Buďme tedy konkrétní,
Na Nokii jsou v ČR pokuď se nemýlim tři oficiální distributoři, GSMOBIL, CELLADON, AGORA. OStatní využívají jejich služeb a tváří se jako distributoři. (Jestli je ještě nejaký oficiální dovozce, tak se mu omlouvám, že jsem ho zde nenapsal) A pak je obrovská halda těch co vozí telefony z Německa ,Polska atd. Mezi ně patří třeba Cellular atd. Od těchto "distributorů" máte sice nejakous záruku, ale seriózní obchodník se jim raději vyhne. Zákazník nemá možnost opravy telefonu u autorizovanách opraven NOKIA a je jen odkázaný na servis zmíněných firem.
A jestli diktát a nebo kompromys?
Ceny všech tří zmíněných ofic. dovozců jsou na zboží v hodnotě 10.000,- Kč se liší + - 100Kč. Když nse vám povede obchod a vezmete třeba 30 stejných telefonů najednou, tak vám sleví 50Kč/kus. (třeba) Tak dost dobře nechápu, kde je ten manévrovací prostor pro vyjednávání. Ceny v dealerských kategoriích se liší nejhorší cena a nejlepší + - cca 2%.
A to se vám taky stane že si objednáte od jednoho a ve zboží jsou záruční listy druhého. Takže si dovedu představit docela komplikovanou kooperaci . Jestli jsou tři a nás prodejců stovky , tak asi chápete, kdo je blíš domluvě.
Poznámka na závěr, NOKIE se vyrábí v EU (Finsko), tak zde je faktický příklad toho, jak nám to v EU půjde vše jak po drátkách. Nedávno jsem byl na sezení z inspektory s čoi a ty básnili o tom, jak ta záruka všude v EU funguje a že my jsme poslední kdo to nemá . Tak teď to máme a jsme asi jediný v "EU" kdo to má. Sami uznali, že když vrací zákazník v Německu zboží a má ho třeba 10 měsíců, tak platí % z užívání a opotřebení. Což v našem zákoně není. Vezmu absurdum, koupíte si auto a nějak vám zlobí motor, máte ho třikrát v opravě a máte na výběr dostat nový motor a nebo úplně nové auto. U nás si samozdřejmě všichni vezmou nové auto, protože u nás nefunguje to % z opotřebení. V UE platí, že vám dají sice nové auto, ale doplatek . Je to podle mne fér! Není možné si stále dokola brát nové výrobky a dychtivě čekat na nejakou tu závadu, aby mohlo dojít k výměně.
Záruka v USA je třeba na některé spotřební zboží jen 90dnů, (tiskárny atd.) dostaly se mi do ruky jejich záruční listy. To by se našinec asi postavil na hlavu!!!!
Držím všem seriózním prodejcům palce a doufám, že dojde k nějaké té změně.