Eurotel: internet za paušál, internet pro Go karty a další novinky

Diskuze čtenářů k článku

spokojenec  |  29. 04. 2003 09:06

Nebojte se, ET mam rad a pouzivam, ale vsechno, co dela, neni az tak uplne stabilni - jeho materska firma Telecom taky napustila lidi na permanentni adsl pripojeni a jak jich pribyva, kapacita patere najednou prestava stacit a pripojeni uz neni 256 kB/s. S gprs to bude to same, jen co bude dost lidi, nebojte se. ET vsechno dimenzuje "tak akorat", vubec nepredimenzovava - leda sve reklamy. Vemte si jeho slavnou sponzorovanou SMS branu - jeste vcera jste mohli odeslat 10 SMS denne, dnes uz vam to po druhe zprave odmitne odeslat s hlaskou "neni k dispozici zadny reklamni text".Holt kapacita, na kterou to nastavili, se uz naplnila. Trvalo to jen neco vic nez mesic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivo  |  27. 04. 2003 11:03

data nonstop od eurotelu včetně rychlosti dost dobry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 04. 2003 22:36


Dobrý, potřeboval bych poradit mám telefon Siemens M 50 s připojením přes USB kabel, od včerejška mám aktivovaný tarif Data Nonstop, ale stále se mi nedaří přes něj nastavit připojení k Internetu. Jinak GPRS už mám aktivovaný, přes mobil se dostanu na WAP, ale stále se mi nedaří to přípojení PC k počítači, byl bych vděčný za jakoukoliv radu.
 
Díky Petr

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jorge  |  07. 04. 2003 16:52

Neporadil by mi nekdo jak nastavit wapovani za cenu internetu u Motoroly T192? Nevim, co delam blbe, ale vzdy mi to vyhodi hlasku - Sit neni k dispozici. Neblokuje Eurotel nahodou port 9201?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  07. 04. 2003 12:02

Omlouvam se za mylne uvedeni jedne skutecnosti: psal jsem, ze je jedno uskali - kdyz jedete na GPRS data, vypne se vam vse ostatni, takze nemuzete prijimat hovory ani SMS.
NENI TO PRAVDA!
Lze to ovlivnit v nastavení dat. sluzeb v telefonu - zakazat hovory ci nikoli, takze to muze tak byt a taky nemusi.
Hloupe  je ze mi to potvrdili i na podpore Eurotelu. Tam by meli vedet vic a trochu tomu rozumet.

Jeste jednou se omlouvam za mystifikaci.

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 04. 2003 16:52

Lidi piste sem vase zkusenosti s GPRS u ET. Ja to zatim zkousel na Go karte abych zjistil jestli vubec ma cenu jit do pausalu. Zatim se mi skoro zda ze ne. Rychlost je naprosto zoufala, ve srovnani s Oskarem je GPRS u ET asi tak 20x pomalejsi. Ping u Oskara kolem 1000 ms, u ET ani nelze zmerit protoze konci na timeout. Napr. nacteni textove stranky mobilmanie pres Oskara trva nekolik sekund, pres ET kolem 4 minut.

O Pausalu uvazuju dost vazne ale je otazka zda to ma za techto podminek vubec cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  06. 04. 2003 21:23

  Nevím jak to děláš, zkusil jsem náběh textové m..mánie, taky pár sekund. Asi to máš špatně nastavený. S GPRS ET neřeším textové verze. Možná proto, že máš GO a tak nemáš prioritu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 04. 2003 22:22

Nastavenim to neni. Mozna tou prioritou ale napr. u Oskara neni rozdil mezi predplacenkou a pausalem takze se mi to nezda pravdepodobne. To Go mam prave proto abych to vyzkousel a kdyz to bude vypadat dobre tak pujdu do toho pausalu. Ted napr. to jede docela slusne ale porad to nema na Oskara (2x rychlejsi). A ping taky porad konci na timeout. Telefon taky muzu vyloucit protoze mam dva a testuju to stridave v obou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  07. 04. 2003 21:45

Jeden konkretni pripad. Ted jsem stahoval a odesilal nejake maily a prenos 838 kb trval 27 minut. Me se to zda hodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  05. 04. 2003 08:17

    Od včera brouzdám i přes ET GPRS. Používán Alcatel 715 a rychlost je srovnatelná s vytáčenou linku, možná i někdy rychlejší. Je to pohoda, kdy chci a jak dlouho chci. Taky jsem zkoušel motorolu A008, subjektivně to jelo pomaleji a méně stabilně.(ale jen o něco málo). Shodou okolností jsem před tim jen tak pro zábavu zkoušel oskara pro data a výsledek byl strašný. To byl šnek. (pouze data!!!, z hlasovými službami jsem nadmíru spokojen). Jak se Vám to zalíbí, začnete přemýšlet, že by se hodil ještě notebook a ten infrák na spojení je taky nic moc a BT je to pravé. Taky  jsem chtěl testnout nějakou novou nokii ale vzhledem  k absenci BT u nových modelů to vidím ještě na T68i, která je dnes za babku nebo S55.  Jo, Alcatel při připojení lze dobíjet, ale nedobíjí se asi při přenosu . Tolik pár postřehů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  03. 04. 2003 22:52

Můžete mi někdo poradit jak nastavit tel. Připojení na Eurotel GO GPRS  (7650+XP) přes infra? Dále by mně zajímalo zda se dá nastavit přístupový bod na Eurotel GO GPRS v Nokii 7650 tak ,aby mi fungoval třeba WEBVIEWER přes GPRS. Na GO lince mi sdělili že ne!!!
 Dík za pomoc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Frolík  |  03. 04. 2003 16:40

mate uz nekdo zkusenosti s pripojenim palma (palmos 4.0) pres go gprs? mam nokii 6310i, jedu pres irda, nemuzu nikde najit nastaveni init retezcu pro go ( v System/prefs/network ) , diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  07. 04. 2003 12:21

Nokii sice nemam, ale inic retezec, tedy v Connection>Init String nemusi byt zadny, Flow CTL Auto, kolega to tak ma a jede mu to, v Network ma cislo pro telefon  *99#, Jmeno cokoli, heslo zadne, Connect. type PPP, Idel timeout Never, DNS Query, tedy nevyplnene, PI address auto, Script zadny...

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 04. 2003 14:10

Zkousel nekdo porovnavat pripojeni pres GPRS Oskara a ET? Me se to jevi tak, ze nacteni web stranek je trosku rychlejsi u ET, stahovani souboru naopak u Oskara. Ping u Oskara se pohybuje v rozmezi 1000-1600 ms, u ET jen jednou kolem 1900 jinak stale timeout. Lokalita Praha 4.
Mate nekdo moznost srovnani? Zajimalo by me jak to komu a kde funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  03. 04. 2003 10:05

No vzhledem k tomu že jsem včera stáhnul pohodlně něco přes 40MB,tak o nějakém limitu dost pochybuju  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  03. 04. 2003 12:33

O limit nejde, ale normální to asi není ... můj názor.

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  03. 04. 2003 09:57

Pozor: může se vám stát, že už jste úspěšně datovali přes GPRS, ale druhý den se vám nahlásí chybné APN. Neztrácejte hlavu a zavolejte na podporu. Přiznali, že se "nedopatřením"  může stát, že vašemuá číslu aktivaci vypnou. Taky se to může stát při změně lokality, některé buňky na to ještě nejsou asi připraveny.

V každé případě volejte *88 a urputně se za své peníze dožadujte nápravy!

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bero  |  03. 04. 2003 03:04

Tak jsem vcera koupil telefon (M50)+ tarif za 150 + Data Nonstop, od pulnoci aktivovano, spustene pres cely den, rychlost okolo 40 kbps. V 01:00 stahnul 26MB a GPRS zheblo (na telefonu nesviti ramecek okolo znaku GPRS). Na *11 o nicem nevi, telefon OK, sit OK, nastaveni OK. Je u ET nejaky neprekrocitelny denni limit nebo jine technicke omezeni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Proud  |  03. 04. 2003 06:14

Ano je tam limit , na pitomce co stahujou 26 MB přes GPRS.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  09. 04. 2003 02:07

Limit nemají, za den a půl jsem stáhnul přesně 77.11 MB

Henry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  03. 04. 2003 09:39

Asi se prehral - co to je za blabost stahovat takovy balik pres GPRS.....


RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 04. 2003 10:34

To ze u ET GPRS pada mezi 01:00 az 02:00 na nekolik minut az pul hodiny pozoruju uz asi mesic. Spadne to denne. V tu dobu telefon ani neukazuje pritomnost GPRS v siti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  04. 04. 2003 13:43

Rekl bych, ze mezi 1:00 a 2:00 budou na ET provadet udrzbu a rekonfigurace. Normalni lidi spej, takze je to asi nejlepsi cas pro jakekoliv zmeny, ktere by mohly ohrozit provoz site. Teda aspon kdybych ja mel takovou sit, tak bych to tak delal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  02. 04. 2003 14:20

Lidi,je to paráda  DATA Nonstop jsem se ke svému tarifu Relax aktivoval pro jistotu hned včera a od dnešního rána surfuju a testuju a užívám si netu za paušál  Mám mobil Siemens MT50+klasické PC,data a soubory stahuju rychlostí cca 5,5kb/s,jsem v Praze-Dejvice. O paušálu za net jsem snil už roky,ale že to nakonec bude přes mobil-to je úžasný!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  02. 04. 2003 11:05

Kombinace Ericsson T39m a iPAQ : textová verze nabíhá přibližně stejně rychle jako na modemu (46,6). Práce je celkem svižná i když občas se to zpomalí...

Jako uživatel modemu jsem s rychlostí spokojen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 04. 2003 23:56

Chodi nekomu GPRS pripojeni pres Go kartu? Operatori na infolince tvrdi, ze maji nastaveni pouze pro pausaly a o Go nevedi nic. Me to hlasi chybny APN. Zkousel jsem "internet", "gointernet" a "gointernet.mnc002.mcc230.gprs". Nechodi to s zadnym z nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KI  |  02. 04. 2003 08:04

Mne rovnez nechodi, ale plechova huba  GPRS Internet uz zna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  02. 04. 2003 08:27

GPRS na GO uz chodi: Je treba si znovu znovu aktivovat GPRS data - napr. SMS na 999111 ve tvaru GPRS A a pokud nepride odpoved do 24 hod. zkouset znova. Datovy ucet nastavit: APN gointernet; jmeno: eurotel, heslo nic ndbo cokoli, vyžadovat hesla: vypnout, typ dat povolit GPRS.....

Funguje to docela svizně. Je jedno úskali - kdyz jedete na GPRS data, vypne se vám vse ostatni, takze nemuzete prijimat hovory ani SMS !!!

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KI  |  02. 04. 2003 09:35

To je divny, to mi pri wapovani pres GPRS (Winwap30 a pripojeni pres modem) driv nedelalo. Na telefon se dalo normalne dovolat. A kde jste prisel k tomu loginu "eurotel"? Pres HSCSD neni zadny login potreba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  02. 04. 2003 20:24

Musely to byt nejake problemy v siti. Tento prispevek zasilam pomoci GPRS  a z druheho telefonu si na tento volam a telefon zvoni. Jeste si na telefon posilam SMS z netu a bez problemu prichazi. Akorat se dovidam, ze si mam volat taxika pres ErrorTel Assistent. Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  03. 04. 2003 11:48

Není to ale WAPování přes GPRS?? Co to je za telefon? Zkoušeli jsme Všechny nokie, co mají GPRS - zas jich tolik není, a většinu Ericssonů. Bylo to na kontaktním místě Eurotelu a ti pořád volali n technikům a ti potvrdili náš poznatek. Vždy GPRS modem vyřadil ostatní funkce telefonu a na volání se hlásil jako nedostupný....


RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  03. 04. 2003 12:48

Neni to wapovani. Mam dva Siemensy MT50 a ME45. Oba dva mi fungujou na ovladac pro ME45. Doposud jsem pouzival GPRS STANDARD u Oskara, takze jsem vychazel z jeho definice ovladace, kterou jsem upravil podle bidneho navodu, ktery uvadi ET na svych strankach pro pausalni zakazniky.

Ja pouzil nasledujici postup.

1) Nastavte si ovladac uplne stejne jak uvadi Oskar na svych strankach pro Váš telefon. 

2) V inicializacnim retezci zamente internet za gointernet.

3) V definici TCP/IP specifikujte ET DNS adresy. U Oskara tohle neni treba.

4) Pouzivam uzivatele eurotel bez hesla. (to bude asi jedno)

Snad jsem na nic nezapomnel, melo byto fungovat.

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
outside  |  03. 04. 2003 13:49

Vždy GPRS modem vyřadil ostatní funkce telefonu a na volání se hlásil jako nedostupný....

To IMHO zalezi na tride telefonu (class A, B, C). Nejpise mas telefon tridy C. Vice napr. na http://uk.gsmbox.com/gsm/dati/gprs/simul.gsmbox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 04. 2003 14:06

Me tohle obcas dela N6310. Nekdy bez problemu prijme sms i zvoni prichozi hovor a nekdy je behem pripojeni naprosto nedostupna. A lhostejno zda se pripojuji pres Oskara nebo ET. Je to chyba telefonu. Ericsson nic podobneho nedela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kolomaznik  |  02. 04. 2003 20:48

Potvrzuji také fungování internetu na GO. Testováno na telefonu i na počítači, APN: gointernet, jméno a heslo není nutné. Fígl byl zřejmě v opětovném aktivování služby GPRS Instant. Na rozdíl od Oskarty lze u Go také odesílat emaily přes smtp.iol.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 04. 2003 10:35

Diky za radu. Opravdu to chtelo znovu aktivovat. Nepomohla ale primo nova aktivace ale az deaktivace a nasledna aktivace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romix  |  06. 04. 2003 12:32

muzu tez potvrdit asi po 45 minutach dohadovani s Infolinkou jsem se nic nedozvedel. Slecna zacala tim ze se ptala jaky mam OS jestli win98 a nebo w2k, kdyz jsem ji rekl ze mam winXP tak rekla ze je to jen model notebooku a ze musim mit bud 98 nebo w2k, po trech techto smyckach jsem to vzdal a rekl ze mam w2k. Nicmene zkoukla nastaveni sluzeb a ze mam GPRS aktivni a u nich problem neni. Nicmene jsem zkusil deaktivaci pres sms GPRS D na 999111 a nasledne sms GPRS A na 999111 a konecne to zacalo chodit. Na infolinku ET budu volat priste pouze v pripade ze se budu chtit zasmat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skv  |  07. 04. 2003 08:03

Potvrzuji nefunkčnost Go GPRS. Na infolince nedokázali poradit a začali být nepříjemní. Pomohla deaktivace a nová aktivace. Eurotel tam má zase nějakou krpu a slečny na infolince to ještě neví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ToM  |  01. 04. 2003 22:17

Jak  zjistim jak jsem vlastne pripojen zda  3+1 nebo 2+1? Mam konkretne Siemense S45i. Jde to vubec nejak zjistit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kadlec  |  02. 04. 2003 08:25

Existují programy, které ukazují skutečnou rychlost připojení, např. DunMon apod...

Jinak se Siemensem S45i by jsi měl ject 4+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  02. 04. 2003 13:33

Prece v servisnim menu ne  ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ToM  |  03. 04. 2003 22:16

Jo, to vim, ale nejak se v tom servismenu neorientuju. Ktera polozka zobrazuje TS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ToM  |  01. 04. 2003 22:13

Jelikoz mi to nedalo a chtel jsem zkusit, jak to vlastne funguje, zprovoznil jsem pripojeni na Inet pres GPRS Oskar (oskarta), mobil Siemens S45i a notebook Acer TM634LC. Jak to dopadlo. Zprovozneni bez problemu. Otevirani stranek je docela bida. Mam ISDN a tak by jsem si zvikal dosti tezce. Ale vzhledem k tomu, ze by jsem nemusel hledet na cas straveny pripojenim, tak by jsem to snad i zkousnul. Pokusil jsem se stahovat data. Stahoval jsem nekolik souboru z ruznych serveru. Rychlost stahovani se pohybovala od 2,80 kb/s do 5,1 kb/s. Udivovala me ta rychlost pri stahovani jednoho souboru  a to 5,1 kb/s. Zde se rychlost stahovani pohybovala od 4,8 do 5,1 kb/s. Jednalo se o soubor 1,2 MB velky.Zaver je tedy takovy, ze vzhledem k tomu, ze clovek v pripdade pausalu nemusi hledet na cas budu o tomto pripojeni tezce premyslet.

Jeste jsem zapomel, pripojuji se na male vesnici, takze provoz na bunce asi minimalni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  01. 04. 2003 22:47

Ono s tím minimálním provozem nemáš úplnou pravdu, sice síť na venkově není tak využitá, ale zrovna ET má typicky městskou a silniční strukturu sítě, tzn. že např.v aglomeracích má velkou hustotu BTS a tím pádem i kapacitu, mimo je to-vyjma hlavních tahů-slabší...na jednu buňku připadá velké území, tudíž vzrůstá riziko nerovnoměrného zatížení této buňky. Buď rád, žes zkoušel GPRS přes Oskara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gumela  |  01. 04. 2003 21:52

Je tu nekdo z Brna - Zabovresk s T-Mobile ? Kolik vam jede GPRS min/max/normal ? Ja jsem v podstate furt napojenej na BTS na Stranskeho 28.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 04. 2003 21:45

Tak jsem dneska koupil SIM Eurotelu, paušál za 100pade + GPRS Nonstop. Na volání si nechám Oskara. První dojmy - GPRS Oskara je asi 5x rychlejší, uvidím zítra. Potřebuji pro ET GPRS (N6610) inicializační řetězec? (Někdo povídal AT+CBST=81). Jaký telefon pořídit? Na volání si nechám N6610 - ten podporuje tuším 3+1. Kolik je vlastně u Eurotelu reálně použitelných timeslotů? PCMCIA Nokia D211 umí 3+1, SE GC75 4+1, mobil SE S55 4+2 (tady ale myslím nejde současně datovat a dobíjet), ev. jaký bluetooth (nejlépe USB) umí data + SMS + synchronizaci - myslím kdo to má odzkoušené. Určïtě je zde hromada zkušenějších, poraďte, jaké zařízení je nejlépe využitelné a dostatečně rychlé - mobil nebo PCMCIA?.

DÍKY MOC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tompr  |  01. 04. 2003 21:37

Zkus to stoji to za to... http://www.sms-info.kvalitne.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tompr  |  01. 04. 2003 21:36

Zkust to stoji to za to... http://www.sms-info.kvalitne.cz/ 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  01. 04. 2003 21:02

Stejne je vsechny zavrou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alfons  |  01. 04. 2003 19:24

Cvoci, kteri chteji stahovat filmy donuti operatora ke zmene cenove politiky za prenesena data. To se ted deje u nekterych bezdratovych provajdru, kteri nemaji zatim omezena data a nekteri blbecci na tom visi nepretrzite a stahuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  01. 04. 2003 19:36

Co je na tom, proboha, špatného? Od toho snad sítě sou, aby se používaly, nebo ne? Ať si každý stahuje co chce, když si zaplatím určitou rychlost-můj bezdrátový poskytovatel připojení naštěstí žádný limit dat nemá-tak si prostě tou rychlostí stahuju kdy chcu co chcu, no a kdybych byl výše zmíněný"blbeček", tak klidně "na tom visím nepřetržitě"a stahuju a stahuju třeba X filmů,  ty jeden alfonsi  !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 20:29

To si nemyslím. Volná a nevyužitá kapacita sítě totiž Eurotel stojí peníze. Za každý jednotlivý kmitočet zaplatil nemalé peníze a "volný éter" je pro něj tudíž náklad příležitosti. Pokud někdo bude platit 1000 Kč měsíčně za to, že pak bude stahovat data 24 hodin denně, tak je to Eurotelu jedno. Hovory mají přednost, takže o nic nepřijde. V případě, že se objeví víc uživatelů GPRS na jednom kanále, pak se budou muset o kapacitu holt podělit. Jediný problém by mohl nastat, kdyby těch "cvoků" stahujících filmy bylo větší než malé množství. Pak by se totiž začala zatěžovat páteřní síť a pokud by byla někde poddimenzovaná, tak by to začalo dělat problémy. Eurotel však na pondělní tiskové konferenci jasně řekl, že počítá s tím, že by se mohl vyskytnout velký zájem o GPRS Nonstop a že má připraveny již prostředky na další lokální posilování kapacity sítě (jak radiové, tak páteřní).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 04. 2003 21:11

Naprosto souhlasim. Pro ET je jiste zajimavejsi tuto volnou kapacitu v podstate pronajmout za pausal nez ji nechat nevyuzitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 20:31

To si nemyslím. Volná a nevyužitá kapacita sítě totiž Eurotel stojí peníze. Za každý jednotlivý kmitočet zaplatil nemalé peníze a "volný éter" je pro něj tudíž náklad příležitosti. Pokud někdo bude platit 1000 Kč měsíčně za to, že pak bude stahovat data 24 hodin denně, tak je to Eurotelu jedno. Hovory mají přednost, takže o nic nepřijde. V případě, že se objeví víc uživatelů GPRS na jednom kanále, pak se budou muset o kapacitu holt podělit. Jediný problém by mohl nastat, kdyby těch "cvoků" stahujících filmy bylo větší než malé množství. Pak by se totiž začala zatěžovat páteřní síť a pokud by byla někde poddimenzovaná, tak by to začalo dělat problémy. Eurotel však na pondělní tiskové konferenci jasně řekl, že počítá s tím, že by se mohl vyskytnout velký zájem o GPRS Nonstop a že má připraveny již prostředky na další lokální posilování kapacity sítě (jak radiové, tak páteřní).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cadavre  |  02. 04. 2003 00:02

Ty ses pako, ja si zaplatim pripojeni za tezky prachy a muzu si stahovat treba 50 hodin denne tisice giga, takovejhle postburzoazni synek me fakt dostan do udivu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alfons  |  02. 04. 2003 04:29

Tady si zatím nikdo nevšiml že na placení za objem dat nepřecházím já coby zákazník, ale někteří provajdři začínají tento způsob platby víc preferovat. Příklad 300MB v ceně paušálu 300Kč a každý další MB 1Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anti Telekomista  |  01. 04. 2003 19:12

Jestli to není vtip, tak až to budu moct někde vyzkoušet, jdu do toho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niedermann  |  01. 04. 2003 17:49

" otevřte oči, a uvidíte barevný svět před sebou ", takhle asi nějak zněla reklamní kampaň v minulém roce na službu MMS, a možná, že Eurotel v tomto duchu, otevře oči i Telecomu ( monopolistovi datových služeb ), který tvrdošíjně ( Telecom, pozn.) prohlašoval, že není možné zavést paušál na internet, že by to mohlo přetížit telefonní síť. Zajimavá výmluva. Telecom prostě dle mého názoru brzdí rozvoj datových služeb a spotřebitelům datové služby dávkuje po malých krůčcích. Zajimavý byl rozhovor s panem B.Herwigem v časopisu CHIP, kde prohlašoval, aby Telecom nezdržoval službu ADSL. Jinak si myslím, a pochvala Eurotelu, že se někdo odvážil otevřit oči Telecomu a ukázat a sdělit národu " když to jde v mobilní síti, zavést paušál na internet, tak to jde i v pevné síti ". Nyní bude Eurotel přehatovat zákazníky od Telecomu, aby přešli na paušál. Mne tedy určitě nepřetáhne, jelikož jsem dnes podepsal smlouvu o zřízení služby ADSL u jedné nejmenové firmy ( internetového providera ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vasek6210  |  01. 04. 2003 16:17

vazeni,

ja to chapu jako prulom, neni to pro kazdeho, ale my mame kvuli ustredne max. rychlost downloadu na dial-up 28.8 kb/s. Coz je strasne a kvuli garantovane rychlosti 9,6 kb/s nehne Telekom ani prstem. Takze o eurotelu budu vazne premyslet,prestoze je fakt, ze ne vzdy to bude rychlost 4+1, ale bude to urcite rychlejsi, kez by udelal eurotel neco jako gprs speed nebo kompresi dat. A hlavne ocekavam reakci T-mobilu, ten by zase mohl dat nizsi pausal.

Jen me napadlo, ackoli telekom neni majoritnim vlastnikem Eurotelu, proc to vlastne sve mater. firme dela, kdyz je pomer hovoru a inetu u telekomu vice nez 50 procent ve prospech pripojovani na internet a urcite "par" lidi prejde k eurotelu.

A posledni vec. Eurotel ma nejdrazsi, beru-li obecnou hladinu, volani, ale zacina nabizet levne doplnkove sluzby... Jsem zvedav, jak na to pujde oskar a ten mezi nima....

Vaclav Blazek

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  01. 04. 2003 19:12

Jako náhradu nějakého "klasického" připojení. třeba pro firmy, bych o GPRS určitě neuvažoval...když se po pár hodinách na netu, aniž bych stahoval velké soubory, prostě www stránky, pošta, aktualizace, nějaký menší prográmek, fotky...a hned je třeba 80 i 100MB. Přes GPRS by to za běžného zatížení sítě šlo asi dost dlouho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  01. 04. 2003 14:01

1) K cene: poplatek za data je promereny, ale zpoplatneni konektivity co 10 min. v pripade Go dost degraduje vyznam GPRS a jeho uctovani....

2) Pokryti funkcnim GPRS neni zas tak zazracne, tak pozor na ruznych chatach a tak; napr. z vlaku to jde velmi problematicky...

Jinak: V kazdem pripade Eurotelu opet tleskam, jen skoda, ze nedokazal prdbehnout Oskara. (uz min. 1/2 roku je reseni internetu pres GPRS - koupite si Oskartu  za 400,- a jste na Internetu pres GPRS, plnych 400,- kacek muzete posurfovat a pak si koupite novou   )

Pro mne je nejvetsi vuziti spojit se Palmem na eBanku a virtualni mail atp. ... takze ted prodavam pocitac a kupuju si SD do Palma

RK 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  01. 04. 2003 13:09

Asi proto, že k internetu mám přístup v práci. Doma používám GPRS spíš jen na ICQ, mail a občas na nejaké jednoduché surfování (bez obrázku a reklam). Jo a aktualizuju si s tím stránky na webu pomoci synchronizéru. Platím v průměru 300kč měsíčně u oskara (z toho 200 je paušal)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  01. 04. 2003 18:34

Opravdu tam malo? Pri cene 2,5halere za KB stahnes za mesic asi 4MB(+1Mb je myslim v cene pausalu).
Dnes jsem zkousel pres ET natahnout www.mobilmania.cz/text + precist 2 clanky a 500kB bylo fuc. Nacteni email.seznam.cz/webmail (na te strance nic neni) + prihlaseni se na ucet a precteni 2mejlu asi 250kB. na mobilu mam ICQ a za mesic mam 1MB fuc a to si s nekym pisu tak obden par zprav.

Fakr se mi to zda nejak malo. To bys doma musel precist tak obden. max 1 web stranku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  01. 04. 2003 19:01

Si to precti poradne, mam pristup internetu jeste v praci, doma jiz nemam potrebu prolejzat ty same stranky co v praci. Pouzivam to na ICQ, na e-mail a na update webovek. Pricemz v e-mailu mam filtr, aby se nestahovali maily vetsi nez 20kb. Update webovek neni tak velke, vetsinou jen menim textove soubory, jen obcas kdyz se zmeni vic obrazku naraz vaham, zda zvitezi lenost nad financemi (vzit disketu do prace, nebo to udelat ted).

Za mesic brezen mam datove sluzby 311kc coz odpovida 3MB (pouzivam i Wap)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  02. 04. 2003 00:06

Tak to je jasny, ze se Ti to nevyplati. Pro tebe taky neni ten tarif urceny. Ten tarif je pro lidi co tahaji tak min. 10-15MB za mesic a jeste se skrti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 04. 2003 12:45

Mozna se pletu ale muj nazor proc s tim prisel jako prvni ET je, ze v jeho siti se pouzivaji v roamingu karty slovenskeho Orange. Znam hodne lidi, kteri je maji (Cechu samozrejme) protoze hodne vyuzivaji wap a pri cenach nasich operatoru by je to vychazelo na desitky tisic mesicne.
Jestli to je opravdu tak, tak at zije slovenska konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 04. 2003 11:28

Me se to zda vyhodne az neuveritelne. Za net pres gprs platim normalne kolem 3000 a to se omezuju. Nedavno jsem potreboval trochu vic pouzit wap a stalo me to 7000. Tady je oboji v pausalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskar  |  01. 04. 2003 12:13

Teda, jak se tady rosplívají ty debilove, co mají eurotel nad tím jak je to výhodné je k zblití. Každýho, kdo znám že má 0602, tak je vypatlanej mozek. Fakt nechápu, co je na tom výhodnýho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  01. 04. 2003 12:38


Ty vo*e - ja mam taky 602 a rosplívají ty debilove bych urcite nenapsal...
Asi to bude tim, ze jsem vypatlanej mozek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  01. 04. 2003 12:49

Ja mam cislo zacinajici 602 a jeste pouzivam i Oskara, takze musim bejt totalni debilni hybrid.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
le@  |  13. 04. 2003 14:58

V tom případě já jsem tridebilid.K 603 a 777 si kolem 25 t.m. pořídím i nějakou formu 602 právě kvůli tarifu Data nonstop. Jen náš Velký Báťuška Diállup zůstane plonk. Nemůžu se dočkat po všech složenkách s částkou kolem 2-3 tisíc, jak na mne jukne ta potvůrka růžová s částkou 200Kč. Hoummini a to jen kvůli mámě. Třikrát mě ten sráč žlutomodrej zkusil přemluvit na supervýhodnozu dvouletou smlouvu na  EuroIsdn, ted vím proč. Něco museli tušit, že? Spojité nádoby. Taky ADSL mi vnucovali. Jen si zapomněli zjistit, že přípojný bod je od nás dál než nadosah, takže mě akorát dožrali. Neboť jejich slavné opožděné ADSL docela pastózně kopíruje drát i bezdrát., alespoň v Praze. Takže je to vlastně k ničemu.Přeju těm zmetkům Molochovic, aby scípli na skrčeninu! Je to jako komunismus. Nereformovatelný. Prchejte od nich dokud je čas! Červený lodičky se daj nahlásit po mobilu operativněji!

Jo a proč že už to pár dnů nedělám jen s Eurotelem? Protože výše několikrát zmíněný Telecom potřebuje na změnu tarifu 10 dnů! Fakt kvik.cz!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 04. 2003 12:41

Budes se divit ale ja tyhle prachy platim u Oskara. A fakt se mi zda levnejsi zaplatit mesicne kolem 1250 nez 3000 + neco za wap.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cuchty  |  01. 04. 2003 19:41

ty ses hlupej vid? urcite  mas taky 602.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  01. 04. 2003 13:06

Proboha co to tak sileneho stahujes?

2000 odpovida 75MB dat

7000 odpovida 264 MB dat

cenik podle oskarovych tarifu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 04. 2003 13:41

No nic zas tak silenyho v tom neni. Kolem 100 Mb za mesic je asi minimum pri beznym pouzivani a omezovani se. Stahovani a posilani e-mailu, obcas stazeni ovladace nebo aktualizace avg, obcas kouknu tu a tam na nakej clanek. To je tak vsecko. I tak je docela problem se do tech 100 Mb vejit.
Tech 7000 bylo za wap a nastesti to bylo mimoradne a jen jednou. Odpovida to necelejm 2,5 Mb coz neni zas tolik.
Proste sluzba diky cenam prakticky mrtva a az ted ten pausal ma sanci ji ucinit pouzitelnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 04. 2003 13:42

Teda sorry. Nejak jsem se uklep. U toho wapu je to asi 23 Mb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pav  |  01. 04. 2003 10:43

mě by zajímalo jak se bude řešit pokud bude přetížená síť(hovory mají přednost před GPRS) a nebude volný ani jeden timeslot, to se asi přeruší stahování a nebo se to udrží a volající mají smůlu a musí čekat až to někdo zaklapne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 13:57

Hovory mají přednost. V případě, že tedy budete surfovat přes GPRS a bude již "plná" síť, tak další hovor vaše spojení pozastaví (= spojení ale zůstane navázané). Jakmile se uvolní nějaký timeslot, budete moci pokračovat. Samotné navázání "GPRS spojení" (PDP contextu) se totiž (pokud síť nemá MPDCH) děje přes signalizační kanál (ten přes který posíláte také SMS a přes který komunikuje mobil se sítí). Pokud by byl plný delší dobu i ten (řekněme tak hodinu), pak už ale spojení opravdu může "spadnout."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  01. 04. 2003 10:37

Tohle je nejpovedenejsi aprilova zprava. Predkonala i Oskar mění logo a firemní barvu......aspon podle meho nazoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  01. 04. 2003 11:06

zvlast v CTc se umlati smichy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  01. 04. 2003 11:09

Aspon si dej jinej nick, nadhero ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mh  |  01. 04. 2003 10:19

ale jaka je tedy rychlost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 14:12

Různá, nejvýše však zatím 4+2 timesloty (omezeno je to použitým mobilním telefonem), přičemž přenosová rychlost na timeslot se liší podle použitého kódovacího schématu

CS-1 - 9,05 kbit/s (36,2 + 18,1)
CS-2 - 13,4 kbit/s (53,6 + 26,8)
CS-3 - 15,6 kbit/s (62,4 + 31,2)
CS-4 - 21,4 kbit/s (85,6 + 42,8)

Eurotel přitom používá v drtivé většině CS-2. Volba kódovacího schématu se řídí "kvalitou signálu" - čím lepší signál, tím je možné použít vyšší schéma. Je tu ale menší problém - zatímco přenosová rychlost roste se změnou kódování poměrně pomalu, tak náchylnost k chybám při spojení roste exponencielně. CS-4 je pak v podstatě použitelné pouze v "laboratorních podmínkách" neboli u indoor instalací. Pokud byste použil třeba CS-3 a neměl dostatečně silný signál, pak se může lehce stát, že v důsledku se dostanete na nižší reálnou přenosovou rychlost než u CS-2, které vám ve stejném místě a čase funguje bezchybně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kadlec  |  01. 04. 2003 15:20

Vy jste celkem vtipnej :o))))

T-Mobile má v síti možnost CS1 až CS4, ale může mít max. 4+2 timesloty, na víc není síť zatím konfigurována

ET má v síti pouze CS1 a CS2, ale může mít až 8+8 timeslotů (žádný takový MT ovšem není), CS3 a CS4 neumí zatím síť Nokia nikde na světě.

no a Oskar se svojí "double" sítí nestojí ani za zmínku

To jen tak, aby řeč nestála

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  01. 04. 2003 15:50

V Ostravě má TMCZ nakonfigurovánou síť určitě na více než 4+2 timesloty . Vyzkoušejte si to například tím, že se připojí několik uživatelů na stejnou buňku.... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 20:10

T-Mobile má skutečně v síti CS-1 až CS-4, nicméně stále platí to, že CS-4 je použitelné spíše u indoor BTS (a to dost často také kvůli telefonům). Na CS-4 to chce mít již opravdu dobrý GPRS telefon... U té "konfigurace" sítě je to z Vaší strany spíše spekulace, že? I kdyby ne, tak je to otázka pár minut povolit víc PDCH na kanál

Eurotel opravdu říká, že má všech 8 timeslotů na kanál PDCH/TEFR, ověřuje se to ale stejně špatně jako u T-Mobilu a Oskara

Oskar se svojí "double" sítí za zmínku rozhodně stojí. Ericsson GSN-25 (nebo spíše GSN-100) podporuje CS-3 i CS-4 bez problémů. Jediný háček je v tom, že pro CS-3 a CS-4 potřebujete trochu "upgradovat" Abis. U Siemense byly zpočátku s GPRS opravdu problémy, ale po pár měsících se dala i část Oskar West dohromady. U Siemense je navíc problém, že používá výrazně víc BSC než Ericsson, takže uploady firmwaru jsou poněkud časově náročnější... Každopádně není problém, aby Oskar zavedl CS-3 i CS-4.

Problém je však v tom, že zavedení CS-3 a CS-4 rozhodně není zadarmo. A to, že to Nokia neumí také není příliš přesné. Nokia to umí, ale něco to také stojí  Otázka ale je, jestli má implementace CS-3 a CS-4 vůbec nějakou reálnou návratnost investic. Eurotel si myslí, že zatím ne a navíc sám říká, že prioritou pro jeho zákazníky je spíše dostupnost služby a možnost být na Internetu nepřetržitě než rychlost přenosu (ostatně to samé tvrdí také Oskar). T-Mobile oproti tomu jde cestou, kdy chce nabídnout svým zákazníkům něco navíc (respektive, kdy chce představit nové služby jako t-movies, u kterých je větší rychlost velmi příjemným zlepšením)..

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tnf  |  01. 04. 2003 09:39

Mě by hlavně zajímaly detaily nastavení internetu přes GPRS u Go - na mobilgo.cz je jako obvykle velký govno. Chvíli jsem koketoval s myšlenkou, že zavolám o pomoc operátorovi, ale... Ehm, vždyť to znáte, oni taky vědí velký govno. Stejně jako teď já. Už vám to někomu chodí? A s jakým APN, DNS atd.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  01. 04. 2003 10:05

Pouzij nastaveni stejne jako pro tarif (najdes ho u navodu pro jakykoliv telefon), ale zmen APN internet na gointernet.

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KI  |  01. 04. 2003 10:55

A uz vam to funguje? Zkousel jsem vcera "gointernet" a hlasilo "chybny APN". Na webu Eurotel zatim nic nema....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  01. 04. 2003 11:11

Na www.eurotel.cz to je pod FAQ a pak hledet Internet. Ale nastaveni pro Go nefunguje.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  01. 04. 2003 11:18

Vcera jsem to nezkousel, dneska rano to fungovalo. Notebooka mam doma, takze ted to nemuzu vyzkouset.

Je pravda, ze jsem to nikde necetl, ale vyzkousel to podle prikladu pro wap, kde je APN wap pro tarify a gowap pro go karty.

J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tnf  |  01. 04. 2003 12:17

Nastavení pro paušál se záměnou APN za gointernet jsem zkoušel ráno a neběželo to :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
networ  |  01. 04. 2003 13:34

Mne "gointernet" funguje. Akorat nevim, za jakou dobu se prenesena data promitnou do ubytku kreditu. Rad bych si zkontroloval, ze to ET uctuje spravne.
ntw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  01. 04. 2003 13:50

Mne to  taky nebezi - chybny nazev APN - muze to byt i lokalitou (ja jsem z Ostravy); podobne se to chovalo u Oskara -nekde to slo, nekde ne....
Jinak na podpore nic nevi - volal jsem tam a divili se o cem to vlastne mluvim, na kontaktnich mistech mi taky neumeli poradit k nastaveni.
Proste klasika, cekal jsem to, chce to je vydrzet az se sami zamestnanci Eurotelu vzpamatuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  01. 04. 2003 13:58

Ja jsem z Havirova ... Stve me ale taky, ze ani na www.mobilgo.cz ci www.eurotel.cz neni navod na spravne nastaveni gprs.

J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KI  |  01. 04. 2003 14:43

Jeste vcera na www.eurotel.cz byl takovy sikovny seznam datovych parametru, dneska je uz fuc...To bude chtit par dni, nez Eurotel vstreba svou vlastni sluzbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  02. 04. 2003 08:19

Uz je to jasne, zmermocnil jsem to: Je treba si na servisnim centru aktivivat GPRS data, pokud jiz mate zapnute pro WAp, tak to nestaci, je treba to udelat znova - napr. SMS na 999111 ve tvaru GPRS A.   Pokud neudelají do 24 hodin (poslou zpet  SMS), tak zkouset znova; ja to udelal trikrat a uz mi to frci - takze OStrava taky OK!! 

 

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tnf  |  02. 04. 2003 11:09

Ach tak, to má jistou zvrácenou logiku. Uvidíme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KI  |  02. 04. 2003 14:36

Vubec neni jiste, ze nova aktivace GPRS pomuze. Me to nejelo, zavolal jsem na Go linku a tam jsem porad tvrdil, ze i kdyz mam GPRS aktivni, tak mi telefon hlasi "chybny APN". Nakonec to slecna konzultovala se servisakem a chyba byla na ustredne (pry nejaky spatne nastaveny parametr). Ted uz to slape (dokonce i wap pres Internetovy profil...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tnf  |  04. 04. 2003 13:30

Jojo, včera jsem poškádlil go linku... Vocas mi tvrdil, že přes GPRS se na internet dá připojit pouze z paušálu  Tak povídám, že už třetí den i z go - tak mi pustil eurotelí melodii a šel "tu informaci ověřit". Abych to zkrátil: po třiceti minutách hovoru, mi řekl, že neví proč to nefunguje a abych zavolal z jinýho telefonu, že se mnou někdo probere nastavení. No nic, povídám si, další půlhodinu nazbyt nemám, tak to nechám na zítra. A jenom tak ze srandy jsem pak zkusil vybrat email a ono to chodilo - zřejmě taky technik hrábnul do nastavení u nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:)  |  01. 04. 2003 09:27

Ne!Myslím si,že výhodněji už to nepůjde.Mám připojení od www.mstu.cz za 300kč/měs...neomezený data, veřejná ip, připojení až 1Mbit! Škoda, že jen v Trutnově....Podpobných firem je tu asi 5... a na 35tis město to ujde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  01. 04. 2003 11:11

A co, kdyz pojedes z Trutnova nekde na chatu nebo chalupu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mx  |  01. 04. 2003 12:58

A ty jezdis na chatu surfovat po netu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  01. 04. 2003 08:58

Je to ještě výhodnější, než jsem čekal. Podle stránek Eurotelu v případě použití tarifu Eurotel Individual je skutečně splněna podmínka pro minimální plnění 157,50 Kč, takže v té ceně 1050 Kč s DPH je třeba i 25 minut volání zdarma do libovolné sítě a víc se nemusí nic platit, což je dobré. Myslím, že odliv zákazníků od Telecomu bude minimálně v desetitisících, ale vzhledem k tomu, že Eurotel a Telecom jsou propojeni, tak s tím asi počítají.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arthur  |  01. 04. 2003 09:18

Pro toho, kdo mobilni internet pouziva trochu vic, tak se to urcite vyplati. Pausalni poplatek pak totiz neni vetsi o tisicovku, ale o 800 Kc, protoze 198 Kc stal pausalni priplatek za Data+fax.
Kdyz jsem byl minuly mesic na horach na dovolene, tak jsem vecer data pouzival pomerne intenzivne (maily do firmy, par webu, abych zustal "v obraze") a ejhle, 1200 Kc jen za data (bez pausalu). A to jsem jel az po 20.00, kdy je levnejsi sazba a krotil jsem se - nestahoval velke prilohy atd. To si ted muzu odpustit. Ja to vitam, s touto sluzbou nejakou korunu usetrim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  01. 04. 2003 09:43

Mohu se zeptat jak je to myšleno? Podle mě jste to špatně pochopil. Za 25 minut je třeba zaplatit 157,5 + 1050 za data!!

V těch 1050 je opravdu zahrnuto minimální plnění, ale s 0 volnými minutami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 13:59

Pochopil jste to správně - těch 25 hovorových minut je zvýhodňující balíček, za který je potřeba zaplatit oněch 157,50 Kč s DPH. Můžete mít ale Individual pouze se Základní sazbou + GPRS Nonstop za 1050 Kč s DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  01. 04. 2003 18:21

Pochopil jsem ted Vas prispevek spravne tak, ze muzu mit tarif Individual, aniz bych si objednal jeden z tech balicku??? Tzn. pokud nebudu volat a psat sms, zaplatim 1050Kc.

Od zitra mi ten pausal 1050Kc jede a resil jsem jak to udelat od pristiho zuctovaciho obdobi. Ted jsem tam mel Individual s balickem 300Kc za 10MB internetu a myslel jsem, ze si tam budu muset dat bud Relax nebo nektery "volaci" balicek (balicek na internet by mi byl asi dost k nicemu 

Diky za odpoved!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 19:55

Tak tak. Prostě si objednáte Individual bez balíčků + GPRS Nonstop a zaplatíte 1050 Kč měsíčně (je to napsáno i v článku )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  01. 04. 2003 20:47

OK, vlastně jste mi odpověděl.

Jinak zatim podle mych kratkych zkušenosti ma ET i lepší ping. Oskar měl tak 1200ms Eurotel má asi 850ms... sice taky žádný terno, ale každá ms dobrá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  01. 04. 2003 20:05

Jo, už na něj jedu taky, tenhle datový tarif je pro n7650 téměř nutností .

Jinak s tím základním plněním nevim, prodavač to nemohl nikde najít a to že existuje tento tarif se dozvěděl ode mě, takže jsme to zatím nechali tak, že budu platit 1050 + 157,? a bude v tom 25min. Pane Zikmunde jak to vlastně je? Můžu platit měsíčně jen 1050,- když nechci žádné minuty???

Děkuji předem za vysvětlení.

PS:
Někdy nechápu, jak na takovéhle pozici(myslím toho prodavače) může pracovat někdo, kdo se o tyto věci nezajímá aktivně a kdo jen nastuduje jen to, co mu zaměstnavatel podstrčí v nějaké nové dispozici Neměl ani moc jasno v tom individualu a to se pár pátků zřizuje.)

PS2:
Jinak jede to zatim dobře, tak 1,7kB/s což mi na běžné surfování stačí. Nikdy bych to do ET neřekl, kdysi jsem se mu upsal na dva roky, pak jsem to chtěl konečně zrušit, nicméně kámoš (taky prodavač u ET) mě ukecal, ať ten tarif dám jen na prázdniny za 200,- ale v koutku duše jsem nepočítal, že ho ještě někdy zaktivuju nu a stalo se.


Zdraví Muf211

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 22:16

Psal jsem to již výše:

"Prostě si objednáte Individual bez balíčků + GPRS Nonstop a zaplatíte 1050 Kč měsíčně (je to napsáno i v článku )"

Jinak to s těmi Prázdninami bylo opravdu lepší řešení.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  01. 04. 2003 09:47

Jses si jistej, ze je tam tech 25 volnych minut. Ja to pochopil tak (mozna blbe), ze minimalni plneni je tech 157,50 ale v tomto pripade to chapu tak, ze mas ET individual s Data Nonstop za 1050 Kc, ale ze za hovory mas uctovano normalne 6 Kc.

V kazdem pripade, ale kdyz vezmu svych 500 Kc/mesicne  za internet u Telecomu + 200 Kc za GPRS Standard u Oskara + tarif u ET,  tak se mi to s vidinou neomezeneho surfovani zacina  zdat vyhodne.

Jeste si pockam na zkusenosti uzivatelu, co na to ET sit a hlavne co konkurence.

Jirka 2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  01. 04. 2003 07:23

Je nejake funkcni nastaveni WAPu u GO karty, aby to frcelo za cenu Internetu? ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MomoBrut  |  01. 04. 2003 08:42

Jiste, ze je a osoba teho formatu si jej urcite vyhleda sama ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lerpak  |  01. 04. 2003 09:44

bingo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
johny  |  02. 04. 2003 17:23

Mužete mě prosím poslat na můj email nastavení na mobil hlavně čísla IP adres se kterýma bych se dostal na WAP za cenu internetu tj :0,03 Kč/kB. Mám GO a OSKARTU. Do nedávné doby to šlo u oskara. Říkate že je to možné?Děkuji  moc .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martinx  |  02. 04. 2003 19:08

Kdybyste mi to taky poslali... Dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Permon  |  05. 04. 2003 17:59

... ale?!!! Takovy odbornik na mobilni komunikace a Nokii,  jako je nas milovany nikia onan SaTaN8210 a nezna, resp. neni schopen na netu najit nastaveni na levny wap? Hm.

Ze ty nas jen zkousis?!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Permon  |  05. 04. 2003 18:03

Samozrejme ze tam melo byt Nokia onan, misto nikia. Timto se SaTaNovi omlouvam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  01. 04. 2003 07:20

Pro toho, kdo má internet i na práci, tak cena tisíc kč přijatelná je. Pokud mám internet jako koníček, tak už je diskutabilni zda je cena vyhodna či nikoliv. Pokud jsou ale např.v rodině 2 uživatele tohoto tarifu a cenu platí na půl, tak cena již přijatelná je v každém případě!
Myslím, že je otázka několika málo měsíců možná i týdnu, kdy zareagují ostatní dva operátoři. Doufám že o něco ještě výhodněji!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Flaska  |  01. 04. 2003 04:34

Pockam jeste asi mesic, abych videl s cim prijde konkurence a jake budou zkusenosti. Ale jinak jsem rozhodnut pro. Budu stale na mailu. Co se rychlosti tyce, tak se mi bude film stahovat treba tyden, no a co? A pokud budu chtit opravdu rychlost, tak k tomu pristoupim rano, jako treba ted. Ale predstava soustavne pripojenenho notebooka na chate ....

Tomas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  01. 04. 2003 07:53

Nechci ti brát iluze, ale dokážeš si představit že by jsi stahnul třeba přes pevnou síť obyčejným způsobem byť 300MB (půlka filmu)? Je to nesmysl, spojení tí každých pár mega spadne a musíš začít znovu pokud server nepodporuje funkci navázání stahování po přerušení. U gprs to bude podle mě ještě citlivější a sám z vlastní zkušenosti co jsem doposud měl, vím že to tak určitě bude. Prostě větší soubory nepůjdou a budou padat, ale na brouzdání, mail a icq to bude bomba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  01. 04. 2003 08:08

existuji programy, jako direct connect, ktery si to nasadi sami. pokud vim, tak jsou i ftp klienti, kteri to dokazi (myslim, ze je to leech)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  01. 04. 2003 08:26

OK, vím že jsou takovéto programy, nechci se hádat, ale z vlastní zkušenosti vím, že i když se stahování nepřeruší, začne se např. danný soubor stahovat znovu. No a pak to vyjde nastejno. Takovouto zkušenost mám u většiny serverů. Ale opravdu se nechci hádat že to nejde nějak vyřešit, každopádně se asi shodnem, že opravdu na stahování několi set MB to asi nebude :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  01. 04. 2003 12:54

Nebud 100let za opicema. Filmy se dneska nestahuji na netu. Kaaza, WinMX, DirectConnect nebo OpenNap navazovat umi uz od zacatku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  01. 04. 2003 12:56

Oprava chyby: misto netu ma byt webu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  01. 04. 2003 13:32

Jo jo, vždyť já netvrdim že stahovat z netu je dnes více rozšířený než např. z těch systémů co jsi uvedl. Druhou otázkou je, jestli ET zvolí nějaké omezení, např. do těchto systémů - a ani by jsem se nedivil kvůli zatížení. No a další otáka jak je psáno níže je doba. Aby jsem film stahoval několik dní - při reálné průměrné rychlosti 2kB mi to vychází přes 4 dny a při rychlosti 4kB 2 dny a to počítám 1CD, většina nových filmů je na 2CD :)) Takže stejně bych měl ucpáno datové připojení, mobil by mohl ležet stále několik dní vedle počítače bez dalšího použití a stejně nevěřím že by jsem to stahnul!!! Takže na filmy to podle mě opravdu není, ať již se tu bavíme o tom že nějaký soft dokáže navázat při výpadku spojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  01. 04. 2003 16:12

A ses si jistej, ze ty programy budou fungovat pres euroelacky gprs? Si myslim ze ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  01. 04. 2003 21:48

napis jedinej duvod proc by nefungovali. blokovani portu? dc je tak rozsireny, ze by museli zablokovat uplne vsechny. i 80 a pak by nejel web

je to blbost pouzivat, ale pro zavislaky to sance je. ja mezi ne nepatrim, jelikoz mam to stesti a sedim na levny rychly lajne=na kolejich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  02. 04. 2003 07:35

Nechci ti brát iluze, sám tomu moc nerozumim, ale určitě nebude problém zamezit používání některých služeb jak bylo napsáno výše i bez zamezeni přístupu na určité porty. Nechci dělat že to znám přesně, ale za jednou podobnou proxy sedím, omezený ftp (jen download bez uploadu), icq jen přes tunel a ješte nic moc a spousty dalšího omezení na full přístupu do internetu. Takže neviděl by jsem to tak růžově že ET nemůže bloknout žádné služby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  02. 04. 2003 13:25

Urcite bys rozchodil FTP na jinem portu. Stejne tak ICQ. Ovsem pokud to neni proxy. U proxy vetsinou plati, ze vse je zakazane, a specialni sluzby se musi povolovat (tj, proxy na ni musi mit zarizeny modul - pak se jedna o sprostredkovany internet)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek  |  01. 04. 2003 13:00

Klidne to na stahovani byt muze. Panove prede mnou tu zminovali par programu, ktere se po spadnuti sopjeni dovedou samy opet pripojit. Pravdou je, ze zde uvedene programy maji obcas problemy s navazanim stahovani a misto toho zacnou prepisovat. To ale neznamena, ze neexistuji programy, ktere to nedovedou - napriklad CuteFTP pro je uplne dokonaly... Takze se klidne muze cokoli vesele stahovat celou noc... Pravda je, ze par set mega takhle budete tahat nekolik dni, ale nakonec to stahnete. A o to de, ne? Jinak me je tohle uplne fuk, pac sedim u kompu pripojeneho na 100Mbit sit, takze me omezuje spise druha strana

Ludek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  01. 04. 2003 13:21

Upozorňuji, že GPRS nemusí mít stejné pokrytí jako samotný signál GSM, už jsem to zažil a zažívám u Oskara a i v cizině.....

 

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil G.  |  01. 04. 2003 20:33

Nechci vypadat jako reklamni agent Eurotelu, ale u Eurotelu jsem zatim nenasel jedine mistecko, kde GPRS nefacha (netrvrdim, ze neexistuje, jen jsem tam jeste nebyl). Predtim jsem mel Pegas a jeho GPRS byl bida - prakticky fungoval jen ve vetsich mestech, nikde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T39 Lover  |  01. 04. 2003 22:21

On má Oskar GPRS roaming jo? A od kdy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radan.k  |  02. 04. 2003 08:13

Např v polsku a na Slovensku jsou místa, kde se s Oskarem dovoláš a GPRS nefunguje.(Když chodím po horách, tak si beru předplacenky od všech operátorů, protože tam je pokrytí opravdu nevyspitatelné; jeden poznatek z rumunských hor, Eurotel fungoval na 80% míst, kde jsem byl, hlavně na hřebenech, v údolí vůbec nic....)

 

RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  04. 04. 2003 13:47

Nechces tvrdit ze signal Eurotelu se da zachytit az v Rumunsku ze ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
COOLIO_comes  |  01. 04. 2003 03:43

Hezký, ........ ale co garantovaná rychlost ........ bude ???

COOLIO_comes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  01. 04. 2003 06:23

Tohle je GPRS, tady nejde "garantovat" rychlost. O to tu ale myslím nejde... BTW: Český Telecom u dial-upu také garantuje jen 9600 bps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 04. 2003 21:47

 

Tak jsem dneska koupil SIM Eurotelu, paušál za 100pade + GPRS Nonstop. Na volání si nechám Oskara. První dojmy - GPRS Oskara je asi 5x rychlejší, uvidím zítra. Potřebuji pro ET GPRS (N6610) inicializační řetězec? (Někdo povídal AT+CBST=81). Jaký telefon pořídit? Na volání si nechám N6610 - ten podporuje tuším 3+1. Kolik je vlastně u Eurotelu reálně použitelných timeslotů? PCMCIA Nokia D211 umí 3+1, SE GC75 4+1, mobil SE S55 4+2 (tady ale myslím nejde současně datovat a dobíjet), ev. jaký bluetooth (nejlépe USB) umí data + SMS + synchronizaci - myslím kdo to má odzkoušené. Určïtě je zde hromada zkušenějších, poraďte, jaké zařízení je nejlépe využitelné a dostatečně rychlé - mobil nebo PCMCIA?.

DÍKY MOC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.T.  |  02. 04. 2003 05:25

Že reálná rychlost GPRS u Oskara bude vyšší než u ET přestože Eurotel má daleko mohutnější kapacitu sítě se dá předpokládat už jen proto že počet aktivních "datových" klientů je u obou někde jinde.

Z logiky věci vyplývá že je relativně jedno jestli budete mít telefon 3+1 nebo 4+2, rychlost bude záviset především na vytížení sítě.

Pokud bude telefon použit jen na data, pak bych volil u propojení kabelem nebo infraportem Motorolu Timeport 260, která je "bombenfest" a je v doprodeji za pár korun, u připojení pomocí Bluetooth je za dobrou cenu 6310 a nedělá problémy s komunikací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 04. 2003 14:01

Ja mam 6310 a problemy s komunikaci trochu dela. Po nejake dobe (po urcitem mnozstvi prenesenych dat prestane komunikovat a je nutno odpojit baterku. Z toho duvodu jsem si poridil jeste Ericsson R520 a ten nema problemy s komunikaci zadne. Oboji pouzivam pres BT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 04. 2003 19:29

Hm, tak moje Nokia 6610 taky vytuhuje pravidelně po přenesených 5 MB. Co dělat přátelé? Vážně začínám uvažovat o S55ce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  02. 04. 2003 12:20

Pouzivam Fisio620, ten ma 4+2 sloty a lze ho soucasne nabijet
a datovat (akorat musis mit stojanek).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Free  |  02. 04. 2003 16:38

Já používám Nokii6310 a jsem spokojený, připojuji se většinou rychlostí na stahování kolem 35-40 kbps , záleží asi na opravných , které jdou součastne s daty. Nevěřim ti , že Oskar běžel rychleji, sám jsem ho nedávno testoval a nic moc, dlouhý ping a velká stráta dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 04. 2003 18:17

Testuji dva dny, Oskar i Eurotel mi chodí srovnatelně, 4-6 kb/s. Ještě mám dotaz ohledně modemu (či MT). Používá někdo Siemense C55? Měl by umožňovat 4+1, jde dokoupit USB kabel, jenom mě nenapadá jak při datování dobíjet. Nechal bych to natrvalo zastrčené za počítačem. Také jsem nikde neobjevil co umí a dělá brána Nokia 30. Ohledně diskuzí je tu hromada ptákovin ale nikde člověk nedohledá optimální řešení jak z DATA NONSTOP od ET nejlépe sosat data. Co na to Mobilmanie, což takhle malý testík a přehled zařízení... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paulie  |  03. 04. 2003 13:11

kamos ma C55 a dobijat sa da z USB kablu pocas datovych prenosov...
neviem ci standardny kabel alebo nejaky specialny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  09. 04. 2003 01:31

Přečti si to dole na http://c55.zde.cz

Henry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor