Prvotním důvodem rozepsání ceny sady(např. 6000 Kč) na 4000 za kartu, jejíž tržní cena je něco přes tisíc, a na 2000 (nebo i 1 Kč) za telefon, jehož cena je pro změnu podstatně vyšší, je rozdíl daňových sazeb mezi oběma komponentami. Tím je možno cenu sady podstatně snížit:
Karta je v sazbě DPH 5%, tedy obchodník z uvedené částky 4000 Kč si 3810 Kč ponechá, 190 Kč odvede státu; telefon je v sazbě DPH 22%, tedy obchodník z uvedené částky 2000 Kč si 1640 Kč ponechá, 360 Kč odvede státu.
Jde o podobný případ, kdy pobožná stařenka před smrtí kladla na srdce svému muži, aby po jejím pohřbu prodal koně a co utrží dal na kostel. Manželovi se moc nechtělo, a prodal koně za 20 korun a kohouta za 20000 korun, ale jen pohromadě. To se pan farář divil, že tak laciného koně neviděl.
A blíže k problému: Pokud obchodník považuje telefon a kartu za samostatné položky, není problém toho využít při následném nákupu: "Těch telefonů za korunu si vezmu deset. No nekupte to ... za tu cenu." Jak zdůvodní obchodník, že při prodeji jde o sadu a při reklamaci o kus?