Dvouletá záruka: mobilní telefony Nokia mohou zdražit až o osm set korun

Diskuze čtenářů k článku

Lubos  |  22. 01. 2003 00:02

Lidi prominte,ze to ani neni k clanku,ale moc vas prosim,ma cenu dneska si jit koupit 7650original zabalenou s 1rok.zaruky za 12000,- s dph?rotoze jsem slisel o 7650i or 7660? ale nejspis to budou jen reci.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  22. 01. 2003 17:51

No kdyz jsi o tom slisel, tak to bude urcite pravda ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kvejk  |  23. 01. 2003 15:19

Bez si radsi soupnou s reditelem ty uchyle nokijarskej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  20. 01. 2003 16:32

Jak to vlastně bude s reklamací? Dneska koupím mobil a když se mu něco stane, mám možnost ho přímo zanést do servisu (záruka je stejná).

Pokud ho ale koupím s 2letou zárukou (oficiálně bude 1 rok), tak to budu moci mobil reklamovat jen v obchodě?!?!?! To snad ne. Jednak to prodlužuje dobu reklamace, navíc 2 roky jsou pro nějakého malého prodejce celkem dlouhá doba. To už bych ho taky nemohl najít.

Myslím že pokud by to takto mělo být, tak si hodně lidí rozmyslí takovýto mobil kupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NobodyWasHere  |  19. 01. 2003 22:27

informace, tak v ERHP platí, že výrobce odpovídá za vady výrobku po dobu 2 let. Další z paskvilů pánů imunizovaných zde v Kocourkově přenesl tuto zátěž na koncového prodejce .....

BTW

do vstupu do ERHP to budou muset novelizovat, Siemens a další se s tím již předem smířili, leč No-KIA musí ještě přirýžovat, dokud může

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  19. 01. 2003 23:13

Máte někde písemný oficiální zdroj této informace?

Podle toho, co vím, tak problém je právě v interpretaci. Zatímco u nás to pochopili jako povinnou dvouletou záruku zdarma, v cizině by mělo jít jen o povinnost výrobce nabídnout servisní podporu a už není řečeno, že ji musí zaplatit výrobce. Nokia podle svých slov drží jednoletou záruku všude v Evropě a právě kvůli tomu u nás nechce dělat výjimku.

Ale nikdo mi ještě neukázal, jak ten zákon EU skutečně zní, a nevím, kde ho najít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  22. 01. 2003 02:06

Je to tak, primárním poskytovatelem záruky v EU má být výrobce. V současné době se to postupně zavádí a určité obory (třeba prodejci aut) mají zatím ještě na pár let výjimku. Je to trochu složitější problematika, protože s tím je propleteno dost dalších opatření, které mají sloužit ke zvýšení konkurence na trhu (tj. zakazují se tam různí "výhradní" dovozci apod.).

Ten zákon nebo direktivu (nebo co to vlastně jě) se Vám pokusím sehnat a poslat mailem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Killer  |  27. 01. 2003 00:14

Ještě bych rád podotknul, že řeknete-li někde A, stálo by za to uvést i B. Cena servisního packu za 3310 je sice 500, ale bez DPH a bez marže prodejce. Těch 500 si totiž nestrčí do kapsy a nebude čekat, zda náhodou ten telefon nevydrží 2 roky bez závad, ale nacpe je distributorovi.

Takže "koncák" na tom bude mnohem hůř ( u mne určitě o 700 Kč!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  20. 01. 2003 12:05

Vím co bylo RVHP,ale ERHP mi při pondělku nic neříká

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  19. 01. 2003 19:39

Když jsem v jednom z minulých článků na toto téma četl úvahu autora, že se v důsledku dvouleté záruky zvýší cena telefonů cca o 1% z koncové ceny bylo mě úplně jasné že je to nesmysl. To by snad přicházelo v úvahu kdyby tu záruku poskytoval sám výrobce, ale v případě distributorů či koncových obchodníků (prodejců) je myslím i těch 10% tak na hranici rentabilnosti. Záleží samozřejmě také na tom, zda ti distributoři mají svá servisní střediska (to nevím) ale pokud by měli ty záruky přenechávat cizímu servisu a platit plnou cenu opravy včetně ceny práce technika tak stačí jedna záruční oprava v tom druhém roce a jsou s celou marží kterou za tento prodaný telefon utržili rázem při dnešních cenách v mínusu. Když vezmu třeba ten Service Pack za 600Kč u modelů 6250 až 8310 tak je to směšné protože předpokládaná cena opravy je vždy úplně někde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek72  |  21. 01. 2003 07:17

Tvoje úvaha vychází z toho, že se do dvou let všechny mobily vrátí na záruční opravu. Ale tak tomu zřejmě nebudem takže příplatky od zákazníků, jejichž mobily se během záruky neporouchají, pokryjí náklady na ty v záruce opravené. Neznám statistiky, ale jestliže se v záruce porouchá třeba každý pátý mobil, tak má prodejce vlastně 5 x 600Kč  (u 6250 až 8310) na záruční opravy těch porouchaných.

Já jsem měl zatím celkem štěstí. Nejdřív jsem měl asi tři roky Nokiu 5110. Ve své době asi nejlepší mobil v dané cenové kategorii. Sloužila bez poruchy celou dobu, byl jsem s ní maximálně spokojený, nakonec jsem ji ještě prodal. Když jsem se tedy díval po dalším mobilu, začal jsem se jako spokojený zákazník dívat zase po Nokii. Zdály se mi však předražené, vzhledem k tomu co umí, tak jsem sáhl po Alcatelu 501. Ten mi slouží asi 18 měsíců, zatím také bez závad, takže jsem spokojený. Jelikož jsem ani u jednoho mobilu neuplatnil žádnou záruční opravu, tak část jejich ceny určená právě na záruční opravy (která byla v ceně jistě zahrnuta i za minulé legislativy, akorát asi o něco nižší) zaplatila opravu někomu jinému. Je to v podstatě podobný princip jako pojištění. Od všech zákazníků se na to vyberou peníze a ty se použijí pro ty zákazníky, kteří prostě měli smůlu.

Každý výrobce má obchodní strategii, která je výhodná především pro něj a měla by mu nést zisk. Když se mi to nelíbí, tak prostě koupím u konkurence - viz můj přechod od Nokie k Alcatelu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fanoš  |  19. 01. 2003 15:12

Ať si ty umělohmnotné výlisky zvící kvality naší pračky Tatramat strčí za šos. Nemají cenu ani toho "příplatku".

(stran cen: V Rakousku stála ta 3310 před necelým rokem u jednoho operatora 100 EUR a v cene byl kredit 10 EUR, tehdy u nás tuším tak 5000)

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubajz  |  19. 01. 2003 11:17

Se zase nokia předvedla,teda měl jsem 5210 a nic moc,vypinala se,blbla,baterka šla po necelém půl roce do háje!Za tu cenu už nikdy a třeba ta 3310,co umí?Nic!Porovnání třeba cena ze Siemensem A50 nebo po totální slevě MT50,vždyť nemá nic,umí psát textovky,ani paměť na čísla nemá,ani wap a NIMH baterku a za co chtěl ty prachy a jestli je zdražej.

Nokii nikdy vícekrát,dejme tomu,že do 3310 byly jakštakš spolehlivý,ale teď je to bída a sem zvědavej,kolikrát se ta reklamace bude uplatnovat,chudák majitel,bude founa víc času v servisu,než v kapse...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  19. 01. 2003 11:46

Hele nechlastej tolik a nebo tolik nehul. Tento clanek se tyka pouze obchodnich vztahu mezi velkoobchodem a prodejcem. Nikoliv mezi zakaznikem a prodejcem. Takze jednou pis a radsi 10x cti ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubajz  |  19. 01. 2003 14:53

Hele satane,nevim,jak ty,jestli když přijdeš z hospy vykašenej,nebo máš práskačku po hulení,jestli potom lezeš na net?já teda ne.A taky nevím,jak dlouhý je tvý vedení,protože když si to přečteš ještě párkrát a pomalu,tak ti možná dojde,že nokia si nechá připlatit za ten rok na prodejní ceně a tudíš asi ten telefen bude dražší a nebo si myslíš,že tu záruku proplatí prodejce?Haha,no,jestli bys byl ty prodejce,tak v tomhle případě dobrej,ale asi brzo bys to zabalil...A v jednom máš pravdu,mě je to s těma nokiema fuk,protože já už bych si jí nikdy nekoupil a když bych jí dostal,tak bych jí prodal!A jen tak mimochodem,mladá měla 3310 a než se jí taky dos.... tak jí z bídou vydržela 4 dny.

Joooo a hele satane,jen tak,když sem si občas přečetl nějaký příspěvky,tak tam dost často figuruješ a to si na ty nokie fakt tak nadrbanej,nebo ti za to někdo platí,že pořád všude hlásíš "nokia is the best"...............................shit????Nebo si to snad rozdáváš ze šéfem českýhozastupitelství nokie? Každej má tu svojí značku ale prostě nokia se u mě ukázala v tom špatným obrázu,co se dá dělat,ale ty si prostě s tím nokijováím občas fakt trapnej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepek  |  19. 01. 2003 17:41

Ty jseš taky dost vymaštěnej. Tebe asi sere celej svět. Tvoje stará musí taky umět nabíjet telefon aby nepodělala NIMh baterku. Zajímalo by mě jak kvalitní práci odvádějí všichni co dokážou akorát kritizovat vše co se jim nelíbí.

SATANA neznám, ale jeho příspěvky sleduji už delší dobu (nejen jeho), ale myslím, že má celkem zdravej názor, do fanatika má dost daleko. Nejsem žádnej fanda žádné značky. No nic, vylej si zlost, jdi za mladou a postěžuj si jak je svět podělanej. Možná ti i dá (otázkou co).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  19. 01. 2003 18:08

2pepek:

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
9950 :-)  |  19. 01. 2003 18:58

     - No jestli SaTaN8210 není fanatik do Nokie, tak potom už nikdo. Kde jaký diktátor je proti němu slabý čajíček.

PS- berte to s nadhledem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  19. 01. 2003 18:08

2kubajz: Kdo ti Nokií nutí? Proboha když tě Nokie nezajímaj,protože sou to krámy,tak se divim že se vůbec namáháš říct nám jakej je SaTaN8210 vyhulenej magor.

Opravdu zvláštní myšlení

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  19. 01. 2003 18:24

To vis, v jinejch diskuzich nikoho nema, tak aspon zvraci tady ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  19. 01. 2003 18:16

Sorry, ze jsem ti hnedka neodepsal, to vis, do tedka jsem byl s reditelem Nokie v postylce a tedka si odskocil do koupelny ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kvejk  |  23. 01. 2003 15:09

Doufam ty magore nokijackej, ze si aspon utrel hubu od jeho hnusnyho lepkavyho semene, nez sis sedl ke kompu. Vsadim se, ze si vrazite do prdele vibrujici Nokije, to te musi silene rajcovat.

Kubajz ma pravdu, ty ses uplnej magor a naprosto neobjektvnim nazorem na founy. Vsadim se o cokoli, ze pracujes pro nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  19. 01. 2003 19:26

A taky nevím,jak dlouhý je tvý vedení,protože když si to přečteš ještě párkrát a pomalu,tak ti možná dojde,že nokia si nechá připlatit za ten rok na prodejní ceně

Já myslím že ten článek by jste si měl pořádně přečíst Vy , zde je část článku : 

....koncového obchodníka, který má nyní dvě možnosti:

  • platit druhý rok záruky ze své kapsy,
  • dokoupit si tzv. Service Pack od distributora.

  • V obou případech ale dojde ke zvýšení koncové ceny. Společnosti Agora Plus a Celadon Group stanovily následující ceny servisních packů:

  • 500 Kč pro mobily 3310, 3410, 3510, 3510i, 5210, 5510 a zařízení D211, N20, N30
  • 600 Kč pro mobily 6250, 6310i, 6510, 6610, 7210, 7650 a 8310
  • 800 Kč pro 8910, 8910i a 9210i

  • Společnosti Agora Plus  a  Celadon Group jak z článku vyplývá jsou distributoři a nikoliv výrobce. Výrobcem je Nokia a ta prostě prodává své telefony dál za standardní cenu ale s jednoletou zárukou. Ta tráva fakt nedělá některým lidem dobře.. 

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SmartBOY  |  19. 01. 2003 21:49

    Hele, mam pocit, že hulíš Ty...(  )  )

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    dejvidek  |  19. 01. 2003 14:27

    2kubajz: Je sice pravda,že 3310 má NiMh baterii,ale o kapacitě 900mAh no a vyzkoušej kolik vydrží A50 s Lionkou... asi tak polovic

    dejv

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Dundiel  |  21. 01. 2003 07:28

    Nechci ti brát iluze, ale mám A50 s baterkou 600 mAh a vydrží mi zhruba 8 dní...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  19. 01. 2003 10:21

    Tímhle příplatkem dává Nokia najevo, že nevěří tomu, že by její telefony fungovali bez problémů dva roky, takže bych tyhle šmejdy radši nekupoval. Žádný jiný výrobce zatím něco podobného nechystá. Už teď se mi zdá, že Nokie jsou značně předražené (viz třeba 3310, foun už nějakej rok starej a pořád skoro všude za cenu přes 3000 Kč, jen dotovaný u Oskara vyjde legálně a se vší zárukou a u nás zakoupený levněji.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    dejvidek  |  19. 01. 2003 18:12

    2Jan Libich: "Žádný jiný výrobce zatím něco podobného nechystá"

    Spíš bych řekl, že ostatní výrobci to mají v cenách započítané taky. Ono jednou tak veliká záruka se projeví na počtech reklamací nejen u Nokie a každej si to nechá zaplatit né jen Nokie jak si leckdo myslí.

    dejv

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    PM  |  19. 01. 2003 09:52

    Pokud se někdo pozastavil nad úpravami cen T-Mobile, pak krok Nokie považuji za dokonalé hulvátství. Když jem kupoval mobil v německu, byl se zárukou 2 roky automaticky a nikdo se neřešil, kolik připlatím. Nokia zavádí systém, který by nikdy slušný výrobce neudělal. Na pultech prodejců budou telefony s 15 cenami - dotovaná, nedotovaná, polodotovaná, v sadě, bez sady, s 1/2-roční, roční, dvouletou zárukou, s krabicí, bez krabice...

    Věřím, že se jedná o přechodné opatření, které nebude mít dlouhého trvání. Už z principu bych si "příplatkovou" Nokii nekoupil. Dvouletá záruka by měla být samozřejmostí. Je jasné, že kolem záruk budou dohady a zmatky - ale až za rok. A ne každý "koncák" je solidní.

    Přátelelé, což takhle vyhlásit měsíc nekupování Nokií?  

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek Lutonský  |  19. 01. 2003 10:30

    U nás ale také budete mít dvouletou záruku automaticky, tohle všechno se týká jen vztahu výrobce-distributor-prodejce. Na pultech budou všechny telefony s dvouletou zárukou. Možná to z článku není úplně jasné, doporučují přečíst i starší článek, na který je odkaz.

    V Německu jste určitě mobil kupoval také od koncového prodejce, takže nevíte, jak to chodí mezi výrobcem, tamními distributory a prodejci. Podle informací, které mám, jsou záruční podmínky Nokie v celé Evropě stejné.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Fido  |  20. 01. 2003 11:07

    No u me je to jednoduche. Nokia nepodporuje BT ktery pouzivam a ke kabelu se vracet nechci. Takze to nekupovani Nokii pro me neni problem.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Aleš  |  22. 01. 2003 11:06

    Já klidně vyhlásím rok nekupování Nokií, stejně se mi víc líbí Siemens (c55)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  22. 01. 2003 17:50

    Hm, tak to asi Nokia kvuli tobe polozi a jde do kytek ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor