Eurotel NMC aneb jak vypadá řízení sítě u Eurotelu

Diskuze čtenářů k článku

Jou  |  14. 08. 2003 20:39

Pripada mi to tady jako banda zamidrakovanych blbecku co nema co delat a tak jen prudi autory zajimavych clanku. Inteligentni lidi tohle nerozhazi,a taky se divim autorovi ze na to vubec odpovida. Ale tak aspon ze slusnosti. Dobrej clanek,jen tak dal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  11. 08. 2003 19:48

taky bych napsal PR clanek o ETu, kdyby mi dali GO kupon... ze pane Zikmunde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 08. 2003 21:21

Inu, jedno české přísloví říká: "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá." Pokud by tato implikace byla pravdivá, pak byste nyní asi očekával podobně "inteligentní" příspěvek jako byl ten Váš.

Nicméně, asi Vás zklamu. Místo toho bych si dovolil citovat jiné české přísloví: "Podle sebe soudím tebe!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stechowitz  |  08. 08. 2003 17:06

 Na Zikmunda,lišku ryšavou-SMS z hory Tábor-BTS l.p.1594

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v  |  08. 08. 2003 13:56

takhle nejak asi pisi deti ve treti tride zakladni skoly, nebo ne?

Jakmile se seznámí se závadou, tak musí zahájit její řešení. Na to má přesně 60 minut. Pokud by závada byla rozsáhlejšího typu nebo by si s ní sám nevěděl rady, tak kontaktuje Technického specialistu,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nuny  |  08. 08. 2003 11:12

A proto je eurotel taky nejdražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  08. 08. 2003 12:14

Presne tak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  08. 08. 2003 09:50

Nemohu se zbavit pocitu, ze jsem uz jednou (asi pred rokem) cetl uplne stejny PR clanek. No, mozna ho do noveho vydani trochu poupravili... Kazdopadne jsem tenkrat cekal, ze neco podobneho vyjde i o ostatnich operatorech. Nevyslo, jde ciste o PR clanek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 10:24

Nemohu se zbavit pocitu, že tu někdo lže a nebo záměrně zkresluje fakta. Článek o Oskarově NMC naleznete zde a zde, o T-Mobilu jsme nepsali, protože nám zatím neumožnil jeho NMC navštívit. To je celé. Mám ale dojem, že spíš možná Váš příspěvek směřoval do té oblasti, o které píšete. Nicméně byste si možná měl uvědomit, že takovýmito výlevy spíše svému milovanému operátorovi škodíte než pomáháte. Z tiskového oddělení Oskara ani T-Mobilu totiž tento příspěvek nepochází (nikdo z nich by se totiž k takovémuto nesmyslu nesnížil, a to samé platí u tiskového oddělení Eurotelu)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek  |  08. 08. 2003 10:51

nevím, pane Zikmunde, proč se tu do všech diskutujících tak navážíte. ET to má promyšlený a vy mu na to skočíte. Z tiskového oddělení by to vypadalo nevěrohodně, tak vymyslí supr věc: pozve si novináře odborníky a ti mu napíšou jak mu to tam všechno klape a jak úžasnou má síť a dohled nad ní. To je geniální ne? A do toho náhodou ta kampaň na špičkovou síť všude na billboardech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 12:08

Já jsem jim ale na nic neskočil. Je to naprosto běžné, že se píše o něčem, co se den předtím probírá na tiskové konferenci. Nebo když třeba operátor uvede na tiskové konferenci nové tarify a spustí k nim rovnou reklamu, tak máme schválně měsíc počkat až reklama skončí a pak o tom začít psát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 08. 2003 10:01

Tento článek mi ale také připadá jako PR, nemůžu si pomoct. A to proto, že postrádá srovnání s dalšími operátory. Když holt napíšete to, co Vám někdo řekl (a pominu to, že to řekl třeba již před rokem, tak to PR je, i když to není vlastními slovy tiskového mluvčího. Při čtení jsem si říkal, že přece téměř stejně to funguje i u dalších operátorů, jen tam třeba nemají tolik lidí navíc a zvládnou to samé. Příště by to chtělo napsat nějaký objektivnější článek než je tento, i když téma je zajímavé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 08. 2003 10:17

Patrně jste nečetl celou diskusi, takže ještě jednou - o Oskarovi jsme psali, T-Mobile své NMC zatím nezpřístupnil. Eurotel o své síti pustil nejvíce údajů, ostatní operátoři je zatím drží v tajnosti. Co tedy chcete srovnávat? Nebo by bylo lepší si něco o ostatních vymyslet, aby to podle Vás nebyl PR článek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 08. 2003 11:50

Stejně tak bych mohl říct, že o ET jste už psali, tak jste o něm nemuseli psát podruhé

Co kritizuji - jde o to, jakým style m je to napsáno. Stačí si srovnat tento článek s článkem na ISDN serveru, který popisuje tu samou věc, ale je zde naprosto jasný odstup novináře od toho, co mu bylo řečeno. Jak sám píše - novináři "byli důkladně "masírováni" palbou informací", na některé masáž evidentně působila až moc

V rámci zachování objektivity byste měl totiž rozlišovat konstatování, že "něco je takové a takové", tedy ověřený fakt, od toho, co někdo pouze prezentuje jako fakt. Např. při PR prezentaci Eurotelu bylo řečeno, že ET jako jediný z českých operátorů stále staví BTS - já osobně o tom pochybuji, domnívám se, že v pokrývání ČR pokračují všichni operátoři. Toť budiž ukázkou toho, co může být prezentováno jako fakt a pravdou být nemusí, co je jen PR nadsázkou.

To, že píšete, že jste si sami mohli zvolit trasu, zní jako důkaz objektivity. Pokud si však neuvědomíme, že mluvíme o trase po Praze, kde ET začínal a má pokrytí určitě nejlepší, může to v nás budit klamný dojem, že ET je zákonitě perfektní všude po ČR, což už pravda není.

Vřele všem doporučuji článek na http://www.isdn.cz/clanek.php?cid=5096 pro zachování objektivity

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 08. 2003 12:20

Ad druhý článek - o Oskarově NMC vyšli také dva články, i když v jeden den.

Ad masáž - většina informací je ale z onoho 1,5 roku starého článku, protože tentokrát jsme se nedozvěděli téměř nic. Ostatně jestli mi nevěříte, můžete si přečíst, jak někteří čtenáři nadávají, že je to opsané z mého 1,5 roku starého článku. Ta pasáž o masáži Vám tedy příliš nevyšla, co?

Pochybuji, že by si na ISDN serveru ověřovali to, co tam psali (mají tam tuším i mapky SDH a PDH spojů, protože pro jejich čtenáře je to zajímavé). Navíc bych rád věděl, jak si jako představujete, že se to ověřuje? To jako myslíte, že hned ISDN server začal objíždět celou republiku a kontrolovat, jestli Eurotel nelže, jak se tu patrně snažíte naznačit.

Jinak ta věta o tom, že Eurotel jako jediný stále ještě staví BTS tam padla a je to blbost (tu tam ale neřekl žádný technik), těch blbostí tam bylo ještě víc, ale žádná z nich v článku není. Spíš mě ale zaráží, odkud asi tak víte, o čem se tam mluvilo, že by kolega, který dostal v redakci vynadáno, že o tom nic nenapsal?

Ad měření: To, že se Vám něco zdá nebo ve Vás budí dojem není moje věc. Jediné, co dané měření ukázalo je to, že v daný čas a v dané lokalitě byl Eurotel nejlepší (i když konfigurace sítě na té trase nic moc). Nic víc ani nic míň to neukazuje. Na té cestě bylo totiž mnohem zajímavější, že jsme se dozvěděli od toho člověka, jak vypadá jejich každodenní práce a že nás s Markem Němcem odvezl domů... Samotné měření nic neříkalo a ani sám Eurotel jej takto neprovádí (tj. že jede po náhodné trase, kde projede většinu ulic jen jednou).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 08. 2003 12:37

Pokud byste si podle mé rady přečetl článek na ISDN, potom byste věděl, že ty informace mám z tohoto článku a také byste pochopil, jakým style m se má psát nezávislá reportáž. To, že jste zde nenapsal o stavbě BTS si u Vás cením (neb to blbost opravdu je, ale možná to bylo jen tím, že ten článek je z velké míry zkopírován.

Na ISDN serveru nemusí ověřovat, co tam psali - nechávají to zvážení čtenáře. Korektně totiž píší ve stylu pracovníci Eurotelu řekli ... a nikoliv U Eurotelu je to tak a tak. To jsem také myslel tou masáží - při dobré masáži může masírovaný vzít myšlenku za svou a vydává ji jako fakt.

Doporučil bych Vám u dalších článků zachovat trochu odstup od PR materiálů. Chápu, že se daleko lépe píše podle toho, co připraví PR oddělení (a i takové informace jsou důležité, včetně této o jednom z dohledových center) a že při takovém množství článků je nutné najít jakési ulehčení práce, ale stejně ... Lze zachovat trochu odstup, nepoužívat fráze a reklamní slogany "masírované" PR a odlišovat v textu, co je řečeno někým jiným a co je vlastní zkušenost. Tenhle rozdíl prostě v nezávislém novinářském článku musí být znát a je tím, co odlišuje kvalitní článek od průmerného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 08. 2003 14:07

Tady je ale trochu problém v tom, že to by pak všechny články vypadaly jako někdo říká, že: "bla, bla, bla."

Vemte si třeba jen telefony, ty také nikdo nepřevažuje a nepřeměřuje. U sítí a služeb je to ještě složitější. Naši operátoři také tvrdí, že mají všude aspoň jeden PDCH (dedikovaný timeslot pro GPRS) a také se o tom píše (všude), že prostě mají dedikovaný timeslot a ne, že říkají, že mají. To bysme pak mohli psát také o finančních výsledcích, že Eurotel, Oskar, T-Mobile, a Bůh ví kdo ještě, tvrdí, že vydělal tolik a tolik. To se ale také tak nepíše a nepíše to tak ani ČTK, ČIA, Reuters ani nikdo jiný. Nemyslíte si ale, že kvůli tomu je ČTK neobjektivní, nebo ano? To je stejné jako, když v televizi nebo v novinách slyšíte, že Fischer dal KB nějakou nabídku - myslíte si, že ji ale kterýkoliv z těch novinářů snad viděl nebo šel osobně hledat?

Já prostě postupuji podle toho, že dokud se u někoho neprokáže, že by v něčem lhal, tak má do té doby pravdu (a dělají to tak opravdu téměř všichni novináři). Je to trochu podobné jako v případě presumpce neviny. I když ta lež o tom, že jedině Eurotel staví nové BTS mě docela nadzvedla ze židle. Trochu problém bych viděl možná v nové tiskové mluvčí, na předchozí návštěvě v NMC s Honzou Kučmášem se z nás nikdo, s odpuštěním, debili dělat nesnažil. Navíc Honza tenkrát mluvil také trochu k věci a na té tiskovce zaznělo spousta zajímavých věcí (tedy z úst techniků, kteří tam měli prezentace), ostatně právě proto jsem vzal všechna fakta z minulého článku. Paní Dobalová je tam ale teprve krátce a navíc si nejsem jistý, jestli ty tiskové konference (a jejich obsah) nespadají do kompetence jejích nadřízených.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  08. 08. 2003 12:21

Nemuzu se zbavit dojmu, ze fakta tady zkreslujete Vy. Zajimave, ze porad melete svou ohledne clanku o Oskarovi, ale o tohle clanku o ET

http://www.mobilmania.cz/Operatori/AR.asp?ARI=101170&CAI=2114

se uz nezminite. A nerikejte ze jste na nej zapomnel. Vzdyt az na doplneni je to uplne to same. Ostuda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  08. 08. 2003 13:18

Uplne same to neni. V minulem clanku meli jeste CRT monitory, ted uz tam maji LCD panely

Jinak se mi to take zda "trosku" podobne s tim 2 roky starym clankem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arim  |  08. 08. 2003 13:39

"trosku" podobne ? Ne to ne, je to opsany slovo od slova. No to si zase nekdo slusne vydelal za 5 minut prace ze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 08. 2003 14:27

A ja si rikal ze neco takove jsem tady uz jednou cetl. To je parada. To je skoro jako s tou recenzi na film Terminator 3 publikovanou Renatou Buckovou na studentwebu, ktera je az na urcite zkraceni doslova opsana od Frantiska Fuky. Tohle je ovsem precejen dokonalejsi. Opisovat rovnou sam od sebe, skvela prace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 14:46










Použiji svůj příspěvek z fóra k druhému článku, neboť k tomu již nemám víc co říci:

To není pravda, článek je aktualizován a část o měření sítě je dosti výrazným způsobem rozšířena. Kromě toho stejná jsou pouze věcná fakta, která se nemění. Nebo si myslíte, že když prohodím pořadí popisu počtu MSC a HLR, že to bude tak radikální krok, který by výrazně změnil informační hodnotu článku. Naopak si myslím, že kdybych přeházel pořadí, ve kterém jsou faktické údaje uvedeny, že by to mnohem spíš vypadalo, že si "nevážím" svých čtenářů. Kromě toho si myslím, že není nic špatného napsat o něčem po více než 1,5 roce znovu. Dělá se to poměrně běžně, obzvláště když se jedná o téma, které čtenáře zajímá a které se mezitím nějak změnilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 08. 2003 14:53

Pokud jde o tento clanek, mohl jste rovnou odkazat na ten puvodni. Da se rici, ze az na fotografie a nekolik detailu je s nim zcela shodny. Az posledni kapitola toho puvodniho clanku je znovuopsana a je na ni dale navazano v tom druhem aktualnim clanku na toto tema. Takze prakticky pouze v pripade toho druheho ma nejaky smysl psat novy clanek.

Kdyby ty clanky nebyly aspon napsane tak, jako by byly "cerstve". Vzdyt je to hruza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIBorg  |  08. 08. 2003 15:07

Shrnme to proste rozdelil jeden stary clanek na dva mensi a pripsal k tomu 6-7 vet novych aby mel za co platit ucty kdyz je ta okurkova sezona a nema o cem psat.Ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 15:32

No, tak to asi máte hodně velké problémy s matematikou a nebo se čtením...

P.S.: Účty za co platit mám, to se nebojte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr. M.  |  08. 08. 2003 21:29

Musim se Vas zastat. Clanek je fajn, rad jsem si ho precetl, dekuji.

Co se tyka me osobni zkusenosti tak ET mam par mesicu kvuli GPRS s data nonstop. Predtim jsem pouzival velmi aktivne GPRS u TMO v ruznych castech republiky a mohu prohlasit ze u ET funguje radove lepe. To je muj subjektivni nazor. Zkusenost kolegu co prechazeli k ET je podobna.

Nedavno jsem take resil nejaky problem s pripojenim. (Nakonec chyba byla na bts) a pristup technika byl profesionalni tzn. nedelal ze me blbce ze neumim propojit telefon s pc pre bluetooth a pod. Nakonec problem rychle vyresili. takze jsem relativne novy spokojeny zakaznik ET (predtim 3 roky u TMO...:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomasz  |  08. 08. 2003 15:27

Ale Mobilmánia je v poslednom čase bez konkurencie....Takto sa nepobavíte na žiadnom špecializovanom portále...A možno sa MM transformuje do zábavy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 08. 2003 21:27

O důvod víc, proč být s námi!

(ano, všimněte si, toto je PR pro T-Mobile, protože kdysi tento slogan používal tehdy ještě Paegas, na pranýř se mnou! )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomasz  |  12. 08. 2003 08:00

Myslel som tým, že niektoré príspevky do diskusie by sa mali povyberať a dať do zábavnej sekcie....Taky o důvod víc, proč být s vámi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crt  |  10. 08. 2003 11:49

Hned jak jsem viděl první odvysílání reklamy se záběry "Houstonu" jsem se řekl: "to je sranda, na reklamu jim tam hodily LCD, pro image, druhý den měli zpátky CRT" :)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghetoman  |  08. 08. 2003 09:21

Vidíme, analyzujeme, opravíme

Fero: vedocí směny
Radek: specialista NMC - další specializace - zpracovíní vyhořelého jaderného odpadu

Fero: "Hele podivaj sa, zase to tam ty gadžové vykur...li"
Radek:"Takhle toho jointa ale neubalim...."
Fero: "Neeee, dhyk tchi seš momentol"
Radek:"Buď v klidu... zahulíme a uvidíme"¨
Fero:"Aby tě rakovina tchočila"
Radek:"Hele přestaň mi tu nadávat a jdi se kouknout na eMeSCéčko, jestli už to uschlo... kdyžtak otevři tu skříň a narvi to do žebrování od chladiče CPU. Odpoj ty ostatní větráky, ať ta ganja neni všude a ať to dřív uschne"
Fero:"Jhestli mě to kopne jak minule... když jsem to cpal do toho zdroje, thak tho přísahám bohu rozbiju to. Hele, šel by tam dát procesor z 286?
Radek:"Scválně zkus to, ale je tam záložní 386DX/40 tak to zkus vzít z toho záložního. U hlavního MSCčka bych se na to za chodu sítě vysr... Zejtra mi řekni, jak to dopadlo ...hehe"
Féro:"Já to risknu kchámo, dhrž mi palce..."

Po půl hodině:

Féro:"Plechovka, ani disketchovku to nemá, ale byl tam velkej harddisk, tak si ho vezmu chvilku domu, už nemám místo na hry. Na tchen procesor já khááášlu. Páčil jsem ho tam půl hodiny dlátem a nepustil sa... Dylina jedna, zase mě tho praštilo, tak jsem jí za trest polil slívkou..."
Radek:"Hmm, hele už jsem to ubalil, tak si pojď dát a mrknem na tu závadu"¨
Féro:"Tho jeeeee síííílaaaaa. Hele tak khoukám na tu závadu a je to u BTS, u který mám POLE... hele počkáme do září, až sklidim ....please".
Radek:"No dobře... hele nebo na to se...m. Postavíme novou pár kiláků vedle"
Féro:"Chytrej gáádža. Dáš si trochu slivovice"
Radek:"Dej to sem..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  08. 08. 2003 09:47

ty jses husteeej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jake  |  08. 08. 2003 09:05

Mam dve SIMky, jednu sluzebni(ET) a potom soukromou(Oskar)! Jsem priznivec Oskara a nedam na nej dopustit, ale musim uznat, ze ET ma fakt nejlepsi pokryti! Nestalo se me aby sem snad nemel nekde s ET signal, coz u Oskara neni problem! Jina otazka je samozrejme cenovej rozdil mezi obema operatorama, ale jak rikam ET-NEJ signal!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  08. 08. 2003 09:24

Jak kde, nedavno jsem byl s kamosem na horach na kole, pichnul dusi a bohuzel nemel lepeni tak sme se vydali po svejch dal, kazdou chvili sem zkousel signal ale jenom samy nemecky site (na ceskym uzemi :), ceskou sit (t-mobile) sem zachytil az po dvou a pul hodinach, ale stejne se nedalo volat, hned to vypadlo, nakonec sme od nekoho zavolali z pevny. Pri shaneni pevny po domech sme se akorat dozvedeli ze eurotel se tu da chytit, ale ze by museli vylezt na strechu :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  08. 08. 2003 12:10

Kdyz to bylo tak nutny ze se shanela pevna po domech tak stacilo zavolat pres Roaming, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  08. 08. 2003 13:09

sem myslel ze nemam roaming aktivovanej tak sem to ani nezkousel, ted sem se podival do profilu a prece jenom mam, njn, priste to uz budu vedet :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 09:46

To bych netvrdil, podle mého názoru je pokrytí signálem u všech tří sítí (co do pokrytého území) v podstatě rovnocenné. Pokrytí signálem ale není vše..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  08. 08. 2003 12:01

Prijdte si ke me domu zavolat z Oskara :( Dejvice (Pragl :), cihla, treti patro. Stejne se jinde nez na balkone nechytnete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aloner  |  08. 08. 2003 13:16

Presne tak, dalsi lokality bez signalu Oskara v Praze (vsechno outdoor):

P10 - Dolni Mecholupy
P10 - Dubecek
P4 - sidliste Krc
P4 - obytny komplex Zelene Udoli
P4 - Kunratice (kapacita)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 14:25

Praha není zase tak úplně relevantní, pokud chcete posoudit pokrytí na celém území, ne? Jsem si totiž téměř jistý, že co do celkové plochy mají všichni tři operátoři zhruba stejně nepokrytých míst (neboli kilometrů čtverečných, chcete-li).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Ler  |  08. 08. 2003 14:59

Vy mate ale dneska hadavou. To, ze si doma nezavolam, je relevantni. Pro rozhodnuti, zda toho operatora pouziju nebo ne. Je mi egal jestli maji nominalne shodny pocet pokrytych km2, pokud to je rozdilnou kvalitou signalu, coz v praxi opravdu je. Jinak takovy pekny riip-off vlastnich clanku sem jeste nevidel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 15:38

To je jasné, že když si doma s Oskarem nezavoláte, že si ho asi nebudete pořizovat  Tady ale spíš o to, že pro toho, kdo bydlí (abychom byli přímo adresní) na Tesáku (malá obec na Moravě) zase je k ničemu to, že Eurotel má pokrytí tam, co jste psal Vy, že Oskar nemá, protože u něj doma má pokrytí zase jenom Oskar a Eurotel by mu tam byl k ničemu (T-Mobile ostatně také)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aloner  |  08. 08. 2003 20:15

A ja jsem si dodnes myslel, ze pro mobilni operatory je Praha nejdulezitejsi

Paradoxne mam o tridu lepsi signal i kapacitu v Chlumci nad Cidlinou (okr. HK) a take v takovem "zapadakove" jako je Stribrna Skalice (okr. KO), kde mohu telefonovat i ze sklepa. V mnou jmenovanych Prazskych lokalitach je nutne telefonovat venku (v nechutnem vedru ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  16. 10. 2003 14:43

Zde má ET opravdu nejlepší pokrytí záleží taky na tom z jakého bodu naší milované země se na to díváte. Už se mi několkrát stalo, že ET signál neměl a TM měl, ale je pravda, že situace opačná bývá častější, takže asi nejlepší pokrytí má. A má k tomu taky nejlepší (pardon chtěl jsem říci nejvyšší) ceny. Kvalita se platí, je jen otázkou, zda je poměr cena/výkon odpovídající po všech stránkách, hlavně po stránce hloubky kapsy uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t-user  |  08. 08. 2003 09:04

Vsichni jste to nepochopili. To je prece PR clanek, ktery je soucasti nove kampane EUROTELU. Prosim proto autora clanku at na zacatek doplni upozorneni na tezke PR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 10:11

Ne, nepochopil jste to Vy, nicméně by nebylo ono, kdyby v diskusi někdo netvrdil, že je to PR pro toho či onoho, že? Prosím proto autora příspěvku, ať na začátek příspěvku doplní upozornění na těžké... (doplní si každý sám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t-user  |  08. 08. 2003 10:18

At se na mne nikdo nezlobi, ale ten clanek smrdi. V podstate jsme se dozvedeli pouze jak to ET bezvadne klape a vse funguje, problemy nejsou a nikdy nebudou. A je zajimave ze vysel zrovna  v dobe, kdy na tato tema ET spustil reklamni kampan. Proste ciste PR od zacatku az do konce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 10:38

Ten článek vyšel den poté, co jsme byli u Eurotelu v NMC, ostatně jako všechny články, které se vztahují k informacím z nějaké tiskové konference jakéhokoliv operátora. Pokud máte nějaké důvěryhodné informace, že to v Eurotelu neklape, pošlete to a my je zveřejníme. Problémy jsou a o tom, že by nebyly se tam nikde nepíše. Třeba, když jsme tam byli tak Eurotelu vypadlo 6 sitů kolem Liberce, nicméně závada byla opravena za méně než 1,5 hodiny, což je v onom dvouhodinovém limitu, takže jsme se všichni tam mohli ostatně i sami přesvědčit, že to za ty dvě hodiny prostě stihnou (alespoň v tomto případě to stihnuli).

Váš příspěvek vypadá ale jako snůžka blábolů a nesmyslů bez jediného argumentu, která má očividině směřovat k tomu, že podle Vašeho nicku je nejlepší jen T-Mobile a všichni ostatní mají síť naprosto špatnou a k ničemu, ale takhle to bohužel není... Všechny sítě jsou si téměř rovnocenné, akorát T-Mobile zatím nepovolil návštěvu svého NMC. On je totiž u nás jediný, kdo nepoužívá Watchmark, takže kdyby někteří čtenáři jako jste Vy viděli, že T-Mobile nemá hezkou mapku na obrovském displeji, tak by byl T-Mobile hned "shit" a bylo by to. I přesto by se ale našel nějaký ňouma, který by tvrdil, že je to tvrdé PR a že o Eurotelu a Oskarovi se nepsalo.

BTW: Watchmark jako takový je noční můrou každého NMC inženýra, na druhou stranu po několika letech, kdy se dolaďuje a rozchodí zase dokáže práci i usnadnit (i když spíše vedoucímu směny, NMC inženýři stejně musejí používat pro odstranění závad software od výrobce sítě)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t-user  |  08. 08. 2003 12:59

Tak on si Vas Eurotel pozve na prohlidku dohledu site. Uplne cistou nahodou bezi velka reklamni kampan presne na stejne tema a vy se odvazujete tvrdit ze to neni PR? V poradku asi neco nebude v redakci MM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 14:23

Nemyslíte si, že tiskové konference se dělají čistě náhodně, že ne? To by podle Vás měl operátor uvést reklamní kampaň řekněme na GSM banking v dubnu, v červnu k tomu udělat tiskovou konferenci, že už to dva měsíce nabízí a v červenci bychom o tom již mohli psát, aby se Vám to nezdálo jako PR nebo co? A co telefony? Také se dělá tisková konference shodou okolností před uvedením na trh a také se o tom píše v době, kdy je reklama.

Abych to tedy shrnul, podle Vás máme na MM asi psát o tom, že Oskar již v květnu 2000 zavedl Oskartu, že Eurotel Go již zvládá SMS a že T-Mobile nově nabízí dotovanou Motorolu d520, kterou si již bohužel ale nemůžete koupit (snad v bazaru). Geniální nápad! Zkusím to u nás navrhnout s tím, že případný honorář za nápad Vám můžeme poslat na Váš účet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snovac  |  08. 08. 2003 14:57

Martin Zikmund:  hehe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t-user  |  08. 08. 2003 15:55

Psat si muzete co chcete. Otazka ovsem je, jestli to nekdo bude cist.

Michate tady dohromady dve veci. Pokud kterykoliv operator uvede na trh novou sluzbu, ocekavam velmi brzy ze strany MM jeji recenzi plnou faktu. Pokud se ovsem ET chvasta jak ma skvelou sit, udela k tomu tiskovku a jeste pozve odbornou novinarskou verejnost k prohlidce dohledoveho centra, tak potom bych o teto PR akci ocekaval drobnou zminku nekde v kratkych zpravickach. Ne z toho udelat PR clanek. Myslim, ze se ted nekdo na PR oddeleni ET sladce usmiva, jak z hovna vytriskali skoro zadarmo zlate tele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  08. 08. 2003 16:05

Ty seš ale chudák zamindrákovanej. Tak si začni psát svůj vlastní server o mobilech nebo zlatejch telatech a nekritizuj dobře odvedenou práci někoho jiného!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t-user  |  08. 08. 2003 16:28

Vzdyt ja prece chvalim dobre odvedenou praci PR oddeleni ET

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  08. 08. 2003 22:58

A jak si predstavujes, ze by se do toho dohledoveho centra dostali jinak??? Vyslali tam nejakeho spiona?
ET se rozhodl, ze zameri svou reklamni kampan na bezpecnost site a v ramci toho pozval novinare do dohledoveho centra. Pochybuju, ze jednou z podminek k pozvani bylo to, ze novinari pote napisi pozitivni clanek.
Redaktori popsali proste to co videli a ja jsem si ten clanek rad precetl.
Jako PR mi to rozhodne nepripadlo a pochybuju, ze ET na novinare "simuloval" bezchybnou sit.

Psali o tom jeste na ISDN.cz a tam jim pri zkusebni jizde vysel jeko nejhorsi TMO, coz Te asi zere co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 17:05

Když Vám to nepřipadá zajímavé, tak proč to čtete? A nebo jste to nečetl a jenom kritizujete a ani nevíte co?

Myslím, že byste si měl nejdřív své myšlenkové pochody trochu uspořádat tak, aby si jednotlivé výroky neodporovaly a jeden výrok byl konsekventem druhého (ověřit si to hravě můžete rezoluční metodou, kterou nepochybně ovládáte stejně dobře jako vše ostatní) a pak teprve psát nějaké příspěvky o tom, co bychom měli psát nebo ne.

Kromě toho existuje několik tisíc čtenářů, kterým tento článek zajímavý přišel, a to i přesto, že jsme před 1,5 rokem psali článek podobný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 08. 2003 17:38

Jo podobny.. no ano, jiste. Velice podobny.
Take prave proto ten clanek pripada mnoha lidem jako PR Eurotelu. Jakoby si nechal Eurotel napsat clanek o jejich dohledovem centru, a vzdy jednou za cas ho nechal jako podporu sve reklamni kampane oprasit, pravda - v trosicku modifikovane podobe.
Bohuzel i takove dojmy a teto zalezitosti primo cisi, takze se nedivte tomu co zde lide pisou.
Radeji jste si mel dat s clankem vice prace, a napsat jej uplne nanovo. Bylo by to lepsi. Schvalne srovnejte ten stary a tento novy. Temer 100% shoda. Jen tu a tam nejaka veticka ci slovicko lehce jinak. Zcela zanedbatelny rozdil.
Jen doufam, ze tohle nezacnete delat casteji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 18:06

V tomto případě jsem to udělal jen proto, že prostě původní článek obsahoval mnoho faktů (zdánlivé výkony jednotlivých UPS a generátorů, doby oprav, které Eurotel garantuje podle ISO, informace o HLR a MSC, měřené úseky při field-testech apod.), které se nikterak nezměnili. Pouze jsem články rozdělil na dva, protože tentokrát jsme měli možnost udělat si vlastní "miniměření" a strávili jsme s tím téměř 2 hodiny a za ten čas jsme se také hodně dozvěděli o tom, jak vlastně vypadá práce měřících techniků. To bylo to, čím se hlavně odlišovalo toto setkání v NMC Eurotelu od toho předchozího. Druhá odlšnost pak byla v tom, že tentokrát prezentace neobsahovala příliš technických detailů, což byl druhý důvod proč jsem raději použil podklady (a část článku) z minula...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cOpY  |  09. 08. 2003 17:08

chybí mi tam kde se daji koupit ty hezký modrý křesla jak maji v tom velíně? no vypadaji silně pohodlně? zkoušeli ste ne nich sedět? a dá se to vůbec vydržet celou tu 12hodinovou šichtu? já chci taky takový kde sa daji koupit? nešlo by to zjistit? :)

jinak by bodlo víc foteček.. nezveřejní náhdou Errortel seznam svých BTS? nebo už je? a uniklo mi to? taky bych chtěl mít doma takový hezký mapky a přesný lokace .. vždyť to může bejt užitečný vědět kde je maji a kde ne? :) a jaký typy :) no tak nebuďte labuť!

Já chci vědět, vidět vprostě víc!!! žádná PR to neni prostě info, který sou zajímací

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  09. 08. 2003 17:28

Tak to, kde se dají koupit ta křesla opravdu nevím.  Každopádně na to, abyste někde 12 hodin seděl je potřeba mít opravdu kvalitní židli, na což dbá jak Eurotel (u něj jsem v židli neseděl), tak Oskar (tam jsem si pár hodin poseděl). U T-Mobilu zatím nevím.

Foteček víc je, ale vždy je tam buď pohled na celé NMC s velkým displejem a nebo pohled na mapu na displeji, ono v NMC vlastně ani nic jiného není

Neúplný seznam BTS existuje na bts.zde.cz, ale samozřejmě není oficiální. Oficíální seznam BTS nezveřejňuje žádný náš operátor a nikdy asi také nebude. Kdyby takový seznam měl k dispozici někdo, kdo tomu trochu více rozumí, tak z toho může ledasco vydedukovat, což se ani jednomu z operátorů nelíbí. Z toho neoficiálního seznamu ostatně také nejsou příliš nadšení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zuzulak  |  10. 08. 2003 23:21

Seznamy BTS vsech operatoru jsou na www.gsmweb.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t-user  |  08. 08. 2003 17:44

Je velmi horke patecni dopoledne. Rtut teplomeru za oknem prave zmizela z dohledu stupnice. V klimatizacni jednotce se rozpustila chladici kapalina a rybicky ve firemnim akvariu, buh vi proc, plavou brichem vzhuru. Nikdo nic nedela a vsichni se snazit prezit to vrazedne vedro. V diskuzi pod jednim PR clankem na MM pisu nenapadny prispevek. V nekolika nasledujicich reakcich autora clanku jsem oznacem za myslenkove slabeho a nevyrovnaneho jedince, bez schopnosti soustredit se na to, aby pro zmenu me reakce neopustili klikatici vinouci se diskuzi, jez mistrne moderuje sam velky autor. Autor svou genialni dedukci dale ve mne rozpoznal socialne slabeho uzivatele site T-Mobile ...

Seru na Vas vsechny a jedu domu. Nebudou zadne mnamky mistra kuchare a pekne natocena orosena pivinka od Bernarda. Cely vikend se budu za trest ozirat patoky vyhradne ve 4 cenove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  10. 08. 2003 07:30

chlape ... tento tyden vidim na MM, uz asi 2-3clanek, kde prudis nechutnim zpusobem.Skus se na sebe podivat nejak sebekriticky a neprud ostane lidi, nebo prestan prispivat do MM.Dekujeme .... (vsichni ostatni normalni lidi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qantas  |  12. 08. 2003 00:25

Jsi opravdu chudák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 08. 2003 08:35

Koukám že i MobilMania.cz začíná pěkně blbnout. Nevím proč srdcem sítě musí být NMC, když u jiného operátora se jmenuje to samé OMC (operation and maintanance centre). To je ale celkem jedno. Základ je stejný - dohled sítě. Tam to ovšem vše končí. Každý z operátorů a to ať mobilních nebo fixních má zvolenou jinou strategii jak a kolik peněz od zákazníků vyhodí za servis. Jak znám a čtu v článku, tak Eurotel i nadále má dost lidí na NMC kteří jen oznámí závadu (což by měl dělat SW automaticky) technikovi a ten se chudák někde v polích snaží dohledat číslo někam a něco zjistit a když už nemůže tak tam pošle dodavatele za příjemný peníz (a to takový který mu nabízí exkluzivní smlouva - tedy bez konkurence). Dle fotek je vidět jak operátoři NMC pěkně lelkují a mapa bliká všemi barvami. Jiný konkurenční operátor to řeší úplně jinak a řekl bych lépe (ve prospěch zákazníka). Nejdříve operátor dohledu zkontroluje zda se nejedná o výluku plánovanou (pokud si to nepamatuje), pokud ne tak volá kontaktní čísla aby se zjistilo zda není porucha u některé z dodavatelských firem (ČEZ, PRE, ČRa, atd. - pokud závada souvisí s nějakým). Teprve poté se vydává technik s náhradním dílem na site. Pokud není na skladě potřebný díl, tak se volá dodavatel (ten se už však dozví všechny detaily co a jak, protože už na situ někdo byl a viděl co se stalo), který též má hotovost a hlavně více druhů náhradních dílů. Celá tato procedura v nejhorší variantě může být max. o 30 minut delší, ale to jen v případě, že technik NOKIE si vezme na poprvé všechny správné díly. Pokud ne, tak má další cestu navíc a čas se samozřejmě prodlužuje. Síť má sice možná nejlepší, ale o tom by se také dalo na 100% pochybovat. V kvalitě sítí a celkovém pokrytí už dávnou nejsou takové rozdíly jako dřív a ani největší experti (pokud nejsou namyšlení nebo hloupí) si netroufnou určit nejlepší síť našich operátorů.

Příště snad objektivněji

Pepa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  08. 08. 2003 09:00

Souhlasím s tebou . Je to tak .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 09:41

Nechci se Vás nijak dotknout, ale pletete hrušky s jablky - NMC se jmenuje vždy NMC a je to místo, ze kterého se provádí dozor sítě, k čemuž se využívá speciální software. Ten se jmenoval u každého výrobce jinak, nicméně Nokia již používá stejný název jako Ericsson (tedy OMC), ale dříve tomu říkala NMS (Network Monitoring System) a Siemens tomu říká tuším OMS (Operating and Maintanance System), což je ale ve finále jedno, neboť se jedná o software plnící stejnou funkci (i když u Siemensu je GUI a je to výrazně víc user-friendly než u Nokie a Ericssonu dohromady).

Jinak u toho ohlašování závad mi není jasné, kde jste vzal, že v NMC jsou lidi, kteří je snad nějak ohlašují nebo co? Závady se hlásí automaticky a Watchmark si je bere přímo z Nokia OMC a monitorovacích softwarů u další "nesíťových" prvků. Operátoři v NMC rozhodně nelelkují, všechny závady se ale řeší od počítače. Když tu práci neznáte, tak ji alespoň neschazujte. Zkuste si za 12 hodin vyřídit 300 telefonátů, potvrdit 1000 chybových hlášek z nichž nejméně desetinu musíte opravdu i řešit... A že se plánované výluky nekontrolují??? A to jste vzal jako kde?

Ad Nejlepší síť - to tu nikdo neurčuje. Nicméně dávat do souvislostí pokrytí a kvalitu sítě je jaksi nesmyslné..

Ad objektivnost - článek je objektivní, to spíš Vaše reakce se mi zdá při nejmenším off-topic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  08. 08. 2003 15:44

Těch 300 hovorů za 12 hodin je asi dost nadsazených - to by volal asi každé dvě minuty... To by asi nebyla moc spolehlivá síť, kdyby tam byl každé dvě minuty (krát počet zaměstnanců na směně) alarm, že někde něco spadlo, apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 16:58

To rozhodně nadsazené není. Jenom jedna práce na jedné ze tří tisíc BTS obsahuje 4-8 alarmů a dva telefonáty. Alarm totiž vůbec neznamená, že něco někde spadlo. Stačí vedro a jedna bouřka a většina BTS ohlásí heat alarm a když pak přijde bouřka, tak postupně vypadávají jednotlivé PDH skoky (a to samozřejmě u všech operátorů). Se spolehlivostí sítě to opravdu nemá co dělat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aloner  |  08. 08. 2003 08:12

Fotky "epublika" a "raha" jsou celkem zajimave a prinaseji mnoho novych informaci. Skoda, ze fotka "epublika" neni focena trochu z lepsiho uhlu a fotka "raha" z trochu vetsi dalky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 10:07

Ty názvy jsou takové kvůli redakčnímu systému a způsobu, jak pracuje s náhledy a velkými obrázky, tak že se omlouvám, že nejsou úplně česky. Jinak ty fotky z lepšího úhlu fotit moc nešly. Problém je totiž v tom, že Eurotel na rozdíl od Oskara nemá ty zobrazovací panely v rovině, ale mírně do U. Tím pádem, když fotíte něco většího (jako obě zmiňované fotografie), tak se to vždy bude někde lesknout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orf  |  08. 08. 2003 07:10

hmm pěkný a zajímavý článek..................... A co budou i další operátoři?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 08. 2003 09:56

O Oskarovi už byl (zde a zde) a u T-Mobilu to záleží jen a jen na něm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor