E-maily v mobilu: vše, co potřebujete vědět

Diskuze čtenářů k článku

japl  |  15. 10. 2005 17:17

Kde prosim mam vzit tu adresu aaa.bbb@mujoskar.cz?
Na www.oskar.cz jsem dal hledat vyraz "mujoskar", a nebo "email@mujoskar", a nic mi to nenaslo. Asi jsem tupy googlem mi to naslo jen odkazy na debaty - treba sem - ale jak prijit k aaa.bbb@mujoskar.cz, ani slovo).
Pokud chci aby mi na mobil Oskara prisel email odeslany odesilatelem z PC z email schranky (je to velmi kratka pouze textova zprava), potrebuji ten aaa.bbb@mujoskar.cz (na ktery to on rovnou odesle?)?, nebo musim si zalozit email adresu na Centrum.cz (jak tu pisete), a ten mi to preposle na mobil jako SMS? (ale tam v nastaveni chteji zase tu "magickou" mailto:aaa.bbb@mujoskar.cz ci co. napsal jem tam tel.cislo mobilu, i s +420, a asi to nejede
A nemam tu kolem sebe ani jednoho "oskaristu", aby mi poradil (ani ten mobil).
Mobil Oskara je meho dedy, a chci to nastavit, abych mu mohl posilat zdarma kratke zpravicky ...
Muzete mi poradit prosim? Diky moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  13. 11. 2005 22:34

predpokladam ze sedis teda u PC (kdyz uz chces odesilat ty e-maily), tak vyuzi http://sms.oskarmobil.cz a je to. Pripadne si zavolej na 800 777 777 a poptej se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  01. 09. 2005 17:49

prave sem si podle tohotok sikovnýho návodu nastvail na svym siemensovi cx70 e-klienta pro účet na email.cz a když jsem chtěl vyzkoušet stahvání mailu, tak mě to začalo stahovat všechny maily co tam mam /asi 200 :)/.. nevite jak a kde nastavit, abych stahoval jen ty nepřečtený?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  04. 09. 2005 02:13

toje uplne normalni. Reseni je na webmailu (po nalogovani se do sveho e-mailu pres web) si zalozit novu slozku (nevi zda to email.cz umoznuje, seznam.cz ano), treba Dorucene 2005 a tam si stare spravy co jiste nebudete potrebovat nakopirovat. Uspesne to pouzivam jiz cca 2roky. Pokud, ale vim centrum.cz/sk ma jakusi vychytanejsi variantu, ale nevim presne jak to tam funguje. Vim jen ze muj bracha zadne slozky nepouziva, v dorucenych ma kopu mailu, ale pokud minule neco rychle potreboval, tak jsem si na svem mobilu nastavil dalsi schranku a natahli se tam hlavicky jen 3 e-mailu co byli neprectene, coz bylo super. Nevim jak se ale k tomuto stavi treba stahovani pres POP3 u Outlooku. Pokud se domnivam, tak cetrum.cz/sk to automatiky hodi do jine slozky (tusim prectene), ale co pak stahne chudak Outlook, pokud mi to centrum.cz/sk "vykradne"? Ja osobne, ikdyz si mail prectu na mobilu, pres webmail, tak si ho jeste stahnu do MS Outlooku Expressu nebot casto na to neodpovidam hned atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majkls  |  28. 08. 2005 11:27

Mám SE D750i/W800 a nějakou dobu pozoruji, že v @klientovi čtu jen "rozsypaný čaj" číslic, mřížek a hvězdiček, ve kterém musím pracně hledat drobky textu z e-mailu. Není to problém modelu telefonu, od T610ky je nastavení stejné. Mám 5 e-mailů na seznamu a u všech je tento problém. Takže se nakonec musím stejně připojit přes notes, protože klient je v podstatě na nic. V T610 a K700i jsem četl e-maily v pohodě v mobilu, ale myslím si, že problém bude na Seznam.cz. Co vy? Nejste na tom stejně? Čím to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majkls  |  28. 08. 2005 11:51

Jo, a dělá to jen seznam. Centrum.cz je bez potíží....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snake.  |  02. 09. 2005 09:55

Mám SE t610 a mám stejně ten samí problém.Někde na netu jsem se dočetl,že seznam.cz nabízí volně java aplikaci(něco jako e-mail klient)aby bylo zobrazování e-mailu  ze seznamu čitelné.Proč bych ale já jako uživatel si měl rvát do mobilu něco co tam nechci,když už tam klienta mám,to mi už nikdo nevysvětlil.Chyba bude asi na seznamu.Nastavil jsem si centrum,nechal si přeposílat e-mail na centrum a to i oznámení že na seznam přišel e-mail a je to v pohodě.Měj te se .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  04. 09. 2005 02:04

ach jo chlapy. Rozsypany caj je problem kodovani daneho mailu. Co dodat? Email pouzivaji casto lidi co si radi hraji z barvickami, kodovanim a jinyma vecma aniz by tomu rozumeli, takze pak obcas prijde rozsypani caj. U sveho sukromneho e-mailu zasadne pisu bez diakritiky a v textovem formatu - nikdo si nestezuje na problemy rozsypaneho caju (mam kamarady po celem svete a treba cteni mailu v knihovne v USA, nebo v UK na 3G mobilu moc podpora cestiny nebyva) a take usetrite na velikosti mailu a take se Vam to rychleji odesle.
Takze problem neni ani u EUROTELU, ani OSKARU, ani SEZNAMU ale spis v tom jak ten ktery odesilatel ma nastaveny e-mailovy prohlizec - jde o KODOVANI a FORMAT E-MAILU. Doporucuji pouzivat kodovani STREDOEVROPSKE ISO (ale zase muzete narazit na nejaky neschopnejsi e-mail prohlizec v PC, nebo mobilu, proto teda u sukromne posty preferuji psani bez diakritiky) a format doporuju TXT. Pokud je to nutne tak HTML - muzete pouzit barvy, obrazky primo v tele e-mailu, ale nabira to na velikosti)
Fak ze bych se asi tou sluzbou nastavovani uzivil, jak to tady ctu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack6630  |  27. 08. 2005 08:14

hele vsechno sem nastavil a nak to nefacha. mam t mobile na kredit a vzdycky mi to pise ze se to nemuze pripojit k serveru. jak se pise v tabulce ze se tam nema vyplnovat heslo ale prad to po me nake chtelo tak sem ho tam musel vyplnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubák  |  31. 08. 2005 01:27

Mam SE T230 , kredit a šlape mi to. Při ručním nastavení je třeba dávat velký pozor na překlepy. Při nastavení přes "chytrou" textovku se doplní jméno a heslo, stejné jako do t-zones, což mi u hesla jde blbě, vidím *******, za každé písmeno jedna *.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Apophis.k (novy)  |  25. 08. 2005 23:43

Mám oskara tarif 50 naplno s připojením naskok a nastavil sem si na sém SE K750i e mail podle oskarareny, ale prostě mi to nejede!! píše, že se nemůže připojit k serveru... neví někdo jak to nastavit???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubák  |  25. 08. 2005 23:03

Neví někdo, jak odesílat poštu, když mám Oskartu? S Twistkou to je bez problémů. Posílám fotky z mobilu, vychází to líp, než MMS a je to tak zřídka, že se mi tarif nevyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Generic  |  25. 08. 2005 16:02

Vcelku dobry clanek, autor se mohl alespon trochu zminit o sluzbach Office Connector od ET nebo BlackBerry od TM...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 08. 2005 15:35

Mám SE K700i a jsem u oskara (paušál) a prostě mi nejde správně emailový klient. Zkoušel jsem ho nastavit konfigur. SMSkou a ručně, ale nic. Vždycky když dám odeslat/přijmout, tak mi to napíše "server nenalezen" nebo "nelze se připojit k serveru. Email mam na Volnym.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundiel  |  25. 08. 2005 17:37

A máš správně nastavený SMTP server? Musíš tam mít smtp.mujoskar.cz, přes nic jiného tě to nepustí (je to tuším oskaří obrana proti posílání spamu z jejich sítě). Já mám Oskara taky, používám (ach, dnes již veterána) SE T310 a mail mi běhá bez problémů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 08. 2005 18:18

jo mám to tak... ale stejně se nic neděje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honaa  |  26. 08. 2005 10:27

Máš to dobře nastavený v samoobsluze?? Dobře napsaný POPy a tak?? Když zavoláš na Oskar linku tak ti pomůžou, mě tedy s prvním připojením pomáhali.. Snad se to povede

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honaa  |  25. 08. 2005 15:07

Všichni zde píšete o přijímání mailů, ale co odesílání, v rodině máme všichni Oskara a za pár haléřů posíláme SMSky/maily mezi sebou přímo na xxx@mujoskar.cz,(odešlu to jako mail a přijde to SMSkou) je to fakt paráda a opravdu skoro za dara, doporučui... PS samo že to jde i u ostatních operátorů, tedy doufám..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik (novy)  |  25. 08. 2005 16:30

taka tak, je to v soucasnosti jedina cenove rozumna sluzba, 2-3 kc za 160 znaku textu je pekna zlodejina, jen doufam ze to vodafone nezrusi, protoze bych od nej odesel ale uz bych taky nemel kam jit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*****  |  25. 08. 2005 13:45

"Atlas.cz: pop.atlas.cz"
To jako,že Atlas.cz nemá pop3,ale pop???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kirkland  |  25. 08. 2005 14:12

To je jedno, adresa muze byt ve trvaru pop3.xxx a nebo jen pop.xxx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolik  |  25. 08. 2005 18:38

Já bych řekl,že z Atlasu můžeš stahovat jen pomocí zabezpečení SSL...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
memorex31  |  25. 08. 2005 09:06

1.to by bol vazne taky problem dat do tabuliek este T-mobile.sk a Orange Sk? Myslite si, ze slovaci citaju co? Tiez mobilmania.cz... :)
2. A k tomu zoznamu este tak gmail, pripadne yahoo (to asi ale nema pop), proste aj nejake "svetove" maily...
Ale inac dik aj tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skMan  |  25. 08. 2005 09:36

Na Slovensku sa mi este nepodarilo rozchodit cez GPRS ani cez WAP ziadny e-mail ucet, dokonca ani co mam priamo na Orange. Operator Orange, telefon Sony Ericsson T610. Stale vypisuje, ze server sa nenasiel. Uz sa to niekomu podarilo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
memorex31  |  25. 08. 2005 10:37

mne tiez nie a postupoval som presne podla navodu...preto by som uvital, keby sa toho chytil niekto povolany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff  |  28. 08. 2005 08:56

samozrejme ze podarilo, staci pouzivat rozum, inet v mobile uz pouzivam par rokov, s e-mailami u T-Mobile a Orange na roznych freemail serveroch nemam problem
 
ked ti nenaslo server problem bude skor v tvojom nastaveni GPRS, mail klienti obvykle idu cez APN internet, pravdepodobne mas nastaveny WAP a nie internet pre java aplikacie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 08. 2005 09:04

Upozornovani na Emailove zpravy SMSkou, ktere nabizeji nektere freemaily, nefunguje u Eurotelu. Oficialne ano, ale prakticky prijde tak jedna zprava z 50. U Oskara funguje naprosto spolehlive, dokonce v pripade preposlani delsiho emailu prijdou 2 SMSky. Jak je to u Tmobilu nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jazz  |  25. 08. 2005 09:35

A nebude to spis tim freemailem? Ja mam eurotel a upozornovani na maily na Centrum.cz a chodi mi bez chyby vsecky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Permon  |  25. 08. 2005 10:35

Presne tak! Mam nastaveno oznamneni formou sms na maily z firemniho postovniho serveru a vse chodi! Problem je v freemailech. Treba takovy email.cz, nebo yahoo.com chodi podle plotu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moneytoo  |  25. 08. 2005 10:36

Je to už nějakej ten pátek co jsem zavrhl Eurotel právě kvůli mobilním mailům. Opravdu přišel tak každý desátý mail. Zlatej Oskar...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  25. 08. 2005 11:33

U centrumu a staryho mailu na postu nemam problem (uspesnost se blizi 100%). seznam je prapodivnej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joan  |  25. 08. 2005 15:36

Dovolím si nesouhlasit  :přeposílání mailů ze Seznamu formou SMS mi funguje bezvadně!  Zatím postrádám upozornění pouze na 1-2 maily
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joan  |  25. 08. 2005 15:37

Doplňuji ža na T-mobile.
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  04. 09. 2005 01:50

aha chlape koukam ze ti to pekne rozjizdis No kazdopadne kvuli tomu upozorneni pomoc SMS mas asi zaplacenou jakousi tu jejich sluzbu EMAIL EXTRA ci jak se to menuje. Plati se za to nejak 50 - 100,- / mesic. Nebo tam je tusim mozna platba podle poctu skutecne prijatych upozorneni. Fujj to je nehoraznost. U OSKARA to mam zdarma a pri mojem poctu 5-20 (nekdy i vice) mailech denne bych to nerad platil.
Dale bych rad lidi upozornil, ze freemaily typu post.cz/sk e-mail.cz, pobox.sk jsou dobre tak na hrani, ale na skutecne pouzivani. Ja jsme jeste v dobach meho mladi samozrejme zkousel vsechno mozne - hotmail, atlas, pobox, post, centrum a nejlepe mi vysel seznam.cz. Ted mam samozrejme 2GB mail, pop3 server free, SMTP taky free (akorat tam zacali pridavat upozorneni na www.listicka.cz). No a pouzivam OSKARA, takze mam nastaveno krasne upozorneni SMSkou na mobil, mam OSKAR DATA NONSTOP a tym padem pokud je to nutne a jsem mimo PC z Internetem, tak jednoduce ve svojem email prohlizeci stahnu co je treba a pripadne okamite odepisu, zavolam .... ETC.
Koukam ze si zalozim kramek z mobilnyma telefonama a budu tam poskytovat poradenstvi ohledne vsemoznych sluzeb na mobilny telefony, PC, NTB, PDA Fakt je divne ze v takovy kramech jako www.telel.cz, www.mobilpohotovost.cz na to jeste nedosli - mohli by mit podle meho docela dobry zisk z toho. Jedno nakonfigurovani e-mailu za 100,- by takovy neznaly uzivatel rad zaplatil a pokud to ten prodavac umi, tak to ma nastavene za 2-5min. Podle me by se to v PHA docela uzivilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joan  |  05. 09. 2005 15:46

to mmarek26:
ha, ha, ha,  já jsem si pouze nastavila přeposílání prvních 160 znaků e-mailu na mobil formou SMS. A neplatím za to ani kačku  , jelikož T-mobilí "až do odvolání" zatím nenastalo  .
Ale ten nápad s aktivací služeb tomu, kdo to sám neumí  , bych ocenila!
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  14. 09. 2005 00:00

aha TMO.CZ se pochlapil. To jsem ani nevedel - kolegove co maji TMO se nepochlubili.
Nooo, proste jit WAPovym prohlizecem na nejaku tu stranku (wap.mojelogo.cz) a stahnout si tu aplikaci do telefonu. Pak si to jednoduse podle navodu na SEZNAM.CZ nastavis a mas to.
 
Jak ale ted koukam na SEZNAM.CZ a na tu jejich WAP aplikaci, tak oni sami pisou ze SAM C100 né, takze skus si stahnout neco jineho. Otazka je zda ma SAM C100 JAVU. Nemam cas to studovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ANFI  |  25. 08. 2005 14:08

Kombinace Atlas+Eurotel chodí na 100%. Nemám jediný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldyr  |  25. 08. 2005 08:37

Ideální je nastavování u T-Joudy. Když jsem si předevčírem nastavoval MMS a E-mail do svojí CX75, tak to bylo za 2 minuty hotový....www.konfigurator.cz

Všem doporučuju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hovadko  |  25. 08. 2005 08:00

Nevedel by nekdo, jak je jeden e-mail veliky (pocet kB)? Plati, ze co znak to 1B + e-mailova adresa a predmet zpravy, nebo si to tam prihazuje jeste neco navic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 08. 2005 08:20

Průměrný e-mail bez přílohy co mi chodí do schránky má asi 5 kB (min. 2 a max. tak 10 kB). Jinak je to samozřejmě víc podle velikosti přílohy. Pokud je mail v HTML, tak má taky víc, pro orientaci kolem 25 kB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  04. 09. 2005 01:38

ne neplati. Vstupuji tady problemy z protokolama - UNICODE, BASE64, tusim MIME atd. Proste jednoduse laicky receno mail to nafoukne o cca 30%. Vice na http://www.uschovna.cz/info.html nebo se pohrabejte na googlu. Ze skusenosti - odesilani fotek z mobilu, nebo o porovnai velikosti mailu a skutecne velikosti prilohy (obrazku, dokumentu, prezentace) to "nafukovani" je ale ruzne, ale nevim proc. Kazdopadne je to podle meho nekde mezi 25-40%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joan  |  25. 08. 2005 07:40

Konečně jsem o něco chytřejší   , díky za šikovný článek!!
Já však v Samsungu C100 e-mailového klienta bohužel nemám     a ohledně stahování  mám v hlavě pusto prázdno. Nebyl by prosím (třeba v brzké době) článeček pro nás méně zdatné, JAK takového klienta do mobilu s Javou propašovat?! Nebo na koho se obrátit? Prosíííím  !!
Pěkný den přeji!
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aress  |  25. 08. 2005 21:55

Jestli mas oskara tak staci v mobilu jit na oskaruv wap,kde si najdes mobilni email(musis ho ale nejdriv v samoobsluze nastavit)a klidne a pohodlne prohlizis maily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joan  |  26. 08. 2005 08:58

Áá, nenapadlo mě uvést operátora  : mám T-mobile Twist. Vím, že existují mobilní free aplikace, ale já nemám ke svému Samsungu ani kabel   . Tak to jsem asi v háji zeleném, že?
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  04. 09. 2005 01:26

pokud se nemylim, tak bys do mobilu potreboval JAVA e-mailovy prohlizec. Jaky mas typ mobilu? Koukal jsme td do JAVA aplikaci na www.mobilmania.cz ale nejak jsme tam nic dobreho nenasel. V clanku http://www.mobilmania.cz/kapesni/AR.asp?ARI=107942 je popsany nejak program, ale podle nasledne diskuse je dost nanic. Ale jiste neco existuje a funguje. Skusim bych si pocist na wap.mojelogo.cz resp. nejprve na www.mojelogo.cz. Bude dobre si najit tu aplikaci, jak se menuje, dobit si tam nejake ty jejich bodiky (melo by stacit 40,-) a stahnout si aplikaci. Pak si ji nastavit a pouzivat. Je to jednoduchce ale vse rikam z pozice cloveka co rozumi PC a nevim jestli ej to zrozumitelne laikovy. Nejlepsi je chytit mobil do ruky a nastavit to danemu coveku ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sweetux  |  25. 08. 2005 01:29

Docela solidni info.
Skoda jen, ze jsem si presne tohle vsechno slozite zjistoval pred tremi dny pro mobil Siemens na tarifu Eurotel Go.
Nakonec uspesne, a to navzdory zmrdim Eurotelackym www strankam, jez vytvari banda frikulinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  25. 08. 2005 13:04

Jj stránky a letáky Et jsou v poslední době nanic. Dřív tam člověk anšel všechno a teď aby se prohrabával bůh ví kam :o(

Jinak článek super. Dost se mi to šiklo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  25. 08. 2005 00:22

Ve vysvetlivkach pod tabulkou neomezenejch tarifu mate chybu. V tabulce se vyskytuji znacky *   **   ***, kdezto ve vysvetlivkach je *  *  **, tudiz vysvetlivka ke 3 hvezdickam tam neni a zato jsou 2 k jedne hv.  pak z toho taky vychazi, ze minuty u ET jsou jen do vlastni site, ale ony sou do vsech siti. myslim, ze ke 2. a 3. vysvetlivce v poradi staci pridat hvezdicku a bude to OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 08. 2005 00:32

Díky, opraveno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frogu.cz  |  25. 08. 2005 00:52

To je rychlost, panečku  To máte i noční služby?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor