Eric Schmidt, CEO Google (rozhovor)

Diskuze čtenářů k článku

Jan  |  21. 02. 2011 00:05

Pane Kuzeli, Vase arogantni poznamky o puvodu jednotlivych novinaru pusobi velice trapne. Verim, ze Vase anglictina je naprosto perfektni a proto bych ji rad slysel. Prosim, dejte zaznam rozhovoru k clanku, urcite nebudu jediny, kdo si to rad poslechne v originale.
S pozdravem
Jan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 21. 02. 2011 06:44

Dobry den, neznam jmena pritomnych kolegu, narodnost je jedine, jak je mohu identifikovat. Můj přízvuk v angličtině je český. Zaznam jsem se rozhodl neuveřejnit, kdyby to bylo naopak, už by tu byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 02. 2011 18:29

Poznat narodnost cloveka podle prizvuku v anglictine je s trochou zkusenosti snadne.. a pan Kuzel rozhodne nikoho nezesmesnuje ani neurazi, tak klid ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 02. 2011 22:37

Angličtinu p. Kůžela můžete podrobit bližšímu zkoumání třeba ve videu v tomto článku: http://www.mobilmania.cz/clanky/motorola-atrix-and... ... Bohužel jeho hlas zaniká v okolím ruchu, ale pokud si pustíte video od času 9:33 až do konce, tak jeho angličtinu uslyšíte poměrně zřetelně.
A musím p. Kůžela pochválit, neboť nám v zahraničí neudělal ostudu. Na tuto "práci" máme, bohužel, se svou jazykovou (ne)znalostí dost jiných expertů, takže jeden slušně mluvící redaktor už naši pověst jazykových analfabetů nezachrání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pop  |  19. 02. 2011 01:33

Mě ba zajímalo jestli plánuje Android i do PC Win je v PC, iOS taky v těch MacIntosh,Linux taky.. tak co Android bude ho možné stáhnout i do PC na Noťas,Tablet a tak dále...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tyvoe  |  20. 02. 2011 12:28

iOs v Pc není(nemylíť s osx), android na pc prevadzkovať môžeš(myslím, že posledný build pre x86 je 2.2) ale to system pre mobily a tablety(momentálne) takže na PC akosi nemá vyznám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
votruyen6  |  18. 02. 2011 17:25

Asi uz to tady zaznelo, ale SKVELEJ CLANEK !!! :) Spousta zajimavych veci okorenena spetkou zabavy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  18. 02. 2011 12:59

Zajímalo by mě jak je to teda s tou bezpečnosti na Marketu.
Kontrolu Google ty aplikace z bezpečnosti hlediska,když ne funkčnost atd jako Apple?Nebo všechno nechává na uživatelích a jejich připadných hlášení?
Protože to řešení,kdy odklepnu různý pravomoce aplikace mě nepčíjde zrovna moc štastný,jednak neveřim,že moc uživatelu to čte.A hlavně pokud je to aplikce typu OSkárek atd.,která má povolení ke kontaktum a internetum,kde je potom jistota,že mimo svojí fuknčnost neodedsílá kontakty jinám než má.
Protože potom "poslední" záchrana v podobě vymazaní ze strany Google z telefonu už muže být pozdě.Navíc není jistota,že užitel to vůbec zjistí,když aplikace bude dělat to co má + to co nemá na pozadí.
Díky za odpověd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2011 12:20

No pěkný, ale jak to teda je s tou fragmentací? pokud to bylo řešeno na keynote, chystáte o tom doufám článeček že ano? (nebo nedej bože už tu někde je? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 18. 02. 2011 12:38

cekam az GSMA zpracuje video, snad to bude brzy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2011 13:19

Super, už netrpělivě čekám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2011 17:02

Záznam keynote byl dostupný myslím ještě tentýž den na mobileworldlive.com, ale je třeba se tam zaregistrovat. Nicméně jestli tady někdo čeká nějaké přelomové odpovědi tak těch se rozhodně nedočká. Dlouhodobá strategie Googlu je stále dokola vysvětlovat svoje stanovisko a důvody proč dělají Android tak jak ho dělají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 18. 02. 2011 17:43

jde vám to přehrát? Odkaz tam je, ale video se neobjevuje (na rozdíl například od Ballmera).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2011 18:52

Koukal jsem na to hned ten den v noci po tom co ta keynote proběhla a vím bezpečně, že i další den to tam pořád bylo (dokonce jako hlavní věc na homepage), nicméně teď to tam vážně není. Nenapadá mě rozumné vysvětlení. Snad ledaže by jim to video tak moc přetěžovalo servery, protože i na zahraničních webech o Androidu se po tom sháněla spousta lidí a jinde to nebylo/není. Nebo je tady ještě možnost že se o to zasloužil platinový sponzor (Oracle) jemuž leží Android opravdu hodně v žaludku. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 18. 02. 2011 21:02

no uvidime, snad se záznam vrátí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Frelich  |  18. 02. 2011 10:38

Bohuzel jsme se (temer) nic nedozvedeli, uprimne nerozumim duvodu, proc takove rozhovory poradaji, kdyz jsou predem rozhodnuti nic zajimaveho nerict.
Sice budu asi ukamenovan, ale tady je priklad, jak vypada zajimavy a maximalne otevreny rozhovor. Prestoze tady spousta lidi nemuze Nokii (a panu Elopovi) prijit na jmeno, jeho otrevrenost se mi opravdu libi:
http://www.engadget.com/2011/02/15/the-engadget-i... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 18. 02. 2011 11:29

ano, Elop byl za poslední týden ve svých projevech hodně sympatický

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dresin  |  18. 02. 2011 10:26

Možná jsem trochu lama,ale zaregistroval jsem v článku,že proběhla taky keynote těhle pánů a docela rád bych si o tom početl a nemůžu to tady na mobilmanii nikde najít.Myslím že by to taky mohlo být zajímavý.Jestli jsem to přehlíd tak bych poprosil o odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2011 10:36

Presne tak ... práve reakcia na otázku pomalých aktualizácií by ma zaujímala. Ak sa k tomu CEO vyjadril v keynote rád by som si o nej niečo prečítal. Video by bolo úplne najlepšie :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor  |  18. 02. 2011 09:17

Mě by zajímalo, kdy rozjede Google navigaci i v ČR. Docela se mi líbí a nesnáším čekání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 18. 02. 2011 11:28

otázka číslo 3 :)
ale ani odpověď typu "brzy" by nám moc nepomohla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
budis  |  18. 02. 2011 09:07

docela rád bych si poslechl i tu audio nahrávku... tam to určitě vyzní ještě líp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pp  |  18. 02. 2011 09:05

To že Google za Android nic nechce je hezké, to ale bohužel neznamená, že tento os není zatížen licenčními poplatky.
Co je ale horší, je to že Google nevydělává prodejem sw (a třeba za Android, což je kvalitní systém, bych rád zaplatil), ale to že se živý prodejem osobních dat uživatelů Google služeb (pochopitelně nepřímým prodejem, neprodává data, ale vlasnosti které získává z dat uživatelů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
giff  |  18. 02. 2011 18:53

Licencni poplatek se plati za pravo k uziti. Pravo k uziti (a dalsi jina prava) je u licence Apache 2.0 a GPLv2 udeleno bezplatne. Android je siren pod temito licencemi. To je tak tezke se podivat na wikipedii nez sirit hoax o zpoplatneni Androida?
Prodej osobnich data je naprosto odlisna vec od poskytovani sluzeb. Tvrzeni o prodeji osobnich dat je nepravdive. Zamerne matete. Navic, sva data poskytujete Googlu se svym svolenim. Ctete vubec licencni ujednani? Pokud se vam v nich neco nelibi, proc s nima souhlasite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  19. 02. 2011 01:22

To neni az tak hrozne smirovani. Spis na Android vadi hodne lidem fragmentace a neproverene aplikace.
Muze davat "certifikace" na tyto SW. Treba za 5-10procent ze prodeje.
Certifikace mam na mysli:
1. Google zkontroluje aplikace, jestli je zavadne nebo ne.
2. Ruci za tyto aplikace jako nezavadne.
3. Prodejce techto certifikovane SW musi byt evidovan u Google, kvuli bezpecnost a zajisteni nezavadnost aplikace. Take dohledani pachatele
Jak se to projevi na nynejsi Market? Proste jenom tam bude razitko(obrazek,ikona,vodotisk,...) treba : "Aplication approved by Google"
A ve hledani muzeme mit take moznost hledat jenom ciste tyto "certifikovane"aplikace.
Vzdyt to by mohlo jak Google, tak i developeri. Hlavne tato zmena neni vubec nakladna a ani slozita. Slabsi uzivatele bude bezpecene vedet, ze nestahnul nejakou blbost. Ostatni zkuseni uziv. to vubec nedotkne, ty si muzou delat co chteji.
Chapejme, ze jde o kontrola bezpecnosti a ne o kontrole obsahu jako je tomu u Apple (uff to bude zase FLAME...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  19. 02. 2011 09:07

google žádný osobní data neprodává, vole

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  18. 02. 2011 08:20

to, co mě nejvíc zajímalo na druhém místě, byla otázka Mobilmanie....takže díky!
jen škoda, že se nikdo nezeptal na roztříštěnost apliací, nejednotnost (molochovost typu MacroShrot) - např. jeden z mnoha: v aplikaci Picasa si označím osoby, ale na webu Picasa je zas musím označit nezávisle.....atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andy  |  18. 02. 2011 07:22

Vyborny clanek, diky !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? Karel Jaroným  |  18. 02. 2011 07:11
Xyz255  |  18. 02. 2011 06:23

Jak tak pozoruji tak pánové od Googlu jsou veselá kopa, spíš Andy Rubin mi přijde veselej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor