Europarlament chce zakázat napevno integrované baterie. Prosazení opatření zřejmě urychlí válka na Ukrajině

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 105

Názory k článku

20. 03. 2022 16:19

Konecne, ale okrem VYMENITELNYCH baterii je dolezita aj STANDARDIZACIA, lebo co z toho, ked bude bateria vymenitelna, ked po 2 rokoch nebude mozne kupit novu, standardizacia tiez znizi ceny baterii, kedze to bude znamenat vacsiu konkurenciu.Dalsia vec, ktoru by som zvazil, je ZALOHOVANIE baterii, lebo opat, co z toho ze si ludia kupia novu bateriu, ked staru nevratia a nezrecykluje sa, v horsom pripade skonci v prirode, lebo ide o nebezpecny odpad.Ked uz na Slovensku zalohujeme aj plastove flase a plechovky, odniest bateriu do obchodu alebo automatu by nemal byt problem, len je potrebne zvolit vhodnu cenu zalohy, aby to bolo dostatocne motivacne, rovnako tuzkove a "gombikove" (knoflikove) baterie by mali byt zalohovane.Ma sa to tykat aj inych zariadeni, to je dobre, lebo casto sa vyhadzuju rozne spotrebice na akumulator len preto, ze vymena akumulatora je nemozna, komplikovana alebo draha.EDIT: Prave som si pozrel to video, ked odhliadnem ten jeden nefungujuci mikrofon, tak sa mi nechce verit, ze sirite taketo myty o vymenitelnych bateriach:- "prisli by sme o vodeodolnost" - mytus, napr. Samsung Galaxy XCover Pro je dokazom
- "podkladanie papirikov" - to myslite vazne? mal som dlho viacero mobilov s vymenitelnou bateriu a nikdy som taky problem nemal
- "lepena konstrukcia je lepsia" - vazne, mal som gamepad XBOX 360 na skrutky a bol dokonale pevny, spadol mi mnohokrat na zem, vydrzal mozno 8 rokov, potom som kupil XBOX One a ten uz bol lepeny, prvy vrzgal a nedoliehal, ani raz mi nespadol a po 2 rokoch sa pokazil, samozrejme rozobrat a opravit sa nedal, teraz mam XBOX One S a tam uz tiez zacina odchadzat jedno tlacidlo
- "bezdratove nabijanie by bolo komplikovane" - to je tiez nezmysel, dalo by sa to vyriesit, bateria by sa mohla aj vysuvat,
- "1 vymenitelna bateria je mozna, ale 2 uz nie" - vazne?
- "bolo by to komplikovane kvoli zmenam" - teraz ma kazdy model uplne ine rozmery, iny displej, iny vyrez, vsetko musia prisposobit pre kazdy model, keby boli standardizovane baterie a mozno aj displeje, tak by to bolo prave jednoduchsieSu to same myty a nezmysly, vsetko sa da vyvratit, vyriesit.Vyhadzovat cele zariadenia za stovky aj tisicky eur kvoli banalnym problemom ako bateria alebo 1 suciastka je neekologicke a tiez neekonomicke, vyhodili by ste auto, keby ste dostali defekt?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 03. 2022 10:43

Tak ještě před sankcemi jsem si pořídil Honor V10, který má sice integrovanou baterii, ale je možné ji jednoduše vyměnit díky tomu, že přístroj je možné relativně jednoduše rozmontovat díky šroubečkům. Je sice tenký jak žiletka, ale není celkově lepený a tělo je z hliníkové slitiny a to je důležité. Za mně by úplně stačilo, kdyby baterii bylo možné lehce vyměnit v takovém tom uživatelském svépomocném Servisním centru anebo v běžných servisech. Ale musí to mít konstrukci, která toto umožňuje, jako ve výše zmíněném příkladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 03. 2022 07:59

Ja ted cistil 2 notebooky.
- Na jednom je baterie vyndavaci, Toshiba a pod ni 2 sroubky.
- Na druhem je prichycena 4 sroubky a pak jde vyndat.
V zasade mi zadna z techto moznosti nevadila.
Mobily a tablety, maji baterii bohuzel prilepenou. Coz je super proti otresum, pruznejsi uchyt, ale, bohuzel, pak je problem ji vyndavat, aniz by jste ji zrusili. Takze, v zasade jednoduche alternativni reseni je prilepit ji gumovou paskou. Strhnete pasku, vyberete baterii. Guma, sira, pobliz baterie, ale neni uplne koser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 03. 2022 05:58

Vyměnitelnost je v zájmu uživatelů. Je tristní, když moderní elektronika neumí takovou základní věc. Aby to fungovalo je nutná i standardizace akumulátorů. Jinak je budou výrobci o to víc měnit, aby motivace k nákupu nového zařízení zůstala stejná. Nevím, zda si to soudruzi z Bruselu uvědomují.I kdyby ano, reputaci Evropského Svazu, jakožto hlavního škůdce dnešní doby to nenapraví. Akumulátory jsou prkotina vzhledem k šílené ekofašistické smršti i ke vnucování nepřizpůsobivých migrantů ( k čemuž už zneužívají i současnou migraci z Ukrajiny). Typické je, že se to nemá týkat tolik protěžovaných a dotovaných elektromobilů, kde by snadná vyměnitelnost akumulátorů přinesla největší užitek.Politická mizérie i zalepené akumulátory mají původ ve spojené volbě. Když se člověk rozhoduje mezi variantami s velkým množstvím parametrů, je nucen brát v úvahu jen ty nejdůležitější. Jiné musí překousnout. Proto koupíme mobil, kde něco není jak bychom to chtěli, ale přitom je nejlepší z nabídky. Proto zvolíme stranu, s níž v něčem nesouhlasíme, když ty ostatní jsou ještě horší. V politice se navíc ty negativní věci hromadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2022 20:52

Tady je zase odborníků. Pepík z Hornídolní si pořídil šméčko a pak brečí a myslí si, že jeho neschopnost si vyměnit baterii u lowcost šmejdu vyřeší EU nějakým nesmyslným požadavkem.
1) Životnost baterií se dostala na podobnou úroveň jako těch u aut, a to v tom smyslu, že baterie vydrží po celou dobu životnosti zařízení. U telefonu tedy 4 roky. Dřív to bylo podmíněno jistým vztahem uživatele k baterii, dnes je to jedno. Kdo má lepší telefon a dobrý management baterie, tak 4r se dají dát v klidu. U nás ve firmě několik lidí v managementu jelo iPhone 4 přes 4 roky. A podobně se blíží s životností dalšího iPhone, kterého si pořídili po té čtyřce. Já měl iPhone 5s s životností také přes 4r, teď mám 3,5 roku Huawei Mate 10 Pro, nabíjím vesměs jen superchargerem a pořád dva dny vydrží. A tak bych mohl pokračovat.2) Slepení těla má jasný důvod, není to jen tak ze srandy, aby se Pepík nemohl dostat k baterii. Slepení je nejjednodušší a nejefektivnější způsob, jak zamezit vstupu vlhkosti, prachu a dalších věcí do těla telefonu, a zároveň ponechat dobrou hmotnost a velikost telefonu.3) Když si někdo vykoupe telefon, který nemá příslušné krytí, tak ho vytažení baterie nespasí. A ta hloupost s rýží také ne. Jakmile je v telefonu voda, můžete začít odpočítávat pár týdnů, než něco dooxiduje a telefon skončí, šťastní, co byli výjimkou.Místo brečení tedy doporučuji, abyste si koupili lepší telefon. Pak nebudete muset řešit výměnu baterie a nebudete muset řešit ani prasklé sklo, protože lepší telefony jsou s odolností zase úplně někde jinde, viz Samsung S21 apod.
Zdar Max
PS: Ten Huawei Mate 10 Pro stál asi 12kkč, v dnešní době lze za tu cenu sehnat třeba Samsung A52 nebo S20 FE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 03. 2022 18:14

To je fakt chytrý nápad. Takže sbohem utěsněným telefonům a vítejte zpět lagricové vrzající kryty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 03. 2022 17:11

Konečně Evropská komise vymyslela něco rozumného. Ještě bych k tomu přidal povinnou vyměnitelnost pevných disků u notebooků, což byla ještě před cca 7 lety běžná věc i u levných strojů za 6K

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 03. 2022 17:05

To jsem ani nevěděl, že dnes nejdou vyměnit baterie. Všechny moje zařízení tuto standartní věc mají. Už jsem si vyhlídl na příští rok i nový telefon ( Cubot Note 7 - 32bit Android, 2GB+16GB ), který má také vyměnitelnou baterii, takže nevidím problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2022 15:26

Je to příprava na budoucí skromné časy, infantilové🤗

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 03. 2022 14:41

Ach ta EU, kdyby radeji dali povinnou zaruku aspon 5 let at se s tim vyrobci poperou jak chteji.( treba zarucni vymenou baterky, kdyby to technologicky neslo jinak) Samozrejme by se to promitlo do cen, ale pokud mame byt eko, at zarizeni vydrzi co nejdele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 03. 2022 14:35

EU: "Vy zlí výrobci. Vaše telefony vybuchují lidem v kapsách"
Výrobce: "Zahoření způsobil nekvalitní neoriginální akumulátor, který si uživatel koupil na tržnici sám"
EU: "To nás nezajímá, je to váš telefon, vyřešte to!"
Výrobce: "Ok, integrujeme baterii do zařízení tak, aby nebyla uživatelsky vyměnitelná, čím bude vyloučena možnost svévolné výměny akumulátoru nekvalitním výrobkem neznámého původu"
EU: "Vy zlí výrobci. Jak si můžete dovolit prodávat telefon kde nejde vyměnit baterie?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 03. 2022 14:14

U mobilů by nebylo špatné řešení dát na výběr - snadno vyměnitelná baterie nebo 1 výměna zdarma třeba v období 4 let. U notebooků bych to viděl podobně, dost mě štve u staršího macbooku pro že si to prostě sám nevyměním, noťák běhá parádně, ještě by posloužil, ale baterie je špatná a už lehce nafouklá. Vyměnitelnost bych vyměnil třeba i za to, že to bude o 3mm tlustší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2022 13:11

Možnost vyměnit baterii má už teď téměř každý mobil. Ano, je pravda, že to neudělá Pepa z depa upatlanejma rukama od tlačenky mezi vycucnutím druhého a třetího lahváče u televize. Moderní telefony už dnes mají milimetrové, ne centimetrové tloušťky jako kdysi, takže logicky i jakýkoliv zásah musí být odbornější.Ovšem takhle to můžeme hnát až do "ad absurdum" a může začít vadit, že pro tvorbu nové aplikace je potřeba umět programovat a jak by bylo skvělé, kdyby si například každý mohl vytvořit svoji vlastní appku aniž by cokoliv znal. Takže nově se nařídí, že aplikace v mobilech mohou být vytvořené jen pomocí automatických nástrojů a žádné "na míru programované", protože ty si lidé v domácím prostředí bez znalostí vytvořit nedokáží a v aplikačních obchodech by byli "nevývojáři" znevýhodněni.Vždyť je přece hrozné, aby se ty miliardy dolarů z aplikací rozdělovaly jen mezi programátory, když lidé bez znalostí nebo lehce mentálně chycení, by je taky chtěli! No ne, soudruzi?! Regulace pro lepší zítřky! LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2022 12:41

Já jsem pro. Také bych to zavedl u aut, k výměně baterky nebo žárovky by nemělo být nutné sundavat nárazník!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2022 09:52

Mám poslední telefon už 2,5 roku, ale já důchodce opravdu zatím nepotřebuji nový telefon, když ten starý ještě svými parametry vyhovuje. Vím, že mi časem baterie dojde a budu muset koupit nový telefon, přitom by stačilo koupit za 300 novou baterii a ještě by nějaký čas mohl fungovat. Předposlední telefon zdechl, ale předpředposlední telefon z roku 2015, ke kterému mám druhou baterii ještě používám jako navigaci. Určitě jsem pro snadno vyměnitelné baterie, zvlášť na cestách je to rozhodně praktičtější vyměnit jednoduše nabitou baterii než připojovat powerbanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 03. 2022 06:53

Vcera bylo pozde. Argumenty materske skolky bez podlozeni. Staci srovnat například Galaxy S5 a Galaxy S10. Oba jsou podobne velci, oba jsou podobne tlusti, oba jsou vode a prachu odolni, oba maji podobne malou baterku. Presto jeden ma uzivatelsky vymenitelny luxusni kryt, druhy ne. Jeden ma uzivatelsky vymenitelnou baterii a druhy ne.Co by ted na Ukrajine dali za co, moci nabijet baterie externe na solarnich panelech. Místo tohle maji mobily kdesi polozene bez dozoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2022 22:47

Já nevím jestli to většina diskutujících dočetla až sem: Nejedná se však jen o telefony, ale také o notebooky, sluchátka, domácí roboty, elektrické kartáčky, elektrokola nebo o skútry.
Ano telefony, věčné téma, ale když tuhle sekci vynechám tak nikdo nenapsal: Super, konečně zase půjde vyndat baterie z notebooku, když ho poliju večer a druhý den odnesu do servisu na vyčištění, nebudu mít už vyžrané obvody protože nebudou pod proudem a nebudu muset NTB vyhodit, oprava nerentabilní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 19:27

To je zas chujovy napad a hlavne je nepripustne aby skupina idiotov mala takuto pravomoc, ktorou ovlivni velmi vela ludi a lidia to ani nechcu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 19:24

Vyměnitelná baterie není jen o opravách: Když se mobil namočí, tak s vydělávací baterkou dřív vyschne. Ale když je snadno vydělávací baterie, tak telefon přec super netěsní. Mobil mohu rychle nabít, stačí vyměnit vybitou baterku za nabitou. Změna zadního krytu (nový hezčí kryt - nová identita mobilu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 14:43

To co oceňuji na telefonech nejvíce je voděodolnost, takže se dají umýt vodou a mýdlem. Střídám telefony každý rok a tohle je výrazný krok zpět. Ještě že jsem teď koupil S22 Ultru. Pokud to nějaký úředník v Bruselu prosadí, nějaký čas s tímto telefonem vydržím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2022 14:41

Další nebetycná pytchovina z hlav EU z.m.r.d.ů.Ono nestačí, že vyrobili největší průser od druhé světové války, ze kterého se budeme všichni vyhrabávat deset let.Ony budou dál a dál přibývat další.
Vyměnitelná baterie je konstrukčně, technologicky, energeticky i logisticky výrazně dražší produkt. Takže si všichni jen naprosto zbytečně sáhnou hlouběji do kapes.
——-
Add:
“Cílem je totiž jejich daleko větší recyklace, šance opravit si telefon v domácích podmínkách, i to, aby nebyli výrobci závislí na dodávkách surovin z Ruska. A to by mohlo zavedení tohoto opatření rázně urychlit.”Bude toto pravidlo platit i pro elektromobily? Bo takový jeden elektromobil vydá za deset tisíc mobilů co se týče té údajné “závislosti na dodávkách surovin z Ruska”, která ovšem pomine, jakmile bude možné baterku vyměnit doma Na rovinu, občané, fakt vám není stydno, že vás “vede a řídí” banda takhle vygumovanejch individuí, z nichž má většina na svědomí aktuální konflikt na Ukrajině, do kterého se teď ale nechtějí jakkoliv montovat, protože jsou posraní až za ušima?Já se tedy stydím dost za tuhle sebranku zbytečných, stejně jako za ty, které je podporují a vzhlíží nejen k nim, ale i k jejich “nápadům”.Někdy mám pocit, že jediné, co celý Brusel dělá, je nějaká hrůzostrašná hra na to, kdo vymyslí větší pytchovinu ….. pochopitelně za peníze nás všech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2022 11:43

Europarlament chce zakázat napevno integrované baterie.
Prosazení opatření zřejmě urychlí válka na Ukrajině.
-----------------------------------------------------------------------------------------Kdysi to tak bylo .
Co za Cypa začalo přemýšlet a dojebalo to !Teď strašně zpátky a to ještě kdoví jestli - Už to mělo být .Na některých autech baterii taky sám nevyměníš, např. Opel .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 11:17

Tak super ještě že tu EU máme. Budeme řešit vyměnitelnost baterek místo závažnějších problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 10:23

Já bych to neviděl tak tragicky. Nebudu skrývat, že jsem spíše pro.
Vyměnitelná baterie nemusí znamenat, že bude baterie jako kdysi v pevném obalu, aby se nemohla poškodit a tím pádem tlustší telefon. Spíš by se to zakonzervování mobilu lepidlem mohlo řešit například šroubkama a těsněním. A nebo třeba taky ne, ale výrobci si určitě nějak poradí, když jim nic jiného nezbyde. Chápu, že když má někdo iPhone za 20, tak ho nějaká výměna za 2 roky fakt moc neomezuje. Ale u telefonů třeba za 6.000, se zustatkovou hodnotou po 2 letech třeba 3 tisíce, dát 1500 za výměnu baterie se už hodně lidem nechce..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2022 10:19

Článek samotný byl pro mě poměrně zajímavou novinkou. Video odráží poněkud jednostranný náhled na věc samotnou.
Nápad vyměnit si baterii považuju za dobrý. Co nechápu je, proč si lidé v doprovodném videu nedokáží představit jiný způsob výměny baterie, než sundání krytu.
Z mého pohledu laika si myslím, že by mohlo být možné zasunovat baterie stejným způsobem jako do některých přístrojů paměťové karty - prostě se tam zatlačí a zapadne na správné místo, dalším zatlačením se zase vyjme. V takovém případě by nebylo třeba sundavat kryt telefonu a stačilo by popřemýšlet nad tím, jak zabezpečit úzký vstup pro baterii, což by neměl být takový problém (výrobce by měl mít potřebné knowhow z doby kdy všechny telefony měly nějaký ten konektor - nabíječka, sluchátka, ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 10:09

Nejsem zastáncem "každý rok nový mobil", ale abych pravdu řek, na mým starým Note8 vydržela baterka asi 4 roky. A pak jsem přemýšlel - novou baterku, nebo novej mobil? Kupodivu to vyhrál novej mobil a když mi na mým Note20ultra vydrží baterka zase 4 roky, asi pak půjdu zas do novějšího modelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 09:37

Už předevčírem bylo pozdě. Po dvou letech si nechat servisem vyřezat, nebo vypálit zadní kryt, poté přepatlat další vrstvou lepidla mě vždy jímá hrůza. O zvýšené odolnosti si poté mohu nechat již leda zdát. To stejné je u reklamace a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 09:18

Achjo, jak si o EU myslím, že to je v zásadě dobrý projekt, tak podobné nápady mě děsí a pomáhají mi pochopit, proč je někdo jejím odpůrcem.Popravdě, když budu chtít vyměnit baterii, zajdu si do autorizovaného servisu. U iPhonu to není problém. Cenu za servis beru jako férovou protiváhu za tenčí, odolnější konstrukci, která je odolná vůči prachu a vodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor