Dobrý den všem z účastníků této diskuze!!!Mám několik otázek kolik z vás má tento telefon a kdo má podobný v této kategorii???🤔Před 3 tejdny jsem si chtěl koupit foto-telefen a mám VIVO X 100 +PRO ... A jsem naprosto spokojen fotky ve všech režimech jsou přepichové a fantastické foto fotím neustále a super kupujte a za žádnou fotku se nemusím stydět ...
Honor magic 5 pro je lepší, a to je rok starý a výrazně levnější
Nevím. Všechny fotky, které jsem viděl, byly v porovnání hodně tmavé.
Moc vtipný titulek zahodte bezzrcadlovku 😂😂 pan asi nikdy nefotil na nic jiného jen na mobil a nemá ponětí jak vypadá RAW ze zrcadlovky a bezzrcadlovky, pokud jedu na nějaké místo kde jsem nebyl a chci mít kvalitní fotografie tak jedině pořádný foťák ne nějaký amatérismus viz mobil, jak říká známí nejsem mačkač spoustě 😂🙄
fajn recenze a navíc umí i pobavit. Vždy když si čtu u recenzí mobilů věty jako "má naprosté minimum chyb ... a pro profesionála nepředstavují zásadní problém" si představuji někoho jako pana Saudka, jak si to čte 😀
Já bych sem Saudka netahal. Vždyť on s sebou taky netahá všude foťák. Jsem na X-té dovolené a nikdy jsem na výletech neviděl nikoho s foťákem. To znamená jediné. Pro 99,9 procenta lidí foťák stačí. I mně.
Foťák v telefonu, samozřejmě.
Jatdo, stačí to každému troubovi, který neumí fotografovat. Že jsi v této skupině je zřejmé, protože co věta, to ptákovina 😀😀
Co jsem napsal blbě, že nevidím nikoho s foťákem a každý fotí mobilem? Tak někam vyjeď a neseď na prdeli. Zrovna teď jsem v Thajsku a není tu s foťákem ani jeden. Proč by taky byl někdo magor a tahal to v tom vedru s sebou, když na prohlížení v televizi mobil úplně stačí.
Když ti stačí reklamní produkt místo smartphonu, tak ti na fotky starý na pláži stačí i podřadná kvalita fotek. Před 10 lety bys měl instantní foťák. V Petře měl fotoaparát každý druhý. Většinou Fujifilm. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 2. 2024 07:49
tak když se pan Saudek válí u moře a fotí si perdelku své přítelkyně na lehátku, je to sice pořád profesionální fotograf pan Saudek, ale momentálně mobilní fotoamatér na dovolené. Tak jestli byla ta věta v článku myšlena obecně, že každý fotograf vč. těch co obdrželi Pulitzerovu cenu za fotografii budou spokojeni s tímto fotomobilem ... pro focení perdelek svých přítelkyň ... tak jsem ten článek špatně pochopil a máte samozřejmě pravdu 🙂
a co to krycie sklo nad objektivmi, to je nejake gorilovske alebo take odolne? uz aspon 3 mobily to tak maju riesene, ze je prekryta cela ta zadna cast s objektivmi vkope. ja mam mate 50 pro a vzdy kukam jak to tam vypada, su to sice samostatne 4 kominiky, zatial po cca roku bez skrabancov, nastastie.
Většinou to je nějaké odolné sklo už nějakou dobu. Tady bude určitě taky. Jinak jedno velké sklo v kuse má tu výhodu, že se dobře čistí od prachu a otisků.
ano, to je pravda, lebo cistit 4 a navyse este prach a necistoty okolo nich v tych krajoch to je radost 😃
A recenze probihala v Zubří podle fotek : )))
Fakt, že jo 🙂
Nemyslím že nastal čas odhodit bez zrcadlovku ! Optika se ošidit nedá, když se porovnají snímky například ze setového objektivu, se snímky z objektivem vyšší kvality u canonu třeba L.je tam velký rozdíl.Na běžné cvakání smartphone stačí. Ale je mnoho focení kde je nutný kvalitní fotoaparát. Například sport, svatby, reportáže.. vlastním 8 kvalitních objektivů Canon, rád je při vycházkách střídám a oceňuji že každý objektiv mi poskytuje jiné možnosti v dobré kvalitě.
Hlavně (bez)zrcadlovka není jen o lepší kvalitě fotek (stejně většina zůstane jen někde na webu zmenšená na 3 MPx) ale o ergonomii, pohodlí s rychlosti práce.
Nemáš doma 4K TV?
Já třeba ne, a mnoho dalších lidí taky ne. Každopádně má pravdu, že většina těch fotek skonči takhle někde na netu a dost pravděpodobně ve snížený kvalitě.
Každý fotograf má soudnost a na tisk nebo na prezentaci vybírá jen to nejlepší. Ale podívej se, co nafotila redakce. Na takové náhodné cvaky žádnou kvalitní techniku nepotřebujeme.
I když je to napsané dost nešťastně, nikdy to nebylo myšleno tak, že sebelepší mobil nahradí profesionální fotoaparát a objektivy. Tedy alespoň doufám. Pro nás úplné lemply a anti-talenty jsou telefony a kompaktní fotoaparáty jediný možný způsob, jak získat vlastní obstojnou fotografii, protože bez výchozího přednastavení - „automatický čudlík“ z toho budou jen mazanice. Přirozeně je to špatně, veškeré přednastavené výchozí režimy jsou špatně, ale snaží se to udělat co nejméně špatně. Profesionál se tomu vysměje, pro lempla spása. V situacích, kdy zkrátka vím, že budeme fotit (dovolená) jde kompakt Sony RX100 ven z batohu, který stále fotí výborně (čti dostaneme z nich přirozenější fotku), nepředělává barvy jako telefony Samsung, které mi přijdou takové hodně přibarvené a pořád jsou z něj lepší fotky, než z obyčejných telefonů. Ta automatika je tam slušná a focení u večerního grilování, divoké vodě, … zkrátka to vypadá dobře (nesmát se). Ovšem telefon máš dnes v každé kapse, ovšem pořád ten kompakt fotí lépe, než telefony.
Přesně tak. To pochopí i dítě, jen ne někteří zdejší premianti
I když obecně souhlasim, že sou použití, kde prostě mobil nebude dobrý řešení, tak se musim zarazit nad těmi svatbami. Svatba je záležitost, kde sou téměř celou dobu jen statický snímky. Absolutní minimum pohybu a obecně celkem nenáročný podmínky na focení. I iPhone X by stále v dnešní době na svatbě nafotil dostatečně dobrý fotky i na tisk fotoalba. Jistě, ne na tisk velkoformátových portrétů na zeď, ale na fotky klasických rozměrů naprosto bez problému. Když by někdo, kdo o tom něco tuší, vzal do ruky modernější telefon s pro režimem, dokáže z toho dostat skvělý fotky. Jasný, s profesionální mašinou to bude ještě lepší, ale podle mýho svatby opravdu bezzrcadlovky nepotřebujou. Podle mě by opravdu měly přicházet časy, kdy nebude potřeba utrácet jednotky až desítky tisíc za někoho s foťákem 🙂
Kolik svateb jsi nafotil? 😀A to je přesně ten problém - nic neumíš, ale máš názor. Evidentně jsi nikdy ani na žádné svatbě nebyl.
Zrovna svatba je dost náročná disciplína kterou bych mobilem v životě nefotil (a to se tim neživim, jen občas dělám druhého fotografa kamarádům). Potřebuješ nejčastějc objektiv okolo 100mm se světelností alespoň okolo f/2. A schopnost bleskových reakcí na spoušť a rychlého sériového snímání. Jsou tam momenty, co trvají sekundu, neopakují se, a ty to musíš trefit bez rozmazání na první dobrou. U mobilu nejsou teleobjektivy na takové úrovni a prodleva spouště je tam na tyhle situace neúnosná.I když je pan Klobása místní troll, tak tady s nim musim souhlasit, je vidět, že o svatbách nemáš vůbec tušení jak to tam probíhá 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 2. 2024 09:20
Troll s 35 lety zušeností s fotografováním, optoelektronikou, softwarem a výpočetní technikou.Ne-troll s NULOVOU zkušeností.ROZHODNĚ. 😀
Klobáso, klobáso. Tvrdit o sobě (lhát) že máš 35 let zkuseností s čímkoliv, už trochu hraničí se stihomamem.Protože odmítám věřit, že 50letý frajer s obrovskými zkušenostmi má zapotřebí si dělat desítky profilů a po večer si naklikávat pluska...
Zkus se naučit aspoň něco a budeš mít v 50 dost času bavit se hloupými neználky na fórech. Pokud ti to nezapne, budeš v 50 chudý a upracovaný.V životě jsi NIC nevyfotil, žádnou fotku ani nevytiskl, nevyhrál žádné fotografické soutěže, nemáš základní znalosti optiky, polovodičů, softwaru, AI, nevlastníš žádný patent, nenapsal jsi žádnou knihu… chce to sebereflexi. Ale já byl ve 12 letech stejný.
Asi se budu opakovat, ale nechce se mi věřit, že někdo tak nabušený a znalý, mající již kolem 50 let, má potřebu si zakládat desítky fejkových účtu a po večerech si naklikávat pluska u svých příspěvků.Buď lžete, nebo by to jen chtělo "zapnout" a začít normálně žít.Ps: do 50 mi ještě zbývá 10 let - tak možná zkusím vaši taktiku nulového života, budu si tu naklikávat pluska a chlubit se tím, co jsem v životě nedokázal...
Zkus pracovat, studoval, vydělat peníze. S hloupostmi, které tu píšeš, mít plnohodnotný život nikdy nebudeš. 😀
Už se stalo. Ale slibuji, že za oněch cca 10let, kdy dosáhnu vašeho požehnaného věku, si zde založím desítky účtů, abych si mohl plusovat svoje příspěvky. A samozřejmě místo znalostí a rad budu trolit ostatní - pod falešnými nicky samozřejmě.Konečně budu ostuda, jako vy!
Slíbil jsem si, že na Vás už nikdy nebudu reagovat.Ale teď musím ten slib porušit.Kdyby alespoň desetina z toho co píšete byla pravda, tak byste se projevoval úplně jinak.Můžete si tady nalhat co chcete a kdo Vás nezná, Vám možná uvěří.Ale i ten kdo Vás nezná si z Vašeho projevu udělá obrázek.Kdybyste za sebou měl ty zkušenosti, co píšete, tak byste musel být mentálně úplně jinde, než jak se projevujete. Anebo je pravda co píšete a máte vážný psychický problém.Ať tak nebo tak, není to v pořádku a měl byste vyhledat odbornou pomoc.Ať už psychologa/psychiatra nebo lektora slušného chování a pozitivního myšlení.Neberte to jako útok na Vaší osobu, ale jako pomoc k zamyšlení se nad sebou.
Když jsi hloupý a NIKDY nenapíšeš nic k věci, nemáš znalosti, zkušenosti, prostě NIC, tak ti pochopitelně složitá FAKTA vadí, protože tvůj svět je PRIMITIVNÍ. 😀
Si tak říkám, co Vás motivuje se takto ztrapňovat.Nějaké trauma z dětství nebo zpackaný život?
Každý dezolat, když nemá nic K VĚCI, začne se “zpackaným životem” nebo “traumaty”. 😀Místo osobních útoků si otevři knihu nebo internet, zkus něco udělat na Arduinu nebo naprogramovat, kup si fotoaparát a nauč fotit, cestuj, pracuj - a hned budeš mít co říct. 😀
Vám bych doporučil to samé plus kurzy slušného chování.Evidentně vám to chybí.
Já bych ti doporučil VĚCNĚ komentovat články a nebát se FAKTŮ. Pokud ti vadí fakta, jdi strhávat s ostatními dezoláty jako je Frery a Magnet ukrajinskou vlajku, tam ti zatleskají. 😀
Fakta, která pak označíte za lež?Jako například výdrž baterie u Sony Xperia 5 V, kde jsem vám nabízel důkazy a vy jste je hned dopředu zpochybnil?Nenechte se vysmát.Diskuze s vámi nemá smysl.
Peťo, splést se může každý. Plácat nesmysly pořád dokola, že čím víc megapixelů, tím lepší fotka, Android update nepotřebuje a banderovci nám kradou sociální dávky - to je snad trochu něco jiného. 😀
A co já mám společného s hloupostmi, které jste právě vyjmenoval?Já mám narozdíl od vás pouze jeden profil a nic z toho výše jsem nikdy nenapsal (ani si to nemyslím).Vy už v tom máte pěkný guláš a začínám o vás mít strach.Opravdu potřebujete pomoc odborníka.
“iPhone 12 mini i 13 mini jsem vlastnil a při mém způsobu používání mi vydržel maximálně 4 dny při 4 - 5ti hodinách SOT.” 🤡🤡🤡“Nepovedlo se jim to s Covidem, tak to zkouší jinou cestou.Prostě ty náhubky budete nosit a ještě rádi.” — né, covid neexistuje, je to rýmička 🤡A tím tvoje “k věci” skončilo. Zbytek jsou útoky na ostatní 😀
A opět jste se veřejně ztrapnil.Vaše příspěvky už nedávají smysl.Děkuji 👍
Kolego, s klobásou (či jiným pseudonymem) se nemá cenu dále zaobírat.Sám se pasuje do role člověka, který má více než 35leté zkušenosti s fotografováním, který toho v životě dokázal více, než je součet jeho alter-eg, atd.Ale bohužel vystupováním se zastavil někde v 15 letech, kdy ty "zkušenosti" začal sbírat. Takže se mu nemůžete divit, že si večer sedne k PC a přepíná účty, komentuje, dává si sám lajky a pak jde zaslouženě jakožto nabušený padesátník spát. Někdo to tak prostě má, zřejmě se jedná o duševní poruchu, ale to ten dotyčný nikdy nepřizná...
Nemůžu nesouhlasit víc 😀 Pár svateb sem se v životě účastnil, a absolutně netuším, co je myšleno momenty, který trvají sekundu. Který momenty na svatbě trvají sekundu, který by se nedali vyfotit moderním fotomobilem? I hod kytek (jakkoli se to nazývá v češtině) pro ostatní ženský na svatbě, by se v dnešní době dobrým fotomobilem vyfotil v pohodě. A to je jediná rychlá záležitost na svatbě. Řezání dortu? První polibek? Předání prstenů? Podepsání oddacího listů? To sou podle mýho důležitý součástí svatby. A všechno to sou pomalý záležitosti, který ti jakýkoli iPhone vyfotí moc hezky. Dle mýho v dnešní době, kdy nemovitosti letí nahoru bleskovou rychlostí, lidi budou čím dál tím víc přemejšlet, jestli se jim vyplatí dát 20k za fotografa, nebo jestli neřeknou dvěma šikovným kamarádům, aby jim to vyfotili zdarma na jejich iPhone 14/S24/(insert other modern phone here) 🙂
Přesně ty momenty jsem myslel a některý z nich trvaj hodně krátce. Vysvětli mi prosím, jak bys mobilem tyhle věci vyfotil na detail, když nemůžeš máchat telefonem svatebčanům přímo u hlavy… jakej telefon má přes 100mm teleobjektiv, kterej má velkej snímač i světelnost a vyleze z něj spolehlivě nerozmazaná fotka v dobrym rozlišení? Já mam zkušenost, že každej telefon někdy lagne a vyfotí fotku pozdějc, kdy už ten moment neni.
Dneska i nejnižší řady vlajkových sérií mají 2x, 3x, dokonce některý i 10x zoom a často i s optickou, případně softwarovou stabilizací. Takže opravdu není potřeba ničím máchat lidem u hlavy. Třeba můj má stabilizovaný 3x, kterej dělá fajn fotky. Kdybych chtěl, určitě bych z toho v profi módu dostal dost dobrý RAW fotky ready na editovaní k "dokonalosti". Však já neřikám, že to mobil vyfotí líp. Samozřejmě to bezzrcadlovka vyfotí mnohem líp s vyšší spolehlivostí. A spolehlivost je důvod, proč já bych třeba požádal dva kamarády s dobrým telefon, aby cvakali ty důležitý momenty. Je tam záloha, kdyby jeden selhal. Mimochodem ty telefony maj taky funkce jako burst, který tu sekundu vyfotí mnohokrát a pak si člověk může vybrat. A zároveň v dnešní době, kdy už se klidně na svatbách po světě řeší tripod s telefonem na Zoom call nebo WhatsApp, už hosty nic nepřekvapí 😀
Ano, maj takovej zoom, ale jen pár novejch telefonů má teleobjektiv slušně kvalitní. Většina telefonů zatim tak kvalitní tele nemá. Sám mam telefon co má 100mm ohnisko skoro srovnatelný kvalitou s hlavnim senzorem a umí i 200mm bezztrátově, ale furt trvam na tom, že při focení svatby neni prostor pro chyby a nedovolil bych si to fotit telefonem, byť zadarmo jako kamarád. Vždycky jsem měl slušný foťáky a přesto jsem odmítal fotit svatby jako hlavní fotograf, vždycky jen jako druhej na "backstage", protože nepovažuju svoje focení dostatečně na úrovni. Jinak burst režim nefunguje s rawem dohromady (nevim jak na iOS, ten neznam). Ale asi je to celý o tom, že jakýkoli technický nároky u lidí vzaly za svý. Jestli někomu stačej fotky z telefonu u nejdůležitějších událostí v životě, tak k tomu pak už nemam co dodat.
No, neumíš fotit. Proto TOBĚ všechno připadá EASY.😀😀
S tim naprosto souhlasim. Neumim opravdu fotit 😀Každopádně mám proto trošku talent, kterej sem jen nikdy nerozvinul. Některý mý výtvory byly několikrát pochváleny amatérskými či profesionálními fotografy, takže se za svý fotky nestydim. No a tady si myslim, že lidi se nakonec na profesionální fotografy na svatbách vykašlou hlavně kvůli penězům. A bůh ví, jestli si do pár let lidi nezačnou jen generovat svatební fotky přes AI. Tomu bych se taky vůbec nedivil 🙂
Máš talent plácat nesmysly o něčem, o čem NIC nevíš. Mobilům třeba chybí taková jednoduchá “blbost” jako je sluneční clona objektivu. Proto mají mobilní snímky v polovině případů hnusný závoj. Souhlasím ovšem s tím, že chudí si budou “zážitky” generovat on-line. Místo na dovolenou do Florencie si vygenerují nejen fotky, ale i videa. Lidské umění bude pro náročné a nechudé.
Vim o tom dost na to, abych se o tom mohl bavit s lidmi včetně těch, co o tom ví mnohem víc. Moc rád se poučím od více zkušených. To mi celkem stačí. Fotografování mě nijak extra nezajímá a fotím tak nějak jen na památku plus na občasnej přídavek do alba nebo na zeď. Několikrát sem v týto diskuzi zmínil, že to pofesionální vybavení udělá líp. Neříkám, že ne. Ale lidi nepotřebují vždy to nejlepší. Ostatně proto je už teď většina fotek dělaná telefony 🙂Nemluvím o žádným generování zážitků a taky sem nezmínil nic o chudých lidech. Zmínil sem generování svatebních fotek AI. Řekněme, že se do AI hodí několik fotek páru, potom se nechá vygenerovat x svatebních fotek a vybere třeba 20 nejlepších. Jednodušše vytvořený svatební fotoalbum. A na svatbě se pak nemusí fotografování řešit vůbec a zároveň se ušetří nemalá částka za fotografa."Lidský umění" bylo ve velký míře vždycky pro náročný a nechudý. To přece nikdy nebylo jinak. Takže tam nebude absolutně žádná změna i s AI 🙂
“Fotografování mě nijak extra nezajímá” ale mám NÁZOR, svatby se mají fotit mobilem 😀😀
😀 generovat svatební fotky AI to je zatim nejpitomější věc, co jsem tu slyšel. Takže si rovnou můžou lidi nechat generovat počítačem celoživotní vzpomínky a jinak sedět doma na gauči, že 😁
Přesně tak, svojí svatbu jsem fotil Lumií 930 i profi foťákem. Protože jde o snímky statické a ve dne, tak při prezentaci v televizi z CD nevidím žádný rozdíl. A ani po 15 letech přesně nevím, co je z čeho.
Prosím Vás a co to bylo za profi foťák, že nelze poznat rozdíl proti Lumii 930? 😀 ...jinak i na statických snímcích ve dne by byl evidentní rozdíl v kvalitě, ledaže by to byl shit foťák se shitovým objektivem a držela to v ruce lama...
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 2. 2024 08:01
Vždyť pořád kecá 😀 Tuhle psal, že je v Thajsku a NIKDO tam nemá fotoaparát 😀POWER FOTOGRAF 😀Lumia 930 se začala prodávat před 10 lety, ale on s ní fotil před 15 lety na svatbě. Svojí svatbě 😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 2. 2024 08:59
I když to je před dobou, co sem začal kupovat slušný telefony, tak nevím, jak tehdy flotily, tak bych se tomu až tak nedivil. Ale v dnešní době bych tomu věřil stoprocentně 🙂
Presne tak, pod tohle se podepisuji! Navic, kdyz jedu na dovolenou pres pulku sveta, tak chci mit fotky co nejlepsi, abych si je treba mohl vytisknout na platno a dat na zed. A i se sebelepsim mobilem se to fakt neda srovnat.
Jo,když si to chce člověk hodit na plátno, to je něco úplně jinýho. Však i Google Photos píše, že storage saver je dostačující pro print nějakých 20*30cm. Na plátno, na portrét na zeď atd. je rozhodně potřeba něco lepšího než telefon za 10-30k. Ale většina lidí si fakt vytiskne max tu 20x30 fotku. Já tisku standardně 10*15. Pak myslím máme nějaký 15x23. Nic většího mě ani nenapadne. Je vlastně puzzle sme vytiskly na 20x30 😀 A furt pohoda. Nic většího bych fakt netiskl. Proto vím, že fotomobil stačí 🙂
Tobě by stačila i camera obscura, jídlo z Mekáče, oblečení z HM, dovolená v Hurgádě a Fabia. Tohle všechno je OK, ale to plácání nesmyslů o vyhazování foťáků si nech, je to TRAPAS.
"Camera obscura" netušim, co je. Mekáč beru (otevřeli nám ve městě na začátku loňska, byl sem tam dvakrát), ale co je špatnýho na oblečení z HM? Na dovolený v Hurgádě? (i když popravdě si ani nemapatuju, kde Hurgáda je 😀 ) Co je špatnýho na Fabii? Spolehlivý auto, který na silnicích jezdí už dekády... zmíněný věci určitě stačí mnoha lidem. Nevidím na tom nich špatnýho. Nevim o tom, že bych někde psal něco o "vyhazování foťáků", a trapně se tak vůbec necejtim 😀
Vivo X100 Pro a Oppo Find X7 Ultra oba nejlepší fotomobily, už teď chci vidět Xiaomi 14 Ultra ta to zas posune a pak Vivo X100 Ultra (Pro+).
Jsi opět dost mimo. Stačí si zajít na zahraniční web a zasmát se jak vivo fotí hrozně v detailech a o videu ani nemluvím. Oppo to je mimo celou dobu. Takže v celku zde píšeš pěknou kravinu. Ale kdo tě zná tak ví o čem píšu;) Škoda že už nemáš v kapse tu tvoji modelu LG.
mal si realnu prilezitost porovnat fotky z Oppo find X trebars aj 5 ci 6 Ultra? pytam sa zo zvedavosti, lebo ja som zial v minulosti sledoval len "online" vela recenzii a testov na tie Oppo a porovnavacky z tych sezon s Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi a to Oppo nefotilo zle, samozrejme ako kde. No drzalo krok s menovanymi vyrobcami, stracalo vacsinou v detailoch pri zoomovani a trosku u neho bol badat hdr efekt zosvetlenia okrajov predmetov, myslim este u X5. Ale farby uz neboli ako omalovanka, ako kedysi presaturovane. Ale zial v reale som nemal moznost vyskusat a z Ciny som to sem tahat nechcel, preto som aj kvoli fotaku skoncil u Huaweiu i ked uz bez Leicy ofiko.
Kde fotí Oppo a VIVO hůře? V zahraničí právě že má všude chválu zas lhář 😂to není Samsung nebo Apple co dodnes fotí bídně 😂https://twitter.com/yigitech/status/174063942... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 2. 2024 10:33
Odhazování bezzrcadlovek fakt ne :) Fotomobil je to skvělý, a i když jsem spokojený, vypíchl bych pár věcí.RAW je sice zajímavý, ale pokud se nemýlím, jen 12 mpx a to jen v režimu pro, takže i když se obecně rád hrabu v RAWu, u telefonu se k němu prakticky nedostanu a ani nemám potřebu. Ale kupodivu u tmavších fotek z nočního režimu se dá v JPEG vytáhnout vcelku dost detailů bez brutálních artefaktů.Režim vysokého rozlišení nic extra. Člověk získá detaily navíc, to ano. Ale u jednopalcového snímače bych čekal víc. Nemám z toho 1:1 pocitově nějak brutálně lepší dojem jak z plného rozlišení u staré lumie 1020 a o něco staršího Huawei P30 Pro. Ale slušné 20mpx fotky z toho jsou. 12mpx fotky jsou pak samozřejmě krásně ostré.Úplně nesouhlasím s doostřováním. Možná to není tak hrozné jako u konkurence, ale občas to telefon trochu přehání (zvlášť u složitějších a hodně kontrastních scén). U digitálního zoomu pak funguje umělá inteligence. Trochu se zlepší obraz, ale v jedné recenzi byla schopná někomu nasadit brýle :) Věrnost barev se mezi foťáky občas liší. Tady je pixel někde jinde (ať jde o rozdíly mezi foťáky, tak celkově věrnost barev).Odlesky mohou být problém. Jakkoli je optika slušná na mobilní telefon, může se člověk dostat do situace, kdy vzniká rušivá fialovo zelená záře kolem lampy pouličního osvětlení apod. Není to tak časté, ale stojí to za vypíchnutí.No a u nočního režimu občas bojuju s tím, abych dosáhl světlejšího snímku. Telefon musím zaostřit na "správné" místo, správně zamířit a ejhle - najednou nabídne delší expozici. I když na to má posuvník, je to občas marný boj. Ale to snad doladí aktualizace a je to jen maličkost.
Úplné odhazování CSC sice ne, ale opět jsme se zase posunuli v počtu situací, kde už neni foťák potřeba a stačí telefon 🙂
Ty foťák nepotřebuješ v žádné situaci. Ale srandu stranou, na těch fotkách není absolutně NIC extra. 😂
Fotky v recenzi zdaleka neodpovídají schopnostem telefonu. Hlavně to porovnávání rawů je dost mimo, já jsem z toho telefonu dostal daleko lepší výsledky. Jinak mám výkonné CSC, 9 objektivů, různá světla, blesky, stativy, a haldu dalšího foto vybavení, ale asi máš pravdu ty a nic z toho nepotřebuju a ani s tím neumím pracovat 😀
A k čemu to máš, když SE TO MÁ ZAHODIT 😀😀😀
X80 Pro má všechny foťáky stejné. Ať vyfotím cokoliv, není to barevně jiné. To by mohla aktualizace spravit
Sice trh se systémovými fotoaparáty roste a dokonce i filmů se prodá 10x víc než před deseti lety, ale tady se zase odhazuje 😂😂😂
A zase debilní klobása.
Zbytečné odpovídat nějaké klobásce. On je nešťastný, že má pořád starý iPhone X a rodiče mu nechtějí koupit nový. Sní o všem co je lepší než má, ale protože to mít nemůže tak hejti zde v diskusi. Ženská žádná, kamarádi taky ne. Má více účtů, aby si povídal sám se sebou.
Klikat si sám pluska v diskusích je nejvyšší stadium schizofrenie ;)
A hned sis jedno sám dal 😀😀😀
Vivo power user jedině!!
Vivo je mimo. Na špičku fakt nema. Jejich žalostná podpora💩
Před 10 lety se prodalo téměř 10x víc digitálních foťáků co teď. Padlo to na úkor běžných foťáků, které vytlačily mobilní telefony. Co se týče foťáků s výměnnými objektivy, tam trh nijak extra neroste, možná spíš z dlouhodobého hlediska spíš stagnuje. A proč píšu o foťácích s vyměnitelnými objektivy? Protože, a věřím, že to bude hrozný šok, zrcadlovky nahrazují ony systémové fotoaparáty, bezzrcadlovky (či jak tomu chce kdo říkat) na jejich úkor (prostě se přestávají vyrábět).Jasně, 10x víc filmů... ale jaká je srovnávací základna? Je asi rozdíl, když narostu 10x z tisíce, milionu nebo miliardy, že ano? .)
Předpověď pro mirrorless trh je https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-m... ... +6% na dalších 5 let.Samozřejmě, že laciné kompakty mizí, protože s nimi fotili lidé, kteří fotit NEUMÍ - tedy dnešní uživatelé mobilních telefonů.Zrcadlovky zmizely, protože oproti bezzrcadlovkám mají JEN nevýhody.Ten kdo fotit UMÍ, nepoužívá mobil z cca 1000 důvodů.
Takže ani do budoucna se nepočítá s nějakým velkým nárůstem (tuplem, když je tu ještě slušná část majitelů DSLR, kteří musí přezbrojit)... ok, sice nechápu proč, ale děkuji za doplnění.Odpovídám proto, že mě tohle trolení a psaní hloupostí vždycky nadzvedne ze židle, ale upozorňuji, že tohle je moje poslední odpověď. Nemám čas celý den na vyvracení nesmyslů.Zrcadlovky sice technicky zaostávají, ale měly například lepší výdrž na baterie a někomu hledáček vyhovoval více, ale v zásadě v tomhle plně souhlasím.Co je naprostá hloupost, že kdo fotit umí, nepoužívá mobil. Takový člověk je ignorant. Kdo fotit umí, využije každou možnost získat dobrý snímek. Možná to jednou pochopíte. Zažil jsem víc diskuzí s lidmi, co se chlubili svou zrcadlovkou a že mobil je nesmysl... když jsem viděl co zvládali se zrcadlovkou, bylo to k pláči. Zrcadlovka za ně skvělé snímky neudělala.Jen tak namátkou - bez stativu si na noční režim z ruky neškrtne u nejlepších mobilů ani fullframe. Ta taky nedokáže nasimulovat dlouhou expozici z ruky (obojí se dá pořídit v docela obstojné kvalitě). Nemluvě o tom, že se s nimi nedostanu na místa kam k foťákem. Že se stativem udělám lepší fotku i jednopalcovým kompaktem? A celkově lepší fotky? Ano. Mám ho po kapsách pro každou chvíli? Ne. Mám z mobilu také krásné snímky? Ano.Osobně si myslím, že žádný skvělý fotograf by nikdy nemohl napsat takové hlouposti jako Vy. A jen tak mimochodem, je to diskuze o X100 Pro. Já s ním mám osobní zkušenost, pěkné fotky a tak vím, že je to slušný stroj. Vím a nemám potřebu trousit domněnky.
Názor byl 2× upraven, naposled 13. 2. 2024 15:59
Přesně tak, kdo umí fotit, tak často nemá problém fotit i s mobilem. Příkladem je třeba Ondřej Neff, velký milovník a fanda do fotoaparátů. Škoda že už vzdal DigiNeff, rád jsem ho čítával.
Ondřej Neff nemá foťák? 😂😂😂
Určitě má, ale o tom přece můj příspěvek nebyl.Jde o to, že už před lety byl nadšen z pokroku kvality fotografií v mobilu a jednom z posledních rozhovorů na tohle téma byl Neff velmi nadšený:-----------Co si myslíte o focení v mobilu? Kam nás to posunulo?To je kapitola sama pro sebe. Samozřejmě to ovlivnilo fotografii a zásadním způsobem to ovlivnilo fotografický průmysl, takže dneska je již pouhých pět značek, které ještě pořád vyrábějí foťáky a z toho jenom Sony a Canon prosperují. Ostatní se sotva drží nad vodou. Kvalita fotek v mobilu je neuvěřitelná a to se ještě se neřeklo poslední slovo. Jde o výpočetní kapacitu, dneska je běžné, že foťák v mobilu skládá výsledný obraz z devíti dílčích obrazů a optimalizací za přítomnosti tzv. umělé inteligence. Ty obrazy jsou úžasné. A totéž platí o videu. Ovlivnilo to žurnalistiku, jakmile se něco semele, celý svět to ihned vidí. Včera jsem koukal, že někde v Číně vybouchl barák a během hodiny to viděl celý svět.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 2. 2024 18:29
Pokrok v mobilní fotografii, je velký. Ale JAK to souvisí s mým příspěvkem? 😀
Žádný příspěvek od uživatele Jeliman X v této diskusi nevidím. 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 2. 2024 11:52
Takže nic věcného nemáš. Jako vždycky. 😀
Dobrá, tak co třeba: "Ten kdo fotit UMÍ, nepoužívá mobil z cca 1000 důvodů."Přitom je spousta fotoblogů o tom, jak slušný fotograf používá jako další přístroj mobil a je s ním v podstatě spokojený. Ono vždy záleží na okolnostech, ale v některých scénářích dokáže kvalitní fotomobil dorovnat krok s běžnými DSLR, obzvláště pokud mají setové objektivy. Jasně, že když si někdo koupí třeba Canon EOS 5D Mark IV, kde jen tělo stojí 70.000 a více, tak bude někde jinde v podstatě vždy, ale tohle snad neřešíme.
Jako DALŠÍ přístroj, když nic jiného nemá po ruce. Jestli žiješ ještě v době dinosaurů DSLR 10 let zpátky, je tvůj problém. Není důvod nedat za špičkový nástroj třeba 200.000, zkus si někdy Leicu.Odborník vždy používá tu nejlepší techniku. Asi by ses divil, kdyby tě chtěl chirurg otevřít šroubovákem nebo kdyby automechanik začal povolovat matici hasákem - vždyť to přece taky jde a měl to po ruce 😀
Krásně si se rozbrečel nad něčím, co jsem nenapsal. 😂😂Řeknu to pro hloupé - žádný člověk, který umí fotit, nemá na focení primárně mobil. Žádný profesionál nefotí na mobil. Zbytek jsou nesmysly o DSLR z doby před 10 lety. Každý moderní foťák má stabilizaci 6-8 EV. Na to nedosáhne žádný mobil ani omylem. AI z mobilů má Photoshop. Tyhle fotky jsou leda na Instagram, cokoliv většího než displej mobilu - a je to nepoužitelné.
Tak ty by jsi potřeboval nějaký prášek. To by fakt pomohlo 🤦🙋
S kterou částí nesouhlasíš? 😀
Prášek?Vy ešte užívate prášky?U nás sa už roky predávajú tabletky 🙂
Dělal jsem z fotek z mobilu A3 kalendář a nemám pocit, že by to nebylo použitelné ;)
Pokud byly umělecky zdařilé, tak proč ne. Nejsem pixel-peeper a technická dokonalost mě tolik netrápí, slavní fotografové fotili s horší technikou, než je dnešní mobil. Pro NENÁROČNÉ to stačí.Ty fotky, co fotila redakce, by sis do kalendáře dal? 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 2. 2024 10:56
Nedal, protože tam není ničím zajímavý záběr. Tohle jsou fotky, které mají pouze dokumentovat schopnosti daného fotomobilu.
A čím to dokumentovaly? Na těch fotkách není dobře VŮBEC NIC. "Detaily" násilně vytažené postprocesingem, HDR jako před 10 lety, hnusné nažloutlé odstíny, našedlý závoj a nakonec ty fotky se psem - moje Nokia Lumia 930 dělala lepší 😀 Ani se neobtěžovali to dát v plné velikosti.Flary a odlesky nekomentuji.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.