EU uvolní frekvenci 900 MHz sítím UMTS

Diskuze čtenářů k článku

Jirka_2  |  29. 07. 2009 13:34

Vzhledem k tomu, že jsou stavající kanály v pásmu 900 MHz rozděleny stávajícím operátorům pro GSM, už vidím, jak operátoři vypnou stávající GSM, všichni kolem vyhodíme stávající telefony do šrotu (nebo teda jejich podstatnou většinu), včetně těch, kteří jenom volají a houfně přejdeme na UMTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoHnY2  |  29. 07. 2009 14:10

Vask oni se do toho pasma nejak vejdou, kdyz budou chtit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 07. 2009 14:23

Zase tak černě bych to neviděl :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  29. 07. 2009 15:08

Stavajici GSM jedou i na 1800 MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
El Zoido  |  29. 07. 2009 18:58

Zvládají BTS obě frekvence (900/1800) současně? A nenastane při vypnutí GSM 900 problém s úbytkem pokrytí GSM 1800 kvůli hustotě nastavené na GSM 900?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  29. 07. 2009 10:39

Nebojte než na této vlnové délce něco pojede nad vašimi iPhony budou vaše děti kroutit hlavou v muzeu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coolio  |  29. 07. 2009 09:26

Nemají být ty vlnové délky opačně? Jakože 33 u GSM a 14 u UMTS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  29. 07. 2009 11:35

Cim nizsi frekvence, tim delsi vlny, jelikoz jich je "jakoby min" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  29. 07. 2009 09:24

netušíte náhodou, jestli zákaz UMTS na 900 MHz byl jen evropské specifikum, nebo celosvětové? Jde mi o to, jestli současné tří/čtyřpásmové telefony s podporou UMTS budou ihned podporovat UMTS BTS vysílající na 900 MHz, nebo jestli prostě očekávají UMTS signál jen na vyšších frekvencích.
Nevím také, jak je to na straně BTS, tam jsou nejspíš nějaké UMTS karty a také nevím, jestli tam budou třeba nějaké hw změny, kdyby to byla jen otázka fw a výměny té radiové části, tak by to bylo super. I když u nás by to možná na rok odložilo veškeré investice do UMTS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  29. 07. 2009 09:31

taky me to napadlo, souhlasim, dobra otazka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KubbY  |  29. 07. 2009 09:31

Třeba Nokia E51 podporuje i UMTS900

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 29. 07. 2009 09:34

Všechny telefony na našem trhu s podporou 3G zvládají UMTS 900/2100 MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 07. 2009 10:09

iPhone 3G/3GS 900 MHz nepodporuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirkaho  |  29. 07. 2009 10:12

• Cellular and wireless:
- UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
to same muj mobil, ale nez se ti nasi operatori rozhoupou, tak to bude iPhone 3G SSSS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 07. 2009 10:19

850 MHz a 1900 MHz používá ATT v USA. Evropské 900 MHz nepodporuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petis  |  29. 07. 2009 10:32

Ono taky 900mhz neni standartni 3G frekvence. Kdo vi, jak to vsechno bude. Iphone ma jeden z nejlepsich cipu pro 3G, takze bych se nebal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  29. 07. 2009 12:09

To bych si netroufal tvrdit. U spousty telefonu jsou specifikovany zvlast frekvence pro GSM a zvlast frekvence pro UMTS. Logicky z toho vyplyva, ze na frekvenci pro GSM nepojede UMTS (pokud neni uvedena v obou tabulkach). A frekvence 900 MHz pro UMTS je uvedena jen u velmi maleho poctu telefonu (jen u nekterych HTC). Typicky u telefonu prodavanych u nas byva uvedena frekvence 2100 MHz nebo v lepsim pripade 1900/2100 MHz pro UMTS.
Ono je to i logicke. UMTS neni v podstate nic jineho nez WCDMA a to je uplne jina technologie nez GSM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  29. 07. 2009 18:24

To zas tak tragické není. Seveřani jí postavili, a tak se začal respektovat trh, takže novější telefony už mívají obojí (LG Arena, Nokia 5630XM...), každopádně rozhodně opravdu ne všechny telefony s podporou 3G.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  29. 07. 2009 18:09

Aleši to opravdu ne. Zvládají 900 GSM, ale ne 900 UMTS a to je rozdíl. Musí disponovat UMTS frekvencí 900 a těch tolik není. Resp. určitě ne všechny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 07. 2009 18:28

Z toho mi tedy vyplývá, že např. žádný mobil od Nokie nespadá do škatulky "všechny telefony na našem trhu". Hmm, kdo sem tu finskou verbež celé ty roky načerno tahá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 07. 2009 18:34

...skoro všechny, chtěl jsem říct. Ty nejnovější modely už tam tu podporu samozřejmě mají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 07. 2009 13:47

Hledal jsem telefony, ktere umi GSM 900/1800 a zaroven UMTS 900/2100 a nasel jsem jen tyto:
Nokia E75 - EGSM 850/900/1800/1900, WCDMA 900/1900/2100 HSDPA
Nokia E71 - EGSM 850/900/1800/1900, WCDMA 900/2100 HSDPA
Nokia E63 - GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 UMTS 900 / 2100
Samsung S8300 - GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, HSDPA 900 / 2100
HTC S523 - HSDPA / WCDMA 900/2100 MHz e HSDPA / WCDMA 850/1900 MHz (HTC S522) - GSM / GPRS / EDGE 900/1800/1900 MHz
HTC Touch Pro2 - W-CDMA 900/2100 / GSM 850/900/1800/1900
Google Ion (HTC Magic) - W-CDMA 900/2100 / GSM 850/900/1800/1900
LG GM310f - GSM: 850/900/1800/1900, UMTS: 850/900/1900/2100
HTC Touch Cruise - W-CDMA 900/2100 / GSM 850/900/1800/1900
HTC Touch Diamond - W-CDMA 900/2100 / GSM 900/1800/1900
HTC Touch Diamond2 - W-CDMA 900/2100 / GSM 850/900/1800/1900
HTC Touch HD - W-CDMA 900/2100 / GSM 850/900/1800/1900
Sony Ericsson W705a - GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 / UMTS 900 / 2100
T-Mobile MyTouch 3G - W-CDMA 900/2100 / GSM 850/900/1800/1900
Pantech Matrix Pro - GSM 850/900/1800/1900 / UMTS 850/900/1900/2100
Vsehovsudy 15 telefonu a z toho se nejmene polovina v Evrope vubec neprodava. To opravdu neni vetsina telefonu.
Netvrdim, ze jich neni vic ale vetsina to rozhodne nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  30. 07. 2009 14:23

Měl jsi špatné hledání :) U Nokie vím minimálně ještě o 5630 Xpress Music, u LG o Areně (KM900) atd :) Ale jak říkám, není to většína, rozhodně ne všechny. To byl úlet napsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 07. 2009 21:40

Vsak taky pisu ze netvrdim ze takovych telefonu neexistuje vic. Ono se podle techto kriterii opravdu vyhledava dost spatne. Zadny oficialni seznam neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  29. 07. 2009 09:10

V technickém článku bych čekal, že autor ví, že jednotka Hz se píše s velkým H. Bije to do očí jak sviňa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  29. 07. 2009 10:07

Já bych to čekal na technickém serveru, a to Mobilmania podle slov šéfredaktora není. Je to zábavný server, tak se bavte :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor