EGG: české vajíčko víří stojaté mobilní vody

Diskuze čtenářů k článku

gita  |  24. 05. 2008 10:43

mne sa to velmi paci,uputal ma hned na prvy pohlad ale u mna pri rozhodovani ktory mobil kupim ma posledne slovo funkcna vybavenost.takze zalezalo by co dokaze.urcite by mi nestacilo keby mal len zakladne funkcie ako volanie a SMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zjistíte si podle IP  |  20. 05. 2008 23:55

„EGG mobile phone vznikl svým způsobem náhodou. Známý mi poslal odkaz na soutěž pořádanou LG o vytvoření nového mobilního telefonu. Bohužel odkaz poslal týden před uzávěrkou a já jsem až do konce nebyl spokojený s tvarem, který v té době připomínal spíše LG Chocolate s oblejšími rohy. Po uzávěrce soutěže jsem konečně (bohužel pozdě) došel k tvaru, který byl pro mě konečný, ale soutěž už byla ta tam. Mobil jsem tedy ukázal lidem alespoň prostřednictvím internetu. Čekal jsem zájem, ale rozhodně ne takový.“
Známý poslal známému . Roman by se soutěže nemohl aktivně zúčastnit už jenom proto, protože porušil několik pravidel. Viz. http://www.lginnovation.com.
Design je skvělý. Co se týče barev, mě osobně se na tom ta červená nelíbí. Co se týče funkčnosti, nemůže nikdo soudit, neexistuje prototyp. Integrovaná baterie je dle mě ta špatná varianta, ale na úkor designu ta správná. Kam strčím SIM a paměťovou kartu zatím nevím . Co se týče té krytky na USB, klidně bych ji utopil.
Osobně z hlediska praktičnosti bych si tento telefon rozhodně nepořídil. Z hlediska luxusu a elegance bych o něm ale uvažoval, pokud by byl dostupný ve více barevných provedeních.
Co se týče výroby, osobně pochybuji, že se v nasledujících 3-5 letech toho někdo ujme. Nejde o to, že nyní existují ty správné materiály a technologie, ale jde o celkový vývoj výrobní technologie a s tím i spojené nákladné investice na úkor "několika koncových uživatelů", kteří si tento designový luxus budou moci vychutnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Tubl  |  23. 05. 2008 23:50

Nejprve bych chtel podekovat za snazive vecny komentar a za rekl bych i kladne osobni hodnoceni. Koncept EGG se opravdu tykal teto souteze. Ze porusuje nektera pravidla mi je samozrejme znamo, ale to se stalo az po one uzaverce. Pred ni telefon nebyl ani zdaleka natolik designove luxusni a jak jsem jiz psal, pripominal zhruba neco ve stylu dnesni Chocolate. Po soutezi jsem se jiz zadnymi pravidly ridit nemusel a tak veskere hranice odpadly. Proto telefon vypada jak vypada.
Jeste bych chtel dodat, ze EGG mozna v tuto chvili vyhral vic, nez jen cenu LG :) . Nektere komentare dokonce zni "az ho uvidim v prodeji, vyhodim svuj iPhone" - tento me docela mile potesil :) . Myslim ze celosvetovy ohlas ve me vzbudil potrebu, nebo touhu pokracovat v dalsich studiich a konceptech mobilnich pristroju a to je pro me v tuto chvili ta nejvetsi vyhra.
A jeste posledni vec, kterou si neodpustim - "Znamy poslal znamemu.". Nevim, jestli jsem spravne pochopil tuto vetu, ale vetsinou to tak chodi. Rekl bych, ale ze sam to dobre znate.
RT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jasim  |  18. 05. 2008 11:09

Telefon je po stránce designu velmi povedený. Co se výroby týče, myslím si že nic není nemožné. A to, že by to nešlo rychle vyrobit? Řekl bych že to není technický problém. Je to problém firem, které mají své vývojové řady a pustit se do takového "experimentu", by narušilo jejich solidní pověst.
No a co potom akcionáři, že? Ti chtějí mít své jisté.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  16. 05. 2008 13:04

no jen priohnout a zuzit jinak to same :D
http://www.home.karneval.cz/0402744705/srovnani.png

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Tubl  |  17. 05. 2008 04:24

Zuzit a priohnout? tvarova snad, ale funkcne a esteticky rozhodne ne. Dotykovy display ma EGG totiz po cele sve predni casti. Neni to krabicka s displayem, ale spise display sam. Toto srovnani je spatne. Ale diky za prispevek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 05. 2008 14:57

jo tak jasne, ze to neni to same, jen vejcovity tvar mi to aspon trochu pripomelo, ac je pravda, ze EGG je hodne jinde, ale zas jedno je skutecnost (a neni zas tak neesteticka, dle meho nazoru) a druhe vize. Take jsem chtel to srovnani dat kuli tomu, ze deska Openmoko take neni "nicim nenaruseny obdelnik" ( wiki.openmoko.org/wiki/Image:Gta02a5_pcba_ps.JPG ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
faegerag  |  18. 05. 2008 00:53

Nesouhlasim, musel by jsi totiz ten mobil zuzit, ohnout, zakulatit.. To by jsi k tomu mohl prirovnat i stary siemens :))))))

Jinak preji uspech, me se te navrh libi a rozhodne bych se za takovy mobil nestydel!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  18. 05. 2008 14:52

No tak zase urcita podobnost tu urcite je, prinejmensim vetsi nez se starym Siemensem :D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyzo  |  14. 05. 2008 14:50

podľa mňa je to originálne, a hlavne iné aj ten tvar sa mi páči len vo vrecku to bude vyzerať zaujímavo a ešte som nevidel ani oválny display ani ohnutý tak neviem ako by sa to dalo virieśiť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  14. 05. 2008 15:06

displej se vyresi nasledovne http://www.cdr.cz/a/24300 http://www.cdr.cz/a/21327
a s tim boardem by proste museli vymyslet spravny rozmery toho mobilu, aby tam sel narvat rovnej, nevim jak by ho zakrucovali, i kdyz slo by to, ale blbe. Vestavena baterka budiz, ale musela by mit o dost vyssi zivotnost jak ty soucasne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  14. 05. 2008 23:23

takze same neschodne veci..ani technologicky ani marketingovo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Tubl  |  15. 05. 2008 08:32

Nevim, jestli jsem se zminoval, ale flexibilni tistaky (i vicevrstve) jsou dnes naprosto beznou technologii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Tubl  |  14. 05. 2008 11:41

Nejprve reaguji na perfektne napsany prispevek o me schopnosti v 3D programu. Koho to zajima? Tady nejde ani o kvalitu renderu, ani o pocet dosazenych zkusenosti s jakymkoliv programem. Jde tu o koncept. Kdyby byl EGG namalovany rukou na papiru, stal by se rozhodne strejne diskutovanym. Zkuste si, prosim, uvedomit, ze chci jen ukazat svetu svoji myslenku tvaru a barev noveho moderniho mobilu a ne sve zkusenosti s programem. Design ani grafika, jak si mnozi mysli, neni o tom naucit se s Photoshopem, nebo Corelem. To ale doufam vite.
Diky vsem tem, kteri si ceni toho co tu nasli a diky i tem, kteri pisi negativni, avsak vecne komentare na kterych lze dale stavet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  14. 05. 2008 12:01

Dobry den, koncept vypada velice pekne a preju hodne uspechu. Jen bych se chytnul prispevku vyse o ergonomii. Mate hotovy nejaky model /plast, drevo.../ pripada mi ze telefon bude pri drzeni u ucha vypadavat z ruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  14. 05. 2008 12:15

Nebude vypadávat. Směrem nahoru se trochu rozšiřuje (viz umístění displeje). Má to chlapec vymakaný. Moc pěknej kousek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kajman  |  14. 05. 2008 12:26

Mě se koncept taky líbí, spousta zajímavých drobností, už jen třeba vzhled nápisu EGG.
Jaká bude ergonomie těžko říct, ale nemusela by být špatná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phoenix  |  14. 05. 2008 12:29

Berte to takhle - spousta lidí sebe pasuje do rolí odborníků na cokoliv - skoro každý, kdo si koupil videokameru, k ní většinou dostal nějakou levnou FireWire kartu a příšerný střihový program... A najednou se vyrojila spousta "střihačů", jejichž práci často vídáme v televizi... To, že nemají ponětí o tom, jak střihová skladba má vypadat a záběry se pak střídají rychlostí blikání storboskopu, nikomu nevadí, stačí, že umí s počítačem a tak nějak to uplácají...
Určitě si umím představit, proč by mi takto tvarovaný a vypadající telefon úplně uživatelsky nevyhovoval. Nicméně - automobilky taky často vyjdou s naprosto bláznivou studií, která je na hony vzdálená tomu, na co jsme v dané době běžně zvyklí... Něco z toho zapadne, něco se chytne tak, jak to bylo navrženo, něco se musí upravit. A z tohoto hlediska musím říct, že mě návrh hodně zaujal. Ještě jsem se sice nerozhodl, jestli se mi líbí nebo nelíbí, ale minimálně mám o čem přemýšlet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janke  |  14. 05. 2008 11:23

Vypdá to dobře. základní deska by mohla být klidně hranatá, nemusí přece zabírat celý "půdorys" telefonu, volné místo by zabraly konktory, alespoň by se nemusely vyřezávat v desce otvory pro konektory a to prohnutí by se dalo vyřešit ne jednou, ale dvěmi deskami spojenými takovou to datovou fólií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
msx.  |  14. 05. 2008 09:35

Načo mi je veľký displej, keď nemám klávesnicu? Ak budem potrebovať klávesnicu, prídem o displej, takže veľkosť displeja o ničom. Na dotykové displeje si asi ťažko budem zvykať, lebo neznášam zachytaný displej. Tiež nemám rád lesklé plochy, dosť mi to vadí na K550i, nie ešte na hentom. Nech si autor radšej vymyslí niečo lepšie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janke  |  14. 05. 2008 11:25

Mám PDA a naprosto žádný prblém stačí že je display matý a ne lesklý a běžné otisky prstů tam nevdíš, a když už je to moc špatné tak to přejedu papírovým kapesníkem a je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janke  |  14. 05. 2008 11:28

ještě jeden postřeh, právě proto, že nemá klávesnici musí mít velký display, aby se tam mohla ta klávesnice zobrazit To dá rozom ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trent  |  14. 05. 2008 12:53

Mate nejake zkusenosti s dotekovymi displeji? Ja bych rekl, ze se na ne da zvykat az moc rychle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyzo  |  14. 05. 2008 14:45

ja mám ipod touch a nie je to žiadny problém práve naopak, je to super tak si zvyknete že si nebudete môcť odvyknúť od tých malých displayov a a ovládanie dotykom je super nie ako mačkanie gombíkov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  14. 05. 2008 09:32

autor sa rozplynul na podlahe..doteraz sa nepozbieral...
ale ja na toto poviem len ze: HNUS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubean  |  14. 05. 2008 11:19

a ty ses asi nejspis rozplynul zavisti kamarade az neco vymyslis ty, tak pak prskej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  14. 05. 2008 23:19

ad1 hovorim o autorovi clanku
ad2 takyto blivajz fakt nikomu nezavidim... papier znesie vsetko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 14. 05. 2008 23:41

ja se pripojuji k Lubeanovi, prijdte zase az udelate neco tak dobreho jako Roman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maxxfree  |  18. 05. 2008 01:06

Rad by som vedel, ci si vobec vies aspon zapnut nejaky 3D render program, ked hned kydas na pracu niekoho ineho. Ked si taky macher, pochval sa co ty dokazes! Nahodou, ten design je vydareny, originalny, napadity a stylovy. Takto by mal vyzerat mobil (alebo komunikator) 21.storocia! Nie ako tie stale dokola sa opakujuce tvary. Chvalim a smekam pred autorom tohto renderu. Len tak dalej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AP  |  14. 05. 2008 09:22

No fotky vypadaji hezky, aleje to na mile od toho co jde dnes za rozumnou cenu vyrobit - ovalny celodtykovy display...., navic jeste prohnuty to je hodne silna kava i pro ty nejlepsi.
Dalsi vec co me zaujal je nesmyslnaintegrovana bateie - tam je problem se servisem protoze baterie odchazi obvykle jako prvni, a pokud bude natrvdo pripajena jako u iphonu tak tam budou stejne problemy.
Pak me prijde trochu problematicka ergonomie, drzel to nekdo v ruce ci alespon u ucha?
Podle me bude problem se zvukem...
Ale jinak hezky graficky namalovane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 14. 05. 2008 11:13

rekl bych ze tento graficky navrh u ucha jeste nikdo nedrzel, ale podle me je zahnuty podle tvare tim spravnym smerem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  14. 05. 2008 08:36

Možná budu jediný na světě, ale mně se to nelíbí. Ale pokud se to lidem líbí, tak přeju Romanovi, ať se toho výrobci chytí a má to úspěch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P4WLYK  |  14. 05. 2008 09:21

Nejsi jedinej mě se to taky nelibi... mám rád hranaty telefony ktery nejsou tenky jak papir ani lehky jak pirko... taková Nokia N93i by mi vyhovovala... mám velky ruce a kapsu mi to neutrhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzig  |  14. 05. 2008 09:53

tak to gratuluji k vyberu... po par tydnech Vam odejde display (vlivem nestastneho reseni kloubu) a mackat ta mala tlacitka je za trest...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Soul  |  18. 05. 2008 12:45

Co to?? Ja mam N93 uz skoro 2 roky, kloub porad jako novej, ani jednou v servisu a tlacitka jsou luxusne veliky, nejvetsi ze vsech Nxx telefonu! S displayem jsem nikdy problem nemel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Well-being  |  14. 05. 2008 09:28

Buď v klidu. Lidí, kteří dávají přednost praktičnosti před neobvyklostí, je většina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  14. 05. 2008 11:29

No, taky se mi nějak nelíbí... Takoýchdle designových studií, je po netu habaděj. Ale toto fakt ee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telefonistq  |  14. 05. 2008 08:27

Nádhernej telefon, fakt me chytnul A s technologiema taky není problém. Chápu že vyříznout díru pro konektor u telefonu za 1000 je nákladné, ale u telefonu, kde se předpokládá že cena bude začínat někde nad 10000 to takový problém není, stejně jako fóliový plošný spoj, který se dá ohnout i do pravého úhle a světe div se dá se na něj i povrchově montovat. A displej? OLED by to měl zvládnout, zas tak velký není aby si s ním výrobci neporadili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azu Kiposi  |  14. 05. 2008 07:45

To nevíte, že p. Kůžel s nim chodil na střední?? Prej na zahraničním serveru, cháchá!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SZYslak  |  19. 05. 2008 12:11

Pane Kůželieli, je to pravda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 19. 05. 2008 13:10

ne neni to pravda pane SZYslakulaku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tab  |  14. 05. 2008 06:32

a ted vazne - neprehanite v tom clanku TROCHU ??! nejak mam pocit, ze tohle je vlastne treti render onoho mladika... jo, je to slusny(na to ze je to jeho treti vec v maxovi), nemyslim vsak, ze kdovijak originalni.. To i me napadne udelat druhou stranu mobilu jako jednosmerne propustne zrcadlo a fotak dat pod nej... I u nas jsou stovky schopnych 3d grafiku (i 2d grafiku) co ve skvele kvalite umi renderovat i vymyslet dyzajn aut, motorek, pocitacu, konzoli... a nikdo o nich nepise... Tak nejak mam pocit, ze autor jeste asi nevidel 3d studio nebo nejaky web zamereny na 3d grafiku, kde o napady na cokoliv neni nouze... Po pravde se mi na webu toho kluka libili nejvic asi fotky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 14. 05. 2008 11:10

a ted vazne, kdyz mi poslete podobne povedene obrazky, klidne to muzou byt vase prvni a napisu o nich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  14. 05. 2008 19:38

No a mě fotky ani kresby nezaujaly, tenhle "dyzajn" (proboha) se mi líbí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Faaul  |  14. 05. 2008 05:31

je to ujištění, že "na jednom zahraničním serveru". Všichni vám věří, že vy opravdu, ale opravdu nikdy nečtete české konkurenční servery. I kdyby vám to mělo ruce utrhnout, tak se překonáte a raději budete procházet stovky zahraničních RSS, že? Ale k věci. Od prototypu k výrobku jsou míle. Od grafického návrhu k prototypu je jich 10x více. Moc bych autorovi přál, aby jeho práce zaujala nějakou velkou firmu, která by jeho návrh realizovala. Je to jeden z nejhezčích konceptů, jaké jsem viděl. A komu ohnutí, pamatujete na banánovou Nokii? Nebo Xperie od sony, tak je přeci taky trochu ohnutá. Problém bude spíše s tloušťkou a s použitými materiály. Ten displej je taky ohnutý, takže OLED? Moc pěkné, těším se na další projekty (manželce se líbil, ale ještě více ten prstýnek!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 14. 05. 2008 11:10

já vždycky a vždycky velice pečlivě sleduji naši konkurenci, ale na egg jsem u nas v čr jeste nenarazil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koudis  |  14. 05. 2008 02:50

Roman je prostě borec a já jsem první kdo mu to tu chválí a přeju ať úspěch modelu pokračuje i dále směrem k možné realizaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor