DreimGo DG210: kdo má iGo, vyhraje (test)

Navigace iGo 8 se v originální podobě dostala do přenosné navigace. Dva modely DreimGo DG210 se liší mapovým pokrytím.
Kapitoly článku

Držák velmi dobře drží na skle, ale špatně se polohuje. Obtížné a velmi hrubé je nastavování ve vertikálním směru, kulový kloub pro jemné doladění a natočení přístroje do stran je zase nutné velmi přitáhnout, aby držel. Když už ale polohu přesně nastavíte, dál se o držák nemusíte starat. Před každým vložením DreimGo do kolébky je jen třeba ručně připojit kabel autonabíječky. Zdířka je na pravé straně přístroje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
DreimGo v držáku • detail na kulový kloub

Přestože iGo 8 podporuje práci s dopravními informacemi RDS-TMC, ke DreimGo se nedodává přijímač rádiového signálu. V balení ale dostanete lepicí disk, který lze upevnit na palubní desku a na něj potom držák. Bude se hodit i domácí nabíječka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabíječka a disk pro přilepení na palubní desku

Celá pokrytá Evropa

DreimGo DG210 se prodává ve dvou verzích, které se liší mapovým pokrytím. Název přístroje je v obou případech stejný, takže před pořízením důsledně doporučuji ověřit, zda pokrytí odpovídá vašim představám. Model s pokrytím celé Evropy se prodává za už zmíněných 6 300 Kč. Levnější DreimGo DG210 se střední/východní Evropou a průjezdními silnicemi západní Evropy stojí asi o tisíc korun méně.

Západní Evropa je pokryta mapami firmy Tele Atlas. Na východě výrobce navigační aplikace, maďarská firma Nav’n’Go, často sahá k lokálním dodavatelům. Řekl bych ale, že to už není tak časté jako dřív. Také mnoho zemí ve střední a východní Evropě používá mapy Tele Atlasu, jiné ale zůstaly odděleny. Mapy pro Slovensko tak dodává Xahax, Maďarsko TopMap, své lokální dodavatele má Polsko, Rumunsko, Řecko, Ukrajina, Turecko, Srbsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Černá hora a Bulharsko.

Nemohu říct, že mapy všech východoevropských zemí jsou dokonalé. Lepší pokrytí ale asi dnes nenajdeme. Všechny mapy v testovaném kusu měly datum 01.2008, v diskuzi jsem ale zahlédl, že dnes se už prodávájí ještě novější aktualizace. Podrobnější informace o úrovni pokrytí jednotlivých států najdete na této stránce.

Vytrvat, odměna bude sladká

Přestože jsme navigační aplikaci iGo 8 testovali už v navigačních přístrojích HP nebo Asus, až u DreimGo se poprvé setkáváme s verzí, která se takřka neliší od originálu pro kapesní počítače. Nenašel jsem dokonce žádný rozdíl, jen si nechávám otevřená zadní vrátka, kdyby si DreimGo upravil nějakou drobnost a já na ni nepřišel.

Troufnu si napsat, že iGo 8 je dnes ta nejlepší navigační aplikace pro pokročilé uživatele. Důvody? Hlavně kvůli velice podrobnému nastavení a možnosti přizpůsobení. Cíl lze volit všemi možnými způsoby, podrobná je volba optimalizace trasy, při navigaci iGo 8 nabízí všechno, co řidič potřebuje. A nad to jsou jednotlivé funkce až na některé výjimky velmi vyladěny.

IGo má však také nevýhody: trochu komplikované ovládání. Někdy je zkrátka obtížnější najít, kde se skrývá konkrétní položka, kam zrovna sáhnout, když chci otevřít konkrétní obrazovku. Pro náročné uživatele to nebude žádný problém, nevím ale, jak se na takový přístup navigačního softwaru budou dívat běžní řidiči, kteří vyžadují co nejjednodušší ovládání. Samozřejmě se nemusí bát, ale proniknout do ovládání je asi bude stát více úsilí než u některých jiných značek. Za svoji snahu ale potom budou odměněni.

Možnosti navigační aplikace iGo 8 si nejlépe prohlédnete na videu. Na začátku uvidíte DreimGo DG210 ze všech stran, následovat bude prostředí navigace a v závěru si poslechnete i hlasové povely.

Všechno, co si vymyslíte

O funkcích iGo 8 jsme už připravili několik článků. Komu nebude stačit stručnější charakteristika jeho funkcí v tomto článku, může potom skočit doprostřed testu navigace Asus nebo na článek věnovaný betaverzi iGo.

Z hlediska možností zadávání cíle trasy je DreimGo DG210 na špičce. Adresa, město, oblíbené položky, historie, souřadnice, zájmové body, zadávání na mapě… všechno tady je. U bodů zájmu lze hledat blízko aktuální polohy, adresy, kurzoru, cíle, nyní už také na trase. Do databáze lze snadno přidat i vlastní zájmové body, stačí databázi ve formátu KML nahrát do paměti.

S chválou mohu pokračovat i k výčtu funkcí pro plánování trasy. Volba dopravního prostředku a způsobu optimalizace nikoho nepřekvapí, stejně tak ani ekonomický typ trasy, se kterým kdysi iGo přišlo snad i jako úplně první. V nabídce je také optimalizace Snadná trasa, která se snaží eliminovat odbočování na křižovatkách.

A co kdybychom si teď na jedné obrazovce chtěli prohlédnout, jak se liší trasy naplánované těmito způsoby? U iGo to není žádný problém. U každého typu zobrazí vzdálenost, čas a na grafické ose i typy silnic. Stačí si jen vybrat a vyjet. Podobně přehledné jsou i informace o naplánované trase, kde jsou graficky znázorněny i typy silnici, k tomu pak všechny další informace které jsou potřeba.

Přidejte k tomu takřka neomezené možnosti práce s průjezdními body včetně optimalizace jejich pořadí. Započítejte itinerář, možnost uložit naplánovanou trasu, dvě rychlosti simulace. Stejně jako u možností volby cíle cesty nelze mít ani k plánování u DreimGo žádné zásadní připomínky.


Článek pokračuje v další kapitole: při navigaci, hodnocení

Témata článku: , , Západní Evropa, Úplný závěr, Průměrný hardware, Test, Přilepení, Plynulý obraz, DRE