Je to rok a půl, co největší tuzemská energetická společnost redesignovala a přejmenovala svou webovou samoobsluhu na Můj ČEZ. Donedávna ale opravdu fungovala jen v prohlížeči, byť na mobilu byla k dispozici responzivní verze, která se ovládala pohodlně. Od července je už ale možné stahovat Můj ČEZ pro Android (Google Play) a iOS (App Store).
ČEZ se zatím aplikací moc nechlubí, na webu na ni nevede snad žádný odkaz. Na konci června ale firma vyzvala uživatele k souhlasu s novými podmínkami, kde se o aplikaci zmiňovala.
V popisu aplikace ČEZ píše: „S aplikací vyřídíte vše ohledně elektřiny a plynu od ČEZ rovnou z mobilu 24 hodin denně. Najdete v ní i čerpání a nastavení MOBILU OD ČEZ.“ Vše to ale rozhodně není, ostatně v nově odsouhlasených podmínkách stojí: „Mobilní aplikace MŮJ ČEZ, která slouží pro obsluhu klíčových funkcí MŮJ ČEZ Uživatelem, ale není plnohodnotným ekvivalentem Internetové aplikace. Mobilní aplikace obsahuje omezené množství funkcí a má Uživateli přiblížit a zjednodušit klíčové funkce Internetové aplikace prostřednictvím mobilního telefonu.“
Že je funkčně osekaná, si všimnete i po prvním přihlášení. To nejdůležitější ale nechybí. Můžete si stáhnout poslední vyúčtování, sledovat rozpis záloh a můžete změnit i jejich výši. Uvidíte, pokud ČEZu něco dlužíte nebo pokud firma usoudí, že vás kvůli nízkým zálohám a vyšší spotřebě čeká nedoplatek. U elektřiny zjistíte časy spíná HDO.
Můžete si taky nechat posílat upozornění na plánované odstávky. A samozřejmě nechybí ani zadávání samoodečtů elektřiny a plynu. Ty jsou dvojí. Jednak tzv. deníkové, které slouží jen pro váš přehled. Jedna kontrolní, které ČEZ odešle distributorovi. Na ty už se bude brát zřetel při dalším vyúčtování.
Do Mého ČEZu se přihlašujete účtem přímo od ČEZu, který můžete provázat s Facebookem, Google ID nebo Apple ID. Příští přihlašování lze urychlit čtečkou otisků nebo skenem obličeje.