Dotykový duel: Apple iPhone vs. Nokia Tube

Diskuze čtenářů k článku

carlos  |  18. 01. 2010 16:50

mám nokii 5800 i phone 3G a musím říct že iphone 3G je o něco lepší ,možná je to proto že mám verzi firmwaru 3.1.1 která má MMS a videokameru,ale hlavně je to proto že apple má mnohem lepší ovládání TOM TOM IGO SYGIC tyhle navigace se do iphonu už dají koupit ,nakupování aplikací \plno jich je zadarmo\jsou lepší než nakupování na OVI,navíc už se mě ta nokia 5800 seká .ale vrazil jsme do ní:stojan do auta 1000KČ,autonabíječka 200KČ,displej za 1000,proto použiji i nokii.nnokia 5800 mě nevadí ale iphone je prostě lepší,jo a ještě provníní INTERNETU SAFARI A nokiovém internetu,myslím že tam je to jasné,prostě iphone vždycky v internetu kraloval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Terka  |  11. 02. 2009 18:44

Ahojte, no já se celkem dlouho rozhoduji který z těchto dvou si vybrat, ale prostě nokia je nokia, sice se trochu bojim toho že ve skutečnosti bude tlustá jak kráva, ale na prvni pohled jsme si ji zamilovala a to že má dotykový displey nehrálo vůbec žádnou roli, ale byla bych ráda kdyby mi někdo z Vás napsal svůj názor na tuto Nokii, teda kdo ji má, jestli si ji mám koupit nebo radši zvolit nějakou lepší, nerada bych si ji koupila a pak litovala. Předem díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AngelDied  |  16. 02. 2009 18:11

Já osobně nikdy nechtěl jak IP ani 5800xp ikdyž se velkým fandou nokií.....Nyní čekám na N97 což podle mne,a nemusí se mnou každý souhlasit,je krásný a naposto promakaný foun.....Neměl jsem možnost nějak hluboko zkoumat IP a tak o něm psát vúbec nebudu a Nokii 5800 jsem chtěl než jsem se dozvěděl o N97...Pokud mohu doporučit...tak jen si počkat na N97
http://www.youtube.com/watch?v=2O2Li74EYew

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia-Maniak  |  27. 01. 2009 23:57

Děkuji panu redaktorovi že mi smazal demokraticky příspěvek byť v něm nebylo jediné vulgární slovo !!! Jen jsem si dovolil napsat svůj upřímný subjektivní názor.....Nokia-Maniak
P.S. To by se na Symbianforu či Modryzub.net nikdy nestalo !"!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryštof Korb  |  28. 01. 2009 06:23

Já jsem nic nemazal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia-Maniak  |  28. 01. 2009 09:21

Tak kam zmizel záhadně můj komentář? dvakrát jsem se k obsahu vracel (s kamarádem moderátorem SF) a byl řádně uložen a pokaždé se mi zobrazil..napsán byl 26.1:2009 okol 14,00 hod. P.S. A propo je docela smutné že Mobilmanie má tak neodborně udělané stránky že se nekorektně zobrazují na docela velkém množství telefonů...nebo se nezobrazí vůbec a objeví se je "rozsypaný čaj".......Nokia Maniak.................Mobilním telefonům ZDAR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haluzman  |  23. 01. 2009 13:30

Dobrý den, chtěl bych vědět, zda má tento mobilní telefon fm vysílač. Předem děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  23. 01. 2009 17:39

iphone uz nieje luxus ma ho kazdy takze klasika mobil , 5800 bude mat tiez kazdy . . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  23. 01. 2009 13:06

Prosím Vás, všude se tady mluví o tom, jak iPhone je multimediální hračka pro puberťáky a v praxi je nepoužitelný. Může mi teda někdo vysvětlit pár otázek?
1) Co je to ta práce v mobilu?
2) Opravdu někdo používá GPS v mobilu jako plnohodnotnou navigaci??
3) Opravdu někdo používá 5mpx foťák v mobilu na plnohodnotné focení??
4) Opravdu je někdo tak nepostradatelný, že musí tvořit powerpointové prezentace a tabulky v excelu i na záchodě na mobilu??
5) Opravdu někdo posílá tolik MMS a nepoužívá na to levnější a praktičtější e-mail??
Já pracuji jako novinář a mám iPhone na práci. Mám jen tento telefon (předtím mnoho let Symbian i WM) a nikdy jsem neměl pocit, že bych něco na iPhonu nemohl udělat nebo že bych nemohl pracovat. Tak asi pracuji špatně...nebo já nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nkunda  |  23. 01. 2009 17:40

1)to je asi u každého něco jiného, mobil ale slouží primárně na telefonování žejo
2)ano
3)ano, hodí se třeba na ofocení nějakého textu.... sice to moc často nedělám ale určitě je to věc která dokáže ulehčit práci a místo opisování si prostě papír vyfotím, ještě bych bral v telefonech OCR
4)no na záchodě nevím, ale v situaci kdy přijde mail s .xls tabulkou a já si ji mohu ihned kdekoli otevřít je opravdu excel v mobilu skvělá věc
5)mms se hodí k tomu aby člověk poslal fotku někomu kdo mail v mobilu nepoužívá ale mobil co mms podporuje vlastní, sice jsem mms za život poslal tak 10 ale věřím že někomu se hodí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Manfred  |  22. 01. 2009 19:29

Jak muzete porovnavat nejakej shuntskej "Iprd" s luxusni N5800???
Nevim nevim, ale zdravy lidi do "Iprdu" urcite nepudou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bambus  |  22. 01. 2009 22:06

Zrejme o iphonu moc nevis. Luxusni je zde spise iphone nez tahle nokijka. Nemluvim o funkcich a vybave! Kazdy kdo drzel iphone v ruce musi uznat luxusni vzhled a provedeni. Tahle nokijka pusobi hodne lacine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gerranek  |  22. 01. 2009 09:51

clannek uplne o nicem - jak uz se zacalo rikat v dobe kdy nokia oznamila svoji prvni dotykovku /tehda jeste oznaceni tube/ a iphone uz trhal rekordy v prodejnosti: tyhle dva mobily se nedaji srovnavat
ale kdyz to vic rozvedu - hodne z clanku citim nadsazovani iphone oproti nokii coz je spatny pojeti uz od pocatku - jednoznacne musim priznat ze iphone ma spickovy display kterymu se dneska nejspis zadny jiny nevyrovna - taky si ho poradne vymazlili /jeho nevyhody bych ponechal stranou, nejsou zasadni/ - nokia ale stavi na jinych prednostech, napr me prijde smesny srovnavat standardni web prohlizec v nokii s vybornym safari kdyz skoro kazdy kdo bude na nokii pouzivat prohlizec tak si nejspis doinstaluje i operu a tim se karta dost obraci - s tim narazim na dalsi nedostatek ktery sem sotva v clanku zahlid, a to ze iphone nema otevreny system, perfektnim prikladem bylo nedavno pridani cizich prohlizecu na app store - proc mezi nimi asi opera nebyla??
a takovych nedorecenych vet je v clanku spousta.. nepreferuju ani jeden telefon, jak na iphone tak na nokii se mi neco nelibi, ale tohle srovnani neni vubec dustojny /sem zklaman hlavne proto ze mam rad clanky na mm :(/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  22. 01. 2009 02:42

nedostatky jedneho aj druheho telefonu, tak mi moj Blackberry Storm 9530 vychadza ako jednoznacny vitaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  22. 01. 2009 12:16

sa skus pripojit na wifi ty expert

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  22. 01. 2009 15:12

5 rokov som bojoval s wifi po celej canade a europskych letiskach. Neuspesne.
Wifi je pre mna mimo domu mrtve. Mam neobmedzene trvale pripojenie na internet a ziadny hot spot ma nezaujima. To je jedine riesenie pre smartphone. Ak nemas trvale a neobmedzene data, tak vyuzivas 30% moznosti smartphonu a vobec ho nepotrebujes.
Ale skus pouzit A-GPS navigaciu s wifi Ty expert

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  22. 01. 2009 18:24

wow, prvy clovek co poznam co nevyuziva wifi, zvlast ked sa coraz viac rozsiruje, a to ze mas s nou problemy je viac ako divne, miliony ludi to uspesne pouziva len ty nie
hej, este pomachruj ze mas a-gps, iphone ho ma tiez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  23. 01. 2009 01:15

Ako som uz raz pisal a ty si nezaregistroval , tak pisem znova.Wifi pouzivam iba v mojom dome.Mimo domu je pre mna wifi mrtve a nepouzitelne.
Predpokladam, ze ty pouzivas wifi na A-GPS a na internet pri cestovani v aute.
Neviem o tom, ze by sa wifi rozsirovalo mimo domacnosti. Daj nejaky link ak mas ine info. Wifi je pre smartphone predurcene na zanik kvoli kratkemu dosahu a par milion providerov na kazdom kroku. Nastupuje LTE alebo wimax.
Ak mas este nejake otazky, neotalaj, rad odpoviem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  23. 01. 2009 11:23

tak sice pokrytie nema ani zdaleka 100% ale z vlastnej skusenosti viem, ze napriklad v moskve ked sa chces pripojit na wifi-hotspot tak viac ako 200 metrov ist nemusis, uz v kazdom pajzli robia hot-spot, preto tam ludia proste non-stop pripojenie od providera ani nepotrebuju, vsak aj naco byt pripojeny stale? navyse ja sa pripojim aj v nasom pidi-mestecku na namesti a to je uz co povedat
navyse ako by si chcel prepojit notebook a telefon ked nemas kabel? bluetooth? to aby clovek zomrel na starobu pri kopirovani jedneho suboru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  23. 01. 2009 17:03

Steve, to je presne to s cim som bojoval 5 rokov. Hladal som hot spot a navyse taky,ktory je free, bez password. Poviem ti, ze som mal dokonca vlastny zoznam
hotelov v mestach, ktore boli lenive menit password a tak som zaparkoval na parkovisku a pripojil sa na internet.
Uz som bol z toho hrozne unaveny a frustrovany, navyse je to nepouzitelne ked si u zakaznika, alebo sa premiestnujes z miesta na miesto. O a-gps navigacii ani nehovorim.
Pouzivat data cez mobil do notebooku -"Tethering" v canade je velmi drahe. 8Cad/MB. Da sa kupit datova karta do notebooku, co je nepomerne lacnejsie, ale nemobilne. Nepotrebujem.
Tethering- alebo pouzitie smartphonu z notebookom na data je mozne aj s Blackberry Storm 9530. Bud cez Bluetooth, ktore je pravdepodobne pomalsie,neskusil som, alebo cez USB cabel, co je rychlejsie ako Wifi.Postup nenajdes v prirucke pre Storm, ale najdes ho na strankach Blacberry support a je to velmi jednoduche. Zatial len pre PC, nie pre Mac.
Zvolil som si neobmedzene data pre Storm a vyuzivam ho naplno, to znamena, ze aj na GPS navigaciu. Nema hlasove ovladanie, ale je velmi pouzitelne a velmi citlive.Vypise ti bod po bode kde mas zabocit po kolkych km, ako Iphone.
Vecsinou mam v aute od 9 do 12 satelitov. Zadam konecnu adresu zo zoznamu zakaznikov a uz tam frcim. Mam navolene otacanie mapy smerom ktorym idem,
to znamena, ze sipka severu ukazuje vzdy na sever a pohybuje sa podla toho kde sa tocim, nie ako na Iphone, ze sever, je vzdy jednym smerom na displeji
a mapa je otocena hore nohami, ked ides na juh.
Opravte ma niekto ak sa mylim, ale zatial som nevidel novsi software pre iphone.
Suhlasim s tebou, ze ak nepotrebujes A-gps a internet vsade kde sa momentalne nachadzas, tak sa da zit aj s wifi, pre mna je vsak wifi mimo domu nepouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bambus  |  22. 01. 2009 02:36

Zajimalo by me jak jsou na tom tyhle milasci s kvalitou zvukoveho vystupu. 5800 hraje hlasite, ale nokia sluchtaka jsou nic moc. Muze nekdo objektivne srovnat kvalitu zvuku u techto dvou modelu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  25. 01. 2009 12:32

no objektivne srovnat kvalitu zvuku je dost tezke nemyslis, akorat ti tu muzou udelat naky empiricky srovnani, ale ve vysledku ten zvuk stejne kazdy vnima trochu jinak a kazdemu muze vyhovovat jiny pristroj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smajd  |  21. 01. 2009 23:27

Test se mi zdá až příliš subjektivní - např. pasáž o krytu baterie - já radši oželím nějaké to vrzání, ale hlavně, abych se k baterii dostal - ne že bych si ji nedovedl otevřít u iPhonu, ale nářadí u sebe opravdu nenosím. A baterii jsem schopen vybít během pár hodin (internetové rádio přes WiFi do hlasitého reproduktoru + stále svítící obrazovka při IM komunikaci. Takže tady bych dal bod Nokii za možnou výměnu baterie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 01. 2009 09:08

Toto pomerne spolehlive resi takovy "batuzek", ktery se pripne zezadu iphone a zvladne o 2-3x dobit doplna. Vyhodou je, ze clovek nemusi nic rozebirat a muze to i s nim plne pouzivat vcetne fotoaparatu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 01. 2009 23:15

Krasne povidani, ktere bylo radosti cist.
Jsem vlastnikem iP 3G a jsem celkem spokojeny (asi bych byl min kdybych ho kupoval celej sam a ne jen z 1/2 ... je desne predrazenej)
Vzhledem k tomu ze jsem chtel zkombinovat MP3 prehravac a telefon a iPod Touch sem si velmi oblibil, iP byla jasna volba.
Mam jen par problemu a treba na ne nekdo odpovi...
Kdyz telefonuju iP mi nezhasne display a naopak kdyz ho dam od ucha tak zhasne. (Nezmizlo ani po restore)
Safari mi obcas pada (i po restore) a nekdy zamrzne tak, ze iP raci resetuji.
Za jakoukoliv odpoved dekuji.
PS: Existuje dost jinych programu, ktere iTunes (az na App store) plne nahradi a jsou mnohem mene nehostinne. Cetl jsem o nich, ale nepouzivam, pac sem si na ty iT zvykl a telfon k nim pripoju cca jednou za mesic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iPhoneman  |  21. 01. 2009 20:08

Tak začnu prací ve WM no za rok co jsem měl PDA jsem na něm např. v Excelu neudělal ani škrt na internetu přes explorer zažíval infarkty na hraní lepších her jsem musel pořád čistit RAMku atd, atd
iPhone 3G po kterém jsem toužil ne pro masovou reklamu ale pro OS a z důvodu že mám rád takovéto novinky i z důvodu jeho rychlosti. Nakonec jsem si ho tedy i za absurdní cenu pořídil a ruku na srdce nikdy jsem neměl v ruce nic lepšího už z důvodu mé hravosti. Na práci mám noťas, na cesty PSP a od doby co iPhone placatě naplnuje mou kapsu jsem PSP nezapnul. Hry jsou bezkonkurenční jak grafikou tak ovládáním ať jde o např: Ferrari Challenge, nebo Brothers in Arms, SIM CITY, Herous of Sparta ad., Pokud jde o fantastický iPod jsem maximálně spokojen super prostředí ovládání, nastavení. Synchronizace by u člověka který je klasicky znalý PC neměl iTunes činit minimální problémy.
V případě telefonování taky nevidím minimální chybu, čistý a jasný zvuk. Shrnu to, pokud si chcete hrát na cestách a pracovat jen v práci na PC a né se piplat s čímkoliv v telefonu je iPhone absolutní špička na dlouhou dobu dopředu.
aplikace: neumí MMS? řeší aplikace, netočí video? řeší aplikace, nelze použít jako Flashdisc? řeší aplikace a tak můžu pokračovat snad se vším na co si kdo jen vzpomene ať jde o vědecké kalkulátory, grafické aplikace, eBooky, apod. Podívejte se na appstore a nebudete věřit jak jednoduše vše co potřebujete do tel dostanete a ne jen pře PC ale přímo v iPhonu třeba v autobuse, sedíte si jedete a najednou jé to bych potřeboval, šup na appStore, categories, klik install a máte to to než přejedete jednu zastávku v něm a už to valíte s úsměve. Ať si říká kdo chce co chce iPhone je král a dlouho jím zůstane, marně Nokiáci,HTCáci,Samsuňáci,LGáci a další kopírujte sladké jablíčko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mino  |  21. 01. 2009 20:59

všetky tie tvoje hry sú už dlhšie na wm aj symbiane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 21:15

Ale v podstatně horším provedení. iPhone je i konzole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  21. 01. 2009 21:11

Opravdu jen velmi těžko říct na co tento člověk reaguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doggg  |  21. 01. 2009 19:45

Clanek se mi libil a musim rici, ze i diskuze :) zadne nadavky a vcelku konstruktivni vyroky.
Nebudu tu opakovat co jiz zaznelo, jenom snad podporim, podle me prezite deleni na pracovni/manazerske telefony a telefony na zabavu/jine.
Toto melo vyznam v dobe, kdy vetsina telefonu mela (napr)jenom SIM pamet a na druhe strane tu byla 6110 s velkym adresarem a moznosti vice telefonu k jednomu kontaktu. Tohle je davno pase snad vsude.
Na iPhonu otevru dokumenty (nouzovka), mam adresar, sync kontaktu/sms/kalendare (coz beru jako to zakladni pro praci!) a zdarily mail klient. Vic aspon ja na praci nepotrebuji. Editace/vytvareni dokumentu na telefonu (jestli je toto brano jako ono pracovni pouziti) je podle me cisty masochismus, na to mam 1.3kg notebook s 13.3 obrazovkou a klavesnici:) ne telefon.
iPhone dela pro nekoho malo (a oproti jinym telefonum opravdu malo), ale me toto malo staci, jelikoz to malo dela imho o tridy lepe nez jini (viz instalace aplikaci, hledani na X serverech, reseni kompatibility atp atp). Jak bylo v clanku pekne napsano "proste apple" a o tom to je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Guillemot  |  21. 01. 2009 19:35

Chybí mi v duelu, třeba citlivost GPS čipu...nebo jsou oba dostatečně citlivé na navigování třeba v autě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  21. 01. 2009 20:00

Ta citlivost by se hodila, ale jinak to nemá v podstatě alespoň prozatím žádný smysl, když iP nenabízí žádnou plnohodnotnou navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Solberk  |  21. 01. 2009 19:06

... a skoro kazdy den ji chci vymenit zpatky za iPhone, ale porad nejak odolavam :) Rozhodne horsi je, ma jen par lepsich veci. Existuje na ni nejaka aplikace Pocasi, Akcie, jako zname z iPhonu? Na to jsem si hodne zvykl. Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalsolc  |  21. 01. 2009 16:52

Spíše než ten Iphonei bych bral nokii , protože na iphonu se musí aplikace dokupovat . Sice je jich dost free ale ty stojí za nic . Další bod proč ne : na co tam je ten bluetooth když je ze 3\4 procent nefunkční diť je hlavně na odesílání a přijímaní aplikací a souborů ne ? Jinak bych ho bral je hezčí možná i rychlejší ale kvůli těm důvodům bych si ho asi nekoupil .
Prosím a ještě potřebuji pomoct Samsung f480 už mě omrzel a chci si koupit buď HTC diamond nebo tuhle nokii . Napište co byste si vybrali vy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  21. 01. 2009 17:05

Radši bych bral tuhle nokii. Mě se docela líbí ta vlna "ovládání prsty", ale vážně bych Vám nedoporučoval diamond. Mám teď sice HTC, ale tak nějak zjišťuju, že nevyužiju všechny jeho funkce (WM), ale mnohem raději bych uvítal lepší ovladatelnost a rychlost a ta je určitě na starně 5800 lepší. Jooo pokud byste byl víc technoid tak jednoznačně diamonda. Ještě uvažuji nad iphone, ale ty omezení mě fakt totálně odrazují, ale asi se hecnu a zkusím pochopit zastánce iP. A když zjistím, že stojí opravdu za houby, už budu mít od těchto lidí konečně klid...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalsolc  |  21. 01. 2009 17:23

Jo Dík asi si ji teda koupim ale ještě musim prodat toho Samsunga f480 nechtěl by ho někdo za 7500
plus pouzdro a možná i 2 gb pamět. Karta nechtěl by ho někdo je ani né 3 měsíce starý !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  21. 01. 2009 17:32

za prve: aplikacie su strasne lacne (do par € sa takmer vzdy zmestis)
za druhe: vacsina platenych aplikacii ktore nemaju free alternativu su hry- ergo menej hrat a usetris
za tretie: zadarmo ani kura nehrabe, ked ti vadi platenie ako take, tak aj cracknute aplikacie su centralizovane a instaluju sa rovnako lahko ako oficialne
a z tych 2 mobilov by som bral HTC, vykonnejsie, krajsi dizajn, stylovo spravene menu, vdaka win mobile dost velka podpora aplikacii atd.
tiez by stal za vyskuanie aj samsung omnia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  21. 01. 2009 17:46

No jak se to veme s tím výkonem Diamondu. Má sice papírově lepší hodnoty, ale konec konců po grafické stránce nejsou ovladače ke qualcommu... Dále s WM a nádstavbou TouchFlo můžeš sice mít "stylovo spravené menu" jak chceš, ale je to prostě pořád jen NÁSTAVBA a pod tím pořád "jen" WM. Stávající aplikace na symbian budou uprvené pro 5800 jistě budou velmi brzo a nové určitě také přibydou už jen kvli nástupu N97...
Omnia - podle mě malé rolzišení -> docela hrubý rastr. Těžkopádné ovládání (pomalé atd.)....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  21. 01. 2009 18:02

som si nikdy nepredstavoval ze ako majitel iPhonu budem branit HTC
co je take zle na tom ze je to len nadstavba? keby som ja mal tento mobil tak by som sa na takuto vec urcite nestazoval, vsak aj na tejto nokii je "len" symbian, skus konkretizovat co konkretne si tu myslel ako minus
a navyse vacsinou je WM vs Symbian ciste vec vkusu, kazdy si vybere co mu viac sedi a vsetci su stastny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  21. 01. 2009 18:37

No všiml jsem si, že až neobvykle někdo, kdo má iP bráníte HTC. Krom toho pokud je člověk technoid, tak se vykašle i na iP i na tuto nokii a jde určitě do WM, ale to asi určitě uživatel michalsolc není - nic proti němu, já osobně už bych jím taky nechtěl být a začínám spíš upředňostňovat ovladatelnost a jednoduchost. Absolutně nechápu jak jste myslel větu "však aj na tejto nokii je "len" symbian" to je to samé jako by jste napsal, že jen na vašem iP "len" OsX. Vždyť ty systémy mají stejný potenciál, akorát OsX je bohužel velmi omezován Applem, což z něj v některých ohledech dělá takového nedonošence, ale díky jeho "mladosti" je zase skvěle přizpůsobený dotyk. ovládání oproti symbianu, ale to je cena za ty strašné omezení.
Vám nepřipadne divné už jen to, že se někdo snaží zakrývat WM některým méně technicky zdatným uživatlům a dává tam nějaký balast, aby to vypadalo "cool" po vzoru iP. To je škrábání se levou rukou na pravém uchu a zakrývání skutečné podstaty WM.
Každopádně proti gustu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalsolc  |  21. 01. 2009 18:54

Technoid určitě nejsem . Ale nevibírám si podle toho rozhodně mobil . Chci pokaždé slušnou výbavu což je wifi když ne tak aspoň hspda aby to mělo rychlé data na net pak určitě bluetooth . teďko už chci mobil s wm nebo minimálně simbian protože jsem během posledního měsíce zjistil že je to lepší
když bych měl mobil wtak je to lepší můžou se tam doinstalovávat jisté aplikace což je dobré a ne mobil hloupý kde si koupíte ty všechny funkce a už to nijak nejde rozšířit . Já totiž chci hlavně mobil na multimedia , hry , filmy , net , a dobrou organizaci , ale ipod pro mě není dobrej protože se nedá skoro vůbec rozšířit a moc se mi nelíbí ani po stránce designu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  21. 01. 2009 18:57

uff, mam pocit ze sme sa niekde minuli s myslienkami
takze aspon ku casti: vsak ten touch flow nezabranuje v pouzivani funkcii na ktore su "technoidi" vo WM zvyknuty, alebo sa mylim? a user friendly interface na ktory sa aj dobre pozera nevidim ako minus, a neviem preco by to mal vidiet ako minus nejaky "technoid"
ku tomu iphonovemu OSX sa radsej nejdem vyjadrovat, kedze to je diskusia na dlhsie a brutalne zavisi od preferencii uzivatela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  21. 01. 2009 20:19

Na WM fórech už se pohybuju opravdu dlouho a od dob, co se začly objevovat první kusy s TouchFlo se hned odstartovala nevole lidí, které znám z fór jako jasné technoidy a hračičky, že to je milná cesta pro WM zařízení a snad všichni z nich, kdo některé z těchto HTC koupili, tak první co udělali tak vypnuli celou Touch nádstavbu. Vždy šlo především o relativní pomalost ovládání s Touch a jen jeho zabírání drahocené RAM. Technoidům nejde o to, aby to pěkně vypadalo, ale aby se to dalo upravovat podle obrazu svého a bylo to rychlé. Vždyť se zajděte podívat na některé např české servery. Ale nadruhou starnu je to jedno pokud jdou tyto nástavby vypnout. IMHO touchflo je jen taková mezistanice, mezi WM 6 a WM 7, který už snad bude vyřešen precizeněji i po stránce ovládání prsty (až na dilema, kterou technologii použít na dotyk displej).
OsX opravdu nebudeme řešit, pač já ho nakonec taky shledávám skvělým v daných směrech... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalsolc  |  21. 01. 2009 16:41

IPHO........CO ???? Jo aha iphone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  21. 01. 2009 16:22

mam par vyhrad ku clanku:
1) bolo citit urcitu zaujatost ku nokii, nastastie iba v mensej casti clanku
2) autor najskor vytyka chyby ktore su opravitelne cez aplikacie z cydie (MMS, SMS, video, multitasking) a potom zase spomenul kopirovanie textu pri ktorom uz na cydiu nebral ohlad, preto bolo treba napisat clanok so vsetkymi zakladnymi cydia aplikaciami alebo ziadnymi
3) na moj vkus pocet tlacidiel nie je moc dobry argument na chvalenie/zatracovanie jedneho alebo druheho telefonu, tato cast by lepsie vyznela keby bola ciste o faktoch, nie o nejakej "sutazi", detto obsah balenia, vsak naco by bol pri iphone stylus a bateria?
4) taktiez nechapem co je take neprakticke na iphone odomykani klavesnice, ja som to napriklad privital ako plus kedze sanca na odblokovanie klavesnice a pripadne volanie niekomu je uplne miziva
5) ja pisem na tej mensej iphone klavesnici a namojdusu po dni pouzivania som robil mozno jeden preklep v celej SMS
zato musim pochvalit autora za realisticky postoj ku iphone baterii, z kazdej strany som to videl ako velke minus a to aj od ludi co si vzdy vystacili s povodnou bateriou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  21. 01. 2009 16:46

Natože je autor článku "nokiamaniak" tak jsem spíš z článku cítil zaujatost proti nokii. Až na poslední větu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  21. 01. 2009 17:26

mozno sa mylim a som zaujaty naopak ja ale to je vlastne aj jedno, mensia zaujatost nie je nic extra zle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
32  |  21. 01. 2009 15:29

Uz jenom to logo Apple je KULT !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Speedy  |  21. 01. 2009 14:46

Podle mě byl tohle docela povedený článek, tedy až na tu poslední otázku, kdy se opravdu potvrdilo, že autor má radši Nokii:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2009 14:58

Tak na závěr, snad objektivního, článku, jsem si dovolil trochu toho osobního názoru ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Speedy  |  21. 01. 2009 17:26

Jo však já to chápu, kdybych to psal já (iPhonemaniak) tak bych taky nakonec vyzdvihl svůj stroj a setřel konkurenci:D, ale jinak vážně moc povedený článek, snad první opravdu objektivní:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slosi  |  21. 01. 2009 14:45

a to jsem zapomnel na mrtve mista displeje iPhone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 14:54

Zezadu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slosi  |  21. 01. 2009 14:44

Jde jasne videt, ze autor clanku je fanda (pubertackeho) iphonu. ja osobne bych bral radsi nokii, ze ji chybi minutka/stopky a takove nesmysly? od toho je prece symbian...na nem si muzete doinstalovat temer cokoliv, za to iphone ma jen par desitek programu a funkci.Ze ma iphone lepsi prohlizec to ano, ale k cemu mi je kdyz si nemohu stahnout vice jak 10mb? coz je v tehle dobre mensi video, nebo 6minutova kvalitni pisnicka.Absence mp3 jako vyzvaneni v iphonu je taky pekny nesmysl, to same jako to ze nejde posilat prez BT. Jak rikam, iphone je pro pubertaky a ne pro fansmejkry, kteri ten mobil maji na dulezite veci, nebo jen jako hracku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxt  |  21. 01. 2009 14:55

Jde jasne videt, ze autor prispevku asi nevi o cem pise a svymi zduvodnenimi si protireci. 1. pro instalaci aplikaci je Appstore - vyber z tisicu aplikaci placenych ci free a na jednom miste bez nutnosti spojeni s PC; 2. neni zadne omezeni na stazeni dat - bud se surfuje pres wifi nebo zalezi na pouzitem datovem tarifu; 3. prave pro zminovane pubertaky je dulezite vyzvaneni v mp3 a jeho posilani pres bluetooth ........a az ted jsem si vsiml sibalskeho usmevu na konci (i na zacatku) a asi skocil na spek, ale kdyz uz jsem se takhle rozepsal, tak prispevek poslu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 14:56

Je sranda, jak někdo dokáže telefon XY označit za hračku pro puberťáky a přitom je z jeho projevu patrné, že je sám v této kategorii až po hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TECH  |  21. 01. 2009 14:16

http://www.lupa.cz/clanky/rozhovor-o-datech-3g-je-pro-t-mobile-pripravou/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  21. 01. 2009 13:24

Ani jeden z přístrojů se mi nelíbí, ale co nechápu je, že autor považuje za výhodu nemožnost vyndat baterii. Asi se mu nikdy nesekl telefon. Bohužel se to občas stává jak chytrým telefonům, tak "tupofounům", a zapomeňte na to, že vás z problému tlačítko pro vypnutí vykřesá. Pomáhá pouze vyndat baterku. Což s Iphonem podle recenze znamená čekat, než mobil klekne abych ho zase mohl začít poutívat.
To je docela absurdní a upřímně stupidní věc, nemožnost vyndat baterii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 13:48

Zase jeden chytrák, viďte. Nevím o tom, že by bylo možné seknout iPhone tímto způsobem. I když nereaguje na nic normálního, restartovací kombinace tlačítek vždy zabere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lin123  |  21. 01. 2009 13:48

iPhone jde restartovat i pri zaseknuti drzenim sleep a home tlacitka. At jsem mel iPhone zamrzlej kolikkrat vzdy to slo restartovat takhle . Nikde ani na foru jsem neslysel ze by nekomu zamrzl a nesel restartovat. A nevymenna baterie je pro me vyhoda taky, baterii jsem nikdy nemenil a mit telefon ktery nevrzi a neohyba se je super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  21. 01. 2009 13:48

To že u vašeho telefonu musíte vyndat baterku pro skutečný hard reset, ještě neznamená, že u iPhone je to stejné. Opravdu není nutné u iPhone vyndavat baterku (resp. běžet do servisu pro rozpojení) kvůli resetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Akyra  |  21. 01. 2009 11:20

Moc pekne porovnani..je videt ze ji delal nekdo kdo s telefony pracoval. Se vsim souhlasim. Snad jen, ze si myslim ze Nokie se nosi v kapse o neco lepe (kdyz neni v pouzdre..:)..). Muzu doplnit o par drobnosti co se tice 5800. Mam ji za cenu pod 9 a to je na novinku co umi hodne (85procent v katalogu) pomerne malo. Instalace programu je pohodlna..prehraji soubor sis na kartu nebo vnitrni pamet a tu v telefonu spustim..takze ani nemusite mit nainstalovany software nokie (coz tady zaznelo od jednoho Apple ctitele)..jednodusi to byt nemuze. Hodne me prekvapilo, ze nikdy nemusim pouzivat stylus..na vse staci prsty. Psani je na fullqwerty klavesnici rychlejsi nez alfanumericka klavesnice na me stare 6230 a s prekvapenim jsem zjistil, ze se da psat s telefonem na sirku i jednou rukou ukazovackem..:). Jinak jeste doplnim, ze oba straceji na WM co se tice editace Excelu a Wordu, jelikoz to je na WM dosti navykove..:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  21. 01. 2009 11:15

320x480 rozhodne wvga neni, nevim jak presne se to nazyva (videl jsem napriklad oznaceni HVGA), protoze to neni tak bezne (naposledy jsem to videl u nejakeho palmu), ale prosim opravte si to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ziva Kunda  |  21. 01. 2009 12:46

Na Palmu se tomuhle rozlišení říkalo hires+

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2009 14:12

Omlouvám se. Původně jsem myslel WQVGA, ale to také není ono. :) Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 10:58

Nechce se zdát, že by bylo psaní na klávesnici nokie pohodlnější. Min. na úrovni nativních klávesnic.
iPhone obsahuje jednak slovník pro daný jazyk a jednak prediktivní algoritmy odhadující, jaký znak uživatel chtěl nejspíš stisknout. Pro češtinu slovník neexistuje, uživatel si jej vytváří při psaní sám. A prediktivní algoritmy jsou buď vypnuty, nebo jsou použity ty anglické. Což není ideální a psaní češtinou to zpomaluje. Nicméně co se týče US a jiných nativních klávesnic, psaní na iPhonu se rychlostí vyrovná psaní na HW klávesnici. Jak při psaním jedním, tak hlavně dvěma prsty (na výšku a palci). Byť takto do telefonu mlátím "zuřivě" a velmi rychle, je takřka nemožné napsat větu s chybou.
Nemohu to teď nikde vyzkoušet, ale velmi pochybuji, že je možné s Nokií vhledem k SW a konstrukci displaye dosahovat takovýchto výsledků. I leckterá HW klávesnice na šířku by měla problém, aby stíhala se stejným minimem překlepů v textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2009 11:15

ja mel iphone k dispozici jen chvili ale stacilo to na to abych s tebou mohl nesouhlasit. kazdou chvili to byl preklep. akorat me to utvrdilo v tom, ze telefon bez hardwarove klavesnice nechci. a naprosto chapu autora clanku. je dost lidi, co rika, ze jim to takhle vyhovuje. me to proste nevyhovuje a nezvykl sem si na to. nejsem zadnej antitalent. proste mam asi velky prsty nebo ja uz nevim cim to muze byt. mym favoritem je ted Touch Pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 11:47

Tak to právě že nestačilo, to se nezlobte. Klávesnice iPhonu chce několik dní na zvyknutí a hlavně (mluvím o anglické klávesnici, o limitacích české jsem se zmínil) je nutné psát tím způsobem, že si jen hlídám, abych prsty mačkal přibližně ta správná písmenka. Nekontroluji rozepsaný text a už vůbec se nesmí kontrolovat rozepsané slovo. To často vypadá hrozně, ale po stisku mezerníku se samo opraví. Dopíšu větu, podívám se, v pořádku a jedu dál. Názor jednou jsem zkoušel na prodejně nemá žádnou váhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 11:49

A i těma písmenka myslím jejich přibližné pozice. Už nehlídám, jestli jsem opravdu stisknul správný znak, jedu dál. Telefon si s tím poradí. Takto je nutné psát, spoléhat na chytrý SW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  21. 01. 2009 12:12

Souhlas, jenže problém je právě v tom, že neexistuje český slovník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  21. 01. 2009 12:35

No apple. Cekal jste neco jineho? Nechapu, jak nekdo muze kupovat za 15 tisic tak fantasticky orezany mobil/komuniukator z hlediska funkcnosti. Inu, muze. Apple fanatici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  21. 01. 2009 15:00

Z toho si nic nedělej, že nechápeš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minco  |  22. 01. 2009 00:16

niekto ma rad jednoduchost a pohodlie a presne pre neho je urceny iPhone ... nemusi nic zlozite nastavovat a vsetko mu fici ... ja mam zas radsej vacsie moznosti personalizacie a detailnejsie nastavenie svojho mobilu ... preto pre mna iPhone urceny nie je ani z daleka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huskye  |  21. 01. 2009 10:47

Nechápu, proč by jsme dva větší konkurenty hledali těžko... K IPhonu mi přijde větší konkurent třeba Samsung Omnia, rozhodně tu byl mnohem dřív, než teď Nokia, která zaspala dobu. A takových telefonů je víc, třeba i HTC Diamond, ten je konkurent i ovládáním. A mi osobně IPhone nepřišel, jako nějaká revoluce, dotykové displaye tu byli i předtím, to že udělal placku bez kláves, mi jako plus nepřijde a sice se lépe ovládá prstem, ale zase nejde použít pero, které je v mnoha případech lepší než prst... A bez Jailbreaku je téměř nepoužitelný... Aspoň já neznám nikoho, kdo by ho měl a tohle neudělal i za cenu přijití o záruku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buds  |  21. 01. 2009 10:58

je vidět, že nechápeš o čem to je - Diamond i Omnia disponují pouze NÁSTAVBOU pro ovládání prsty, jakmile se dostaneš hlouběji do systému, tak se bez stylusu neobejdeš
A docela by mě zajímalo, kde by v případě iPhonu byl lepší stylus? Podle mě nikde, protože celej systém od A do Z je udělanej pro prstové ovládání.
Bez Jailbreaku nepoužitelný? o tom by se taky dalo úspěšně pochybovat - dám sice JB mám, ale když si spočítám, které aplikace tam mám neofiko, tak zjistím, že bych se bez něj asi obešel
Rozhodně netvrdím, že iPhone je nějaká ikona nebo dokonalej telefon, ale je to telefon s multimediáním centrem pro lidi, kteří nechtějí nebo nemůžou trávit čas laděním softwaru svého super hyper komunikátoru s neomezenými možnostmi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoSS1sOnly1  |  22. 01. 2009 12:06

Ale prosimte.. :D Spis mi rekni jak hluboko musis ve WM do nabidky,aby's musel tahat stylus.. Tak hluboky nabidky uz iPhone ani nema.. Tak nevim,jestli ta nadstavba (Touch flo 3D) neni dostatecna.. ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  25. 01. 2009 12:42

staci to vyladit jenom jednou smudlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2009 14:11

Proč největší konkurenti? Třeba už jenom pro to, že Apple byl první a Nokia je největší výrobce na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  22. 01. 2009 06:35

Apple byl posledni, protoze Nokia mela svuj prvni dotekac uz v dobe SE P900, jako odpoved na p800. Ten model se ale na ceskem trhu neukazal, takze Tube neni varena z vody a ma na co navazovat, takze si nejdriv overte fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryštof Korb  |  22. 01. 2009 06:49

Tube rozhodně na co navazovat nemá, je to zcela nový model. 7710 byl jen pokus, který se prodával v jednotkách kusů po celeém světě a k nám jich přišla snad jen stovka. A Apple byl první, kdo udělal ovládání prsty, to tady doposud nebylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  22. 01. 2009 11:56

Ale ja nemyslel 7710 z roku 2004, ale model 6708 z roku 2005. Funkcne na tom byl podobne jako SE P800. Mel teleskopicky stylus, nemel EDGE, mel jak dotykovy displej tak klavesnici bez hlavni ovladaci klavesy, ktera byla resena jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryštof Korb  |  22. 01. 2009 12:11

To ale nebyla Nokia, ale Benq s UIQ. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  26. 01. 2009 22:27

Tak? Dochazeji argumenty, tak sklouzavate k ironii? Inu, muzeme spolu pokecat pres e-mail, at nenatahujem tuto diskuzi. Mimochodem Vas clanek ujde, az na preklepy, ale o ty ve vecnem pojednani nejde. S pozdravem m.stercl@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TGTG  |  21. 01. 2009 10:34

Opravdu dobrý článek. Původně jsem čekal, že půjde o další hold Nokii a omezený iPhone ať se jde vycpat nebo články, kterých se v poslední době vynořily mraky - iPhone versus jakýkoliv dotykový telefon. Jsem ale příjemně překvapen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buri  |  21. 01. 2009 10:34

měl jsem iphone jeho 8GB verzi v ruce,ano není špatný a není škaredý a vymyká se standartu oproti klasickým telefonům,ale mít usb a nemít mass storage,být odkázán jen na jejich aplikace z app store,bt které má jen malinké možnosti konektivity ??? Nevím nevím,Stíve máš to jablko hezký ale moc nafouknutý !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rob  |  21. 01. 2009 10:45

kedy si som zastaval podobny nazor, ale ten sa uz dlhsim pouzivanim WM zmenil. Neviem si apple store vynachvalit, pre mna dostacujuci pocet aplikacii. Nemusite nic hladat po vsetkych moznych strankach, jednoducho je vsetko na jednom mieste. Instalacia aplikacii absolutne primitivna, deinstalacia to iste. Ked si stiahnem aplikaciu tak vzdy funguje ako ma a nerestajtuje mi telefon ako sa obcas stavalo pri WM. A co je najdolezitejsie su aktualizacie. Jednoducho vzdy vam prehladne ukaze mozny update pre aplikacie ktore mate nainstalovane. Jedine co mi vadi je nemoznost mat itunes na dvoch pocitacoch zaroven. (niekde som cital ze aj to sa da ale este som neprisiel ako nato) Na mass storage uz existuje program ak sa nemylim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
artie  |  21. 01. 2009 15:31

jen poznamka k to itunes a nemoznosti to mit na 2 (a vice pocitacich)...
jde to (i prakticky vyzkouseno) - navod je zde: http://www.andrewgrant.org/2008/03/30/how-to-sync-an-iphone-with-two-or-more-computers.html
v podstate se jen ve dvou souborech vymeni jen 2 kody (btw. ty soubory se nachazeji v profilu, slozka Dokumenty\Hudba\iTunes resp. My Documents\My Music\iTunes)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buri  |  22. 01. 2009 00:27

Nevím nemám jej,považuju iPhone za nafouknutou bublinu,za ty prachy,si představuju víc volnosti,nevím jak je to teď s volbou operátora,ale stále nutit do něčeho co sám nechci a chci trošku svobody mi přijde svazující !! A s tím mass storage.....,dobrá ale jak dlouho trvalo než to někomu docvaklo ??? Neříkám že je škaredej nebo nic neumí,nevím,nemám a ani nechci ani kdyby mi ho dávali zadara tak bych ho nechtěl,ale prostě považuju některé věci za samozřejmé a ty u apple nejsou !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  21. 01. 2009 09:53

Co se týče fontu, tak ten defaultní od Nokie je příšernej. Doporučuju změnit. Zlepší se tim čitelnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  21. 01. 2009 11:49

Příklad na N80
http://img158.imageshack.us/my.php?image=screenshotmenuam5.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XBF  |  21. 01. 2009 12:05

Heh, ten puvodni je hezci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hebrer  |  21. 01. 2009 13:56

To vyzera dobre, ako sa to robi?
Mam Symbian 60 3r ed.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hannawald  |  21. 01. 2009 09:48

nejde mi primarne o styl, ale o funkcnost, proto mam iphone. zkousel jsem mesic i touch hd a iphone je proste na me potreby lepsi (bohuzel)...vubec se mi nelibi Apple politika, blokovani vseho mozneho, nejsem tedy Apple fanda.
Ale...dotykove ovladani je jako po masle, nemam zadne ukliky nebo neco podobneho. Kdyz vezmete iphone do ruky, nikde nic nevrze, vse pevne, neprohyba se ani displej, ani kryt baterie. Zde kritizovane rozliseni je pro me naprosto dostatecne, myslim, ze si kritiku vubec nezaslouzi...u iphone nemusite premyslet o ovladani, telefon dela presne co chcete..je to proste intuitivni. jsou to drobnosti - kdyz treba zobrazim kontakt, vyjedou mi vsechny telefony u daneho kontaktu a pokliknutim na telefon zacne volat. U WM mi kliknutim na kontakt zacal hned volat kontakt a nedal mi moznost vyberu, na ktery ze z telefonu chci danemu uzivateli volat, to jsem zas musel delat jinak...
a to hlavni...Safari. Opera na WM je o mnoho pomalejsi, pri pretoceni do landscape pravidelne pada, nekdy i 5x za sebou, a to je vazne na roztriskani telefonu o zem...zoomovat lze na hd taky, ale az po nacteni stranky do urciteho stadia se dole objevi lista pro zoomovani a to trva a trva...kdybych to shrnul, na iphone se klidne na internet podivam, kdyz se mi nechce zapinat na chvili notas. Na WM jenom v nouzi nejvyssi, protoze vim, ze to bude trvat strasne dlouho a modlim se, aby to nespadlo (mimochodem zkouseny ruzne rom z xda-dev)...system je u WM plny bugu - napriklad chcete psat sms, kliknete na vytazeni virtualni klavesnice a ona vyjede a hned zase sama zajede...
proc to pisu? strasne jsem chtel prejit z Applu na neco otevreneho, kde nebudu muset cekat, az si Steve usmysli, ze by mohl neco uvolnit. Papirove jsem vybral nejnadupanejsi komunikator na trhu Touch HD (WM lze na tak velkem displeji opravdu pohodlne ovladat prsty), ovsem realita je takova, ze jsem zpatky u iphone...s nim mam chut si hrat a ne triskat o zem...
Nokii jsem v ruce nedrzel, ale jen takove varovani, ze papirove parametry nejsou vubec vsechno..tohle neni oslava iphone, spis postesknuti nad tim, ze nic lepsiho pro me (telefon, internet, mp3, mapy, zabava) neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buds  |  21. 01. 2009 09:46

Děkuji autorovi za vcelku objektivní srovnání těchto dvou telefonů/systémů. Měl bych jenom pár poznámek:
- nevím jak to myslel co se instalování dalších aplikací týče - jednodušší než přes Appstore to opravdu už být nemůže a v tomto je Symbian daleko vzadu. Krom toho jak zde již někdo zmínil, tak u Apple mám vše na jednom místě a mohu tedy porovnávat jednoduše mezi sebou, u Symbianu musím hledat, hledat a hledat....
- nelíbí se mi to stále rozdělování telefonů "na práci" a "na zábavu", kde je ten kritický rozdíl? Ve využitelnosti BT, editovatelnosti registrů nebo v čem? Znám dost lidí z jak z manažérské sféry, tak i z IT sféry (což jsou dle mě dvě kategorie, které by měly mít sklon telefon používat "na práci" a z těchto lidí pouze JEDINÝ využívá BT k něčemu jinému než k pouhému přenosu volovinek kamarádům - to je ta práce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2009 09:24

Pomerne zdarile porovnani, byt k nemu mam urcite drobne vyhrady.
Instalace aplikaci - pod Symbianem nikdy nebyla instalace aplikaci tak jednoducha jako u iPhone. Ano, iPhone vyzaduje ucet na App Store, ale pote lze instalovat aplikace nekolika doteky primo z iPhone, bez nutnosti pouzit pocitac. Na Symbianu to bylo vzdy nejdrive hledani spravne aplikace (na nekolika ruznych serverech), stazeni, rozbaleni, umisteni na spravne misto pres USB... u me jednoznacne vede iPhone.
skoda ze se autor nevenoval vic dotykovemu displeji, chapu dobre, ze na nokii je tlakovy?
celkove porovnani - trochu me mrzi, ze iPhone je povazovany za "designovy" telefon. Je to primarne promysleny telefon s extremne pohodlnym a "zabavnym" ovladanim, ktery je dobre zpracovany po strance designu HW i OS. Mimochodem, prepinatko pro tichy mod je velice prijemne. K tomu se stale operuje pojmy "telefon na praci" a podobne. iPhone pouzivam jako hlavni telefon, a na me pracovni veci mi zcela staci. Jednoduchy, ale skvele pouzitelny kalendar s okamzitou synchronizaci s pocitacem, poznamky pres Evernote synchronizovane s webovym serverem a tak dale. VNC, RDC a SSH pro nouzovou spravu pocitace. na Word a podobne mam stolni pocitac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Perry  |  21. 01. 2009 09:42

Ja teda zadnou aplikaci nemusim na symbianu cpat do nejaky konkretni slozky, proste to nekam dam a pres telefon nainstaluju (nebo rovnou pres PC Suite). Jedina vyjimka byly mapy...
Spis jako minus bych videl tu "srandu" okolo certifikatu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  21. 01. 2009 08:38

Zdravím , myslím si , že je toto první objektivní porovnání těchto dvou mašinek.
Zásadně nejsem proti iPhonu , moc se mi líbí ten dotykový displej i ovládání telefonu je velmi dobře řešeno , škoda té navigace a fotoaparátu. Na nějaké MMS se můžu vykašlat , to nepotřebuji ,ale GPS a alespoň trochu slušný fotoaparát se hodí v mém případě každou chvíli, ale to iPhone postrádá.
Z toho důvodu čekám na 16.2.2009 abych si mohl pořídit Nokii 5800. Zatím vlastním 6120 navigátor ,ale láká mě dotykový displej , 3.2mpx carll a hlavně navigace , telefon s pouzdrem od Krusellu připnu na motorku a můžu vyrazit , zároveň budu mít s sebou i fotoaparát na momentky z cesty . Osobně si nedokážu telefon bez navigace představit. Již jsem si ji mohl vyzkoušet a musím říct , že např.sms se na 5800 píšou mnohem lépe než na iPhonu. U mě vítězí Nokia 5800XM ,ale jen proto že iPhonu chybí slušný fotoaparát a GPS navigace - Sygic,Garmin, Nokia maps atd....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FX  |  21. 01. 2009 08:21

Objektivní a vystihující, tak to má být. Jelikož teď řeším dilema N5800 vs Iphone vs G1, podobných článků není nikdy dost.
Nevíte kdy T-mobile zařadí 5800 do ceníku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2009 10:50

Plus HTC Touch HD, jako tvrdá konkurence :)
Vyjde ještě srovnání Nokia Tube vs HTC Touch HD.
Sice je to poněkud jiná cenová třída (10t v 14t), ale to nakonec iPhone bez dotace také.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FX  |  21. 01. 2009 14:04

Já nevím. Máme ve firmě dva komunikátory s WM a oba se občas (občas i dost často) chovají, řekněme nestandartně... Takže WM ne, ale díky za reakci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZIZU5  |  21. 01. 2009 16:34

Ja osobne bych daval pozor na hodnoceni testu jako obektivni, je sice prAvda, ze za posledni dobu jeden z tech lepsich ale nemuzu se zbavit dojmu ze autor rika A ale uznedodava B napriklad u nokie dodava ze lze doinztalovat konverzaci do sms ale o vetu pozdeji neprida ze do applu lze z itunes dohrat mms to same s nahravanim videa atd atd!!pokud je to zamer tak bravo pokud ne a autor neni informovan a recenzi pise na zaklade nejakyxh domenek ztraci test smysl!!! Omlouvam se za chyby v textU jsem v buse a prave pisu na iphonu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryštof Korb  |  21. 01. 2009 17:46

Tady se přiznám, že do iPhonu úplně nevidím a přestože jsem věděl, nebo alespoň tušil, že tam většina takovýchto věcí zprovoznit jde, nebyl jsem si zcela jist, zda je to tak pořád a zda-li je to zcela legální, proto jsem to do článku nenapsal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoSS1sOnly1  |  22. 01. 2009 11:19

Jak to myslite nestandardne? ono hlavne zalezi, co mate za pristroje. Ja mam touch Diamond neco pres mesic a nestalo se mi,ze by se sekl,restartoval ani nic podobnyho.. A to jsem tam hned na zacatku nainstloval priblizne 40 aplikaci (nektery uz smazal) a pribyvaji dalsi.. Jasozrejme to prubezne mazu,protoze nekdy jsou to blbosti a nekdy najdu lepsi.. Takze jich tam je cca 30..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  21. 01. 2009 16:35

Necpy nám všude ten tvůj HD , drahá a více nepoužitelná věc než iphone a 5800

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d  |  21. 01. 2009 19:24

myslim si ze porovnavat tube s iPhonom a nebodaj s touch HD nie je velmi vhodne? Tube je lacny hudobny telefon pre masy co vidiet hned pri cenovom porovnani. Rovnocenny super pre iPhone a hlavne pre touch HD bude az N97. Na druhej strane mnoho ludi uprednostni tube pred ostatnymi hrackami kvoli pomeru cena/vykon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minco  |  21. 01. 2009 23:11

ehm ... v com chces zrovnavat iPhone a N97 ??? N97 bude zrejme tym najlepsim co na trhu bude, az na rozmery ... WM vecicky su podla mna shity ... cely system je optimalizovany pre stylus ... to ze tam daju nejaku graficku nadstavbu pre zjednodusene ovladanie nie je ziadny uspech ... chcel som nedavno kupit HTC TouchDiamond ale spravil som dobre ze som sa nan vykaslal ... WM proste nikdy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoSS1sOnly1  |  22. 01. 2009 11:24

WM jsou pro stylusy,ale graficky nadstavby ti obstaraji vsechny funkce,co ma iPhone, a pak tady mas navic podrobnejsi nabidky (o kterejch se iPhonu ani nezdalo) a ty uz jsou pro stylus.. Ale pochybuju, ze je budes delat na ulici, kdyz o nich evidentne ani nevis..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Guillemot  |  21. 01. 2009 19:30

Tak na to srovnání HTC vs. Tube se moc těším..také nad tím přemýšlím..hlavně na promítání filmu se hodí těch 0,6" navíc, ale o 5ooo dražší :(
Nevíte zda některý z těchto mobilu bude v nabídce T-M ?
A ještě dotaz..jdou do této Nokie přidat smajly (v SMS)? a umí číst SMS? předem děkuji za odpovědi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  25. 01. 2009 12:36

nokie uz umi cist sms uz ted, bohuzel ne cesky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kawkoun  |  25. 01. 2009 19:58

ale umí číst česky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2009 08:11

Ahoj všem. No já osobně bych ten Iphone i bral,ale né za tuto cenu a navíc mě odrazuje to,že si nemužu doinstalovat jakýkoliv program co budu chtít,jen co uzná f. Apple za vhodné. A to jedině přes Apple store,či jak se tomu říká. Jinak velmi povedený Iphone..a ty - mi tolik nevadí,nejsem přehnaně náročný. Ale dát 15 t. za toto?...ani náhodou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HH  |  21. 01. 2009 15:00

Já iPhone mám, App Store kontroluji každý den a sleduji, co nového bych si stáhla. Je tam spousta (i free) blbůstek i užitečných věcí. Stačí vybrat a 2x kliknout, zadat heslo a máš to v mobilu. Pokud se mi to nelíbí, okamžitě mažu - zase jednoduše. Nevím, kdo jak na mobilu pracuje, určitě na něm nebudu tvořit webové prezentace, toho si užiju v práci Pro mě je iPhone po cestě do práce iPod, doma hračka pro všechny, a když jsem moc líná jít pár kroků k PC, tak si internetuju na něm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AlDrago  |  28. 01. 2009 17:01

Skvěle vystižený

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dodo_mt  |  21. 01. 2009 07:38

Konecne normalna recenzia nie len hadzanie spiny na iPhone. Troska mi ale vadilo ze autor od zaciatku spominal len do instalovanie aplikacii do Nokie ale do iPhone nie a spomenul to az na konci. Pritom po do instalovani app sa iPhone stava velmi funkcnym pristrojom...a to uz nehovorim o jailbreaknuti a moznosti instalovania app tretich stran.
dodo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  21. 01. 2009 08:11

Autor to nejspíše udělal schválně. Palm byl také úplně úchvatný systém, když si tam člověk natahal tunu softu z netu. Problém je zásadní - hodně lidí, nejen v ČR, mají problémy s onou instalací. Proklikat se formulářem a aby vám app store vzal kreditku chce štěstí a trpělivost. Průměrný uživatel chce telefon jen vytáhnout a telefonovat, nikdy si tam sám nic nenahraje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedák  |  21. 01. 2009 08:43

Což odporuje statistikám o počtu prodaných kusů aplikací z AppStore, že ano. Registrace není vůbec komplikovaná (pokud to vezme tu platební kartu) a nákup aplikací je mnohem jednodušší než u Nokií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  21. 01. 2009 16:15

neodporuje to ničemu. Tuhle tu byl třeba kamarád, běžná počítačová lama, a hned jsem mu tam naklikal 20 aplikací. Znám spoustu uživatelů iPhone a dost z nich má problémy práv s tou kreditkou, nebo si s počítačem nerozumí vůbec a aplikace jim tam instaluje někdo jiný. Instalace přes installer byla úplně nejlepší, ta přes itunes není špatná, ale úplně mi nesedí a komplikace s kreditkou tuto možnost dost degradují. Instalace na Nokie a jejich certifikáty je asi to nejhloupější, co kdo vymyslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  21. 01. 2009 09:40

V poslední době se přístup iTunes a App Store k českým kreditkám zlepšil. No a jakmile máš tohle za sebou, pak už je nakupování a instalace aplikací lahůdka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jánošík  |  21. 01. 2009 12:41

A co warez? Podle mě je to lepší než aplikace kupovat. Jak je na tom iPhone s warezem? Musí člověk udělat jailbreak aby mohl krást nebo může krást bez něj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  21. 01. 2009 14:59

To je myšleno vážně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jánošík  |  22. 01. 2009 08:50

No úplně vážně to nemyslím, ale myslím si, že platforma pro kterou se dobře krade nebo má hodně free softu má větší šanci na rozšíření než platforma, kde jsou všechny věci placené a nedá se krást. Je to prostě přirozenost člověka, že chce všechno zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  22. 01. 2009 12:05

tak odpoviem: ano, kradne sa rovnako lahko ako kupuje kedze crackeri maju svoj vlastny "appstore" + pri popularite iphonu aj tie najvacsie rarity clovek vygoogli za 5 minut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minco  |  21. 01. 2009 22:57

no tvoj nick vystihuje tvoju podstatu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 01. 2009 16:41

Ach áno, tí sociálni demokrati...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 01. 2009 07:23

Oba telefony jsou vydařené, ale vzhledem k tomu, že iPhone vyžaduje neustále datové připojení k sítí, neumí navigovat a stojí téměř dvojnásobek, tak není co řešit
Hned jak se 5800XM začne prodávat (myslím 16.2. 16:00), tak jdu do něj
Lovu zdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F12  |  21. 01. 2009 10:51

Ujištuju Tě, že nemusíš mít stálé datové připojení...jen musíš vědět co nezapínat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubu  |  21. 01. 2009 07:22

Mam rad Apple a milujem Nokie.
Zvolil som kompromis:
iPhone 3G 8GB + Nokia 6220 classic.
iPhone vacsinou lezi na stole, s presmerovanymi hovormi na Nokiu, ktoru s 90 g a mini rozmermi ani necitim v kapse - odfotim si 5 MPX AF kvalitne co chcem, vzdy mam so sebou plnohodnotnu turn-by-turn navigaciu, kde tu vybavim nejaky hovor. Ine na ulici nepotrebujem.
Ked chcem pohodlne surfovat po internete, precitat a odpisat na e-maily - v pohodli vezmem zo stolu iPhone, mam tam odborne aplikacie, ako su Netterove anatomicke karty, Zollingerov chirurgicky atlas operacii, Skyscape - lekarske on-line aktualizovane repetitorium, Epocrates - farmakologiu s davkovanim liekov atd. atd.. pripadne si na velkom dotykovom displayi zahram sach, neuveritelne su rallye vyuzivajuce accelerometer a naklananie iPhone ako volantu.
Je to optimalna kombinacia pre cloveka, ktory miluje mobilne telefony.
iPhone nenahradi symbianovu Nokiu a Nokia nenahradi tu velku dotykovu placku s nespocetnym mnozstvom velmi kvalitnych aplikacii a platformou, ktora ma komercnu buducnost.
Bratia Cesi (mimochodom velka vdaka za plyn, zachranili ste nas - zo zasobnikov aj tranzit - ten senilny nas prezident tuto nasu vdacnost "zabudol" verejne vyjadrit, podobne maly Napoleon Fico aj ten jeho koktajuci minister hospodarstva) to je nazor spoza rieky Moravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boris094  |  21. 01. 2009 20:08

velmi dobrý příspěvek o telefonech. Mám to asi tak podobně. A díky za díky za ten plyn. Je vidět, že ne všichni slováci jsou zapšklí vůči čehůňom a vychcaní. moc mě to potěšilo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  22. 01. 2009 01:42

V Otázkách Václava Moravce měl slovenský ministr několikaminutovou děkovačku... Fico no comment

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlis  |  21. 01. 2009 06:37

Jste me dostali s tou vedeckou kalkulackou. Mam iphone uz 3 mesice a doted jsem to nevedel (nikde se nedocetl), ze ma tak propracovanou kalkulacku. Diky za tip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Attog  |  21. 01. 2009 19:14

Iphone je podle mě, telefon, který splňuje to co chtějí široké masy... zrovna nedávnio jsem četl zprávu, že 61% dotázaných zákazkníků ve světě chce co nejednoduší ovládání a nechce 10x restartovat telefon (WM) ani řešit, prod aplikace XY zase nefachá (WM), a také se nechce nořit do hloubky nabídek jako ve WM, kvůli každý kravince...právě co chtějí mít vše na "ploše" (jako v IP), a proto Apple udělal dokonalý tah, když Iphone vybavil Home screenem a když ho udělal hodně rychlý a jednoduchým na ovládání a to masy chtějí....
a ani tucet technoidů na MM to nezmění.... a o tom to je, na masách firma vydělává a žijeme v kapitalismu a o výdělek jde v první řadě o technoidy v poslední (skoro)
jinak na opravdovou práci je notebook
nazdárek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DinaVix  |  21. 01. 2009 20:21

Široké masy si nekoupí mobil za 10 000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minco  |  21. 01. 2009 23:04

ty si asi nemal este v ruke symbian ze ??? WM boli od zaciatku urcene pre pracovne vyuzitie a to platilo donedavna ... uz len vzhlad zariadeni tomu napovedal ze to nie su ziadne imidzove multimedialne stroje ... z mojho pohladu je tazke zrovnavat iPhone s hocijakym WM ... vsetky WM maju len taku polovicatu podporu pre nase prsteky ... a kazdy vyrobca to riesi inak ... iPhone a 5800 su kompletne prisposobene a nepotrebuju ziadnu nadstavbu ... aj ked iPhone ma to ovladanie skutocne jednoduche a pritom uplne postacujuce pre bezneho uzivatela ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
accetto  |  21. 01. 2009 03:09

Ano, iPhone udelal prulom v dotykovem ovladani, ale jiz jim to nejak nejde v ostanich smerech. Pokud nekdo chce mobil jen na zabavu, zvoli iPhone, ale pokud na vice jak jen na praci Nokia bude jasnym vyhercem... Stejne mam nejradeji svuj mobil hehehe :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mireček  |  21. 01. 2009 06:11

No nevím všude čtu jak iphone není na práci...telefon za mě nikdy žádnou práci neudělal. Jestli tim je myšleno na organizaci práce tak mám osobně vyzkoušeno, že mi nabízí veškerý komfort stačí věnovat trochu času app store a vybrat si co potřebujete přesně vy. Já v kombinaci s věstavěným kalendářem a aplikacemi Things + Evernote jsem naprosto spokojený. Autor sám konečně napsal větu která vystihuje onen důvod proč vlastnit iphone..."je to vidět už po zapnutí...udělá to co po něm chcete". V minulosti jsem měl jak symbian tak i w.mobile(tragedie uplná) a musím zhodnotit že teprve teď mám v ruce telefon se kterým jsem spokojen. Jediné mínus mám na fotoaparát víc mi nevadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
versicht  |  21. 01. 2009 06:40

ono je to velmi subjektivní, iPhon jsem vlastnil 3 měsíce (starou verzi), teď jsem zpět u WM, představoval jsem si iPhon jako WM dotažené k dokonalosti, ovšem v tomhle mě naprosto zklamal. Výčet všech možných i nemožných přehmatu Apple je na netu popsán už mnohokrát, mě hlavně vadila nepoužitelnost bluetooth a frustrace z nedostatku aplikací (né že by jich nebylo dost, ale nesedělo mi z toho nic). iPhon bych jistě bral zpět, ale pouze jako druhý telefón na hraní a pro soukromou simku. Stejně tak si ho dokážu představit jako multimediální mobil pro kohokoliv kdo nevyužije WM "naplno"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
any8956  |  21. 01. 2009 07:49

příště si kup mobil za 3 tisíce a ušetříš spoustu prachů, bo evidentně používáš, co umí každej šmejd, i ovládání bude rychlejší
https://docs.google.com/Doc?docid=dc7m8zt9_21sxk7fm47&hl=en_GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huskye  |  21. 01. 2009 10:50

Nauč se vyjadřovat a příspěvek jsi očividně nepochopil. Kromě ovládání nabízí WM mnohem více než IPhone a doporučuji ti ho vyzkoušet, než budeš takto nemístně soudit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huskye  |  21. 01. 2009 10:52

to any8956: ty jsi to asi psal na apple, ne na wm že sorry, tak jsem to nepochopil já každopádně sprostá slova sem nepatří

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F12  |  21. 01. 2009 10:47

jj souhlas. Taky sem měl tyto tři systémy, symbian od dob 6600, před rokem WM a ted iphone. Symbian mi už po dostl letech přestal bavit, u WM docela dobrý plus navigace se mi líbila ale ovládání v podobě stylusu mě nebavilo...Ted jsem poměrně spokojen až na pár drobností...WM prostě využije málokdo naplno. Ovládání je prostě proč sem spokojenej s Iphonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 01. 2009 08:09

Ja bych k tomu jeste pridal i rychlost odezvy a pocet padu systemu. Pouzivam zaraz jak iPhone, tak i WM6.1 zarizeni a co si budeme povidat, WM je fakt dobre na tu navigaci, ale jinak je to tragedie.
Jeste mensi poznamka k clanku - autor pise o moznosti doinstalovani do Nokie, ale je zajimave, ze jiz nezmini moznost doinstalovani aplikaci do iPhone, kde se daji poresit bez problemu jak videa, tak i ty MMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hana  |  21. 01. 2009 15:10

Mě ani ten foťák neva, i tak dělá docela hezké fotky a na "opravdové" focení mám zrcadlovku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  22. 01. 2009 06:23

Iphone objevil dotekovy displej jako posledni. Nokia uz davno ve svem portfoliu mela jeden model, ktery smele konkuroval SE P900

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor