EU chce jednotné nabíječky a možnost, aby si zákazníci mohli sami opravit mobil

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 88

Názory k článku

28. 11. 2020 16:07

Tak ono nejde jen o telefony a elektroniku. Principiálně podobný problém je u větších spotřebičů a aut. V roce 2017 jsem si koupil auto a byl k němu jen návod k obsluze. Žádný servisní plán, žádné podmínky pro uplatňování záruk, nic. A například Škoda Auto u nových aut už v návodu k obsluze neuvádí ani specifikaci oleje, máte se obrátit na autorizovaný servis.
Jinak co se týče telefonů, rodičům jsem teď kupoval dva nové telefony z nižší cenové kategorie. Oba mají micro-USB a vyměnitelnou baterii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 11. 2020 12:50

Hmm, mam v šuplíku HTC Evo 3D- funguje, ale nic moc na tom už neběží. Mam tam i nějaký zopo telefon, taky celkem k ničemu. Proč bych měl řešit, že baterku v pohodě vyměním nebo možná i displej, ale mobil jako takovej je už k ničemu? Odolné telefony se prodávají, takže eu zase řeší něco co netreba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 11. 2020 09:22

Strčte si centrální plánování a další komunistické nesmysly do prdele, eurobolševici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 11. 2020 01:57

Bez appky se sami ani nevy.erou a chtěli by si sami opravovat mobil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 11. 2020 01:55

No... EU mám rád z hlediska regulací, chránících spotřebitele jako například v oblasti kontroly nad přídatnými látkami v potravinách. Regulace, o kterých se píše v tomto článku však nedávají moc smysl a spíš by napáchaly víc škody než užitku. Nesvazujme výrobcům ruce těmihle nesmyslnými nařízeními a nechme volný trh se přirozeně rozvíjet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2020 20:42

S opravitelností je to dnes opravdu tristní Zrovna teď vyhazuju 4 roky starý odšťavňovač, a ne nějaký noname ale Philips za 5k, jen proto, že prasklo sítko (kousek děravého plechu zalitého v plastu) a tento náhradní díl už nikde není. Jinak je jako nový (aby ne, moc jsme ho nepoužívali) Dle vyjádření značkového servisu u tohoto typu dost praskalo, takže zásoby se brzo vyprodaly, a po ukončení výroby se náhradní díly na daný model přestávají vyrábět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2020 19:37

To jsou zase starosti. To je takový problém jednou za 2 roky zajít do servisu a nechat si vyměnit akumulátor? Už v rámci vodotěsnosti a hlavně ekologie, kdy i mě se doma válí x starých aku, které by servis automaticky ekologicky zlikvidoval. A nabíječky mobilů? Už jsou de facto 3, micro už je na ústupu, opravdu je tady problém? Díval se někdo na nabíječky holicích strojků, zubních kartáčků, zastřihávačů vlasů, depilátorů, ... ano každy má jinou koncovku a to kolikrát i od stejného výrobce. Oprava mobilu - kdo je trochu šikovný, tak si poradí už teď, na youtube jsou videonávody a na aliexpressu servisní sady za pár $, a kdo není šikovný, platí za servis nebo nový kus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2020 19:07

Ta opravitelnost mi dává smysl u velkých spotřebičů (třeba vysavač, do kterého se většinou nedostanete. Přitom třeba je jenom problém se šňůrou nebo vypínačem.)
U mobilů mi to ani moc nevadí. Aktuálně mám mobil 3 roky, baterka už trochu slabší a už koukám po novým. Ne jen z důvodu baterie, ale hlavně lepší hardware (hlavně foťáky), novější systém, rychlejší reakce.
A v nejhorším i tak se to dá vyměnit. Rozlepit, vyměnit a zalepit zpátky. Voděodolnost už sice nemusí být jistá, ale pokud Vám mobil občas spadne, tak to už není dlouho a nikdo Vám nic nedá pokud se tam voda dostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2020 19:04

Větší kravinu nevymyslíš.Jaké budou podmínky pro opravitelnost? Musí to zvládnout student, matka na mateřské, důchodkyně, nebo jen ten, kdo projde zkušebními testy? Bude podmínka opravit cokoliv, nebo to omezí jen na výměnu baterie?Něco takového může vymyslet jen idiot a druhej co tomu tleská.Na druhou stranu tohle by mohl být ten pomyslný poslední hřebíček, který spláchne EU konečně do haizlu, takže že bych pro to zvedl ruku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2020 18:04

S nabíječkami by mi to dávalo smysl tak před 10 lety. Trh nyní konverguje k usb-c. Znamenalo by to, že se později nemohl prosadit nový standard, pokud by současný přestal nevyhovovat? S opravami telefonu je to všelijaké. A jak bych v domácích podmínkách docílil vodotěsnosti po opravě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2020 16:41

Já bych na ně nebyl až tak tvrdý a dal jim na výběr:
Varianta 1: Zařízení bude snadno opravitelné v servisu za přijatelnou cenu, a výrobce bude vyrábět a dodávat náhradní díly, akumulátor si může vyměnit i uživatel sám -> záruka 2 roky.
Varianta 2: Zařízení nebude snadno opravitelné, či nebude vůbec opravitelné, výrobce nebude vyrábět ani dodávat náhradní díly, nebude poskytovat rozumný servis -> záruka 5 let (včetně záruky na akumulátor).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2020 16:35

Že to jde, už dávno ukázalo např. LG s G3 (2014). Tenká konstrukce, bezdrátové nabíjení, nic nevrže a to má plastový rám. Základní voděodolnost by šla u výměnného krytu určitě také vyrobit. Je jasný, že si uživatel baterku sám vymění pokud to jde a jede se dál. Když to nejde, tak telefon vyhodí, protože se to už nevyplatí. A to výrobci moc dobře vědí, proto všechny telefony zalepili. K tomu přibyl další faktor a to, že dnes mají mobily mnohem delší morální životnost, protože výkon už není problém. Takže jej předčasně likvidovat je silně neekologické a neekonomické. Samozřejmě jsou zde další konsekvence, neboť Evropa není tím z koho by si Číňan sedl na zadek. Zde však osobně z EU souhlasím, neboť to co předvádí výrobci je obyčejná šmejdovina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2020 16:14

Ty nabíječky by byly opravdu fajn, člověk by doma měl jednu, dvě a nabil by s ní všechny telefony i nové ... a samozřejmě k novému telefonu by se nemusela nabíječka dávat, kupovala by se samostatně a hotovo. Nehledě na to, že by si člověk vybral jak výkonnou/drahou třeba chce. Spousta telefonů umí xy nabíjení a nabíječka v balení zvládne polovinu, tak k čemu to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2020 16:13

Vždyť to je do nebe volající.
Výměna bakterie, tak základní věc. Tato možnost nám byla odejmuta z důvodů velice sporných. Ušetřili jsme kvůli tomu půl milimetrů na rarizeni? Ty jo super. Vodeodolnist? To měla I Galaxy S5 a to včetně 3,5 jácku a vyměnitelné baterie.
Spíš jde právě o to získat z lidí víc peněz. Na neoriginálních bateriích které si tam člověk dá sám vyrobce moc nevydělá.Nabíječky... Opět jsme hlavně u Applu který tak apeloval, jak neekologické by bylo kdyby všichni jeho uživatelé museli všechno příslušenství vyměnit za to s USB C. Samozřejmě jde opět o prachy. Ten samej výrobce nám letos pod záminkou EKO sebral nabíječky, a pak vydal 2 bezdrátové koncovky s magnetem, která každá potřebuje svůj speciální adaptér. Atd... Tragédie a za mě bych se s Apple vůbec už nebavil. Buď nasadis standard USB C nebo máš zákaz na starém kontinentě prodávat a tečka. Jakepak copak. Pak tu máme třeba displaye. Všichni furt řeší sklo aby bylo takové a majové. Potřebuji celé stáda inženýrů aby jim vymysleli jak udělat nerozbytne sklo.
A já bych měl řešení. Jeden obyčejný kluk z ČR má nápad, že by se ty telefony mohly dělat s mírně zapuštěným tenouckym plastovým displayem, na který by se dalo a pak i prodávalo ochranné sklo které by se stalo součástí toho telefonu. Tedy tato komponenta by se nemusela měnit v servisu, jen by se do přesně vymezené drážky nasadilo nové sklo. Wooow, zazrak...A je toho více, ale to by se na výrobce muselo vážně tlačit. By jste se divili co by bylo dneska za telefony, kdyby se na výrobce mobilu tlačilo posledních třeba 10 let stejně, jako třeba na výrobce aut.Snad s tím tentokrát trochu pohnou směrem k lepšímu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor