Eurotel se svým Akceleratorem porušil zákon

Diskuze čtenářů k článku

martin  |  30. 09. 2005 13:19

Jestli on ten Martin Razzi Drtina nebude takovy ten super-stezovatel. Na jeho blogu jsou treba stiznosti na webhostingovou firmu a vynatky z jejich vzajemne korespndence. Bez kontextu samozrejme tezko soudit, kde je pravda, ale ono zverejnovani fragmentu korespondence ukazuje na ponekud patologickou povahu chronickeho stezovatele.
Podobne s DataNonstepem od ET. Sam jsem v uvedenou dobu DN vyuzival a problemy uvedeneho charakteru jsem nemel. Samozrejme, neaktivoval jsem zadny Akcelerator, protoze pak by zakonite popisovane problemy nastaly...
Rovnez bych se pozastavil nad reklamaci, kdy zakaznik, at uz si stezuje na cokoliv, se k reklamaci stavi: "A bud mi vyhovite, nebo si budu stezovat vyse (v tomto pripade CTU)". Podobne ultimativni postupy, de facto vyhrozovani, prave vedou k tomu, ze stezovateli se nevyhovi. Nechci obhajovat ET, urcite ma co zlesovat, ale s takovouto formou reklamaci se proste zakaznik nemuze divit, ze se mu nevyhovi.
Konec koncu, kdyby p. Martin Drtina skutecne chtel resit svuj problem, asi by ho veresil treba prikoupenim verejne IP daleko efektivneji, nez pulrocnim psanim stiznosti. Nevim, nakolik si ceni sveho casu, ale asi by tu petistovku neobetoval nadarmo... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Drtina  |  30. 09. 2005 17:53

Nepokládám se za chronického stěžovatele. Zda jím jsem, musí posoudit jiní. Jen si hlídám svá práva a dovedu si za nimi tvrdě jít. A pokud by to byla pětistovka, o co v tomto sporu jde, věřte, že bych s tím čas neztrácel... Ta celková žalovaná částka je pěticiferná a společně s úroky z prodlení dále roste. Znám ji jen já, Eurotel a v pondělí i se ji dozví i Městský soud v Praze.
Uvádět rozhodné výňatky z korespondence v popisované věci je základem objektivního zpracování problému, to vás naučí už v prváků na žurnalistice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  01. 10. 2005 00:50

Nic proti  (asi profesni deformace , ale rozhodne vynatky patrne nebudou dve vety, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  01. 10. 2005 10:07

Eurotel v odpovědích na reklamace taky uvádí i jednověté výňatky ze všeobecných podmínek. Někdy méně je více, a pokud ty dvě věty dokáží problém objasnit, mají svůj smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  29. 09. 2005 23:42

Vazeni pani odbornici a co OSKARova zmena cerpani volnych minut? Slo by to taky uvalcit nejak? Nejde mi o vraceni penez, spis o vraceni veci do predchoziho stavu a nemeneni podminek jak se jim zachce.
Dekuji za rozumne prispevky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neznalek  |  28. 09. 2005 23:42

Velke korporace krici o dodrzovani autorskeho zakona. Ale jesli se nepletu tak kazde vytvorene dilo a to i Webova stranka a tim padem HTML kod je chranen autorskym zakonem. S tim ze bez svoleni autora se nesmi pouzivat ci nejak upravovat kod dane stranky. Myslim ze by to chtelo prilejt do ohne kapku oleje i stehle strany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
víkon  |  29. 09. 2005 03:50

tak zazaluj Explorer, ze pri ulozeni stranky zmeni linky na obrazky ty chytraku
Pokud jde o causu Eurotel, meli ci mohli to vedet, mohli prece zavest transparentni proxy server, ktery by vubec nemusel modifikovat HTML kod, jen by transparentne komprimoval obrazky.
 
Jinak podotykam, ze kazde CISCO umoznuje zapnout PPP kompresi a kazde Windows to podporuje a umi si to vyzadat, takze nechapu, proc nepouzivaji tuhle standardni MPPC kompresi nad PPP linkou???!!!
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xray  |  29. 09. 2005 09:35

Bez toho, aniz bych tuhle technologii nejak branil: treba to ta gateway, ktera zakoncuje GTP tunel neumi... Xray

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
víkon  |  29. 09. 2005 03:50

tak zazaluj Explorer, ze pri ulozeni stranky zmeni linky na obrazky ty chytraku
Pokud jde o causu Eurotel, meli ci mohli to vedet, mohli prece zavest transparentni proxy server, ktery by vubec nemusel modifikovat HTML kod, jen by transparentne komprimoval obrazky.
 
Jinak podotykam, ze kazde CISCO umoznuje zapnout PPP kompresi a kazde Windows to podporuje a umi si to vyzadat, takze nechapu, proc nepouzivaji tuhle standardni MPPC kompresi nad PPP linkou???!!!
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howking  |  28. 09. 2005 21:39

Eurotel prece nabizi tuto sluzbu na vic a zadarmo. Pokud vam sluzba v necem vadi nejste nuceni ji pouzivat. Pripojeni bezi i bez ni adekvatne kvalitam vaseho mobilu (tridy gprs). Nechapu jak muze nekdo s touto zalobou uspet - inu ceske pravo. Jina situace by byla, kdyby Eurotel k uzivani teto sluzby nutil nefunkcnosti spojeni bez jejiho pouziti a nebo za tuto slozbu navic iklasoval penize, ale takto je naprosto nevinny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  28. 09. 2005 22:11

1) bavíme se o situaci v létě 2004, kdy nebyla možnost službu vypnout. Byla zákazníkům vnucena.
2) -> připojení tehdy s ní neběželo adekvátně kvalitám mobilu...
3) nejde o žalobu, jde o rozhodnutí ve správním řízení. Civilní žaloba na ET bude podána až příští týden, a to už na konkrétní částku. Tady pouze ČTÚ rozhodl, že ET dost zásadně pochybil, porušil zákon a účastnickou smlouvu. Vše ostatní teď bude následovat ve dvou rovinách:

po linii ČTÚ: pokuta pro Eurotel
narovnání závazků vůči mě, coby jejich bývalému klientu
obojí nebude zanedbatelné, i když nepopírám, že pro ET to bude pakatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  30. 09. 2005 13:27

Rad bych se dozvedel, jaka castka to bude? Jednak i v uvedenem obdobi Akcelerator nebylu nutne pouzivat, tim jsem si jist - pouzival jsem tez ETDN, a jednak - nemuzete pocitat, ze vase poskozeni bylo v plne vysi mesicniho poplatku. Kdyz bych odhadl slevu na 1/10, tak  za tri mesice to dela cca 300Kc. Opravdu se budete soudit o trista korun?
Bez urazky, ale spise bych vam doporucil konzultaci u odborneho lekare a pak leceni. Ambulantni snad postaci. Bude to investice, ktera se vam bohate vrati...
Ne, to jsem nemyslel vazne, ale jen chci rict, ze me opravdu prekvapuje mysleni nekterych lidi, arogance a nadutost. Kdybyste opravdu svuj problem chtel resit, vyresil byste ho uz loni v lete primo s Eurotelem. Pripominam, ze by to vyzadovalo, abyste v reklamaci nevyhrozoval CTU, pak se domluvite jen tezko.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  01. 10. 2005 13:19

Vy budete asi zástupce ET, co tak čtu vaše reakce. Tak vážně: Akcelerátor v tu dobu musel být využíván, nedal se vypnout. Takze kde berete tu jistotu, ze jej nebylo nutne pouzivat? Dal nevím, kde jste vzal, že jsem v reklamacích vyhrožoval předáním věci ČTÚ. Vy jste ty reklamace četl??
Výsledná částka je pěticiferná, blíže to konkretizovat nebudu, mám k tomu své důvody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  28. 09. 2005 16:35

Pane Polesný, vy jste se nám zase vybarvil. Za chvílu budete psát články typu "SKANDÁL! EUROTEL ODEČETL ŠPATNĚ 1 SMS" nebo něco takového. Měl by jste se nad sebou zamyslet .
Víte, já bych to přirovnal k SMS u vyvolených, kde se to špatně účtovalo. Článek jste z toho udělali Mega jak je to strašná věc a nakonec se zjistilo,že PRIMA v tom vinu nemá. Ale to už se nikdo z Mobilmanie nějak neměl k tomu aby udělali stejný článek o tom,kdo má pravdu a kde byla chyba.
Ale to už je jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
někdo z Eurotelu  |  28. 09. 2005 15:41

Jak Eurotel tak T-Mobile nabízí službu na stejné technologii jedné izraelské firmy. T-Mobile zapínal akceleraci automaticky všem zákazníkům. Akcelerace pracuje právě na principu, že rozkládá obsah WWW stránek na virtuálně více serverů, tím dochází k řešení problému vysoké latence GPRS (komprese obrázků je naprostor sekundární, přestože si autor asi myslí opak). V testovacím provozu neběžela akcelerace u Eurotelu pro všechny zákazníky (to by si Eurotel nedovolil) jednalo se o přibližně 25% zákazníků. Měřili jsme stížnosti na zákaznické lince a byli naprosto zanedbatelné (10 problémů za měsíc).
Tento článek je novinářská kachna jak z něčeho malého udělat velblouda. Pokud by se jednalo o snížení kvality služby, musel by nám příslušný zákazník prokázat, v jakém případě docházelo ke snižování kvality jeho služby a včem byla tato služba pro jeho využití méně hodnotna (kompresy obrázků šlo vypnout). To by se skutečně prokazovalo hodně obtížně, protože řešení bylo pro 99% použití zcela transparentní (tedy nemělo vliv na využití služby), naopak docházelo ke zvýšení rychlosti stahovaných dat.
Verze která je dnes v provozu umožňuje zrychlení přenosu dat o až 50% přes GPRS, což mnozí i stávající zákazníci ocení. Službu je případně možné kdykoliv snadno vypnout. To vše je zadarmo a funguje u GPRS/EDGE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 09. 2005 18:14

Deset problémů na infolince za měsíc? To je zvláštní, že jen v našem fóru se loni objevilo více reakcí za jeden den: http://www.mobilmania.cz/forum/SubChild.asp?QST=45002&MAIN=64&PG=1. Osobně bych navíc řekl, že i čtvrtina zákazníků je pro takový pokus trochu dost.

Projděte si loňské diskuze a články. Tohle rozhodně nebylo něco, co nestojí za řeč - nefungoval například internetový obchod eD System, my jsme přes GPRS nebyli schopni do redakčního systému vložit obrázek. Eurotel navíc pro "vypnutí" doporučoval aktivaci tzv. transparentního přístupového bodu za 499 Kč, návod pro uživatelské vypnutí se objevil až později (přesněji po vydání tohoto článku: http://www.mobilmania.cz/Operatori/AR.asp?ARI=107686). 

Jak vidíte z vyjádření, které je celé naskenované na http://razzi.narovinu.cz, ani ČTÚ si zjevně nemyslí, že by se jednalo o takovou prkotinu, jak naznačujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  28. 09. 2005 21:07

Typický příklad řešení reklamace: nejen že jim to nefungovalo tak, jak mělo, ale "zákazníku dokaž nedokazatelné, pak ti dáme desetikorunu slevu". Fuj, šmejdi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yomm  |  29. 09. 2005 00:58

TM nastesti pouzival pro transparentni kompresi drivejsi verzi ACS, ktera delala takove psi kusy, ze ji radsi vypnuli. v soucasne dobe preziva jen klientska verze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  28. 09. 2005 13:50

Nefunguje tato služba jen když používáte IE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  28. 09. 2005 14:33

Ne, tehdy ta chyba byla nezávislá na použitém prohlížeči.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  28. 09. 2005 14:37

pardon, nevšiml jsem si titulku. má reakce se vztahovala k přepisování URL u Akcelerátoru. Jak je to s GPRSpeed, nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  28. 09. 2005 13:37

Je zajimave, ze ja jsem s reklamaci v te dobe uspel - mel jsem stejny problem, sice se ET nejprve stavel k tomu tak, ze nic neporusuje, vysvetlil jsem, co porusuje a jak (pravda, pohrozil stiznosti a zalobou) a zdrama jsme se dohodli na naprave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  28. 09. 2005 14:35

Já bohužel ne, a to jsem si v té době korespondoval s několika odděleními ET, včetně právního. Teď, s rozhodnutím ČTÚ v kapse, je má pozice při vyjednávání o slevách a peněžních náhradách mnohem růžovější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 09. 2005 12:10

ČTc i ET je jedna pakáž, na vyřizování reklamací je to vidět. Volat vůbec nemá cenu, jsou schopní vám  pokaždé tvrdit úplně něco jiného. Při písemné reklamaci vám buď neodpoví nebo odpoví na úplně něco jiného, než jste reklamovali. V ideálním případě vám po několika hodinách a spoustě nervů, které  jste tím strávili, přiznají nějakou slevu v řádu desetikorun.
 
Proto je nejlepší nemít s podobnýma firmama nic společnýho,  ušetříte si spoustu nervů i peněz. Viz např. systematické pokusy ET na zákaznících: CDMA modemy, několik variant FUP, nefungující nameservery u CDMA ... Lepší nevzpomínat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spacer  |  28. 09. 2005 09:35

Robim na pluginoch do firewallov co robia nieco podobne a pridam jeden priklad ked banka zazalovala ISP pretoze podobnym zariadenim narusoval(nieco ako legalny hacking(man in the middle attack)) spojenie medzi zakaznikom a bankou ...
Jedine ponaucenie je ze taketo  riesenia su iba docasne  a  nemoze  fungovat na 100% a zakaznici musia potvrdit ze nieco take xcu skusit na vlastne riziko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yomm  |  28. 09. 2005 05:14

jinak bulvarni titulky typu 'porusil zakon' byste si mohli nechat od cesty. jeste si nekdo zacne myslet, ze CTU je uzitecna organizace a ne jen nastroj statu na protezovani telecomu, omezovani konkurence a ziskavani uplatku do stranickych kas.
ke zjisteni, ze Eurotel porusil smluvni zavazek poskytovat kvalitni sluzbu nepotrebujete mit zadny "zakon o telekomunikacich", staci normalni obecne zakony (az by se mi chtelo rici common law, jo kezby...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Helekal  |  28. 09. 2005 05:10

Jak tak koukám po přečtení tohoto článku, tak zjišťuji, že Eurotel vůbec rád používá své zákazníky jako pokusné myši. U Data Expres a zavedení FUP to bylo podobné, Eurotel zkoušel FUP na všech zákaznících aniž by je o tomto vůbec informoval a stejným způsobem použil i jeho oficiální zavedení. Přitom ve smlouvě a všeobecných pravidlech sám píše, že je povinen o změnách připojení, či dodatečných ochranných prostředcích informovat zákazníky. Než vůbec přiznal zavedení onoho FUP uběhlo snad půl roku, ale pořád se jen testovalo. Až z čistajasna zavedl FUP oficiálně, ale ještě další dva týdny Eurotel tvrdil, že vše je na bázi testů. Samozřejmě na stránkách byl odkaz tak šikovně schovaný, že jej nebylo možno najít a operátoři měli příkaz o tomto stavu mlčet či mlžit. Teprve až po uplynutí možnosti reklamace oficiálně zavedení FUP přiznal. Pak takovému operátorovi dávejte 1100 Kč měsíčně za službu, kterou ani nemůžete zcela využít. Na jejich oficiálních stránkách však Data Expres stále vydávají za vysokorychlostní připojení, což si myslím, že s rychlostí GPRS asi moc "vysokoryclostní" není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yomm  |  28. 09. 2005 04:42

ja teda nevim, ale toto slovo mi pred lety korektor vzdy vyskrtal a jeste mi k tomu kreslil cuniky...
neni to substantivum nahodou "komprese"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  28. 09. 2005 09:38

Ja korektor nejsem, ale z technickeho hlediska je IMHO komprimace neco jineho nez komprese.

pod pojmem komprese si predstavim treba plyn, stlaceny do mensiho objemu. Pod pojmem komprimace pouziti matematickych algoritmu pro zmenu obsahu dat, aby se docasne zmensila jejich velikost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel K.  |  28. 09. 2005 22:55

Souhlasím a vidím to stejně....
Ostatně - máme komprimační programy, nikoli kompresní programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel K.  |  28. 09. 2005 22:56

Ale jinak je pravda, že korektoři mají na odborné termíny občas zajímavý pohled. Mně například jedna nejmenovaná korektorka nejmenovaného média vytočila, když mi tvrdila, že mám používat obrat "intelovský procesor."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wangofka  |  29. 09. 2005 10:49

... na windowsí platformě ne? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dark_Lord  |  28. 09. 2005 03:11

Podal jsem tenkrát reklamaci. Eurotel se jí vůbec nezabýval. Tak jsem jim napsal znovu a vyhrožoval podáním stížnosti na ČTÚ. Teď už se tím zabývali, zamítli a v zamítnutí lhali. Poslal jsem jim to znovu, poukázal jsem na jejich lži a důrazně jsem je upozornil na to, že příštím adresátem bude ČTÚ. To už se reklamací milostivě zabývali a vyřídili ji tak, že mi vrátili poplatky za dobu, na kterou jsem si stěžoval. Byl to asi tak jeden měsíc paušálu ETDN.

ET musí podle zákona na ochranu spotřebitele přistupovat k zákazníkům rovným způsobem. Takže musí i jiné reklamace vyřídit stejně. Jde jen o to, podat reklamaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 09. 2005 00:26

No ja mam momentalne problem, ze mam u telecomu IE Ideal 512/128 s tydennim limitem 2GB (pak 64 kb/s) a uz vic nez tyden mam jejich vinou 256/64 s limitem 250MB (uz jsem volal na jejich linku aspon 10x a porad mi tvrdi ze to spravi do 2-3 dnu a porad nic...) Jakou slevu mmohu tedy pozadovat? Rychlost je polovicni, ,ovsem datovy limit osminovy , ja jen aby to nebylo:"Ano reklamaci uznavame a davame vam slevu 9.9,-" Podotykam ze tarif mi zmenili asi 24 hodin pote co jsem uspesne vyreklamoval posledni 4 faktury, kdy mi fakturovali jiny tarif ADSL, nez jsem mel....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
serif  |  28. 09. 2005 01:00

mel jsi telecoma nakopat ,jses mekej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 09. 2005 01:03

Dik za "hodnotny" prispevek...staci cist poradne a je jasne ze 1. rekklamaci mi bez reci uznali (tak proc jsem mekkej?), jen se ptam, jakou slevu mam po nich chtit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
los Carlos  |  28. 09. 2005 02:21

Cenový rozdíl mezi oběma tarify?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 09. 2005 10:35

No v tom je prave problem.....tu 256 uz telecom nenabizi a stala 720 bez DPH, ta 512 je za 599 bez DPH....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonix  |  28. 09. 2005 14:26

Tak to bych se ani nedivil, kdyby místo slevy po tobě chtěly doplatit rozdíl. PS: telekom mi všechny reklamace vždy uznal (zaslal i dopis), ale vrácení peněz mu trvalo třeba i 3 měsíce a to jsem tam několikrát volal. Telekom už jsem ale zrušil a nikdy už ho nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glutton  |  29. 09. 2005 00:33

To já když rušil pevnou linku, tak mi ještě drze poslali vyúčtování s tím, že mám přeplatek jednu korunu. Normálně by mi to bylo fuk, ale tohle působylo skoro jako provokace, tak jsem z nich vymlátil, že chci zaslat složenku (protože při převodu na účet bych za provedení operace utratil víc než bych dostal) na tu jednu korunu. Musím uznat, že mi ji tehdy poslali celkem rychle a na poště měli srandu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2005 00:50

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  28. 09. 2005 00:14

Uprime jim tu prohru docela preju.
Tehda me tim pekne nastvali a jeste vice tim, ze operatorky zatloukali a nechteli nic priznat, takze standartni postup diskuze byl: nic takoveho nemame, to vam nemuze poskozovat stranky a nikdy nikdo si nestezoval, tak si tu sluzbu vypnete, ja vam ji nemuzu vypnout, tak si nainstalujte Akcelerator plus a tim se to snad vypne, no tak asi nevypne ale pomuze to, kdyz vam to nestaci tak si zaplatte open IP, no tak to si musite misto Go karty poridit pausal...

Radsi nevzpominat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d_Hemon  |  28. 09. 2005 15:04

No, uprimne, ony operatorky nic nezatloukaly. Proste to nevedely. K operatorum na linkach se vsechny informace nedonesou a tohle vedel jenom ten, kdo se o to sam aktivne zajimal..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  03. 10. 2005 15:34

To víš, Eurotel ksou ku....vy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor