Navigace iGo 8 se v originální podobě dostala do přenosné navigace. Dva modely DreimGo DG210 se liší mapovým pokrytím.
Klíčové vlastnosti
- velmi kvalitní navigační aplikace
- dobré mapové pokrytí
- možnosti nastavení
- množství funkcí
Hlavní nedostatky
- průměrný hardware
- pouze pasivní držák
- „odpojování“ GPS signálu
- méně jasný displej
- v ceně není RDS-TMC
DreimGo DG210: ve zkratce |
cena |
6 300 Kč • 5 300 Kč |
typ navigace |
přenosná navigace |
rozměry |
115 × 80 × 22 mm |
hmotnost |
218 g |
GPS přijímač |
Centrality Atlas III, kanálů |
displej |
95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, 65 tisíc barev, dotykový |
paměť |
flash, paměťová karta (SD) |
mapy České republiky |
Tele Atlas |
mapy Slovenska |
Xahax |
3D zobrazení mapy |
ano |
česká nabídka |
ano |
česká hlasová navigace |
ano |
doprava RDS-TMC |
ne |
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací |
DreimGo DG210 je přenosný navigační přístroj určený do automobilu. Výbavou patří do střední třídy, jeho cena se u verze s celoevropským mapovým pokrytím pohybuje kolem 6 300 Kč.
Navigační aplikace DreimGo Navigator je ve skutečnosti přejmenované iGo 8. Vzhledem k tomu, že iGo dnes patří k aplikacím, které nabízejí nejvíc funkcí a největší volnost, je zřejmé, že rovněž přístroj DreimGo by z tohoto ohledu mohl vyhovovat i náročným uživatelům.
DreimGo DG210: průměrný hardware, výborná navigace
IGo je tady to nejdůležitější
IGo bylo ještě na začátku letošního roku pevně svázáno se značkou Mio. Přestože tuto navigační aplikaci používali i jiní výrobci, jejich věhlas ani v součtu Mio nepřekročil. Jenže obě firmy se rozkmotřily, a iGo trochu upadlo v zapomnění. Nová verze se s velkým zpožděním objevila v navigačním přístroji HP, následoval Asus, iGo 8 se už prodává i pro kapesní počítače. Ve srovnání s tlakem, který dříve vyvíjelo Mio, se ale současná situace nedá srovnávat.
Proč tolik píšu o iGo, když se článek týká navigačního přístroje DreimGo? Protože právě iGo je na něm to nejdůležitější. Protože se jedná o navigaci postavenou na platformě Windows CE, po hardwarové stránce to je krabička z Číny či Tchajwanu. Existují jich desítky, liší se jen designem a méně podstatnými drobnostmi. Hlavní je software, který je do takových přístrojů nainstalován. Hlavní je proto iGo 8, v tomto přístroji nazvané DreimGo Navigator.
Systém GPS občas vypnou
Po hardwarové stránce DreimGo DG210 opravdu nepřináší nic nového. Z pohledu rozměrů, hmotnosti i designu jde o průměrné zařízení. To stejné lze říct i o ovládacích prvcích, byť mohu vyzdvihnout hardwarová tlačítka pro ovládání hlasitosti, která u tohoto typu navigací nebývají vždy standardem. Jako vždy ale v takových případech ovládají hlasitost systému, nad kterým je potom ještě hlasitost v navigační aplikaci. Nastavení si proto někdy vyžádá pár pokusů.
Ovládací prvky a konektory na bocích přístroje
Na těle najdeme pohotovostní a hlavní vypínač, lze připojit externí anténu a sluchátka s jackem 3,5 mm. Data jsou na paměťové kartě formátu SD (v ceně je 2GB karta s aplikací a mapami), s počítačem se přístroj propojí pomocí konektoru miniUSB. Hned se potom uvede do stavu Mass Storage a paměť se v počítači ukáže v podobě dalších diskových jednotek. Akumulátor Li-Ion s kapacitou 1 700 mAh není vyměnitelný, přístroj by s ním měl vydržet 3–4 h na jedno nabití, realita je ale kratší.
Pohled zezadu • pohotovostní vypínač
Procesor Centrality Atlas III je kombinován s GPS přijímačem. S určením aktuální polohy jsem při jízdách neměl žádné potíže. Znervózňovaly mě jen časté hlášky „Systém GPS odpojen“ – jakoby v Americe někdo stisknul knoflík. Trvalo to vždy jen několik sekund, jednalo se ale o jiný typ problému, než když se signál ztratí z důvodu špatného výhledu. V takovém případě se ozvalo jiné hlášení.
Myslím, že procesor Centrality není tak výkonný jako procesory používané v dražších navigacích. Aplikace iGo 8 byla místy trochu pomalá, třeba při vykreslování mapy. Nemám ale srovnání s jinými procesory a iGo na platformě Windows CE, navíc to ani nebylo příliš omezující.
Připomínky budou jen k hardwaru
Širokoúhlý displej má běžné rozlišení 480 × 272 bodů. Ovládá se dotykem, v těle DreimGo je dokonce zasunuto ovládací pero. Za jasných dnů jsem velmi bojoval s čitelností displeje. Když na něj totiž shora svítí slunce, není dobře čitelný. Není to sice tak špatné jako u navigace GoClever, kterou jsem ze stejného důvodu kritizoval nedávno, displej ale přesto nemohu chválit. Zobrazení se navíc začne ztrácet už při mírném natočení navigace.
Pero se dá vytáhnout z otvoru na boku, je teleskopické
Když slunce zmizí, problém se hned vyřeší. V noci je pak už dokonce vhodné úroveň podsvětlení snížit. V navigační aplikaci lze jas nastavit zvlášť pro denní a zvlášť pro tmavý noční režim.
Držák na čelní sklo automobilu je pouze pasivní. Vím, že je to v této i vyšší cenové kategorii standardní věc, ale ještě to neznamená, že se s tím smířím. Hranice, kdy výrobce ke své navigaci nabídne aktivní držák, se jakoby posunuje čím dál výš. Čekal bych spíš opak. Na druhou stranu oceňuji, že už téměř úplně zmizely ohebné „husí krky“ a současné navigační přístroje – včetně DreimGo DG210 – používají pevné držáky.
Lepší než husí krk, ale jinak žádná sláva
Článek pokračuje v další kapitole: mapy, ovládání, cíl cesty, trasa