakážou prodejcům po 1.1.2004 prodávat staré kupóny a budou muset začít prodávat nové a ty staré od nich Eurotel odkoupí zpět... (nezdá se Vám to složité??)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  21. 11. 2003 09:52

přes bankomat, přes internet, přes terminál Sazky apod. Tento způsob dobití je mnohem lepší a jistější než nakoupit si do zásoby předplacené kupóny. V čem je to lepší, protože to je dražší? Kupony třeba na Oskartu se dají koupit se 4% slevou, proč bych za kredit 400 Kč platil 400 Kč, když můžu zaplatit 382 Kč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ds  |  21. 11. 2003 10:09

Je to samozřejmě horší, protože pokud dobiji i třeba 100000 Kč (extrém) - mám na jeho provolání jen jeden rok (popřípadě více podle operátorů) a pak musím dobít dalším kuponem. Kdežto kdybych nakoupil za 100000 kupóny, mohl bych teoreticky dobíjet 200 let (přibližně) za stejnou cenu. Stále nevím, jak chce operátor poznat, kdy jsem kupon koupil??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  21. 11. 2003 10:18

To už se na kupóny nepíše "platnost tohoto kupónu do roku 200x" ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ds  |  21. 11. 2003 11:30

Hmmm.. to tam asi bude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  21. 11. 2003 19:26

To už se na kupóny nepíše "platnost tohoto kupónu do roku 200x" ???

Ne ne,  poslední várky kuponů jsou označeny samolepkou s platností do dubna 2004.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  22. 11. 2003 14:54

TMO má kupóny s vyznačenou platností do 2.7.2008.

ET ani OS omezenou platnost nemají

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aral  |  22. 11. 2003 14:23

U Go kuponu neni omezena platnost, ale je mozne, ze u tech prodavanych pred koncem roku platnost omezena bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 11. 2003 09:32

jsou dvě možnosti

1. operátor to změní jen pro kredit, který tam je ve 23.59.59 31.12.2003

2. operátor eviduje karty, které byly vytištěné s údajem o 5% DPH a na ty to bude navyšovat.

IMHO je daňově správná druhá varianta v případě, že se jedná dle zákona o "předplacení služeb", kdy se jako zúčtovací období bere právě datum předplacení (jinak by tomu bylo u "zálohy", což ale zřejmě není tento případ). Upozornění pro případné obchodníky - když by někdo nakoupil do zásoby karty s 5% DPH, tak je nebudete moci (jste-li plátci daně) po 1.1.04 prodávat s 5% DPH, ale už 22%. Zřejmě ale operátoři vydají nějakou nótu, že zbylé karty se budou vracet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jorge  |  21. 11. 2003 09:27

tak zrejma a jednoducha vec a takovy slozity clanek se o tom da napsat....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ds  |  21. 11. 2003 09:20

Jak pozná, že jsem si koupil kupon pět minut před půlnocí a ne 5 minut po půlnoci 1.1.2004? Chápal bych, že by se cena kupónu po půlnoci zvedla o těch 16-17%, pak bych za stejný počet minut zaplatil více, ale pokud zůstane cena kupónu stejná??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tereza Bartošíková  |  21. 11. 2003 14:30

Podle vyjádření operátorů je každý kupón v jejich vnitřních systémech jednoznačně identifikovatelný a jsou tedy schopni bezpečně odlišit kupóny zakoupené do konce roku 2003.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivko  |  21. 11. 2003 15:14

Nezlobte se, ale vy nepřemýšlíte, pokud má operátor, jak vy píšete, kupony identifikovatelné, tak ale takových kupónů s 5% DPH je na trhu spoustu a prodejci by je museli k půlnoci 1.1.2004 stáhnout z prodeje a začít prodávat nové kupóny, které budou obsahovat 22% DPH.  To ale není reálné....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tereza Bartošíková  |  21. 11. 2003 15:29

To, že je kupón indentifikovatelný, jsem samozřejmě nevymyslela sama u stolu v redakci , je to infomace od operátorů, že to bez problémů lze. Kupónů s 5% DPH je samozřejmě na trhu spoustu, ale spíš než to, že je k půlnoci 1. 1. 2004 všechny hned stáhnou z prodeje je možné, že se budou ještě nějaký čas doprodávat i po novém roce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivko  |  21. 11. 2003 15:44

Dobře, to se Vám omlouvám. Už to skoro chápu. Ale ještě zkouším pochopit, jak to vyřeší obchodníci, kteří zakoupili kupony s 5% DPH, ale po novém roce by je měli koncovým zákazníkům prodávat s 22% DPH, jinkak by porušovali zákon.... To, že Vám pak odečítá operátor vyšší ceny už nemá s DPH nic společného, protože ve skutečnosti Vám odečítá pouze nějaký kredit, který jste si u něho předplatili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miron  |  21. 11. 2003 22:22

V tom případě je logické předpokládat, že bude ve vlastním zájmu prodejců, aby operátorům vrátili staré kupony a vyměnili za novou sérii - jinak by porušovali zákon.

Odpovědnost neprodávat kupony "série 2003" po 1.1.2004 bude tedy asi na prodejcích, ne na operátorech.

Si myslím, ale možná to tak není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  21. 11. 2003 08:46

"Zde je praktický příklad: kupón, který dnes stojí 300 Kč, v sobě obsahuje 5 % DPH, tedy 14,30 Kč, a zbytek, tedy 285,7 Kč, můžete libovolně provolat nebo proesemeskovat. Zaplatili jste tedy státu 14,30 Kč, které do státní kasy odvede mobilní operátor. Od nového roku zaplatíte za kupón zase 300 Kč, ale z toho bude nutné odvést státu 54,1 Kč a na provolání vám zbude pouze 245,9 Kč."

Kdyz si pujdu dobit kredit treba do Sazky za 300 Kc, tak zaplatim 300 kc a kredit mam 300 kc ktery muzu provolat cely, ne jen 285,7.

Nikdy se mne nestalo, ze bych mohl provolat min, nez za kolik jsem si dobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
E  |  21. 11. 2003 08:55

Provoláš 300 ale za nové ceny služeb, které budou právě o cca 17% dražší. Tedy dostaneš stejně minut. Jasné by to bylo, kdyby vše bylo udáváné v cenách bez DPH. Pak by se vlastně nic nězměnilo, jen ty kredity by podražily o těch cca17% a všem by to bylo jasné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  21. 11. 2003 07:30

A co bude s neprovolaným (už nabitým) kreditem na přelomu roku? Ten se taky automaticky "navýší" nebo ne?    (..... a teď babo raď)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeňýk Pupík  |  21. 11. 2003 07:52

Samozřejmě že bude také navýšen. Proč by jako neměl být ? B-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luigi  |  21. 11. 2003 07:19

Ví někdo z vás, jak to bude s dobijecimi kupony koupenymi v letosnim roce, které použiju k dobití až v roce 2004 ???

Tzn. když si letos koupím např. 10 dobijecich Twist kuponu á 400 Kč, tak jestli mi po každém dobití v roce 2004 operator přidá k těm 400Kč bonus jako kompenzaci za zvýšenou sazbu DPH.

Otázkou je jestli je vůbec technicky možné rozeznat, že kupon byl prodán letos nebo po novém roce? U přímého dobíjení to je jasné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeňýk Pupík  |  21. 11. 2003 08:05

Jasně, pokud nevstoupí narychlo v platnost nějaké doplňující "vládní" opatření , tak by to tak mělo v pohodě po celá léta fungovat...

Analogií budiž kupříkladu stavební spoření ( mám novou smlouvu s cílovou částkou půl miliónu, hurá ) a tak trochu i Oskarovy kupóny nakoupené za 1500, které dodnes (po roce a půl) při dobíjení dávají hodnotu 1800 a po Novém roce budou dávat dokonce ještě větší, hehehehehehe , TEDY ZHRUBA 2091 korun ( a to už se opravdu vyplatí, že ? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  21. 11. 2003 09:23

Podle mě se navýšení kreditu týká pouze zůstatku na kartě k 31.12.2003.  Z toho co si dobiješ v roce 2004 ti žádný kredit asi nepřibude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  21. 11. 2003 10:15

Já si to taky myslím! Z toho plyne, že k tomu, co mám na kreditu teď, i když už jsem třeba půl roku nedobíjel, dostanu 16.2% navíc... Takže je celkem jedno, zda dobíjím ze stíracích kupónů, na fakturu apod. hlavní je zůstatek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tereza Bartošíková  |  21. 11. 2003 14:32

Pokud si zákazník koupí nebo jinak dobije kupón v letošním roce, bude mu zůstatek kreditu neprovolaného k půlnoci 31. 12. 2003 navýšen v roce 2004 o 16,2 %. Navýšení se týká i kuponů zakoupených do konce roku 2003, ale  „dobitých“ až  po 1.1. 2004.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivko  |  21. 11. 2003 15:05

Tak mi ale vysvětlete, jak je to s tou úsporou. Zákazníkům sice navýší kredit, ale zvýší i sazby za volání a SMS. Takže nula od nuly pojde, jak jsem zde už uvedl. Nebo kupon "300" bude stát po novém roce 349,-Kč???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  21. 11. 2003 15:46

Úspora je ta, že se tě zvýšení daně dotkne až když si dobiješ kredit v roce 2004. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr2  |  24. 11. 2003 11:01

Není nadpis  Dobijte si kredit do konce roku, ušetříte
trochu zavádějící? Jestli to správně chápu, mělo by tam být "Kupte si kredit do konce roku a ušetříte" Nabít mohu i v roce 2004, není-li pravda a taktéž ušetřím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  21. 11. 2003 07:16

Docela by me zajimalo, jak operator pozna, ze jsem si koupil kupon 31.12.2003 a ne 1.1.2004 kdyz dobiju.

Je to tedy tak, ze kdybych si nakoupil letos kupony rekneme za 10 000kc, tak budu postupne dobijet a volat pri prumernem provolani 200kc/mesic neco pres ctyri roky s 5% DPH??? Berte to jako extremni priklad, jen pro ilustraci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dawe  |  21. 11. 2003 14:09

No to mas uplne jednoduchy, dá ti těch 17% jen na kredit, kterej se ti po Silvestru vyskytoval na kontě, to že sis něco koupil a máš to v kapse je nezajímá - to je potom už jejich profit, protože oni státu zaplatili 5% a tobě naúčtujou těch 22%, no není to krásný? Křičej jak dostaneš dárek a akorát tak můžou vydělat oni...

Cao Dawe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aral  |  22. 11. 2003 13:44

Opet "overene a zarucene" informace. To, ktery kopon je z roku 2003 se samozrejme da poznat a ET prihodi 17% ke kazdemu dobiti starym kuponem v novem roce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MobileSkania.cz  |  21. 11. 2003 03:41

O tom ví všichni už dávno, něco zajímavějšího a HNED !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor